umilave1 je napisal/-a:Nekaj dni nazaj, ko sem šel rezervirat servsini termin za mojo Fiesto, so imeli v salonu (ASPC Drobnič) že novega Focusa z nekje srednjo opremo. V živo in od blizu je avto seveda bolj všečen kot na slikah, notranjost je pač res podobna novi Fiesti, vendar so materiali precej dobri, skoraj celotna armaturna plošča in obloge vrat so prijetno mehki na otip, čeprav zame osebno ni nek hud pokazatelj kvalitete. Skratka avto, ki bi ga takoj imel z 1.0 Ecoboost 92kw. Serijsko že v vseh vezijah ponujajo sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu, preprečitev naleta na pešce in stoječe ovire, celo izbiro voznega načina sport, eco,...Skratka zadovoljstvo vse dokler ne pogledaš na uraden cenik in cene z že vključenimi popusti.
Čisto osnovna verzija 1.0 Ecoboost Trend z 100 konji s popustom nanese 17k€! Če hočeš še (aktivni) tempomat-navadni ni na voljo, le omejevalnik, avtomatsko klimo in park senzorje, si že preko 18 tisočakov. Če vzameš Titanium, še vedno nimaš serijsko park senzorjev. Skratka, za recimo malo bolj opremljenega in 125 konjskim 1.0 si praktično na 20.000€. Na avto.net so ST-Line preko 23.000€!
Zakaj toliko picajzlam okoli cene? Ker je nova Kia Ceed, pred kratkim prišla ven, osnovna na voljo že za 12990€, isto 100 konjev, sicer 1.4 motor. Ampak s tem, da ima serijsko tempomat, samodejno zatemnitev luči in celo zaznava utrujenost voznika. Tega 4000€ (!) dražji osnovni Focus ne premore. Dvomim, da je Ford orenk premijska znamka.
Bo pa Focus lahko čez 3-4 leta zelo dober nakup, pač rabljen.
svetilnik je napisal/-a:Jaz focusa nebi primerjal s Kio ampak z boljšim konkurentom v vseh pogledih proti Ceedu, Hondo Civic. Cene so verjetno nekje tam tam.
Firediver je napisal/-a:To naredijo akcije..če bi bil Mondeo svež, pozabi na 8800 popusta.
nevahafner je napisal/-a:Najbrž večina uporabnikov ne ve, kakšna katastrofa je ford focus 1.0 ecoboost. Kupovanje forda je avantura brez primere in veliko tveganje. Želim deliti svojo izkušnjo med druge uporabnike. Moj focus je letnik 31. julij 2012, na števcu ima trenutno 96 000 km. Od avgusta 2015 pa do danes so mi že dvakrat menjali motor. Prvič je vozilo imelo prevoženih 48 000 km, takrat je imel motor menda neko tovarniško napako - počila je neka cev, ki naj bi po fordovi razlagi imela neko konstrukcijsko napako - zaradi česar je v sekundi izteklo olje in hladilna tekočina, motor je zaribal v trenutku. Vozilo je bilo takrat staro slabe 3 leta, tako da so mi ne Fordu priznali garancijo in motor brezplačno zamenjali na servisu Ford Nova v Kopru. Seveda je trajalo več tednov, a to niti ni bistveno. V dobri veri, da bo poslej v redu, sem vozilo obdržala - bilo je redno servisirano na 20 000 km, sicer ne na Fordu, ampak na bližnjem servisu z dolgoletno tradicijo. Po evropski direktivi ni obvezno servisiranje na pooblaščenem servisu, tako da napake z moje strani zagotovo ni. Po dobrih 2 letih in prevoženih 43 000 km se je letos konec aprila pojavila na ekranu lučka za motor, zaradi česar je bilo vozilo odpeljano na pooblaščen Fordov servis. V vmesnem času je vozilo delovalo brezhibno, skratka nobenih opozoril ni bilo, da je karkoli narobe. Na Fordu so potem ugotovili - po 10 dneh - da motor na enem valju nima zadostne kompresije in da ga je spet potrebno zamenjati. Kot tehnično neuka stranka sem oceni pooblaščenega serviserja sledila in pristala na sanacijo okvare. Povedali so mi, da naj bi bila napaka pri vžigu in da je zato bencin tekel na motor. Ti motorji imajo namreč direktno vbrizgavanje. Poudarjam, da vozilo sicer ni kazalo nikakršnih znakov, da karkoli ni v redu - brezhibno je vžigal, imel odlične pospeške, ni ugašal ali cukal - skratka, nobenih znakov. Dokler ni prišel v mehanično delavnico, kjer se je potem ugotovila napaka. Tokratni strošek popravila pa je znesel 6150 eur, vključno z manjšim popustom na rezervne dele. Torej 1/3 novega focusa. Zdaj ima sicer 1 leto garancije, a v tem času ga bom zamenjala - seveda nikoli več forda, sploh pa ne ecoboosta.
