Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Dadic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr apr 25, 2007 3:25 am

Dve neumni vprašanji???

Napisal/-a Dadic To feb 26, 2008 11:35 pm

Kaj je reduktor in kako deluje in kaj zapora diferencijala.
Hvala za razumevanje :oops: :D
L.P.
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 To feb 26, 2008 11:42 pm

nahitro,
reduktor je kot en predmenjalnik.. tko k na kolesu k maš na gonilk recimo 3 prestave, zadi pa 7... zadnje so normalen menjalnik.. sprednji so pa kao reduktor.. če daš na velk zobnik maš normaln menjalnik, k daš pa na mali zobnik je pa reduktor...
zapora difa... -> špera...
vsa kolesa prisili v enako hitrost... ne more zakopat samo eno.. vse ali pa noben...
lp
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
-=davor=-
Novinec
 
Prispevkov: 220
Pridružen: To feb 15, 2005 10:29 am
Kraj: Ptuj - Slovenske Gorice

Napisal/-a -=davor=- Sr feb 27, 2008 1:55 am

če želiš razumet delovanje reduktrja in zapore diferenciala, moraš najprej razumeti delovanje menjalnika in diferencialal.

za menjalnik ti je Nejko87 lepo razložil, je samo dodatno zmanjšanje vrtilne frekvence koles...


za diferencial pa si poglej to predstavitev

http://static.howstuffworks.com/flash/differential.swf

pri zavijanju, se zunanja kolesa vrtijo hitreje kot notranja, saj morajo opraviti daljšo pot v enakem času, zato ne morejo biti togo povezana med sabo, saj bo prišlo do spodrsavanja koles, ali celo loma osi. zato so izumili diferencial, kateri posredno z zbniki, ki jih imenujejo planeti (na sliki zobniki rdeče barve), ločimo os levega kolesa od osi desnega kolesa. Kot vidiš med vožnjo naravnost se planeti ne vrtijo in tako prenašajo vrtenje velikega zobnika na obe osi enako, obe kolesi se vrtita z enako frekvenco, pri zavijanju se začnejo vrteti in izravnajo razliko vrtenja.

diferencial ima eno slabo lastnost, saj omogoča vrtenje kolesu, katero se najraje zavrti, na našo žalost je na terenski vožnji, ravno to kolo, ki nima oprijema, zato veliko vrtenja koles v prazno in nič gibanja vozila. to pomanjkljivost odpravimo z zaporo diferenciala, katera navidezno izniči lastnosti diferenciala, poveže obe osi, da delujeta kot ena os, ter tako prenese enako vrtilno frekvenco in navor na obe kolesi.

Skratka, pri delovanju zapore se pogonska kolesa obnašajo, kot da vozilo nima diferenciala, tako da se vrtijo z enako vrtilno frekvenco.
pri zavijanju z delujočo zavoro, pride do spodrsavanja koles ali loma osi,

govorl sem o 100% zapori, ker nekatera vozila imajo 25% zaporo

upam da sem bil jasen, in brez napak, če ne, pa me popravite :P

L.P. :
SlikaSlika
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov