Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Poldy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: Po maj 24, 2004 12:46 am

Parkiranje v klanec

Napisal/-a Poldy Če jan 04, 2007 8:43 am

Mogoče precej neumno vprašanje, pa vseeno:
Pred hišo imamo rahel klanec, tako da je avto vedno parkiran na tem mestu. Lahko da avto tam stoji tudi več dni. Zanima me, če parkiram tako, da avto pustim v 1. prestavi v klancu, brez ročne zavore, ali s tem na kakršenkoli način uničujem menjalnik?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če jan 04, 2007 9:03 am

ne samo menjalnik!
 
Uporabniški avatar
GT_Turbo17
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1501
Pridružen: Če nov 17, 2005 10:09 am
Kraj: Zasavje

Napisal/-a GT_Turbo17 Če jan 04, 2007 9:13 am

sploh ni neumno vprašanje. ;)

mislim pa, da s puščanjem avta v prvi predstavi nikakor ne poškoduješ menjalnika... :)
Fiat Uno 1.5 SX i.e. & Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo & Alfa Romeo 145 Twin Spark

Slika
 
Uporabniški avatar
CERES
Novinec
 
Prispevkov: 439
Pridružen: Če dec 22, 2005 2:27 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a CERES Če jan 04, 2007 9:15 am

Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič :? In potem moraš še upoštevat da avto dobiš ven iz klanca katerega moraš po domače tudi malo matrat :? Ne znam ti razložiti ker ne vem kakšen klanec je to. Ali je 12% ali 20 % naklona ali celo več to boš pa moral povedat. Ampak ni glih super za avto :( Če maš le možnost ga parkiraj naravnost. Zdej pa če imaš še ročno dano pa tudi glih ni super pozimi ker naj bi se tiste "žičke" začele trgati in s časoma to opaziš da ti dejansko ročna ne prime kot včasih ko si imel novi avto. Zato se jest tega ne poslužujem pozimi in tudi poleti ne in se bolj zanesem da dam v "rikverc" ali v prvo. Seveda če pariram naravnost ;)


Lp
remember: it can always get worse!
 
Uporabniški avatar
GT_Turbo17
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1501
Pridružen: Če nov 17, 2005 10:09 am
Kraj: Zasavje

Napisal/-a GT_Turbo17 Če jan 04, 2007 9:20 am

ja ali pa ti ročna zarjavi kaor je meni enkrat k mi je avto stal 14 dni :D
Fiat Uno 1.5 SX i.e. & Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo & Alfa Romeo 145 Twin Spark

Slika
 
k.b.n.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: Sr dec 28, 2005 4:30 pm
Kraj: Laško

Napisal/-a k.b.n. Če jan 04, 2007 10:11 am

Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič

Ker gre za statično obremenitev, je takšno parkiranje dolgoročno veliko manj škodljivo za zobnike, kot naprimer sunkovito speljevanje. Pomemben dejavnik pri obrabi je hitrost, zato pač nekaj časa voziš počasi, da olje dosežesvojo temperaturo in dobro maže- podobno kot z motorjem. Naklon nima ravno vpliva, ker potemtakem se se po klancih sploh ne bi smel voziti, ker segreto olje še lažje med vožnjo steče v najnižji predel.
Po mojem mnenju avto daš v prestavo, podložiš kolesa, nato pa lepo normalno odpelješ.
 
Uporabniški avatar
RpDany
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To avg 01, 2006 2:49 pm
Kraj: maribor-ruše

Napisal/-a RpDany Če jan 04, 2007 11:04 am

mislim da ce ti ne stoji dolgo casa lahko zategnes rocno
ce pa dalje tudi komot pustis v prstavi.
ali pa najdes prostor da stoji na ravnem.
:P :P ali pa das na vsako kolo neko drvo pa avto nebo nikam sou!!! :P :P h3h3

LP :
 
Poldy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: Po maj 24, 2004 12:46 am

Napisal/-a Poldy Če jan 04, 2007 11:06 am

Hvala za hitre odgovore :)
Klanec je zelo majhen, ne vem če si sploh zasluži tak naziv... torej je varijanta s prestavo manj "škodljiva" kot ročna? Ker z ročno imam zelo slabe izkušnje - mi je že tudi blokiralo kolo po daljšem času.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če jan 04, 2007 12:26 pm

Če je res rahel klanec potem ni problema, na malo večjem nagibu pa ti zna avto v prestavi s časom pobegniti, saj kompresija počasi popušča v cilindrih in avto po malo leze po klancu navzdol.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
CERES
Novinec
 
Prispevkov: 439
Pridružen: Če dec 22, 2005 2:27 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a CERES Če jan 04, 2007 12:27 pm

k.b.n. je napisal/-a:
Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič

Ker gre za statično obremenitev, je takšno parkiranje dolgoročno veliko manj škodljivo za zobnike, kot naprimer sunkovito speljevanje. Pomemben dejavnik pri obrabi je hitrost, zato pač nekaj časa voziš počasi, da olje dosežesvojo temperaturo in dobro maže- podobno kot z motorjem. Naklon nima ravno vpliva, ker potemtakem se se po klancih sploh ne bi smel voziti, ker segreto olje še lažje med vožnjo steče v najnižji predel.
Po mojem mnenju avto daš v prestavo, podložiš kolesa, nato pa lepo normalno odpelješ.


