Stran 2 od 2

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Objavljeno: Če jan 11, 2024 1:36 pm
Napisal/-a DePalmo
Isto Renault Clio 2015 dizel. Ni treba držat.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Objavljeno: Če jan 11, 2024 8:20 pm
Napisal/-a boštjan_01
danci1973 je napisal/-a: Tole sicer velja za USA, ampak verjetno drugje ni prav strašno drugače - v povprečju vsak avto na rdečem semaforju stoji cca. 58 ur na leto. Če se strinjamo, da pri tem v povprečju porabijo (oz. bi porabili) 7 deci na uro, to pomeni 40 litrov na leto. Prihranit 40 litrov na leto za posameznika ni ne vem kak dosežek...

Ampak v USA je dobrih 270 milijonov vozil. Če bi vsa prihranila 40 litrov na leto, bi skupaj prihranila skoraj 11 milijard litrov goriva - oz. skoraj 30 milijonov ton CO2. Meni se to ne zdi tako zanemarljivo...

Teh 58 ur ni dobesedno stanje na mestu, saj vemo kako se kolona, predvsem daljše, skoraj ves čas premika. Na oko bi rekel, da je iz tvojega izračuna četrtina bolj realna, če sploh.
Po drugi strani odsluženi akululatorji tudi niso mačji kašelj za recikliranje in prijazni do okolja. Z več uničenimi akumulatorji pomeni več trasporta od tovarne do trgovine/servisa, spet dodatno gorivo.

Z eno rešitvijo se poveča drug problem. Čez palec si na istem, ali še slabšem. Nekateri tukaj nadejo priložnost za zaslužek.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Objavljeno: Če jan 11, 2024 8:43 pm
Napisal/-a danci1973
boštjan_01 je napisal/-a:Teh 58 ur ni dobesedno stanje na mestu, saj vemo kako se kolona, predvsem daljše, skoraj ves čas premika. Na oko bi rekel, da je iz tvojega izračuna četrtina bolj realna, če sploh.

Študija ni bila o dolgih kolonah in zastojih, ampak o dobesednem stanju na rdeči luči. Kako natančno so pridobivali in obravnavali podatke, pa ne vem. Zna bit, da so se za par minut vsekali.

Po drugi strani odsluženi akululatorji tudi niso mačji kašelj za recikliranje in prijazni do okolja. Z več uničenimi akumulatorji pomeni več trasporta od tovarne do trgovine/servisa, spet dodatno gorivo.

Z eno rešitvijo se poveča drug problem. Čez palec si na istem, ali še slabšem. Nekateri tukaj nadejo priložnost za zaslužek.

Po mojih izkušnjah akumulatorji na S/S avtih ne crkujejo nič hitreje kot na starinah (pravkar na svoji starini menjal 4,5 let star akumulator, ki se je 'sesul'). Kvečjemu imajo daljšo življenjsko dobo, ker imajo boljši in naprednejši sistem in nadzor polnjenja.

Svinčeni akumulatorji vseh variant (navadni, AGM, EFB) so lahko 98% reciklirajo.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: Pe jan 12, 2024 3:05 pm
Napisal/-a boštjan_01
Tudi jaz ne poznam študije. Hotel sem samo opozorit na razliko. Če si med prvimi v koloni, se ustaviš pri rdeči in ves čas miruješ do zelene. Če si pa kakšen 30. ali 50. v koloni, se ustaviš (ugasne), za 3-5 sekund se malo premakneš (zagon) in se spet ustaviš in ponovno malo premakmeš. Razlika med prvim in 50. v koloni je recimo kakšnih 5-7 dodatnih zagonov, pri istem semaforju.
Kako se računa povprečje, pa vemo da ima na koncu velik vpliv naročnik študije.

"Po mojih izkušnjah akumulatorji na S/S avtih ne crkujejo nič hitreje kot na starinah (pravkar na svoji starini menjal 4,5 let star akumulator, ki se je 'sesul'). Kvečjemu imajo daljšo življenjsko dobo, ker imajo boljši in naprednejši sistem in nadzor polnjenja."
Pogostejši zagoni motorja zmanjšujejo življensko dobo akumulatorja. To je neizpodbitno dejstvo. Z izklopljenim S/S sistemom bi ti mogoče zdržal leto dlje (+ 20%).

"Svinčeni akumulatorji vseh variant (navadni, AGM, EFB) so lahko 98% reciklirajo."
Kaj pa ostalih 2%?

Ko podrobneje pogledaš celotno sliko, opaziš da nisi nič naredil za okolje. Samo propaganda in iskanje zaslužka.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: Pe jan 12, 2024 7:27 pm
Napisal/-a P307BlueLION
P.S. Letnik vozila je 2016.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 6:43 am
Napisal/-a D12J12
Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).
Kdor se gre ekologijo bo pristopil na drugačen način. Ekologija je pravzaprav zdravje in od tukaj bi vsak posameznik moral začeti. Sam sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni

“ Če noče gora k Mohamedu, mora Mohamed h gori.” In rezultat? Iz 13000 km/letno z avtomobilom sem prišel na kakšnih 1000km (glede nato kakšno bo vreme). Službeno pot na kateri sem izgubljal živce zaradi neodzivnih voznikov sem zamenjal za 10 min kolesa - rekreacijo.
Vsak mora začeti pri sebi in ko bo nekaj dobrega naredil za sebe bo tudi za okolje. Tolči se po prsih v EV ob prižganem ogrevanem sedežu kako skrbiš za okolje a delaš škodo sebi je brez veze :D .

