Nova vozila v prodaji, konceptna vozila in vsa vozila, o katerih lahko (zaenkrat) le sanjamo...
 
meganer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1163
Pridružen: So nov 03, 2012 8:25 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a meganer Če dec 10, 2020 4:31 pm

Ali res milite da se bo elektrika prijela? jaz sem skeptičen. Modna muha in večji RVC. čet par let bo pa xy in.
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Kristjan123 Če dec 10, 2020 4:50 pm

Bo samo ne cez noc...
To je dolg proces v tej "vmesni fazi" pa se testira zivce trenutnih uporabnikov ;)
 
wildbliw
Novinec
 
Prispevkov: 410
Pridružen: To feb 03, 2015 8:06 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a wildbliw Če dec 10, 2020 4:57 pm

Če ima AA fi 12mm, AAA okoli 8mm, koliko bi potem moral imeti AAAAAA? 0,5mm?
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Gricko Če dec 10, 2020 6:58 pm

D12J12 je napisal/-a: Sam vidim prihodnost v menjavi baterij, standardizirana velikost in jih na bencinskih servisih samo menjaš, iztrošeno ven in napolnjeno notri .

to zelo verjetno na žalost ne bo šlo, saj so baterije različno pozicionirane, različnih oblik ( kot tudi avti sami), različnih kapacitet in vedno bolj "del" avta.
sploh v športnih avtih zaradi nizkega težišča in večje moči, kapacitete je ponavadi zapolnjen cel spodnji del avta ( celoten poden) in menjava tega verjetno ni ravno enostavna. Spet drugače je, kot imajo nekateri pod zadnjimi sedeži "paket"

Baterije same in tehnologije, materiali , ki so uporabljeni za baterijo se iščejo novi in novi, tehnologija se izboljšuje.
Samo poglejte koliko so zdržale baterije pred cca 5 leti ( doseg, kapaciteta in fizična velikost) ali še več in koliko sedaj.
Vse te "nove " baterije bodo v parih letih zastarela tehnologija, ki ni več v uporabi.
in dokler bo razvoj tako napredoval, bodo stare baterije ostale drage, saj bo to zastarela tehnologija, ki se uporablja le za rezervne dele ( torej manjša proizvodnja= dražja proizvodnja)

na žalost pa je to cena razvoja in brez tega ne gre.
tudi sam mislim, da se v prihodnosti fosilna goriva ne bodo uporabljala ( vsaj ne v taki meri), ne vem / ne verjamem pa, če bo to elektrika v obliki baterij...
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a D12J12 Če dec 10, 2020 7:50 pm

Vse je odvisno kako se bo vse skupaj razvijalo, v katero smer bodo šli proizvajalci baterij panasoic itd, njim je veliko bolje, da na en avto prideta po dve, tri baterije. Če bi nekdo začel s tem kar sem opisal in da bi ljudje masovno kupovali, se čez noč vsi usmerijo v menjavo baterij, če te ni tukaj ne obstajaš.
Prednosti ki jih sam vidim:
- v štartu veliko cenejše vozilo
- ker so baterije najete ni stroškov menjave in vzdrževanja
-če obstaneš na cesti ti (primer) AMZS pripelje drugo baterijo v nasprotnem primeru generatorja ne bo laufal in preostane samo še avtovleka

Če bi bile standardizirane imaš točno mero in približno težo (primer akumulator) in vsak proizvajalec bi že razporedil težo.
 
cashy
Novinec
 
Prispevkov: 305
Pridružen: Pe jan 07, 2005 8:38 am

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a cashy Če dec 10, 2020 8:36 pm

morda bo pa daljnoročna prihodnost v gorivnih celicah? Le tehnologija se mora razviti do dovoljšnje mere in se poceniti.
ne praš me nič, ker nič ne vem
 
wildbliw
Novinec
 
Prispevkov: 410
Pridružen: To feb 03, 2015 8:06 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a wildbliw Če dec 10, 2020 8:46 pm

Sploh niniti približno slaba ideja tole z menjavo baterij. Res pa je, da bi se morali proizvajalci popolnoma uskladiti, da bi obstajal samo in izključno 1 format, število vložkov pa bi lahko bilo poljubno.
In če bi pod pragom vsi naredili vratca, potem bi to bilo hitro in enostavno.

