Pa ima rekuperator kaj veze s start-stop sistemom ali sta to ločeni zadevi? Gre mogoče za to, da ko avto npr. na semaforju samodejno ugasne dobiva elektriko iz rekuperatorja?
Start-stop je eno. Rekuperator poskrbi, da se odvečna energija spravi v ekumulator. Kam gre ta energija iz akumulatorja je pa nedoločeno, oz. gre tja kjer se jo trenutno rabi. Luči, klima, radijo, ESP, servo, (vsatvi poljubno).
Ko avto na semaforju stoji stoji tudi rekuperator in iz njega ne more dobiti ničesar, lahko pa porablja energijo, ki jo je rekuperator ustvaril pred tem na zaviranju pred semaforjem.
Poenostavljeno povedano gre za nadzor alternatorja kdaj naj polni baterijo, je pa moč na takem 12V sistemu verjetno zelo majhna (morda 1 kW?).
Bolj napreden sistem rekuperacije ima Mazda s sistemom i-ELOOP, kjer uporabljajo kondenzator, ki lahko sprejme 25 V. Je pa sistem na voljo samo v nekaterih dražjih paketih/motorjih.
Naslednja stopnja je samo še hibrid in EV kjer je rekuperacije nekaj 10+ kW.
Prius (prodan): Prius (2018): Hilux (prodan): Subaru XV Bi-Fuel:
Mazda ima sistem narejen preko velikega kondenzatorja in ne shranjuje direktno v akumulator.
Ja pa dejansko tako kot pravi belkaena saj se "shranjena" eklektrika v kondenzatorju nato porablja za napajanje električnih porabnikov, ki so potrebni med vožnjo. To traja dokler se kondenzator ne sprazni takrat pa zopet "zagrabi" alternator in se el. porabniki napajajo preko njega.