če želiš razumet delovanje reduktrja in zapore diferenciala, moraš najprej razumeti delovanje menjalnika in diferencialal.
za menjalnik ti je Nejko87 lepo razložil, je samo dodatno zmanjšanje vrtilne frekvence koles...
za diferencial pa si poglej to predstavitev
http://static.howstuffworks.com/flash/differential.swf
pri zavijanju, se zunanja kolesa vrtijo hitreje kot notranja, saj morajo opraviti daljšo pot v enakem času, zato ne morejo biti togo povezana med sabo, saj bo prišlo do spodrsavanja koles, ali celo loma osi. zato so izumili diferencial, kateri posredno z zbniki, ki jih imenujejo planeti (na sliki zobniki rdeče barve), ločimo os levega kolesa od osi desnega kolesa. Kot vidiš med vožnjo naravnost se planeti ne vrtijo in tako prenašajo vrtenje velikega zobnika na obe osi enako, obe kolesi se vrtita z enako frekvenco, pri zavijanju se začnejo vrteti in izravnajo razliko vrtenja.
diferencial ima eno slabo lastnost, saj omogoča vrtenje kolesu, katero se najraje zavrti, na našo žalost je na terenski vožnji, ravno to kolo, ki nima oprijema, zato veliko vrtenja koles v prazno in nič gibanja vozila. to pomanjkljivost odpravimo z zaporo diferenciala, katera navidezno izniči lastnosti diferenciala, poveže obe osi, da delujeta kot ena os, ter tako prenese enako vrtilno frekvenco in navor na obe kolesi.
Skratka, pri delovanju zapore se pogonska kolesa obnašajo, kot da vozilo nima diferenciala, tako da se vrtijo z enako vrtilno frekvenco.
pri zavijanju z delujočo zavoro, pride do spodrsavanja koles ali loma osi,
govorl sem o 100% zapori, ker nekatera vozila imajo 25% zaporo
upam da sem bil jasen, in brez napak, če ne, pa me popravite :P
L.P. :