Pri tem poudarjam, da smo imeli v družini forde preko 16 let, od ford KA -ja, 2 fiesti, ford focusa - seveda noben ni bil ecoboost, pa z nobenim ni bilo posebnih težav - drobnjarije, potrošni material, nič posebnega. Toliko težav kot s ford focusom ecoboost sem imela samo še s starim fičkom v študentskih letih, kar pa ni primerljivo.
Glede na svojo izkušnjo sem glede fordov ecoboost potem tudi več prebrala in ugotovila, da je ta motor res dobil 6 kratni naziv motor leta, da pa ima mnogo uporabnikov z njim velike težave. Na angleških forumih Ford Ecoboost Nightmare uporabniki poročajo o podobnih težavah, kot sem jih imela sama in o velikih stroških. Enemu se je motor celo vžgal, večinoma pa navajajo, da motor zdrži približno 29 000 milj, torej cca 50 000 km - kot je bilo pri meni. Poročajo tudi, da motor običajno ne kaže nobenih znakov okvare, vse se zgodi na lepem. Omenjeni forum ima preko 3000 nezadovoljnih članov, poročajo o 1200 propadlih motorjih ecoboost - velja za oba, 1.0 in 1.6. Res ''uspeh'' za ford. Mnogo uporabnikov ima - tako kot jaz - že tretji motor. Tudi mnogo inženirjev je do motorjev na 3 valjih zelo odklonilnih, poročajo tudi, da se ecoboosti niso obnesli niti pri drugih modelih, ne samo pri fordu. Kot mi je znano- naročena sem na Ford magazin - pa Ford vgrajuje ecobooste tudi v druge modele, ne samo v focusa.
Ob upoštevanju dejstva, da nakup vozila ni ravno majhen strošek - novi ford focus bo stal okrog 20 tisočakov in več, je koristno premisliti, če je ford ecoboost tega vreden. Preveč napak imajo in čudi me, da ford še vedno vztraja na tej tehnologiji. Osebno bom šla nazaj na japonca - 2 krat smo imeli nissana, pa nobenih težav. Bi kazalo narediti kakšno raziskavo v to smer, ki bi pokazala zadovoljnost uporabnikov. Novi imajo sicer 5 let garancije, a po moje je stres na vsakih 45 000 km, ko menjajo motor, povsem nepotreben. Na Summit motorsu v LJ navajajo, da je pri ecoboostih predpisana uporaba olja 5W20 in da uporaba drugačnega olja lahko pripelje do okvare - a kaj je resničen vzrok okvare, bi lahko pojasnil samo izvedenec ustrezne stroke. To pa spet pomeni nemajhne stroške. In kako naj jaz, kot tehnično neuka stranka vem, kakšno olje mora serviser uporabiti? Mislim, da je serviser strokovno usposobljen in da mora vedeti, kakšno olje je za določene motorje predpisano.
Morda se bo kdo ob moji izkušnji vendarle zamislil.
Nevenka Hafner
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 124 gostov