Stran 1 od 2
BMW na paro
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 9:47 pm
Napisal/-a drugmirko
preden začnete BMW Motorsporta rugat z lokomotiva fanom in spuščat "čuha puha" škodoželjne zvoke, pomislite... ideja je zelo v redu! današnji motorji izkoristijo samo ene 30% energije goriva. ostalo gre s toploto v luft in lep del tega prek auspuha in hladilnika! zato so Bavarci na 1.8 litrsko mašino lepo namontirali parni generator s pripadajočo šaro in .....
pridelali 15% prihranka na gorivu, dodatnih 13 konjev in 20Nm več navora! za vse skupej tovorit bi danes rabli manjši kamionček ampak pravijo, da v kakih desetih letih bo pa zrelo za v proizvodnjo

!
evo, shematski prikaz in zadeva na testni mizi s termičnim prikazom parne zlate jame. ŽIVEL GOSPOD WATT!!!

:
upam, da bo kak strojnik uspel razbrati kako točno pretvorijo energijo pare v pogon, meni iz slikice ni čist jasno, nizizemsko pa ne znam, da bi razumel iz teksta... baje gre direkt iz parnega generatorja....
vozi me vlaaaak v daljaaaveeee..... :P
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 9:52 pm
Napisal/-a _B3yBo_
hm ja nevem...sploh nimam mnenja o tem mi je pa mi ni ql :P
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 9:56 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Hmmm, če prav razumem, se temperatura, ki gre sicer v nič skozi izpuh, uporabi za to, da se segreje voda na temperaturo vrelišča in nastane para. Ta para pa potem pomaga poganjati glavno gred na povsem običajnem motorju.
Se pravi, da se notranja energija izpuha preko z njo ustvarjene pare pretvarja nazaj v koristvo energijo in pomaga motorju in mu s tem doda nekaj moči.
Zanimivo

Objavljeno: Sr dec 07, 2005 9:59 pm
Napisal/-a _B3yBo_
jp neki tazga bi moral bit...sej po en stran bi znal bit to uporabn...sam kak bo zvok tega-ce bo sploh ksn :P
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 9:59 pm
Napisal/-a dobek
zadnjic sem nekje eno temo zasledil, da so na izpuh montirali malo turbino in s tem zmanjsevali izgube...podoben princip torej, a druga izvedba
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 10:14 pm
Napisal/-a _BANDIT_
AudiRSboy je napisal/-a:jp neki tazga bi moral bit...sej po en stran bi znal bit to uporabn...sam kak bo zvok tega-ce bo sploh ksn :P
Zakaj pa bi bil drugačen zvok? Sej gre še vedno za navaden batni motor, le da mu malo pomaga zraven še parni. Auspuh bo verjetno res tišji, ker morajo plini it skozi tisti toplotni izmenjevalnik, vendar se mi zdi, da nekoga, ki hoče pridobiti na izkoristku motorja, uporabiti izum take vrste kot je tale parni generator, znižati porabo, itd itd, ne skrbi ravno preveč, ali bo imel avto potem še športni zvok

Objavljeno: Sr dec 07, 2005 10:31 pm
Napisal/-a _B3yBo_
ne sej nism mislu sportn zvok sam da se nebi slisal se ksn tak cudn zvok zravn tizga od navadnga motorja
Objavljeno: Sr dec 07, 2005 10:40 pm
Napisal/-a Mate
Ideja sama po sebi je že dobra, vprašanje pa je, če je čez 10 let zadosti kmalu in če se tak sistem sploh splača razvijat. Ko bo fosilnih goriv zmanjkalo, bo princip pogona drugačen - najverjetneje električni, kjer so izkoristki 2 do 3 krat boljši od dizelskih in bencinskih motorjev, zato bo odpadne toplote manj in tak sistem slabo uporaben.
Za začetek bi bilo morda bolje to toploto uporabiti za hitrejše ogrevanje motorja. Bomo videli

Objavljeno: Če dec 08, 2005 12:28 am
Napisal/-a bass
Kaj pa z bmw-jevo floto vodikovih vozil? Je zatonila v pozabo? A ni bil tisto najčistejši možni pogon? Tole na paro se mi zdi bedarija. Sem pa za kombiniranje z elektromotorjih, kot primer lexus LX400, ki ima 3 motorje in kar zajetno število konj, za suv pa impresivne pospeške. Para je zgodovina

Objavljeno: Če dec 08, 2005 12:37 am
Napisal/-a Lenuh007
Kaksen glas bo vozilo imelo je totalno irelevantno. Po mojem mnenju bodo stvar ustimali, da zvoka sploh ne bo.
Izkoritek motorjev z notrajim izgorevanjem se giblje okrog 30%. To pomeni, da gre ostalih 70% energije v toploto, hrup ter obrabo vitalnih motornih delov.
Zakaj so si to izmislili? Zato ker je naftni lobi se vedno zelo mocan. To ne pomeni, da zahteva napredovanja motorjev z notrajim izgorevanjem ampak, zavirajo razvoj alternativnih pogonov.
Ce ima kdo kaksen drug argumen, kar na dan z besedo?
PS: Pomislite na dizel-elektricne lokomotive...

Objavljeno: Če dec 08, 2005 6:23 pm
Napisal/-a AgitatoR
bass je napisal/-a:Kaj pa z bmw-jevo floto vodikovih vozil? Je zatonila v pozabo? A ni bil tisto najčistejši možni pogon? Tole na paro se mi zdi bedarija. Sem pa za kombiniranje z elektromotorjih, kot primer lexus LX400, ki ima 3 motorje in kar zajetno število konj, za suv pa impresivne pospeške. Para je zgodovina

Vodik kot tak je še čist pogon samo kako do vodika priti je pa druga stvar, ki ni tako zelo čisto oz. ekološka.
Objavljeno: Če dec 08, 2005 6:34 pm
Napisal/-a don CONSIGLIO
Ja, ideja je res odlična. Vprašanje pa je, koliko bo to rentabilno za postavljat v proizvodnjo...
Zanimivo.
LP,
don CONSIGLIO
Objavljeno: Če dec 08, 2005 6:39 pm
Napisal/-a Mate
Lenuh007 je napisal/-a:Pomislite na dizel-elektricne lokomotive...
Tole bi pa bila zelo smiselna uporaba te iznajdbe.
Objavljeno: Če dec 08, 2005 8:28 pm
Napisal/-a Spyker
Stvar je vsekakor zanimiva sam bo moglo bit to res kvalitetno narejeno ker s tem sistemom bo še cel kup enih cevk in tesnil in ostalih pizdarij, na katere bo potrebno bit pozoren. Ampak v roku desetih let, koliko si rekel da bi znala stvar pridit v serijsko proizvodnjo, sem prepričan, da bodo tud to porihtali.
Vprašanje pa je, koliko se bo stvar splačala in bila zanimiva za potencialne kupce, ker sigurno (vsaj na začetku) ne bo poceni, poleg tega zna bit konkurenca hibridov in ostalih alternativnih poganjačev dost huda in recimo na hibridnem pogonu delajo že velik dlje časa kot na tem sistemu, bomo vidli kako se bodo ti alternativni pogoni razvijali v prihodnosti.
Je pa res zanimivo no, motor z notranjim IN zunanjim izgorevanjem

Edin ne razumem kako bodo paro in obenem običajno gorivo hkrati dovajali v valj...a se to lahko kar tko skup zmeša

Objavljeno: Po dec 12, 2005 12:09 pm
Napisal/-a HajdukS
zelo pohvalno od bmwja da se s takimi stvarmi ukvarja, sam nevem zakaj ta denar rajsi ne vlozijo v razvoj gorivnih celic v katerih je prihodnost...

Objavljeno: Po dec 12, 2005 12:56 pm
Napisal/-a Spyker
HajdukS je napisal/-a:zelo pohvalno od bmwja da se s takimi stvarmi ukvarja, sam nevem zakaj ta denar rajsi ne vlozijo v razvoj gorivnih celic v katerih je prihodnost...

Se strinjam, čeprav to je pomojem pač poteza razvijanja novih tehnologij, s katero se na nek način dokazujejo pred tekmeci.
Objavljeno: Po dec 12, 2005 1:17 pm
Napisal/-a Spyker
More efficiency instead of power loss
BMW Research and Engineering is using combined heat and power in a car for the first time
Enhancing efficiency by up to 15 percent feasible
1.5 litres of petrol less consumption realistic in mid-range car
Basis: The principle of the steam engine
Using an innovative concept, BMW Group Research and Engineering has succeeded in harnessing the biggest and as yet untapped source of energy in the car: heat. Combining the innovative assistance drive with a 1.8 litre BMW four-cylinder engine on the test rig reduced consumption by up to 15 percent and generated 10 kilowatts more power. At the same time, up to 20 newtonmetres more torque was measured. This increased power and efficiency comes for nothing. Reason for this fact is that the energy is derived exclusively from the waste heat present in the exhaust gases and cooling water and doesn’t cost you a single drop of fuel. The research project therefore meets all the conditions espoused by the philosophy of BMW Efficient Dynamics – lower emissions and consumption combined with more dynamic driving and performance.
Up to fifteen percent higher overall efficiency for the petrol engine
The Turbosteamer – this is the name of the project – is based on the principle of the steam engine: Fluid is heated to form steam in two circuits and this is used to power the engine. The primary energy supplier is the high-temperature circuit which uses exhaust heat from the internal combustion engine as an energy source via heat exchangers. More than 80 percent of the heat energy contained in the exhaust gases is recycled using this technology. The steam is then conducted directly into an expansion unit linked to the crankshaft of the internal combustion engine. Most of the remaining residual heat is absorbed by the cooling circuit of the engine, which acts as the second energy supply for the Turbosteamer. The innovative assistance drive verifiably increases the efficiency of the combined drive system by up to 15 percent. “The Turbosteamer reinforces our confidence that the internal combustion engine is undoubtedly a technology fit for the future,” comments Professor Burkhard Göschel, Member of the Board of Management responsible for development and purchasing at BMW AG.
Adequate space in today’s vehicle concepts
The development of the assistance drive has reached the phase involving comprehensive tests on the test rig. The components for this drive have been designed so that they are capable of being installed in existing model series. Tests have been carried out on a number of sample packages to ensure that a car such as the BMW 3 Series provides adequate space. The engine compartment of a four-cylinder model offers enough space to allow the expansion units to be accommodated.
System ready for volume production within ten years
Ongoing development of the concept is focusing initially on making the components simpler and smaller. The long-term development goal is to have a system capable of volume production within ten years.
The big picture: project BMW Efficient Dynamics
BMW Group Research and Engineering has demonstrated the medium-term perspectives of the project BMW Efficient Dynamics. “This project resolves the apparent contradiction between consumption and emission reductions on the one hand and performance and agility on the other,” is how Professor Burkhard Göschel summarizes the core concept of the programme. The BMW Group is committed to the principle that a reduction in consumption amounting to a few percentage points over the entire model range exerts higher overall effects on the general population than lots of percentage points for a niche model. BMW is therefore focusing on making the latest technologies for reduced consumption accessible to as many people as possible.
Objavljeno: Če dec 15, 2005 3:08 pm
Napisal/-a HajdukS
Spyker je napisal/-a:HajdukS je napisal/-a:zelo pohvalno od bmwja da se s takimi stvarmi ukvarja, sam nevem zakaj ta denar rajsi ne vlozijo v razvoj gorivnih celic v katerih je prihodnost...

