Napisal/-a Dalia08 Pe okt 09, 2015 8:39 am
Pozdravljeni,
na forum se obračam s prošnjo za pomoč oz. informacije s strani izkušenih, k vas je tukaj kar precej. Naša situacija je sledeča:
Z možem sva dva tedna nazaj kupila rabljen avto (letnik 2009, Citroen C-Crosser, 2.4 bencin, avtomatik, predelan na plin, ima 145.000 prevoženih in narejen redni servis nedolgo nazaj), in sicer pri trgovcu, ki ima podjetje d.o.o. in na prvi pogled je izgledalo vse v redu. Priznati moram sicer, da je mož avto pogledal precej površno. Sva pa imela neko zaupanje, ker ko sva prodajalcu hotela prejšnji avto zamenjati staro za staro, ga je zelo slabo ocenil z argumentom, da ga mora, preden ga proda dalje, zrihtati v nulo (imel je nekaj lepotnih napak, nič večjega, potem sva ga sama prodala preko avto.net za 500 € več takoj, brez težav). Naj še povem, da smo kupovali avto na plin ravno zato, ker se veliko vozimo na dolge razdalje (k mojim staršem na obisk - skoraj vsak vikend 500 km) in ker potrebujemo velik in varen avto z razlogom.
Ta je na prvi pogled izgledal popolna rešitev za nas: velik, težek, in plin - majhna poraba (preračunano ista poraba, kot smo imeli pri prejšnjem avto - Golf dizel)
Že takoj prvi teden pa sva ugotovila sledeče napake:
1. Ko smo že prvi dan avto pripeljali domov, je možu ključ dobesedno razpadel v rokah (ohišje ključa se je komaj držalo skupaj)
2. Naslednji dan se peljeva v mesto in avto parkirava, vse narediva kot treba (še prižgan avto dava v P - prestavna ročica avtomatika) in ko mož hoče izvleči ključ, ključ ne gre ven, se zatakne. Na koncu ga je mož tako dolgo obračal v vse smeri, da ga je nekako na pol na silo izvlekel.
3. Čez nekaj dni jaz obračam avto na parkirišču pred blokom in avto kar sam od sebe ugasne. Isti dan se je to zgodilo še 3 krat, zdaj se dogaja nekako na par dni. Pomembno je omeniti, da sva bila teden dni nazaj na Plineksu in so naredili servis plina (ker prejšnji lastnik v zadnjih 50.000 km ni naredil servisa, ki bi ga moral delati na 20.000 km !!!) in rekli, da je vse v redu. Ko sem brskala po forumih, ponekod pišejo, da baje pri nas podjetja, ki delajo vgradnje, sploh ne znajo dovolj natančno nastaviti računalnika glede dovoda plina do mašine - če sem kot laik prav razumela).
4. Ko se avto ustavi (parkirišče, semafor..), se skozi prezračevanje takoj zavoha plin (!!!) in to precej močno. Je pa treba tukaj omeniti še eno stvar: ko sva avto kupila, je prva dva tedna bil v avtu prisoten en zelo agresiven vonj, niti ne smrad, ampak kot da so ga nalašč odišavili z nečem. Sva mislila, da je prejšnji lastnik morda uporabljal kak parfum. Kasneje sem izvedela od nekoga, da je to lahko "finta", da so kaj prikrili. No, zdaj sumimo, da so hoteli prikriti ravno to, da v avtu med ustavljanjem smrdi po plinu. Odkar teh umetnih "dišav" ni več, sva z možem seveda prepričana o vonjavah plina 100% in na Plineksu pravijo, da ga morava ponovno pripeljati nazaj, ker se to ne sme dogajati, da smrdi (spet nam gre en dan, vzeti dopust, z majhnim otrokom na pot v eno smer 200 km in tam čakati par ur...). Vsaj na Plineksu so prijazni, to pa moram povedati, da so.
Pa še dve manjši zadevi:
5. Rezervoar za plin (zadaj, pod prtljažnikom) je cel zarjavel (moževa napaka, da to ni pogledal, ko je šel avto gledati), ampak to lahko sam zbrusi in prebarva.
6. Kabinski lučki spredaj (na stropu) sta že takoj obe crknili oz. ena sploh ni delala, ena pa je ugasnila par dni kasneje - upam, da so samo žarnice, zato tega prodajalcu sploh še nisva omenjala, ker je to najmanjši problem. Pa tudi ena žarnica zadaj (stop luč) je že ugasnila in nama gori kontrolna lučka, ampak kot rečeno, to so malenkosti, skoraj ne omembe vredne, saj so žarnice potrošni material, ki jo menjaš, pa je lep čas mir.
