V petek sem bil povabljen na izjemno prijetno popoldne z več kot 1 urnim predavanjem Roberta Lešnika na prvem Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana.
Robert je oče vseh aktualnih Mercedesov, saj je vodja zunanjega designa-a pri Mercedes-Benzu.
Bolj podrobno nam je predstavil:
- njihovo sekcijo
- njihovo hiearhijo
- design filozofijo
Izjemno zanimivo. Sploh zame, ki sem celo osnovno šolo in srednjo šolo nonstop risal avtomobile (tudi med poukom drugega ni bilo) in je cardesigner zame še danes dream job. Ko sem še delal na Mercedesu smo bili tudi na ogledih tovarne in razvojnih oddelkov, a to je bilo pred več kot 10 leti nazaj - danes je to čisto drugače, še bolj dodealno, še bolj precizno.
Po intro-videu, nam je Robert predstavil stavbo v kateri dela - zirsal jo je Renzo Piano in če jo pogledate od zgoraj izgleda kot roka s prsti, in ti 'prsti' se imenujejo od A do F prst in v vsakemu se ustvarja ena serija.
Njihov design se razvršča v več segmentov:
-advanced exterior design (tu se razvijajo koncepti, ki prikazujejo smer v kateri bo Mercedes čez 10-20 let)
-exterior ter interior design (tu se razvijajo bodoči avtomobili za naslednjih 7-8 let)
-digital graphic (tu se razvijajo tovornjaki,avtobusi, aplikacije, design displayev etc.)
-brands&operations (tu pa se razvijajo npr.njihov nov standardni design za salone, za štante na sejmih, napisi, logoti ter tudi čisto drugi izdelki industrijskega designa)
Trenutno ima DAIMLER AG 9 centrov za design, zadnji, najbolj moderen je nastal v Pekingu lansko leto, zame najlepši pa še vedno ostaja stara prenovljena vila v Comu ob jezeru - krasno!
Potem najm je predstavil njihov branding z njihovimi subbrandi (AMG,Maybach ipd.). Presenečen sem bil, da so tudi največji tovornjaki na svetu pod Daimlerjem, celo tudi firma ki izdeluje vse šolske avtobuse za USA.
Prikazal nam je terminologijo razvoja vozila (4-5 let),produkcije (6-8 let) ter vzdržljivost vozila na tržišču (tudi do 25 let!). Pokazal nam je, da je Mercedes-Benz design center zadolžen še za marsikatere druge proizvode, ne le avtomobile, npr.nasl.leto marca bo prikazana njihova super jahta, izdelujejo pa tudi vse možne accesories-e. Naredili so tudi notranjost v helikopterju, private-jet-u in pa apartmaje v eni izmed najbolj premium verigi hotelov.
Mercedes-Benz zagovarja pojem 'modern luxury' - pojem, ki ga človek težko opiše, zato je zadevo poizkusil detajlirano obrazložiti. 'Inteligent&Emotional' je deviza, ki se jo Mercedes ves čas drži, ta pa vsebuje več kriterijev:
-heritage (torej zgodvinski pomen skozi izumiteljstvo prvega avta na svetu)
-in pa nove kot jo oni imenujejo čustvene čistosti (sensual purity), skratka zelo naravne linije, brez toposti, temveč vse v mehkih oblikah, z določeno čistostjo (torej manj je več, sploh z linijami npr.)
Definicija čustvene čistosti sestavlja 6 točk:
-naravna privlačnost (torej da avto izgleda od spredaj neke vrste, kot nek obraz, avto mora imeti oči in mora potegniti poglede nase)
- prosta linija in geometrija (torej da ima vozilo mehke linije, ki spominjajo na stare legende, npr.blatniki, ob enem pa zelo matematične geometrične linije - npr.LED žarometi oz.od znotraj recimo LCD zaslon obdan z usnjem, po starem načinu šivanja)
- prepoznavna grafika (najbolj značilen del je pri MB poleg njihove maske sedaj zadnja leta t.i. LED obrv spredaj, praktično vsak sedaj , ko to zagleda, že ve, da gre za Mercedes)
- stimulativen kontrast (predvsem barvne kombinacije, ki te ne pustijo hladnega odnosno oblikovni elementi, ki te na nekaj spomninjajo..kot npr.pri tem GT AMG-ju sredinska konzola z 8 gumbi, ki spominja na V8 blok motorja)
- dih vzemajoče proporcije (proporcija je pri avto designu praktično vse, saj je glavna stvar kako avto stoji na cesti, kako izgleda)
- nepričakovani momenti (predvsem iznajdbe ali pa kar avtomobili sami, ki jih publika ne pričakuje : npr. F015 prvi avtonom, kateremu so zaradi drugje nameščenega motorja, avtonomonne vožnje, popolnoma lahko spremenili kabino in tudi zunanji design, ki je čisto drugačen od avtov, ki jih vidimo danes)
Pomemben del designerjev so t.i. 'design ikone', te namreč še danes povzročijo fascinacijo, brezčasnost ter inspiracijo za nove oblikovalce.
Za primer je dal 4 ikone:
-coca cola flaša
-boeng 747
-iPhone
-ter Mercedes-Benz G-razred
vse to so produkti, ki jih praktično zna narisati vsak amater, ker so se mu tako vtisnili v glavo
Spomnil je tudi na ikono 300 SL Gullwing ter na novega GT AMG za katerega bo le čas pokazal, če se bo tudi pridružil ikonam ter kultom.
Miti o srebrnih puščicah so tudi pomembna inspiracija, saj je zgodovina velik del designa.
S prihodom Lešnika je Daimler prišel v čisto nove vode, torej tudi v design, ki je všeč mlajši populaciji z bolj modernim,dinamičnim design-om.
Dejstvo, da gre Mercedes-Benz v pravo smer, pa je tudi zadnja anketa v kateri je sodelovalo čez 400.000 bralcev iz celega sveta v AutoMotorUndSport reviji, kjer se je vprašanje glasilo ''katera znamka je za vas design znamka 2015''.
Zmagovalec je bil seveda Mercedes-Benz. A kot je rekel Lešnik ''''niti ni takšno presenečenje, da je Mercedes-Benz na prvem mestu, hah, presenečenje je za KOLIKO je PRED tistemu na drugemu mestu '' - (sledi smeh cele publike)
Pravi, da ga kličejo designerji iz drugih premium znamk, ki so že po 15 let v design-branži, če lahko dobijo službo pri Mercedesu, ker vidijo v katero smer gre in bi radi bili del te uspešne zgodbe.
Skratka TheBestOrNothing tudi v designu.
Prilagam še VIDEO Lešnikovega nastopa, katerega posneli na Siolu - vredno ogleda in posluha tudi za tiste, ki niste fani te znamke.
:
http://www.siol.net/…/2015/10/mb_fashion_week_robert_lesnik…
Naj bo njegova kariera tako vrhunska še naprej, da bomo še naprej radi gledali,kupovali in se vozili v njegovih umetninah.