Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Pe nov 20, 2015 8:31 am

Glede na obe kodi napak bi jaz najprej posumil na slab kontakt pri kakšnem konektorju, potem šele na sam senzor...

Ampak +80% korekcije pa je kar divje, tu mora bit še kaj zraven. Še posebej, ker je drugi senzor ('bank 1, sensor 2') namenjen nadzoru delovanja katalizatorja in naj ne bi imel vpliva na vbrizg goriva.

A imaš možnost sproti (med vožnjo) spremljati LTFT in STFT?
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Pe nov 20, 2015 10:44 am

Vsekakor je taka korekcija vbrizga previsoka...veliko previsoka! Če imaš take korekcije samo na plinu, je lahko težava (tudi) v zapacanih injektorjih (hvala prodajalci ''kvalitetnega'' plina) ali pa je samo potrebno preveriti nastavitve plinske naprave. Če popravlja tako visoko tudi na bencinu, je za preverit šobe za vbrizg bencina, pravilno delovanje lambda sonde, pravilno dovajanje zraka v sesalni kolektor. Diagnostična (druga...za katalizatorjem) sonda res samo nadzira delovanje katalizatorja in ne dela nobenih popravkov.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a =swen= Pe nov 20, 2015 6:39 pm

Hvala za vajin odziv in nasvete. :)

Sedaj sem se ravnokar vrnil s testne vožnje s priklopljenim testerjem in ugotovitve so naslednje:
Vožnja na bencin:
- LongTFT je bil takrat predvidevam da zaradi predhodne vožnje na plin +25%,
- medtem ko je ShortTFT variiral med -10 in +15%. To se mi zdi povsem OK.
- Tudi napetosti lambda sond sta bili ok, prva variirala med 0,4 in 0,75V, druga je bila pa stalno 0,455V.

Vožnja na plin (sem spadajo tudi priložene slike):
-LongTFT je bil ves čas med +25% in +34,4%
-ShortTFT pa se je različno gibal glede na režim vožnje:
-če sem srednje močno pospeševal pospeševal je bil ves čas v minusu. Torej -10, -20, -30 max -36%; v povprečju bi rekel da je bil na cca -28%
-če sem imel +plin do podna' je ShortTFT bil na 0%
-ko pa sem le nežno pritiskal na plin ali vozil na tempomat pa so bile vrednosti kot na spodnjih slikah ShortTFT je bil na + strani, povprečno okoli +35%. Torej ko sem 'kruzal' je bil LTFT na cca +28% in še STFT na cca +35 ali +40%. Seveda so vrednosti ves čas malo nihale.

- Napetosti lambda sond so bile ok, tako kot zgoraj na bencinu

Kaj si po vsem tem mislim?Prevoženih imam 73.000km na plin (skupno avto 156.000 realnih) s prvimi injektorji in tremi rednimi servisi plinske naprave (menjava filtrov). Dobivam občutek, da je tako kot ste rekli, verjetno res problem v zapacanih injektorjih. Ker kadar se mi je prižgala check engine light sem bil na avtocesti in potoval bolj ko ne s stalno hitrostjo. Kot je videti iz zgornjih podatkov med vožnjo je največja korekcija ravno pri teh pogojih.

Kakšno je pa vaše mnenje? Bi bilo smiselno iti na servis in opraviti čiščenje injektrojev (filtri plina so bili menjani pred 10.000km in ves čas tankam na ButanPlin)?

Pri tempomat vožnji na plin na avtocesti:
Slika
Slika

Pri prostem teku na plin:
Slika
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Pe nov 20, 2015 8:30 pm

=swen= je napisal/-a:Hvala za vajin odziv in nasvete. :)

Sedaj sem se ravnokar vrnil s testne vožnje s priklopljenim testerjem in ugotovitve so naslednje:
Vožnja na bencin:
- LongTFT je bil takrat predvidevam da zaradi predhodne vožnje na plin +25%,
- medtem ko je ShortTFT variiral med -10 in +15%. To se mi zdi povsem OK.