Seveda sva že takoj, ko sva začela ugotavljati napako za napako, kontaktirala tudi prodajalca, ampak tukaj se je zapletlo, ker je gospod postal zelo nesramen. Prav očitno je, da je za vse to vedel in načrtno prikril, zdaj pa se obnaša, kot da nama enostavno ne verjame. Avto ima namreč EN MESEC GARANCIJE in midva sva rekla, da niti slučajno ne bova vsega tega krila sama. Bila sva na Citroenu in so avto pregledali, ključavnica pride 200 €, servis za plin je bil 60 € (to je sicer prodajalec pristal, da bo kril, ampak sta se z možem preko telefona grobo skregala, tudi s tržno mu je mož grozil, ker ga je prodajalec kar prekinjal, ko mu je mož razlagal). Prodajalec namreč enostavno noče slišati za težave, ki jih povzroča plin, za težave s ključavnico pa pravi, da sva morda sama kriva, ker nisva znala pravilno izvleči ključa in sva vse pokvarila (?!). To seveda ni res in že sam razpadajoč ključ je dokaz, da ga je tudi prejšnji lastnik vlekel ven na silo. Klicala sem ga tudi jaz in nekako dosegla, da mi je dal tel.št. od prejšnjega lastnika (kar baje ni praksa, ampak je naredil izjemo, ker sem rekla, da bi rada samo malo več informacij okoli plina), ki pa ravno tako ni bil najbolj prijazen. Sicer ne vem zakaj, ker nam ga ni on prodal in ni dolžan nobenih pojasnil, pa vendar je postal živčen, ko sem omenila, da avto ugaša in da je ključ razpadel... Na ugašanje je povedal, da je tudi njemu ugašal, ampak baje zelo redko, pa da na sploh ni najbolj zadovoljen s tem Plineksom in vgradnjo... Glede ključa pa ni hotel komentirati, rekel je samo, da smo dobili zraven še rezervni ključ, ki je kot nov. To je seveda res, ampak ni problem ključ, temveč pokvarjena ključavnica, o kateri nihče noče nič slišati.
Mož je tri dni nazaj z mobitelom posnel, kako ugasne avto, pravilno namesti ročico v P in kako izgleda, ko ključ ne gre ven. Posnetek je poslal prodajalcu na email, da ne bo mogel trditi, da si izmišljujeva in ne znava ravnati z avtom. V mailu ga je tudi vprašal, kako bomo to rešili, da mi lahko na našem najbližjem servisu Citroena to damo popraviti in samo naj pove, če mu to ustreza, da bo poravnal. Če hoče, lahko tudi sam pove, kam ga peljemo, ker to so stvari, ki bi morale biti brezhibne, ko smo avto odpeljali. Seveda ni odgovora, gospod se prav grdo in nesramno izmika. Mož zdaj pravi, da mu bo kar tržno inšpekcijo posla, ker je že klical in so rekli, da če je avto v garanciji, je CEL avto v garanciji (ne brez plinskega sistema recimo, kot to hoče naju prepričati prodajalec, ki trdi, da na plin nihče ne bo dal garancije, po drugi strani pa pravi, da ima avto homologacijo in vse kot treba v zvezi s tem plinom).
In še nekaj.. prodajalec je možu tudi zabrusil, da če nisva z avtom zadovoljna, naj ga pripeljeva nazaj, ampak da nama bo od kupnine, ki sva jo plačala (8.500 €) odštel uporabnino !!! Seveda mu je mož takoj povedal, da lahko kvečjemu mi od njega zahtevamo odškodnino, ker se vozimo od enega servisa do drugega in trošimo tako gorivo, kot svoj čas, ki ga že tako nimamo. Imamo pa žal samo en avto in če ta ni zanesljiv, si z njim nimamo kaj početi. Če bi imela čas in energijo, bi mu seveda avto peljala nazaj in poiskala kaj drugega. Tako pa je za nas poleg malega otroka in tempa, ki ga živimo, enostavno preveč zahtevno.
Vem, da sem se kar razpisala, ampak če ima kdorkoli uporaben nasvet glede česarkoli, bom zelo zelo hvaležna!
HVALA in lp.