Tisti moment ko zažene motor (avto stoji postrani - nekaj dni) se ne maže glih najbolj. Bolje je če avto stoji na ravnini in je veliko bolje kot pa avto ki stoji v klancu...to gledam iz kmečke logike :lol:

Ne pravim da je ta ko stoji na ravnini najboljši ampak proti klacu je to veliko boljše za avto.

Lp
remember: it can always get worse!
 
Spidojc
Novinec
 
Prispevkov: 487
Pridružen: To nov 29, 2005 6:04 pm
Kraj: ne veste tut ce povem

Napisal/-a Spidojc Če jan 04, 2007 12:45 pm

Jah no če pa mene prašaš, pa zaradi olja splon ni problema,ker v karterju imaš itak dovolj olja da ti ga pumpa takoj požene po mašini,edin kriza bi bila če bi bil avto res na ene 45 stopinskem klancu,pa še to pomojm da skor nebi blo panike,mensezdi da je večja kriza če ti avto "gonš" v,recimo levi uvinek ali pa v desni,full dolg časa kjer ti zaradi cetrifugalne sile olje potisne na bok karterja in ti do cevi za pumpo nepride nič olja, se zna zgodit da pol pa kej ribne.
Krvav'c je zakon
 
protonika
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Sr nov 03, 2004 4:19 pm

Napisal/-a protonika Če jan 04, 2007 1:11 pm

Avto sem pet let parkirala v rahel klanec, vedno v leru in z zategnjeno ročno, pozimi in poleti, včasih je avto stal po več tednov.... Ne bi rekla, da mu je kaj škodilo. In tako bo verjetno še nadaljnjih nekaj let.
Protonika ima bullbar.
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če jan 04, 2007 1:29 pm

Ne uničuješ menjalnika :)
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Quiksilver
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Ne dec 11, 2005 8:43 pm

Napisal/-a Quiksilver Če jan 04, 2007 1:35 pm

Uporabljaj ročno vedno in ne boš imel problem s tem da bi ti karkoli zaštekal! In vsaj siguren boš.
 
birdy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: So jan 28, 2006 7:25 pm
Kraj: Lj-center

Napisal/-a birdy Če jan 04, 2007 1:36 pm

dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')

drugace ga jest vedno parkiram tko da mam v prestavi v kateri bi se avto pelal navzgor po klancu ce bi bil vzgan(se pravi nos gor=1. rit gor=r) in pa kolesa do konca tko obrnjena da tud ce bi kompresija iz nekega razloga popustila avtek lepo zdrsne v jarek ali nekam pac kjer se koker se pac lahko nezno ustavi(cimprej)

ps:
zgoraj napisano najbrz ne velja za mazde z wankel motorjem ker majo manjso kompresijo(sam se nisem probal)

pss:
pri SAAB-ih moras pa tak al tak dat v rikverc da lahko kljuc dobis iz kljucavnice ven, tko da ocitno tole NI skodljivo....
Alfa Romeo
...____ ___.........................
......../..|___.........................
....../.....___|....EVOLUZIONE
......TURBO...........................
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Če jan 04, 2007 2:10 pm

A to pri vseh Saab-ih treba v R dat da lahk ključ ven dobiš? Mater to pa more nadležno postat s časom,ko moreš stalno v R šaltat.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Quiksilver
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Ne dec 11, 2005 8:43 pm

Napisal/-a Quiksilver Če jan 04, 2007 2:42 pm

birdy je napisal/-a:dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')


In točno zard tega ker tega ne prakticiraš redno ti use skupi zarusta! Potem maš pa probleme k si jih naštev. Pa kokr se spomnm v avto šoli učijo da se ročna zavora zmeraj uporablja.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Če jan 04, 2007 2:59 pm

Tako,zato pa fantje čimveč prakticirat z ročno pozimi če že poleti ne, pa še zabava zagotovljena :twisted: :D Na drift po snegu sem mislo,da nebo kdo kaj druga mislo. 8) Pa bo vedno ulaufana. :D
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
protonika
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Sr nov 03, 2004 4:19 pm

Napisal/-a protonika Če jan 04, 2007 2:59 pm

Ne vem, kaj imate eni predsodek proti uporabi ročne. Evo, na protonu sem jo vsak dan, čisto vsakič, ko sem parkirala, zategovala dolgih devet let, pozimi, poleti, nikoli ni bilo nič, le po nekaj letih jo je bilo treba zategnit, ker je prijela previsoko. In tudi zdaj jo vestno zategnem vsakič, ko parkiram, to mi je čisti avtomatizem. Sploh ne bi upala stopiti iz avta, če ne bi bila ročna zategnjena. Mi je čuden občutek.
Protonika ima bullbar.
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če jan 04, 2007 3:07 pm

Quiksilver je napisal/-a:
birdy je napisal/-a:dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')


In točno zard tega ker tega ne prakticiraš redno ti use skupi zarusta! Potem maš pa probleme k si jih naštev. Pa kokr se spomnm v avto šoli učijo da se ročna zavora zmeraj uporablja.

tut če je avto na ravnem jo zategnem, da bovdni ne zarjavijo...
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 60 gostov