Po moje moje je to preveč - to pomeni skupno korekcijo med +15 in +40% - do 10% (+ ali -) se še nekako smatra OK, več pa že kaže na neko težavo...

A ima avto MAF senzor? Če je ta slab ali kaj umazan, je lahko tudi ta kriv...
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a =swen= Pe nov 20, 2015 9:28 pm

MAFa mislim da nima. Ima le MAP (Manifold absolute pressure) senzor.
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy So nov 21, 2015 6:25 am

Korekcije so že na bencinu prevelike...tja do +/- 7-8% je še prebavljivo, vse kar je iz teh okvirov je preveč. Pa tude lambda se mi zdi da ne dela pravilno, mislim da ima ta avto sondo 0-1V, tvoja pa dela samo v območju 0,4-0,75V, kar pa spet ni dobro. Preveri še umazanost sesalne lopute.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a =swen= So nov 21, 2015 9:32 pm

Uf, ne vem kaj bi. Če je toliko off, kako to da se ne prižge check engine light?
Sploh ne vem česa bi se lotil, kaj naj prvo preverim, kaj kasneje...? Namreč nič ni v okvari v tolikšni meri, da bi popolnoma odpovedalo ali da bi avto opazno deloval slabše. Avto po občutku dela kot mora.
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a =swen= Sr nov 25, 2015 10:28 pm

Bom kar sam nadaljeval s temo. Sedaj sem več dni med vožnjo stalno spremljal parametre, rezultati so sledeči:
-avto na plin in bencin po občutku dela super
-prva lambda sonda dela med 0 in 0,8 V druga je pa stalno na 0,455+-0,05 V
-pri vožnji na plin je LTFT na +15 pa do +25%
-STFT pa je bil med -30 pa do +10%, pri vožnji s konstantnim plinom pri 110 km/h je -20%. Na dolgi relaciji se tako tudi LTFT začne spuščati na vrednosti blizu +20%

-prižgala se mi je opozorilna lučka na armaturki "check emissions", saj je računalnik zabeležil napaki P0141, P0136
-do tega je prišlo pri pogojih ki so na priloženi sliki (freeze frame data)

Glede na to, da se mi je napaka za lambda sondo že parkrat prikazala, bi jo bilo smiselno menjati? To je druga sonda (za katalizatorjem)?
Edino na to bi še opozoril: Enaka napaka se je izpisala pred dvema mesecema, pa sem se po resetu (izbrisu napake) vozil vsak dan cca 80km in v dveh mesecih ni prišlo do ponovne zaznave napake.

HVALA vsem za pomoč!

Slika
Slika
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Če nov 26, 2015 6:45 am

Pri takih popravkih je skoraj pričakovati da se bo odzvala druga(diagnostična ) sonda. Ko ti takole nihajo korekcije vbrizga se dejansko v katalizatorju dogaja tornado in sonda (napačno) misli da je katalizator fuč!
Še vedno trdim, da je problem na plinski strani ali slabi prvi sondi. Vsekakor pa je težava v mešanici gorivo/zrak. Vidim da si meritva delal na praktično hladnem motorju, kako pa se obnaša ko je segret?
O katerem avtu/motorju se pogovarjamo?
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Če nov 26, 2015 9:36 am

Glede na 'Heater circuit malfunction' je moje mnenje še vedno, da lahko gre za kak slab konektor (vlaga, korozija, ...), ali pa je dejansko senzor fuč. Sam grelec namreč nima nič z mešanico.