Se strinjam, čeprav to je pomojem pač poteza razvijanja novih tehnologij, s katero se na nek način dokazujejo pred tekmeci.
Nova tehnologija?? Kokr sm prebral se mi ne zdi nic pretresljivega z tehnoloskega vidika... Resitev je prezakomplicirana, premalo revolucionarna, premalo ucinkovita... Bolj se mi zdi da je to dokaz da imajo ekskluzivni evropski proizvajalci tezave z dokazovanjem na tehnoloskem podrocju (nimajo idej?)
Objavljeno: Pe dec 16, 2005 9:04 am
Napisal/-a Nixxon
HajdukS je napisal/-a:Nova tehnologija?? Kokr sm prebral se mi ne zdi nic pretresljivega z tehnoloskega vidika... Resitev je prezakomplicirana, premalo revolucionarna, premalo ucinkovita... Bolj se mi zdi da je to dokaz da imajo ekskluzivni evropski proizvajalci tezave z dokazovanjem na tehnoloskem podrocju (nimajo idej?)
Po čem to sklepaš? Alternativne pogone raziskujejo pomoje najdlje na svetu (evropski proizvajalci).
Objavljeno: So dec 17, 2005 1:05 pm
Napisal/-a HajdukS
Nixxon je napisal/-a:HajdukS je napisal/-a:Nova tehnologija?? Kokr sm prebral se mi ne zdi nic pretresljivega z tehnoloskega vidika... Resitev je prezakomplicirana, premalo revolucionarna, premalo ucinkovita... Bolj se mi zdi da je to dokaz da imajo ekskluzivni evropski proizvajalci tezave z dokazovanjem na tehnoloskem podrocju (nimajo idej?)
Po čem to sklepaš? Alternativne pogone raziskujejo pomoje najdlje na svetu (evropski proizvajalci).
se bolj zalostno, ce je to res, ker so jih japonci glede tega ze prehitel...
poleg tega se mi zdi da se alternativni pogoni razvijajo povsod po svetu in to ne samo v avtomobilizmu...
Sam pravim ce hoces avto nardit 15% bol varcn in z 15% bolsimi performansami ti zato ni treba poleg obstojecega motorja dodajat se nek vir pogona. Stvar ki bi se pokvarla na tem sistemu bi stala za popravilo tok kot stane cel bencin ki ga s tem prisparas... Moje mnjenje
da pa nimajo idej dokazujejo z idrive-om , raznimi avtopiloti pri bmwju ki so sicer korak v pravo smer ampak enostavno ni to to, radarji pr MB, tale parni pogon hibrid, motorji ki so malo mocnejsi majo tut primerno prostornino (namest da bi se razvijal 2.0 hibridi v evropi delamo 5.0 v8 motorje in tekmujemo kdo bo nardil vecjega ne pa kdo bo nardil boljsega), 280 konjski avti premagujejo evropsko in drugo konkurenco ki ima po 400 konjev ( boljsi prenosi ?), tuje zamisli z marketingom predstavljajo kot svoje, najvecji dosezek (to se zdi tudi vecini ljudi na forumu) je bugatti veyron, ki je 6 let star koncept avta z dragimi materiali in 2ma zlepljenima VW masinama in nic drugega (jst ne pravim da je to dosezek, prej je dosezek ferrari enzo) itd itd...