Napisal/-a DePalmo To avg 23, 2016 8:45 am
@Kohec: Ne kupujem avtov ravno vsako leto, poleg tega pa sem tudi sam nase jezen da sem spregledal toliko napak. No, da ti opišem kako je vse skupaj šlo, mogoče boš potem lažje razumel.
Začelo se je, da je punca rabila svoj prvi avto in ker se gre za prvi avto, sva imela budgeta 500 evrov + nekaj za popravila + registracija in zavarovanje. Zato sva gledala do 1.4 (in ne vključno, ker podraži registracijo in zavarovanje). Na ogled sva šla v Radeče pogledat Citroen Saxo (servo, el. pomik stekel, 1.1 60km, okoli 160.000 prevoženih). Avto se je že po slikah videlo da mu lušči barvo na zadnjih pragovih in če bi bilo samo to, bi bil kupljen isti dan. No, ko sva bila tam rje na pragovih ni bilo, bil je samo ob barvo, ampak avto v takem stanju da si se lahko prijel za glavo: štarter se je čudno oglašal, motor masten ko da bi ga polil, amortizerji škripali da nisva vedela kaj je z avtom, zadnji servis narejen 5 let nazaj (ja, olja niso menjali 5 let!), gume stare skoraj kot avto, je pa imel narejen glavni servis (s štempljom od mojega mehanika, tako da temu sem verjel). Ampak glede na predviden vložek, je naju minilo. Na poti nazaj sva se ustavila v Grosuplju, sva šla pogledat še enega Saxoja, isto 1.1, brez servota. Motor suh, zavore dobro prijele, rjav ni bil dokler nisem odprl prtljažnika, notri je že bil švasan, pa v enem vogalu je bil čisto mehak - zadnji čas za saniranje. No, po testni vožnji je tudi ta odpadel: ker je bil brez serva sem ga še jaz komaj motal, poleg tega je pa imel luft pri sprednji desni gumi pa sumim da se je tudi slišal ležaj (sem naredil samo 200m s tem avtom in se odločil da ni šans da to kupiva).
Ko sva se vračala nazaj (k njej domov, drugače sem jaz iz Grosuplja in bi lahko šla nazaj na ogled), sva prepozno videla da je v Grosuplju še en Fiat Punto (prvi model) z 1.2 mašino, tako da ta nama je ušel.
No, potem sva pa od njenega očeta slišala da eden izmed njegovih voznikov kamiona prodaja tega Lanosa. Najprej sem bil zelo skeptičen ker Daewoojev ne poznam nič, poleg tega je pa bil še 1.5 motor, torej dražja registracija in zavarovanje, ampak se je začelo mudit ker je ona že dobila poletno službo, jaz sem pa tudi moral iti domov tako da ji nisem mogel več posojat mojega avta. In sem rekel da če se poznajo, je avto menda že boljši od ostalih in ker človek dela za njenega očeta, menda nas nebo ravno ta nategnil. Sledil je ogled avta: pragovi niso bili rjavi oz. so bile dobesedno dve pikice rje, pod tapetam v prtljažniku ni bilo rje, pod pokrovom motorja ni bilo rje, motor je bil suh, tekočin je imel dovolj (sem pregledal), servisi redno delani, glavni servis narejen 5 let nazaj, sprednji gumi lanskoletni, zadnji stari 5 let in sem rekel da se bo videlo ob prvem dežju kakšne so, na testni vožnji mi je malo, ampak res malo cuknil in če mi lastnik nebi povedal da občasno cuka, še opazil nebi, zavore so prijele dobro (ali sem pa bolj pritisnil na pedal, nevem). Videlo se je da je zadaj desno bil zaleten, a ni bilo videti hudo. Med testno vožnjo sem opazil nek čuden zvok ki ni bil povezan z obrati niti s hitrostjo, tako da sem po testni vožnji šel okoli avta in opazil da se sliši bencinsko pumpo. Smo se zmenili da še to zamenja z novo in avto kupimo.
Avto se je kupilo, naredilo prepis in se ga je začelo uporabljat. Me dan ali dva po nakupu že kliče punca, da z avtom ne more v hrib ker preveč cuka. Grem s svojim do nje in jih zamenjava, njen je res cukal občutno preveč, zato sem ga tiščal kot bika v klanec da ni cukal in je šel. Zato smo rekli da naj gre avto servis, ker pri njej doma poznajo enega iz tega okoliša ki naj bi bil ugoden in da reši to cukanje, hkrati pa še pregleda ostalo če bo avto že tam in ker se spozna na te stvari. No, takrat se je pa začelo in je že napisano v tej temi.
Nisem niti pomislil da bi pregledal kable za svečke, niti da bi snel eno gumo ali dve in pregledal zavore (se tudi sprašujem če bi sam prodajal avto in če bi pustil kar enim to naredit na mojem - skoraj prepričan sem da ne, lahko ga pa vidi na dvigalu, ni problema, šraufalo se ga pa nebo!), niti da bi avto zapeljal na dvigalo in pregledal podvozje za rjo (to zadnje bi bilo fajn, ampak ker drugje ni bilo rje, sem sklepal da je tudi na podvozju ni).
So pa bili očitni znaki da avto mogoče le ni tako dober:
- drugi lastnik je bila lokalna firma in so ga delavci imeli za prevoz med firmami
- popravljal ga je lokalni "mehanik" ki je nategun in šalabajzar, zato tudi toliko stvari na enkrat
Avto sem pregledal, a očitno preslabo. Do sedaj kupil samo 4 rabljene avte in so trije od tega dejansko bili dobri (tudi četrti je šel in se ni preveč kvaril, ampak je bil vmes na strehi kar sem opazil šele ko sem ga jaz razbil), tako da nimam ravno bogatih izkušenj z nakupom rabljenih avtov, znam pa pogledat osnove.