Stran 2 od 5

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 9:48 am
Napisal/-a primozek68
Nikola_Tesla je napisal/-a:Zdravo

Bi samo vprašal če se tale KL73 dobi samo v sprejih ali dobiš tudi literske pakunge ?

Hvala za odgovor.

************************************

EDIT: pozicije skritih čepov se lahko pogledajo po avto odpadih na oskubljenih karoserijah

Lp.


Kdo te bo pa gledal tavat in brskat po odpadu?
Uporabi se programe kot so ETKA in podobno, welcome to 2014.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 9:54 am
Napisal/-a Ja_jan
pskoda je napisal/-a:Jaz sem samo slišal, da so imeli že probleme z temi zaščitami, ker ko začnejo malenkost odstopati, prebije kamenček se spodaj pod to zaščito nabira raznovrstne stvari (voda, kamenčki, sol pozimi,...) in to še bolj razjeda

O kateri vrsti zaščite govoriš? Pri Krown nimaš kaj prebiti !

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 9:59 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
@primozek68:

Hvala za informacijo .... pa vseeno na odpadu lahko testno odstraniš čepe da dobiš občutek kako bo to šlo če prvič delaš ... nekateri so zalepljeni.

Za pivo jih dobiš in imaš rezervo, če se ti kateri pri odstranjevanju poškoduje.

Lp.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 10:44 am
Napisal/-a primozek68
Nikola_Tesla je napisal/-a:@primozek68:

Hvala za informacijo .... pa vseeno na odpadu lahko testno odstraniš čepe da dobiš občutek kako bo to šlo če prvič delaš ... nekateri so zalepljeni.

Za pivo jih dobiš in imaš rezervo, če se ti kateri pri odstranjevanju poškoduje.

Lp.


Stari čepi so razpokani in neuporabni. Za ceno 2 pirov jih dobiš nove na pooblaščenem.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 10:51 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
*
Originalni materiali so ko novi po 10-15 letih :)

Originalni čepi se ponavadi ne dobijo posamezno .... običajno v paketu s precej zasoljeno ceno.

Lp.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 11:03 am
Napisal/-a yashica
Ja_jan je napisal/-a:Še vedno pa me zanima ali te luknje lahko pomenijo, da je potem oslabljen material oz., da se zmanjša trdnost pragov? In ali se z vrtanjem poškoduje kovina, ki se je potem ne pobarva, da tam potem ni idelano mesto (pod čepom kamor tudi pride vlaga) za začetek kakšne rje ali pokanja barve?


Luknja premera nekaj milimetrov pa res ne vpliva na trdnost. Z vrtanjem se "rani" osnovni zaščitni sloj in s tem se edino odpre pločevina, da ima potem možnost oksidirati in na dolgi rok zna na tistem mestu rjaveti. Običajno je tako, da pri izvlačenju cevke namaže tudi izvrtino preden nabije v luknjo čep. Če se že vrta, se lahko samo izvrtino grundira z 2-K primerjem.

Se pa spomnim, da smo v letu 1986 dali zaščiti Yuga 45 in je takratni izvajalec ravno tako izvrtal nekaj lukenj na notranjem delu praga, da je v sam prag nalil ibitol pa po 10-tih letih še vedno ni bilo rje okrog čepa.

Kar se mene tiče, ne vidim razloga, da bi sploh vrtal, če imam primerno pištolo, ki pred leti niti ni bil poceni (dobrih 200€).


Nikola_Tesla je napisal/-a:Bi samo vprašal če se tale KL73 dobi samo v sprejih ali dobiš tudi literske pakunge ?


Imaš v spreju 250 in 500ml, v plastenki 1l ali knister 20 litrov.

na odpadu lahko testno odstraniš čepe, da dobiš občutek kako bo to šlo, če prvič delaš.


Če dobiš tak avto na odpadu in imaš čas brskat po razbitini :D

Ne vidim razloga v čem bi dobil občutek, če ne vidiš v notranjost in se ti ne sanja kako potekajo notranje pločevine, ojačitve...
Za prakticiranje ne rabiš izgubljati časa po deponijah.

Po odstranitvi čepa je za tako stvar najbolje imeti boroskop in posneti notranjost ;)


pskoda je napisal/-a:Jaz sem samo slišal, da so imeli že probleme z temi zaščitami, ker ko začnejo malenkost odstopati, prebije kamenček se spodaj pod to zaščito nabira raznovrstne stvari (voda, kamenčki, sol pozimi,...) in to še bolj razjeda


Prav si slišal, samo to, o čemer pišeš, se dogaja pri zaščiti na osnovi bitumna, ki s časoma poka in pod katerim se zadržuje vlaga in začne rjaveti.
Pri trdih voskih tega pojava ni.

Nekateri predlagajo zaščito po nekaj letih uporabe vozila in ne od novega. Ko se pa spravijo nanašat zaščito pa po možnosti pacajo ravno z bitumnom, ki je za tak podvig povsem neprimeren.

Za dvojne pločevine podvozja je najbolje uporabiti vosek z izredno stopnjo penitracije med dvema pločevinama in čez (mokro na mokro) nanesti še trdi-elastični vosek.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 11:19 am
Napisal/-a primozek68
Nikola_Tesla je napisal/-a:*
Originalni materiali so ko novi po 10-15 letih :)

Originalni čepi se ponavadi ne dobijo posamezno .... običajno v paketu s precej zasoljeno ceno.

Lp.


Dej ne pametuj. Stari čepi so deformirani in ga ne stisne,ko ga nabiješ v luknjo. Čepi se dobijo posamezno, in to vse velikosti. Ene 50 centov kos, če se prav spomnim.

Še celo obliko čepov so menjali,ker so originalni premehki in premalo pokrivajo okoli odprtine, druga je tudi kataloška številka. Še kej?

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 11:31 am
Napisal/-a Ja_jan
yashica je napisal/-a:Luknja premera nekaj milimetrov pa res ne vpliva na trdnost. Z vrtanjem se "rani" osnovni zaščitni sloj in s tem se edino odpre pločevina, da ima potem možnost oksidirati in na dolgi rok zna na tistem mestu rjaveti. Običajno je tako, da pri izvlačenju cevke namaže tudi izvrtino preden nabije v luknjo čep. Če se že vrta, se lahko samo izvrtino grundira z 2-K primerjem.
Se pa spomnim, da smo v letu 1986 dali zaščiti Yuga 45 in je takratni izvajalec ravno tako izvrtal nekaj lukenj na notranjem delu praga, da je v sam prag nalil ibitol pa po 10-tih letih še vedno ni bilo rje okrog čepa.


Najlepša hvala za tvoja mnenja. Se pravi tudi, če se v vsak prag izvrta npr 2-3 luknje to popolnoma nič ne vpliva samo trdnost? Pri kolegu sta v vsakem pragu po dve luknji in v stebrilčku ena. Ali meniš, da je dovolj če se same izvrtine izdantno namaže s tem oljem in bi to moralo preprečiti rjavenje teh lukenj tudi, če kasneje pride vlaga oz. voda pod čepe?

Sam sem se nekako odločil, da bom zaščitil avto s tem oljem vendar pa se bom probal zadeve lotiti sam in brez vrtanja. Poiskusil bom čim bolj priti zraven v vse kotičke in votle dele pa kar bo bo.

Yashica še enkrat hvala !

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 11:55 am
Napisal/-a yashica
Sem ti že napisal, da tistih nekaj lukenj nima nobenega vpliva.

Če se že vrta, se izvrtino grundira in zapre s čepom. Sam ne boš popolnoma nič naredil, če nimaš kompresorja, ustrezne pištole in cevke z razpršilno glavo.
Bog ne daj, da greš vrtat in v votli del špricat Krown v spreju, ker ne boš imel nič od tega.