Je pa to najbrž povsem ločen problem, ki nima povezave s previsokimi korekcijami...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Če nov 26, 2015 5:01 pm

Kaj pa porečete na to?

konstantna vožnja 80 na bencinu....motor ogret na 89 stopinj...
Slika

Preklop na plin ( ročno) in 2x zapored pospeševanje na polno...( od 2 do 6 tisoč obratov)
Slika

Prosti tek na bencinu....
Slika

Prosti tek na plinu....
Slika

Zanimivo je to da pri bencinu popravlja FULL v minus....na plinu pa FULL v plus....Ne eno ne drugo se mi ne dopade.....je pa ZGINLA napaka P0136 in ostaja samo P0420

LFTFT pa ostaja konstantno na 10%.
?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a =swen= Če nov 26, 2015 7:29 pm

Slike paramterov ki sem jih prilepil v zadnjem postu, so FREEE-FRAME parametri, ki so se v motorni računalnik shranili, ko je le ta zabeležil napaki P0141, P0136.

Aja, gre pa za avto Renault Megane 2 z motorjem 1.6 16V (K4M) letnik 2007.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Pe nov 27, 2015 1:10 am

Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Ne nov 29, 2015 4:58 pm

Koliko procentov cistejse je zgorevanje na plinu napram bencino? Oz. Za koliko potem lambda "laze" motornemu racunalniku?
Se je ukvarjal ze kdo s tem?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Ne nov 29, 2015 9:38 pm

lisko je napisal/-a:Koliko procentov cistejse je zgorevanje na plinu napram bencino? Oz. Za koliko potem lambda "laze" motornemu racunalniku?
Se je ukvarjal ze kdo s tem?

'Čistost' izgorevanja nima veze z lambdo...

Lambda meri prisotnost goriva (ogljikovodikov) ali kisika v izpuhu. Če so v izpuhu ogljikovodiki brez kisika, to pomeni, da je mešanica (pre)bogata in v njej ni bilo dovolj kisika, da bi zgorelo vso gorivo. In obratno - če je v izpuhu kisik brez ogljikovodikov, to pomeni, da je mešanica (pre)revna in v njej ni bilo dovolj goriva, da bi se porabil ves kisik.

Idealno razmerje ('stohiometrija') za bencin je cca. 14.7:1, za LPG (propan) pa cca. 15,5:1 (razmerje mase, ne volumna).
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a lisko Po nov 30, 2015 12:09 am

Kako da nima veze čistost zgorevanja? Če pa lih to meri lambda...In če imaš bencin , ki pač ne zgoreva tako čisto kot plin....in lambda meri prisotnost kisika (O2 senzor) potem pa preklopiš na plin...je (vsaj meni) logično da lambda zazna dost čistejše zgorevanje in s tem tudi več kisika....to bi po eni strani pomenlo da plinski injektorji dajejo premalo plina....in potem motorni računalnik ( ki še vedno misli da laufa na bencin) popravlja injektorje v plus ( prerevna mešanica). Ampak skupen popravek ( Long TFT) je še vedno okrog 10 in zato ne prižge lučke za motnje v delovanju. Čeprav so trenutni popravki v plus do 50% ...
Namreč kaj se dogaja....
Na samem bencinu je prej imel porabo 7l/100km ( plus minus pol litra...odvisno od vožnje). trenutna poraba niti na AC pri polnem plinu in hitrosti okol končne ni presegla 15 litrov. Pospeševanja v hrib z nižjimi brzinami pa do 25 litrov.
Pred 6 tisoč km pa vgradnja plina...Že od vsega začetka nardim z 32 litri od 380 do 450 km (prvi primer je AC in vožnja 140-160...drugi primer pa regionalne ceste) kar se mi zdi čisto solidno....saj je prej imel s takim načinom vožnje porabo bencina med 6.5 in 8 litri. Ampak...do pred enim tednom mu je motorni računalnik še vedno kazal porabo okrog 7 litrov bencina čeprav je motor laufal na plin, tudi povprečno porabo je kazal dokaj normalno.... Potem pa se je nekaj zgodilo....in sedaj ima veselo povprečno porabo kar preko 10 litrov in recimo trenutna poraba kaže tudi do 15 (tudi 35 sedaj ) litrov več kot je kazala prej na začetku vožnje na plin...AMPAK s plinom še vedno nardim 380-450 km...
Po logiki mi tukaj nekaj ne štima....Če on popravlja bencinske injektorje za 50% v plus....potem morejo tudi plinski injektorji dajat več plina ( saj plinski računalnik jemlje podatke ravno z bencinskih injetorjev)....a kako hudiča se potem poraba plina ne poveča?
Je pa v tej agoniji občutno opazit povečano moč motorja , ko le ta laufa na plin....
Vprašanje je zakaj ima sedaj kr naenrat tako povečano porabo (sicer namišljeno a vseeno) bencina če pa od začetka temu ni bilo tako...
Je možno da je že od vsega začetka poraba plina prevelika ( ali premala) in je rabil 5 tisoč km , da se je "naučil" da mu nekaj ne štima?
Ali pa.....Je možno da je za to kriv katalizator? Čeprav ne bi smel imet vpliva.....Namreč skoraj enakočasno je IZGINILA napaka P0136 ( okvara druge lambde) in OSTALA je samo napaka P0420. Pred vgradnjo plina je ENO LETO javljal ti dve napaki....ampak poraba je vse skozi bila okrog 7 litrov.
Po 5 tisoč km prevoženih na plin pa je napaka P0136 IZGINILA.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
iziboy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 736
Pridružen: Po apr 21, 2008 6:56 pm
Kraj: močvirje

