Stran 1 od 2

AVTO, KI POKURI MANJ KOT LITER BENCINA NA 100 KM

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 12:43 pm
Napisal/-a Hiperborejec
Pozdravljeni!

Upam, da me ne boste imeli za norega, vendar sem na spletu - www.skrivnosti-sveta.com - naletel na zelo zanimiv članek o avtomobilih prihodnosti, ki naj bi pokurili manj kot liter bencina na sto km. V zadnji stevilki revije Nexus pa piše, da naj bi že Nikola Tesla imel takšen avto, a mu ga zaradi interesov naftnih lobijev ni bilo dovoljeno uporabiti za serijsko proizvodnjo.

Kaj vi menite o vsem tem?

LP

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 12:50 pm
Napisal/-a stealth
zakaj pa ne? Sicer ne vem za kak motor gre, samo imaš že danes avtomobile v serijski proizvodnji, ki imajo hibridne motorje pa pokurijo bistveno manj kot navadni.
Nova Toyota Prius s 140km ima porabo pribl. 4l/100km.
Res ne vem zakaj ne bi šla poraba še navzdol.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 1:00 pm
Napisal/-a Media3
To je blo rečen že par let nazaj. Tko da sploh zdj že obstaja ogromno stvari ki porabi zelo malo bencina ozirama uporablja drug vir energije. Samo naftni mogotci tega ne pustijo oziroma zavirajo na vse možne pretege :(

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 1:02 pm
Napisal/-a Nixxon
stealth je napisal/-a:Nova Toyota Prius s 140km ima porabo pribl. 4l/100km.


V teoriji ja, v realnosti je pa tko kot famozni lupo 3l, kuri več. Je pa to napoved prihodnosti, vsekakor. Veliko dobrih idej je pomoje tržno nevarnih in jih zato ne uporabijo, v to sem prepričan.

Tud jest bi se otepal nečesa kar bi me lahkos pravilo an beraško palico. Kako bodo pa pol svoje Ferrarije kupoval tej šejki. Peska ne bo noben kupoval. :lol:

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 2:49 pm
Napisal/-a don CONSIGLIO
Hiperborejec, pozdravljen na forumu :tomidelej:

Zelo zanimiva tema, vendar pa bi te prosil, da daš link natančno na novico, ker tudi jaz nisem dobil dotičnega članka.

Če preidem na temo pa se zelo strinjam s vsemi, ki ste omenjali naftni lobi. Obstajajo celo določeni namigi, da taka vozila že obstajajo, vendar jih nočejo nameniti za proizvodnjo. To je izjavila v Italiji neka medijska oseba, ki je leto pred dogodkom napovedal nezaslišan propad multinacionalke Parmalat in tedaj tudi natančno napovedal izgubo podjetja, ki so jo dokazali šele pol leta nazaj...

Po mojem bodo stvari še trajale. Na žalost.

LP,
don CONSIGLIO

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 2:58 pm
Napisal/-a M3
tole pa zgleda da bo še zanimiva tema.
samo dej ti zadevo malo bolj razloži za kaj se gre, ker naredit zadevo
da pokuri malo ni problem, samo kolko hitro se bo pa vozila je vprašanje.


@don: za parmalat je pa zlgeda da je tip vedu kaj se doagaja u vodstvu podjetja,
in je pač povedal, kar verjetno mu ni noben verjel.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 3:02 pm
Napisal/-a McLaren
VW 1l

Poraba 1l/100km

Slika

Funkcjonalnost tega avta je na nuli. Vse je podrejeno aerodinamiki, temu da bo čim lažji in tako dalje. Zato pa tud porabi 1 l.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 3:07 pm
Napisal/-a Omelo
Definitivno se to da... In motorji, aerodinamika, čedalje lažji avti. Pa si hitr tle. Npr. poglej si Cliota dci. Ni neko čudo tehnike, pa pije, če ga lepo voziš (do. npr. 130 km/h) na relaciji okol 4 litre. Pa ma 100 konjičkov. Če pa bi zravn tega še kkšn elektromotor dal pa take fore, pol pa sploh neb blo problem.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 3:17 pm
Napisal/-a M3
a pa to je to al kaj. ma smo slišali že dosti o tem avtu potem,
itaq projekt je splavu po vodi.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 3:17 pm
Napisal/-a Eazy-O
Pr VW 1l je še značka nalepka da je lažji :)

Drugač pa bi blo lepo če bi mal manj pili avtomobili. Ampak kaj je ceneje za proizvodnjo, vzdrževanje in nenazadnje tankanje, poleg tega pa dovolj funkcionalno da bi šlo v prodajo in bi blo uporabno? Nafta oz. derivati? Elektrika? Gorivne celice? Kombinacija? Time will tell...

LP
Eazy

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 3:29 pm
Napisal/-a Hiperborejec
Ponovno pozdravljeni!

Nekateri me sprašujete, kje se nahaja ta članek. Evo vam točnega linka:

www.skrivnosti-sveta.com/e-mesecnik/index.html

Potem pa pojdite na prvo številko e-mesečnika SKRIVNOSTI SVETA.

Več o Teslinem avtomobilu na eter, pa piše kot sem že prej omenil tudi v hrvaški izdaji Revije NEXUS, in sicer v številki 5, na str. 41-44.

LP

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 4:27 pm
Napisal/-a andrej777
Zanimivo in sigurno izvedljivo. Tesla je bil pa že na robo odkritja ki bi omogočalo črpanje energije iz zemlje z pomočjo nekih valovanj in prenos moči brezžično kar mu je baje že celo uspelo poizkusno izvesti. Ko se je z svojim "sponzorjem" o tem pogovarjal in prosil za več sredstev ga je le ta uprašal kako bo on z tem kaj zaslužil. Tesla je seveda rekel da si tega nihče ne sme lastiti in da bo energije dost za vse. In tako je ostal brez financ in vsi načrti so splavali po vodi.

Bilo je pa tudi že veliko izzumom ki bi lahko zelo zmanjšali porabo ali uporabljali alternativne vire samo so naftni mogotci pokupili patente in stvar nikoli ni prišla na trg.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 4:40 pm
Napisal/-a Spyker
Jest mislm da tile projekti glede pretirano majhne porabe ne bodo nikoli videli kakšne večje serijske prozvodnje, vsaj kar se tiče naftnih derivatov ker preden bodo taki avtočki zmožni pridit do serijske proizvodnje bo že zdavnej zmanjkalo nafte :lol:

No malo za šalo malo pa tud ne :)

Namesto da se ukvarjajo s tako porabo (k tazga avta itak ne bo noben kupil ker je fuknkcionalnost na čisti nišči tko kot je že McLaren rekel) naj raje zvišajo varnost vozil na vodikovo gorivo, naredijo naj še kakšen korak dalje glede elektromotorjev in akomulatorjev (vemo da se akomulator prehitro izprazne in se ne moreš ravno pretirano dolgo pa hitro pelat vsaj glede na zdajšnje avtomobile ne) pa na ostalih področjih katera bodo zasedala mesta v prihodnosti avtomobilske industrije.

Ker ko bo enkrat zmanjkalo nafte majo lahko avtomobile ki imajo še nevem kok majhno porabo, če nafte ne bo, je tud za tisti liter na 100 km ne bo pa če se mečejo ob tla. Tko da mislm da bi blo bolj pametno usmerit moči v nove tehnologije in razvijanje dotedanje, ki nimajo za gorivo naftnih derivatov.

Če pa že hočjo zmanjšat porabo nafte pri avtomobilih pa naj omejijo proizvodnjo vseh motorjev na svetovnem trgu na porabo 10l/100 km :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 4:45 pm
Napisal/-a Mate
Vsega temu clanku tud ni ravno verjeti.

Da se naresti veliko, osnovnim zakonom fizike pa se ne da izogniti. Ko se z avtom nekam peljete, je potrebno premakniti precej veliko kolicino zraka, ki se v koncni fazi segreje, treba je obrabiti gume in kineticno energijo pretvarjati v toploto, ko bremzamo pred ovinki in semaforji. Tej energiji je treba pristeti se vse izgube zaradi trenja mehanskih delov, potem pa jo deliti z izkoristkom motorja, ki avto poganja. Ze res, da bi bila v idealnih pogojih vsota energij enaka nic, ko bi se vrnili domov... samo idealnih pogojev nikjer ni. Pricakovati, da se bomo vozili zastonj, ni niti priblizno smiselno. Perpetum mobile ne obstaja.

Obstajajo pa bolj in manj zviti nacini pridobivanja, premikanja oz. pretvorbe energije. Bencinski in dizelski motorji nimajo dobrega izkoristka, poleg tega pa se precej onesnazujejo. Primer zelo dobrega izkoristka energije so toplotne crpalke, kjer lahko z vnosom enega dela energije premaknemo tri dele toplote; npr. hladilnik ali klimatske naprave. S tem da toplotne crpalke energijo samo prenasjo. Nekje jo vzamejo in nekje vrnejo. Iz neke kolicine energije se ne da dobiti vecje kolicine energije, razen ce jo pridobimo iz mase (fuzija).

Ne zanikam, da nekatere stvari napisane na tisti strani niso resnicne, jih je pa potrebno jemati z glavo. Je pa res, da ce bi se denar naftne industrije porabil v razvoju alternativnih nacinov pridobivanja energije, bi imeli od tega ze zelo veliko. Predvsem zaenkrat vec hibridnih avtomobilov, boljse baterije in morda ze dovolj izdelane in poceni gorivne celice za mnozicno uporabo. Bogati ljudje, ki vodijo sedanji svet, vedo, kje so dobili denar in oblast in to tudi branijo, da tega ne izgubijo - po eni strani logicno. Po drugi pa skrajno neumno, ker to ne vodi nikamor naprej... ampak nam bo povzrocalo same tezave.

Prihodnost je v obnovljivih energetskih virih, nikakor pa ne v premogu, nafti, bencinu in plinu. Eventuelno uporabna za prehodni cas je se jedrska energija, a se je bojimo zaradi enega primera nepravilne uporabe in moznosti zlorab. Kaj bomo izbrali, je odlocitev celotnega clovestva, bojim pa se, da bomo "furali" to naso naftno politiko do kamor bo le slo - dokler ne bo zmanjkalo nafte. Potem pa hudic v sili tudi muhe zre. Vprasanje le, za kaksno ceno.

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 5:25 pm
Napisal/-a M3
jaz se samo sprašujem kam bojo potem šle odrabljene baterije teh toyot prius,
ekologija.press nam težijo za ispušne pline kam pa bojo šle potem te
ogromne baterije??? ki seveda imajo določeno življensko dobo.
in verjetno bo vedno več podobnih hibridov kot prius, pa hondin IMA......

we will see......

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 5:54 pm
Napisal/-a Janez Blond
Ok naftni lobiji...kle ne bi zgublov besed itd...

No mogoče bi vso energijo ki jo proizvedmo zarad zaviranja, toplote, mogoče trenja itd pretvoril v pogon, materiali aluminij, lepo bi blo tud karbon, sj res nej mi nekdo pojasni pridobivanje karbona a je res tok kompliciran al kaj...sej če ne drgač bi bli lohk deli k niso tok pomebni iz poliestra naprimer ročaji pa sredinska konzola pol pa sam nabrizgjo plastiko gor....

Osebno bi pozdravu idejo Lupa in Toyote, več takih avtov...kot drugi avto prva liga,
....toyote sicr nisem pelu sem mu pa Lupa 3L za el vikend....če odštejem ceno pa detajle v notranjosti...avto prva liga, dobr potegne za tako mašinco, sam menjalnika se morš navadt k mal po svoje dela, v križiščih se motor sam vstal, pohodš gas zalaufa brez problema, pa sploh ni moteče....prov igrača

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 6:29 pm
Napisal/-a pilgrim
M3 je napisal/-a:jaz se samo sprašujem kam bojo potem šle odrabljene baterije teh toyot prius,
ekologija.press nam težijo za ispušne pline kam pa bojo šle potem te
ogromne baterije??? ki seveda imajo določeno življensko dobo.
in verjetno bo vedno več podobnih hibridov kot prius, pa hondin IMA......

we will see......

podobnih pomislekov je v delovi prilogi "na kolesih" mrgolelo v testu PRIUSA (delo, sobota, 5. 3. 2005), tako negativnega testa že dolgo nisem bral. v naslednji številki je sledil odgovor piarovke toyota slovenija. ker se omenjeni članek precej dotika te teme, ga prilagam. V njem je omenjena tudi problematika izrabljenih baterij

Spoštovani!
Zaradi zavajajočega in nekorektnega poročanja v članku z naslovom Toyota prius – daljši test (1.), objavljenega v soboto, 5. marca 2005 v prilogi Na kolesih, želimo v podjetju Toyota Adria d.o.o. javnosti pojasniti nekatere bistvene lastnosti hibridnega vozila prius, ki so bile po našem mnenju bodisi zaradi nestrokovnega podajanja ali površnega poznavanja vozila, nejasne in napačno predstavljene.
Zaradi boljše preglednosti ob naših pojasnilih navajam tudi zavajajoča mnenja pišočih novinarjev:
Delo: »Ob tem je treba pripomniti, da sem se po mestu prav trudil in ko je bilo le mogoče, preklopil na električni pogon.«
Toyota Adria: Vožnja z elektromotorjem - tipka EV, nameščena levo spodaj ob volanu, omogoča kratkotrajno vožnjo izključno na električni pogon. Takšen način delovanja ni namenjen dolgotrajnejši vožnji samo z elektormotorjem, temveč predvsem kratki vožnji na območjih, kjer onesnaževanje ni »zaželeno« (na primer v neprezračenih garažah, peš conah).
Z vključeno EV tipko vozilo, pri hitrosti največ 50km/h, prevozi od 2 do 3 km. Ko se energija iz baterije porabi, se samodejno vključi bencinski motor. V določeni meri se akumulator napolni tudi z zaviranjem in regenerativnim zaviranjem. Teoretično je v času polnjenja baterije, s pomočjo bencinskega motorja, poraba goriva večja. Prius deluje optimalno - torej porabi najmanj goriva takrat, ko delujeta v sinergiji bencinski motor in hibridni sklop.
Delo: »Vprašanje je le, kaj bo z baterijami, ko se bodo obrabile...«
Delo: »Razen če se modno razglašaš za ekologa – ki v bistvu nima pojma, kako zahtevna in energijsko potratna bo čez nekaj let razgradnja teh malih cestnih elektrarn.«
Delo: »...vendar tovarna zamolči, kako je s porabo surovin in energije ter škodljivimi izpusti in ostanki ob izdelovanju in razgradnji zapletenega Priusa.«
Toyota Adria: Tehnologija priusove baterije je podobna tehnologiji baterij (Ni-MH in Ni-Cd), ki jih lahko kupite v trgovini. Proces razgradnje je popolnoma enak kot velja za zgoraj navedene baterije, garancija za priusov hibridni sklop pa je 8 let oziroma prevoženih 160.000 km. Reciklira se lahko kar 90 odstotkov sestavnih delov Priusa, kar je največ od vseh avtomobilov, ki so naprodaj na evropskem trgu. Toyota ima v Evropi že postavljen sistem za zbiranje in recikliranje baterij.
Delo: »...ali ni del varčevanja zaradi večje teže avtomobila preprosto izpuhtel v zrak.«
Toyota Adria.: Teža Priusa znaša 1300 kilogramov, kar je od 80 do 165 kg (odvisno od različice) manj od Toyote Avensis 2.0 D-4D Sedan (obe vozili sta v D – segmentu). Teža primerljivih vozil v istem segmentu je v povprečju od 1300 kg do 1600 kg.
Priusov pogonski sklop (bencinski motor, električni motor, menjalnik in baterija) tehta 230 kg, kar je 17 kg manj, kot tehta pogoski sklop pri Avenisu 2.0 D-4D. HV baterija (39 kg) je zaradi boljše razporeditve teže nameščena neposredno nad zadnjo osjo.
Delo: ».. je požrešnejši od večine sorodno močnih ali dragih dizelskih avtomobilov.«
Delo: »...pri mestni vožnji je nesporno gospodarnejši in čistejši od običajnega dizla.«
Toyota Adria: Po opravljenih EC testih, (večina proizvajalcev navaja podatke o porabi goriva na osnovi teh testov), Priusova poraba goriva v kombiniranem ciklu znaša 4,3 l/100 km. Za primerjavo: vozila istega segmenta v povprečju porabijo najmanj 25 % več goriva.
Delo: »Po količini izpusta ogljikovega dioksida v ozračje ga namreč prekosijo manjši avtomobili z manjšimi turbodizelskimi motorji.«
Toyota Adria: V Evropi je le nekaj vozil z dizelskim motorjem v najmanjšem A segmentu (torej tri razrede nižji avto), ki imajo manjši izpust CO2 na prevožen kilometer kot prius, kar je pravzaprav neprimerljivo; potrebno je dodati, da dizelski motor močno obremenjuje okolje z dušikovimi oksidi (NOx) in sajami.
Največje avtomobilsko združenje v Evropi, nemško avtomobilsko združenje ADAC, je v svojem ekološkem testu Toyoto Prius razglasilo za najčistejše vozilo. Prius je osvojil 89 od 90 možnih točk. Čistost vozila so dokazali z različnimi testi, s katerimi so preverjali količino emisij v izpuhu. Tudi po kriteriju količine izpusta ogljikovega dioksida v ozračje je Prius prejel največje število točk, več kot precej manjši avtomobili A in B segmenta s prostorninsko majhnimi, med 1.3 in 1,6 litrskimi dieselskimi motorji.
Delo: »Občutno cenejši ponujajo več prostora, več uporabnosti, natančnejšo lego na cestišču in z njo povezano večjo stopnjo varnosti in podobno.«
Toyota Adria: Medosna razdalja Priusa - kar je pomemben kriterij pri definiranju notranje prostornosti vozila - je enaka kot pri Toyoti Avensis in znaša 2700 mm (obe vozili sodita v D segment). Podobno medosno razdaljo imajo tudi drugi avtomobili D segmenta, kot informacijo navajam nekaj primerov: Opel Vectra - 2700 mm, VW Passat - 2703 mm, Renault Laguna 2740 mm. Cenovno se Prius uvršča med navedene avtomobile s primerljivo opremo.
Hibridno vozilo Toyota Prius je kompromis vrhunske tehnologije ter ekološke naravnanosti. Je vozilo, ki voznikom zagotavlja varnost petih zvezdic, letno prihrani okolju tono škodljivega CO2 (primerjava s 3 tone CO2, proizvedenih pri povprečnem družinskem avtu, pri prevoženih 20.000 km letno) in obenem potnike ne prikrajša za udobno vožnjo.
Toyota Prius je izjemen tehnološki dosežek, kar nedvomno dokazujejo številne nagrade, ki jih je prejel tako prius prve generacije kot zdajšnji, druge generacije.
Samo leta 2004 je Prius po vsem svetu prejel 22 nagrad: postal je Evropski avto leta 2005, Severnoameriški Avto leta, osvojil Pet zvezdic na EuroNCAP testu ter dosegel največ točk na testu zaščite otrok. Dosegel je tudi več lokalnih nagrad: med drugimi Mednarodni Motor leta 2004 (Velika Britanija), Najboljši novi motor (Velika Britanija), Najboljši avto ter Najboljši družinski avto (oboje Nemčija), Najbolj okolju prijazno vozilo (Italija).
Že samo navedena priznanja dokazujejo, da ste s člankom zgrešili bistvo in koncept vozila. Ker ne želimo, da bi bili bralci zavoljo površnega članka prikrajšani za zgoraj našteta dejstva ali si ustvarili napačen vtis o vozilu, Vas prosim, da pismo objavite v celoti.
Z lepimi pozdravi,
Vesna Slapernik
Odnosi z javnostmi
Toyota Adria d.o.o
.


pa še to:

Pr VW 1l je še značka nalepka da je lažji
večkrat se zamislim, ko se v avtu vozim sam, da v bistvu za premikanje svojih malo več kot osemdeset kil, premikam še dodatno tono in pol :!: :?: - kar je eklatanten primer nesmotrnega tratenja energije

lp
pilgrim

Objavljeno: Ne mar 27, 2005 6:43 pm
Napisal/-a kdk
Prej ali slej bo tudi 1l/100km čisto dovolj za osebni avto , ampak trenutno pač kompleten napredek pri varčnosti motorjev požrejo zahteve po več udobja , varnosti , zmogljivosti in s tem posledično večja poraba energije zaradi teže , električnih porabnikov in višjih zmogljivosti.