Prednost je ta, da bi se z razvojem baterij ta isti avto izboljševal. Tako kot pa je sedaj, boš moral za večji doseg menjati avto. Mar ni škoda?
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4168
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a xxl Pe dec 11, 2020 12:59 am

Ta ideja ni nova, problem je, da bi za polnjenje vseh teh baterij potreboval manjšo nuklearko zadaj za "črpalko". ;)
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4340
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Firediver Pe dec 11, 2020 4:53 am

Pozabljate, da bi zaradi "standardiziranih" mer baterije bilo potrebno pri snovanju nove oblike avtomobila vedno začeti pri bateriji in okoli nje "obleči" obliko avtomobila, kar pa dizajnerji nočejo.

Po drugi strani...koliko je sedanja EV baterija "spodobne" kapacitete težka? Pa saj bi morali na bencinski imeti viličarja ali kaj podobnega, da prazno baterijo "izvleče" in polno vgradi. In to v - recimo - samo 2 minutah?
Potem pa zraven bencinske še celo skladišče polnih baterij za stranke in praznih, da se filajo...

To se vam res zdi dobra ideja? A se vam blede?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Aesthetics
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: Sr mar 26, 2014 7:52 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Aesthetics Pe dec 11, 2020 7:54 am

NIO (Chinese Tesla, kot mu nekateri pravijo) to že ima, na Kitajskem.

https://www.youtube.com/watch?v=oTXptUuKGrc
https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a D12J12 Pe dec 11, 2020 8:11 am

Firediver je napisal/-a:Pozabljate, da bi zaradi "standardiziranih" mer baterije bilo potrebno pri snovanju nove oblike avtomobila vedno začeti pri bateriji in okoli nje "obleči" obliko avtomobila, kar pa dizajnerji nočejo.

Po drugi strani...koliko je sedanja EV baterija "spodobne" kapacitete težka? Pa saj bi morali na bencinski imeti viličarja ali kaj podobnega, da prazno baterijo "izvleče" in polno vgradi. In to v - recimo - samo 2 minutah?
Potem pa zraven bencinske še celo skladišče polnih baterij za stranke in praznih, da se filajo...

To se vam res zdi dobra ideja? A se vam blede?


Danes je karoserija grajena okoli pogona, najprej podvozje in pogon, šele nato plehovje in oblika. Ne verjameš? Mazda se je s platformo pripravila na 4x4 pogon, PSA se je s platformo pripravil na električna vozila itd.

Vsi govorimo o prihodnosti, ti pa pišeš o sedanjosti? Veš koliko je bila velika disketa 30 let nazaj? Do 2 mega, veš koliko se danes spravi na spominsko? Preko 1 TB... pa če bi ti to rekel nekdo takrat ko si kupoval disketo bi ga tudi prašal po zdravju?

Tehnologija gre naprej in kaj če bo leta 2050 baterija ki ima dometa 2000km velika kot današnji akumulator? Kaj če se bo vozilo sposobno sproti polniti iz okolice? Ne vemo, ugibamo in zato se nikomur ne blede, če napiše svoje mišljenje...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4340
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Firediver Pe dec 11, 2020 10:23 am

Verjamem, da je karoserija grajena okoli podvozja in pogona, ampak kaj, ko EV baterija kot del pogona dimenzijsko ni standardizirana. Ergo, vsak dizajner EV baterijo oblikuje tako, kot mu paše.

Da bi bila EV baterija dimenzijsko standardizirana, pa še mehanizem za hitro menjavo le-te, bo to huda omejitev za dizajnerje. In, kot vemo, oblika prodaja avto.

Seveda, da se pogovarjamo o sedanjosti, ker je glede prihodnosti še preveč če-jev, vseeno naj nas ne zavede dosedanji napredek na področju računalništva, kjer je bila praktično "eksplozija" napredka. Glede brezžičnega prenosa energije večjega obsega pa po Tesli (umrl je leta 1943) še ni obrodilo sadov. Pa je že 80 let od tega...

Čisto vse pa vseeno ne bo izvedljivo. Recimo, doslej še niso izumili svedra za kvadrataste luknje in je še vedno na dobri poti, da ga nikoli ne bodo...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a D12J12 Pe dec 11, 2020 11:50 am

Danes se nam vse zdi nemogoče, kot se je zdelo ljudem pred nami. Kot so se do danes standardizirale vse baterije verjamem da bo tukaj enako, nikomur ni v planu za vsak model razvijati novo obliko baterije, ko pa lahko z eno linijo pokriješ 10 modelov. Poglejva platforme npr. MQB- od HB do SUVa in enoprostorca ista platforma, torej že v začetku snovanja platforme je določeno mesto za baterijo katera je lahko pri vseh modelih enaka. Pogonski sklop in baterija ležijo dobesedno na samem dnu avtomobila, tako da glede oblikovanja ne vidim nobenega problema. Sedaj je pogonski sklop umeščen na podvozje avtomobila
Slika
razvija se pa že tehnologija ko bo pogonski sklop dobesedno na kolesu in s tem bo podvozje sproščeno, prednost je da motor deluje kot pogon in zavora (dinamo) in takrat se šele odpre prostor za baterijo. Glede samega navora in moči se nam odpira čudovita prihodnost :D.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4340
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Firediver Pe dec 11, 2020 12:09 pm

No, prostor za baterijo torej ne bo problem...ampak poudarili smo nekaj drugega - kakšen pa bi bil mehanizem menjave te baterije (na dnu vozila!), ko bo prazna s polno? Bo to neka loputa in na vzmet, da skoči baterija napol ven, da jo lažje primeš in zamenjaš s polno lepo nazaj na mesto?

In kdaj predvidevajo, da bo 10x boljša baterija po kapaciteti še 10x lažja povrhu, da bo primerna za hitri swap na bencinski? (Uporabil sem okrogle številke, da poudarim paradoks).

BTW: še klasičen akumulator, ki prvenstveno skrbi samo za zagon klasičnega vozila, je marsikomu pretežek za zamenjavo (sploh, če je ležišče na nemogočem mestu v motornem prostoru). Sicer je res, da tehnologija baterije ni ista, ampak - žal - velika gostota energije ima svoje zahteve....
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a D12J12 Pe dec 11, 2020 12:29 pm

Zadaj se dvigne odbijač in jo z vozičkom zagrabiš in potegneš ven :lol:. Nekaj v tem smislu
Slika
Če drži sestavljen motor bo pa še baterijo :D, nekaj razmišljanja moramo pa tudi pustiti razvojnikom :lol:
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Locher Pe dec 11, 2020 2:51 pm

Malo realnosti glede izmenljivih baterij bi prav prišlo. Tudi, če bi bilo tehnično izvedljivo, komu je to sploh v interesu? Proizvajalcem? Se mi je zdelo, da ne. Kupcem? Jaz že ne bi hotel takega vozila. Na ta način sploh rešimo problem polnjenja? Se mi je zdelo, da ne.

Tehnologija ne gre toliko naprej kot bi to radi verjeli. Hitro trčimo v fizikalne omejitve, energetske omejitve, finančne omejitve, ipd. Kaj se je v zadnjih 50 letih na področju avtomobilizma zgodilo drastično revolucijonarnega, če izključimo vpeljavo digitalizacije? Jaz ne vidim revolucijonarnega napredka. Zvezdic za varnost ne štejem med revolucijonarne stvari.

P.S.: Če nekdo prodaja nekaj kot revolucijonarno, še ne pomeni, da je sploh blizu temu.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2045
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Gosic Pe dec 11, 2020 6:14 pm

Ti si cel revoluciJonaren. Mimogrede električna vozila obstajajo ze lep čas (Nissan, Tesla, Bmw, Hyundai,Kia, Renault,MG) , še pred tem Chevrolet v prejsnjem stoletju, tako da ta škatla od VW-ja je revoluciJonarna verjetno le na področju vseh težav, ki jih ima. Le vpis v YouTube : ID3 died bo dovolj. Tak plačan pomp glede tega, kot da drugi ne obstajajo.
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a Locher Pe dec 11, 2020 7:27 pm

Stari, daj spelji se mi. Lepše ti ne morem napisati.
 
Uporabniški avatar
For
Uporabnik
 
Prispevkov: 1459
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a For So dec 12, 2020 7:55 am

Kaj če se bo vozilo sposobno sproti polniti iz okolice?

To je Nikola Tesla že naredil in v praksi tudi dokazal, pa ga je Morgan (že hudo bolan) sjebal....češ, da to ne gre ker ni profita od tega.

Je že skoraj 100 let je od tega pa kao “ne znajo” tega naredit. :roll:
Tudi če komu to uspe ga kapitalištični mogotci takoj ustavijo. :?
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4168
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Volkswagen ID.3

Napisal/-a xxl So dec 12, 2020 2:17 pm

Ja, umrl v nepojasnjenih okoliščinah. ;)
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
Vrni se na Vozila prihodnosti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 47 gostov