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 8:41 am
Napisal/-a golfko di zlodko
Jaz sem ga na svojem avtu trajno izklopil. To je popolna bedarija in ta sistem ne bo rešil planeta.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 9:33 am
Napisal/-a slikar
In kako si to naredil, sam ali na servisu?

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 10:56 am
Napisal/-a HitriZajcek
D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).

V mestu se aktivira (= ugasne motor) praktično na vsakem semaforju, tudi če je samo 1 km vožnje - novejši MHEV bencinar.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 11:04 am
Napisal/-a golfko di zlodko
golfko di zlodko je napisal/-a:Jaz sem ga na svojem avtu trajno izklopil. To je popolna bedarija in ta sistem ne bo rešil planeta.

Več načinov je. Lahko se naredi kot software ali pa se fizično odklopi kabel pri akumulatorju.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 12:26 pm
Napisal/-a D12J12
HitriZajcek je napisal/-a:
D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).

V mestu se aktivira (= ugasne motor) praktično na vsakem semaforju, tudi če je samo 1 km vožnje - novejši MHEV bencinar.

Zanimivo, pri meni mazda MHEV niti pomisli ne na to, dokler ni ogreta.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: So jan 13, 2024 11:53 pm
Napisal/-a esem
D12J12 je napisal/-a:... sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni
....
Z ostalim se strinjam, številke pa ne pokažejo realne slike.
Nujno je cca 7 h spanja, 1 h prehrana (+ trgovina), 1 h higiena, pospravljanje ipd, 1 h opravki (povpr/dan), 1 h socialna sfera vseh vrst, 7 h služba/delo, skupaj 18 h. Ostane 6 ur, torej gre (je šla) cela tretjina tvojega "aktivnega življenja" med tednom samo za prevoz na delo
Precej različno od dobrih dveh let od 40-ih, ka-li?

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: Ne jan 14, 2024 9:31 am
Napisal/-a matejxx
D12J12 je napisal/-a:Povprečna kilometrina dnevne posamezne vožnje na delo v sloveniji znaša 20 km. V 20 km moraš že imeti srečo, da se ti S/S sploh prižge ( ogret motor, klima, stanje napolnjenosti akumulatorja, semafor ob pravem času…).
Kdor se gre ekologijo bo pristopil na drugačen način. Ekologija je pravzaprav zdravje in od tukaj bi vsak posameznik moral začeti. Sam sem na papir vrgel neobičajne številke - koliko svojega časa namenim za prevoz na delo:
- 2 uri dnevno
- 40 ur mesečno
- 480 ur letno
- 19.200 ur/40 let oz. 800 dni

“ Če noče gora k Mohamedu, mora Mohamed h gori.” In rezultat? Iz 13000 km/letno z avtomobilom sem prišel na kakšnih 1000km (glede nato kakšno bo vreme). Službeno pot na kateri sem izgubljal živce zaradi neodzivnih voznikov sem zamenjal za 10 min kolesa - rekreacijo.
Vsak mora začeti pri sebi in ko bo nekaj dobrega naredil za sebe bo tudi za okolje. Tolči se po prsih v EV ob prižganem ogrevanem sedežu kako skrbiš za okolje a delaš škodo sebi je brez veze :D .


Pač odvisno kaj želiš. Jaz porabim malce manj kot 2 uri dnevno za vožnjo. Pa mi to niti malo ne moti. Rad vozim in zato v tem ne vidim težave.

Star-stop pa vedno izključim, ko prižgem avto. Sem se že navadil, da takoj pritisnem tisto tipko.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Objavljeno: Ne jan 14, 2024 2:59 pm
Napisal/-a D12J12
Odvisno kaj človeka veseli, v čem človek uživa. Meni stanje v koloni dan za dnem predstavlja moro in ko sem še videl številke je bila stvar jasna + nočem biti odvisen od stvari, katera je vsako leto dražja in bo vsako leto večje breme - avto. Kolone so postale del našega vsakdana, prav tako kamikaze katere bolj zanima vse drugo kot pa vožnja sama in pa vozniki primerni za zaprti oddelek s svojo objestno vožnjo. V 1 uri kar sem prej preživel v plehnati konzervi bom sedaj iz šihta skočil na šmarjetno in bil še vedno 20 minut prej doma in kar je najbolj važno spočit v glavi.
S tem bom tudi uporabil konkreten Start/Stop, ker bo vozilo stalo 99% časa ( v planu je tudi, da počasi preidem v najem vozila tipa GreenGo). Nekaj takšnega kar sedaj jaz počnem se je zgodilo v Ljubljani pri rušenju mostu, kar naenkrat je večina uporabila drugačen prevoz/način dela in prometnega kolapsa sploh ni bilo, ekologija je štimala in marsikateri je prišel boljše volje na delo :D . Že sam sistem bo prisilil ljudi v alternative, sam sem to vzel kot izziv.