Če nimaš ustreznih pripomočkov, se raje zapelji v Škofjo Loko (Tri Krone d.o.o.) in naj ti tam zaščiti. Izvrtane luknje lahko tudi naknadno grundiraš.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 5:22 pm
Napisal/-a Majand
Dal Krown na podvozje letos in bremze na začetku skoraj niso prijele. Sicer so me na to opozorili ampak sem pozabil tako da sem se pred semaforjem komaj izognil trčenju. Pa če maš garažo pust avto zunaj kakšen teden. Sem pa na enih forumih bral da je pri nekaterih edina rja na avtu nastala tam kjer so vrtali luknje:)

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 5:53 pm
Napisal/-a Urban001
Majand je napisal/-a:Dal Krown na podvozje letos in bremze na začetku skoraj niso prijele. Sicer so me na to opozorili ampak sem pozabil tako da sem se pred semaforjem komaj izognil trčenju. Pa če maš garažo pust avto zunaj kakšen teden. Sem pa na enih forumih bral da je pri nekaterih edina rja na avtu nastala tam kjer so vrtali luknje:)



Jaz sem dal vrtati in me tudi skrbi, da bo okoli lukenj začelo rjaveti. (Zaenkrat še ni nič videti sam kaj je pod čepom ne vem). Zanima me kako to najbolje preprečiti. Odstraniti čepe in s čem premazati?

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 6:55 pm
Napisal/-a yashica
Kupiš 2-K epoxy primer, pobereš ven čepe, razmastiš in grundiraš. Sam bi pred ponovnim zaprtjem čepov, izvrtino še namazal z voskom, recimo Dinitrolom 77B.

Vrtajo izključno zaradi hitrejšega dela, drugega razloga ni. Namesto, da pridejo do notranjih delov preko obstoječih lukenj in odstranjevanja oblog, kar zahteva recimo en dan, je z vrtanjem gotov v uri.

Imam v Kanadi sorodnike in tam na veliko delajo zaščito s Krown oljem, vendar se nič ne vrta pa tudi gumijaste dele predhodno našpricajo s silikonskim sprejem ;)

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 7:08 pm
Napisal/-a Majand

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 7:22 pm
Napisal/-a Urban001
yashica je napisal/-a:Kupiš 2-K epoxy primer, pobereš ven čepe, razmastiš in grundiraš. Sam bi pred ponovnim zaprtjem čepov, izvrtino še namazal z voskom, recimo Dinitrolom 77B.


Ker nimm primerne garaže bom čez zimo še počakal spomladi pa bo to prvo kar bom naredil. Kaj pa v primeru, da je že kaj zarjavelo okoli čepov, kakšen pa je potem pravilen postopek (upam, da ni)?

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 8:08 pm
Napisal/-a yashica
Majand je napisal/-a:Tudi v Kanadi se vrta


Ko sem omenil Kanado, sem mislil žlahto :)

Na splošno se vrta pri starejših letnikih, medtem ko pri novejših ni potrebe.
Koliko jih zaščiti izvrtine je pa drugo vprašanje.


Urban001 je napisal/-a:Kaj pa v primeru, da je že kaj zarjavelo okoli čepov?


Če si ga zaščitil letos dvomim, da ti bo do spomladi že rjavelo, ker je po vsej verjetnosti pri izvleki šobe poteklo tudi po izvrtini. Konec koncev pa lahko čepe odstraniš in izvrtine za čez zimo namažeš s Krownom ali kakšnim voskom in zapreš nazaj.

V primeru rje, ti ne ostane drugega, kot fizično odstranjevanje rje in pred nanosom temelja prizadeti del še nevtralizirati s kakšnim pretvornikom rje.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 8:12 pm
Napisal/-a Urban001
yashica je napisal/-a:Če si ga zaščitil letos...

Ne letos, pred 3 leti, zato bo tudi zadnji čas, da preverim.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 8:41 pm
Napisal/-a fare
Ma kake težave pri bremzanju no. Jaz nisem nič opazil da avto ne bremza in ja so me tudi opozorili na to. Je pa kar nekaj čaša cankalo okrog avta in prijetno dišalo...

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Ne nov 30, 2014 11:15 pm
Napisal/-a gasolinedream
fare je napisal/-a:Ma kake težave pri bremzanju no. Jaz nisem nič opazil da avto ne bremza in ja so me tudi opozorili na to. Je pa kar nekaj čaša cankalo okrog avta in prijetno dišalo...