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a iziboy Po nov 30, 2015 6:09 am

Ker imaš (pre)siromašno mešanico, se ti injektorski časi povečujejo, zaradi tega bencinski računalnik misli da je poraba večja in ti takšno tudi javlja na BC.
VSE KAR SE DA RAZDRET, SE DA TUD NAZAJ SESTAVIT!
 
Prins
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Ne dec 26, 2010 9:51 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Prins Pe dec 04, 2015 10:11 am

lisko je napisal/-a:Kaj pa porečete na to?

Zanimivo je to da pri bencinu popravlja FULL v minus....na plinu pa FULL v plus....Ne eno ne drugo se mi ne dopade.....je pa ZGINLA napaka P0136 in ostaja samo P0420

LFTFT pa ostaja konstantno na 10%.
?



Nikjer v vaših grafih nimate LONG TERM FUEL TRIM. Zato je težko govoriti o tem, da gre na bencinu resnično v minus.
Glede na to, da vam pri bencinu kot pri plinu short fuel trim deluje v enakih vrednostih le v obratni smeri lahko predvidevamo, da ima vaš avto na plinu prerevno mešanico. To računalnik korigira s popravo long term fuel trimov na cca +20% in več v vašem primeru. To je običajno zadosten razlog, da se posveti DTC za prerevno mešanico (običajno P0171).
Vendar pa se v trenutku ko preklopite na bencin short term fuel trim seveda obrnejo v -20% in več.
Predvidevam, da sčasoma padejo na +-5%, ko se tudi long term fuel trim vrne iz vrednosti +20% in več nazaj na +-5%.

Vendar v vašem primeru nobena od napak ne javlja prerevne mešanice, morda je tik pod mejo, da ne javi napake.
Predvsem P0420 napaka nakazuje bolj na okvaro katalizatorja. V vsakem primeru čimprej rešite vbrizg plina, saj se s prerevno mešanico temperature zgorevanja bistveno povišajo.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Pe dec 04, 2015 12:00 pm

Prins je napisal/-a:V vsakem primeru čimprej rešite vbrizg plina, saj se s prerevno mešanico temperature zgorevanja bistveno povišajo.

Dokler korekcija deluje, mešanica ni prerevna - le v času preklopa iz bencina na plin in obratno je kakšno sekundo lahko mešanica napačna in v takem primeru je preklop bolj 'robat'.

Če pa je plinska naprava tako slabo nastavljena, da ECU ne zmore več korigirat (ker injektorjev pač ne more odpreti za 2 sekundi ;-)), potem pa pride do dejansko prerevne mešanice - ampak pred tem bi že zdavnaj morala svetit CE lučka.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Pe dec 04, 2015 7:27 pm

kam so zginili posti od pom do danes ?
plin je cnej k bencin
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 49 gostov