Hiter odgovor: če avto dela OK in se v njem udobno počutiš, ga imej in vozi dokler ne bo šel po gobe. Ne glej drugih avtov, razen če je kakšna posebna želja po nekem konkretnem avtu, ter so zadaj tudi finančna sredstva.
Finačno gledano je menjava avta finančni strošek - pri novem visoka cena in hitra izguba vrednosti, pri par let starem pa tveganje kakšnih dragih popravil skritih napak.
Malo daljši odgovor:
SheRa je napisal/-a:Na leto prevozim od 20.000km do max 22.000km od tega jih je cca 17.000km samo služba. Pot v sluzbo je pribl. 20% AC, ostalo pa regionalka. Kar je ostalih poti je ponavadi 70% AC, ostalo regionalka. Sicer ne vem, če to kaj igra vloge pa vendar...
Ja, igra vlogo. Vsak avto je najvarčnejši pri hitrostih tam cca 70-100 kmh, torej normalno porevažanje po regionalki, ali pa tudi po avtocesti (ali voziš 100 oz. manj zaradi lastne odločitve ali pa ne moreš hitreje zaradi gužve). Razlike v porabi med dizli in bencinarji (sploh sodobnimi turbobencinarji) so pri hitrostih pod 100kmh dokaj majhne, pri podobnem avtu kak liter ali dva. Pri bolj ostri vožnji ali pa pri večjih avtocestnih hitrostih (120, 130 ali več, zaradi zračnega upora) vsak avto porabi več, razlike med dizelašom in bencinarjem se povečajo tudi na 3-4 litra.
vozim 2004 Audi a4 1.9TDI Avant Quattro, poraba se giblje od 6 litrov pa tja do 7.5l/100km, odvisno od voznje...
To za 1.9 TDI ni ravno majhna poraba - ali voziš precej energično, ali ne znaš voziti varčno (ne zameri, nič osebnega), ali quattro pogon vzame toliko energije, ali je motor že malo utrujen... kakorkoli, če boš že menjala avto, lahko sodoben bencinar (sicer brez 4x4) brez težav dosega v podobno porabo, če znaš vozit (pa to ne pomeni cijazenja). Primer: Touran (dokaj velik in ne-aerodinamične oblike) z 140 konjskim turbobencinarjem na poti LJ-Obala, tempomat večinoma na 130, pije ene 8 litrov
1x na leto je še redni servis 150€...
Čisto mimogrede: če ta redni servis pomeni samo menjavo olja in filtra, je to drago. Se da opraviti za cca pol te cene, res pa verjetno ne na pooblaščnenem servisu (kjer ti olje nabijejo po dvojni ceni kot ga enakega dobiš sam v trgovini)....
V primeru, da bi se šlo na bencinarja bi uzela manjši avto, po moznosti hatchback ali limuzino, odvisno od ponudbe ampak se najbolj nagibam h 2-3 leta staremu. Glede znamk imam še vse odprto. O menjavi sem začela razmišljati, ker sem od zmerom rajši imela bencinarja, pa je letna kilometrina takrat prevagala na dizla (2-3 leta nazaj se je delalo tudi po 40.000km+)
Kaj mi vi svetujete?
Se zelo strinjam, da bencinar je neprimerno bolj fajn od dizla - razen če gre za kakšem majhen mlinček brez turbine. Brez turbine nima smisla gledat karkoli pod 2.0, sicer raje ostani na dizlu.