Tudi jaz sem bil opozorjen, in prvih nekaj ustavljanj je bilo bolj stresnih (počasnih), potem pa se je stanje normaliziralo.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: Če dec 04, 2014 1:59 pm
Napisal/-a Milan_48
Off topic.

Malo za hec, malo za res.

Več odprtin kot navrtaš v karoserijo, močnejša je! :/:o:/

Primer je WC papir, ki se najrajši strga tam kjer ni perforiran. :pij:

PS: Mislim, da solidno obdelanih karoserij (ne velja za MB med leti 2000 in 2004) ni potrebno dodatno zaščititi, ker so že v tovarni potunkane v zaščite. Kleparji pa po popravilu najraje v votle dele špricajo razne voske različnih proizvajalcev. Dobro je, da je zaščita prosojna in trajno elastična.

Re: Antikorozijska zaščita podvozja

Objavljeno: So dec 06, 2014 2:32 pm
Napisal/-a yashica
Kataforeza s potapljanjem (elektrokemični postopek nalaganja delcev zaščite na pločevino) ni noben garant, da ne bo predčasnega rjavenja.
Pragi so še posebej na udaru, ker rjavijo od znotraj navzven in, ko se namehuri zunanji body ali lak je že luknja.

Večina proizvajalcev še dodatno brizga v pragove in vrata dodatno zaščito. Povečini gre ravno za trdi vosek, ki pa ima to negativno plat, da maši drenažne odprtine in posledično voda zastaja in povzroča predčasno rjavenje.
Pri novem je najbolje ščistiti odtočne luknje in brizgniti tekoče penetracijsko zaščito, tipa Dinol ML, ki se zažre v same spoje in prodre globlje od trdih voskov, ter ne maši lukenj. Za debeloslojni nanos po stenah se doda še vosek, ki se nikoli ne strdi, npr.1000.

Od zaščit na osnovi voskov je Dinol v vrhu, medtem ko pri zaščiti starih vozil ali starodobnikov z že okuženo pločevino, pride precej bolje v poštev zaščita s funkcijo zaviranja rjavenja, ki presega sposobnosti voskov (debelina, obstojnost, zaviranje rje). Za razliko od klasičnih voskov, se te zaščite predhodno segrejejo na 100°C in nato brizgajo. Vodilni imeni sta TimeMax in Mike Sanders.

Če mi uspe najti sd kartico, na kateri imam s kamero posneta pragova novega vozila, "nemškega ponosa", objavim slike... za nekoga, ki se hvali s kvaliteto, precej šlampasto.

Za predstavo... pragovi so ventilirani in je prost dostop vode in pozimi tudi soli, tako z zadnjega dela (pod filc oblogo), kot tudi s prednjega dela.
V pragove je nabrizgan vosek (neenakomerno- nekje nič, drugod na debelo), ki je zamašil drenažne odprtine in onemogočal prosto odtekanje vode. Ta vosek sem moral pogreti s pištolo in odstraniti iz lukenj z električarsko vezico, da se je voda sploh iztekla :( Druga hiba, ki se zna pojaviti pri vozilu, ki ga vozim, je rja pod plastično oblogo dna, ker v zimskem času se dela meglica v kateri je sol in se prebije mimo plastike do pločevine, pri pranju podvozja pa ni šanse, da voda prodre povsod do te nesnage in sol veselo grize osnovno zaščito :huh:

Marsikdo me je čudno gledal, ko sem takrat en teden preživel pod novim avtom, pobiral dol plastike, komplet izpuh, toplotno zaščito izpuha in cel avto temeljito zaščitil. Ravno tako so bili deležni tretmaja pokrov motorja in vsa vrata.

Že od nekdaj se držim nasveta "bolje prepreči, kot zdravi" in še vsak avto, ki sem ga imel je bil zaščiten premišljeno, ker nekaj zaščititi na hitro in z napačnimi materiali je lahko kaj hitro :arrow: medvedja usluga pločevini.