lada2103 je napisal/-a:Ajej kolk ste duhoviti
Zadeva deluje, odlično. V eni uri 1500 W grelec s črpalko ogreje vodo v motorju do 60 stopinj (zunaj -5 ° C ). Obrnem ključ, avto lepo vžge brez povišanih vrtljajev, iz ventilacije toplo piha, skratka ...luksuz.
Firediver je napisal/-a:Tista huda napaka, ki si jo omenil, bo še hujša, če jo pozabiš narediti..ampak važno, da deluje.
Firediver je napisal/-a:Verjamem, da se da vse narediti (čisto avtomatiziran sistem malce težje, pa vendarle), ampak vse to odpade, če nimaš blizu vtičnice.
Seveda pa ni ovir za tiste "softiče", ki ne bi zmogli - bognedaj - sesti v mrzel avto in jim je ta sistem življenskega pomena, utemeljujejo pa ga v smislu "manjše obrabe motorja". Res je, da mrzel zagon ni dober za motor, ampak roko na srce, tudi ni tako uničujoč, da bi bilo smiselno za občasnih -5°C zunanje temperature vgrajevati dodatne grelce.
Tako jaz trdim, da je vseskupaj v tej temi samo za toplo rit opisano. Ne bo bistvene razlike v stanju motorja z in brez grelca, sploh pa ob prodaji vozila ne bo diference v €. Ker se takrat ne bo podiralo motorja na prafaktorje, da bi se videla ta "predvideno" čudovita ohranjenost zaradi uporabe grelca.
Firediver je napisal/-a:Na toplem boš kvečjemu samo startal od doma (kjer imaš vtičnico za ta namen). Ampak:
Če živiš v bloku in parkiraš pod blokom/na ulici - nimaš kam vklopit
Če imaš garažo - ni potrebe
Če greš po nakupih dalj časa (npr. v BTC) - nimaš kam vklopit
Če greš na šiht (recimo popoldanski ali pa celo nočni) - nimaš kam vklopit
Itd.
Če bi rad komfort, ki ogreje v vseh situacijah, daš vgradit Webasto. Pač ni poceni, je pa temeljito.
P.S.: Če že maš vtičnico blizu avta, daš noter navaden kalorifer na timer, da ti ogreje kabino in bo toplo v 10 minutah max. Itak je point komoditeta kabine, ne pa obraba motorja.
Za hladilno tekočino bo že motor poskrbel, ko ga vžgeš..in tako prišparaš 90% stroška ogrevanja z elektriko (glede na avtorjevo rešitev), da ne omenim zanemarljivega stroška nabave kaloriferja (lahko ga celo doma "suneš" in si na zero cost).
tristan01 je napisal/-a:lada2103 je napisal/-a:Berem o plinu in se mi zdi, da je električni grelec prava rešitev, da pozimi takoj lahko spelješ s plinom.
Žal malce preveč sanjaš. Za začetek si samo poglej osnovnošolsko fiziko. V povprečju moraš ogreti cca 100kg motor, ki je pretežno iz jekla ali aluminija s temperature okolice (pozimi okrog ničle ali še precej nižje) do minimalnih pogojev za vklop plina, če ne na delovno temperaturo ki znaša 90 stopinj. Da tole dosežeš v nekem doglednem času bo treba imeti grelec kaj več kot 1KW, pa tudi akumolator ne bo zadstoval.
Ob tem pa ne pozabi koliko škode narediš motorju ko je olje temperature okolice, voda v hladiniku pa že na delovni temperaturi, kar je tipična situacija ob štartu z vgrajenim predgrenikom, kot npr. tale z linka.
Skratka za povprečnega voznika prej škodljiva kot koristna zadeva.
LP Tristan01
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov