Stran 1 od 5

Zadnji pogon na pohodu?

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 7:36 am
Napisal/-a Joie de vivre!
Popularnost zadnjemu pogonu raste, to je dejstvo. Tradicionalnima Mercedesu in BMW-ju so se pridružili najprej Lexus, potem Infiniti, Cadillac, Chrysler, GM-ov avstralska RWD platforma bo po novem potiskala tudi Buicke, Pontiace...

Čemu je tako? Jaz menim, da zgolj zaradi prestiža in zato, ker je bil FWD včasih tehnični napredek, dandanes pa je masoven in s tem brezvezen. Ko bodo vsi avtomobili RWD, bodo spet kul FWD. Jaz mislim, da je to samo to. Ker nekih prednosti pri zadnjem pogonu ne vidim, razen na dirkalni stezi.

Skratka, kaj pravite, čemu?

Pri katerih znamkah se še obeta zadnji pogon?

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:04 am
Napisal/-a zeleni dirkač
Zadnji pogon je na pohodu zato, da bomo vsi lahko na moč driftal! :vrum

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:15 am
Napisal/-a vorteks
lahko bi Renault kej kopiru od Nissana..

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:23 am
Napisal/-a Jorgi
Še posebej je "luštno" opazovati pred teboj nevešče voznike bmv-jev, kako delajo piruete za 180 stopinj na krožiščih v zimskem času...Je treba znat vozit tak avto. Se mi zdi, da je treba met mal več v glavi kot pri fwd.

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:42 am
Napisal/-a mm13
pozimi zna bit kr neprijetno, ker ni teze nad zadnjimi kolesi (razen ce das eno vreco cementa zadaj not :)
sicer pa ce bo tak trend bo kr naenkrat vec nesrec v stilu v ovinku ga je obrnilo za 180... sploh v dezevnem vremenu :)) bo se zanimivo

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:42 am
Napisal/-a SENATOR
S prednjim pogonom je lahko divjat, daj pa zadnjega pritisni po ovinkih, se posebej ce imas 150+ konjev pod haubo, ce ga ne znas vozit si takoj v kaki grivi ali zidu.
Sam vozim zadnji pogon ze 11 let, pa sem se ga na zacetku kar posteno bal, ampak ko se ga navadis vidis da ni boljsega....... Pravi soferji vozijo zadnjega....
Ni zastonj F1 zadnji pogon.

LP

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:49 am
Napisal/-a nebivedu
Terenci imajo že od nekdaj zadnji pogon in priklopljivi sprednji. Tko da mogoče j v osebnih avtomobilih pohod zadnjih pogonov.
Je pa zanimivo ko s 3,6 metra dolgim avtom na zadnji pogon(feroza) voziš za kakim BMW-jem in ga gledaš, kako ga pozimi na vsakem ovinku ven nese in panično bremza in upočasnjuje vožnjo, ti pa čist normalno mimo odpelješ.

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 9:27 am
Napisal/-a juhica
nebivedu je napisal/-a:Terenci imajo že od nekdaj zadnji pogon in priklopljivi sprednji. Tko da mogoče j v osebnih avtomobilih pohod zadnjih pogonov.
Je pa zanimivo ko s 3,6 metra dolgim avtom na zadnji pogon(feroza) voziš za kakim BMW-jem in ga gledaš, kako ga pozimi na vsakem ovinku ven nese in panično bremza in upočasnjuje vožnjo, ti pa čist normalno mimo odpelješ.


ja, zanimiv je tut ko mojo ladjo na zadnji pogon z novimi gumami po snegu jugic z zlizanimi gumami prehiti kot za salo... pa asc gor al pa dol...

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 9:30 am
Napisal/-a ddean1
Jaz pa imam prej občutek da je na pohodu 4-kolesni pogon. Vse znamke ki nekaj dajo nase so ga začele promovirat vvseh svojih razredih (quattro, X-drive, 4-matic, 4-motion), da ne omenjamo poplavo 4 kolesno gnanih SUV-ov

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 9:43 am
Napisal/-a kljukec
ddean1 je napisal/-a:Jaz pa imam prej občutek da je na pohodu 4-kolesni pogon. Vse znamke ki nekaj dajo nase so ga začele promovirat vvseh svojih razredih (quattro, X-drive, 4-matic, 4-motion), da ne omenjamo poplavo 4 kolesno gnanih SUV-ov

ja in ker vsi razvijajo 4x4 imajo posredno razvit tudi zadnji pogon
in ker grejo konji v PM- in vsi vemo da je več kot 230 km na prvem pogonu sranje, dajejo noter zadnji pogon- men je to čist logično- in se ne gre za prestiž- ampak konkurenco po kw- in ta moč zahteva 4x4 oz. RWD
lp

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 10:22 am
Napisal/-a milankregar
Tokyo Drift so eni malo preveč resno vzeli. :P Jaz pri zadnjem pogonu vidim samo slabosti, obtičiš na vsaki travi in v vsakem malo bolj spolzkem hribčku. :roll:

Zadnjega pogona se lahko veselijo v državah, kjer ni snega. Evropa (razen Sredozemlja) si verjetno ne želi zadnjega pogona, sploh pa ne pozimi.

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 10:35 am
Napisal/-a Turbobitch
Zadnji pogon če ga obvladaš je lahko hitrejši tud na ovinkih. KER pa se je tehnika , elektronika toliko zboljšala, vsi sistemi z kraticami do 3 črk so že tako napredovali da ni problem obvladat avta z zadnjim pogonom. Tako imamo nekaj novega "v modi" in hkrati varnega..nasrečo se pa da to izklopt :P

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 11:01 am
Napisal/-a Templar
Po moje je bolj na pohodu 4X4 oz AWD. Je pa res da se dosti bolj grejo tudi zadnjega pogona in tudi vsi AWD ki niso stalni AWD imajo po večini zadnji pogon ko niso v offroad mode.

Je pa razlog za zadnji pogon iskat v naslednjih navedbah:

-Moči motorjev so v zadnjih letih precej precej poskočile sprednji par koles težko spravlja moč na cesto ker je hkrati tudi krmilni, teža povprečnega avtomobila se je podvojila, ker pa je večina v sprednjem delu se hitro zgodi da je avto podkrmarjen(letiš naravnost iz ovinka). Pri zadnjem pogonu lahko lepše in LAŽJE razporedijo težo avtomobila pa še avto je bolj prekrmarjen(zadek vleče ven)

-Motorni prostor so zasedli razni ABSi, klime, servoti, turbine, filtri, električni motorji.... zato je lažje in bolj elegantno naredit menjalnik izven tega prostora(za požarni zid) ter prenest pogon na zadnji par koles.

-večina avtomobilov ki je na novo na zadnji pogon gre za NOVI executive razred ki more to posnemat zaradi že uveljavljene znamke ker je zadnji pogon predmet prestiža. V bistvu imajo zadnji pogon v srednjem razredu samo vstopni modeli prestižnih znamk ostalo je prednji ali AWD.

Po moje pa bo vedno več AWDjev v nižjih cenovnih razredih. Zadnji kolesni par pa bo rezerviran za poslovne in PREDVSEM športne modele.

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 11:52 am
Napisal/-a Pudgar Uroš
Obe dve logiki imata tako svoje dobre kot slabe lastnosti. Vprašanje je zakaj se toliko znamk v zadnjih časih odloča za prehod na zadnji pogon. Za izdelavo je zadnji pogon občutno dražji in pravtako zavzame več prostora, kar se lahko pozna tako v potniški kabini kot tudi prtljažniku.
Kolesa pri avtu na prednji pogon nosijo skoraj vse funkcije - prenos pospeškov na podlago, zaviranja, krmiljneja, kompenziranja prenosa teže z oprijemom v ovinkih... Ker pa ima kolo omejeno količino oprijema in izraba tega oprijema pri eni funkciji pomeni zmanjšanje pri drugi, medtem ko se zadnji par koles praktično samo "vozi" z nami, bi seveda bilo smiselno nekaj prenesti na zadnja kolesa.
Ampak izdelava avta s pogonom na zadnja kolesa zahteva poleg višje cene tudi več delov, s tem večjo težo, to pa je poplačano s pospeški avta, porabo goriva in še kaj.
Handling je pa spet zgodba zase. Z vso elektroniko, ki je danes na voljo se lahko avto z pogonom na zadnji par kar pogumno meri s pogonom na prednji par. Tudi na spolzkih podlagah.
Po moje se bitka med FW in RW ne bo nikoli končala. Danes je v igri FW, jutri RW, nato spet FW itd...

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 1:48 pm
Napisal/-a dobek
glede na to, da moc motorjev, sploh v segmentu, ki ga je joie omenil raste iz leta v leto, ni cisto nic cuden prehod na zadnji pogon

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 3:20 pm
Napisal/-a maniac
jest sem absolutno za RWD.

ogromno avtov mi je všeč (alfe, avdiji, nekatere honde, focus ST,...), ampak me tako moti tisti klinčev FWD, da se zna zgodit, da za zmeraj ostanem na bemflih.

to, da je zadnji pogon problematičen na snegu je zgodovina!
sedaj ima večina (pazi-ne vsi) uravnoteženo razporeditev, podvozje prilagojeno podkrmarjenju in če nisi res nesposobna budala, ne boš imel problemov.

jst nimam nobenih elektronskih pomagal (izjema je ABS), pa nisem imel nobenih problemov pozimi, še moja lepša polovica ga je vozila na dnevni bazi, pa je nikoli ni obrnal, se ni nikoli zakopala (tudi v novo zapadlem snegu...20cm+ ne), imel sem dobre a 2 leti stare gume 185/65/15 in ni bilo nobenih problemov :!:

v hrib npr. na celjsko kočko po čistem snegu sem vse tako nascal (ravnine, speljevanje v klancih, ovinki...), da so samo gledal...takrat pa je šlo počez, zato pa sem lahko tako hitro peljal (da ni kljun ven rinil), pa zato, ker pač uživam v driftanju.
:oops:

manj koplje na križiščih, ko speljuješ (suho, mokro, sneg) kot FWD, zaradi prenosa teže nazaj med pospeševanjem

če se v ovinke pelješ z uravnoteženim gasom ali brez oz. bremzaš...bo vedno najprej izgubil stik s podlago sprednji par koles, šele v primeru, da ga pohodiš, ga zanese!
mimogrede, zato lahko po snegu bistveno hitreje pripelješ v ovinke, križišča...

jst sem se zaljubu v RWD še predno sem ga imel, sedaj pa mi sploh sprednji pogon ne paše več...je pa recimo bolj trotlziher:

pri pretiravanju je reakcija, ki poskrbi da vozilo ostane na cesti popolnoma nasprotna tisti, ki jo potrebuješ, da spraviš rit nazaj na svoje tirnice.
torej zmanjševanje plina in dodajanje volana pri FWD oz. pri understeer-u in
pritisk sklopke ali pa enakomeren plin ter kontra lock (kontra motanje)...le to zahteva malce več znanja, izkušenj pri RWD oz. pri oversteer-u...
po drugi strani pa pri FWD (večini) lahko rit zelo na hitro odnese, če sredi ovinka močno pohodimo bremzo (zaradi izdatno lahke riti in prenosa teže v tem primeru)



prednosti zadnjega pogona pred sprednjim: :)

_ni torksteera (ne trga ti volana iz rok in ne vleče kljun iz ovinka...)
_volan ni obremenjen še z pogonom in je zato lažji, omogoča natančnejše usmerjanje vozila
_lažje prenaša velike motorne moči in jih je sposoben spravit na cesto
_bolj enakomerna razporeditev teže-boljša lega
_manj podkrmarjenja
_ni nadležnega občutka, da sprednja kolesa vlečejo avto za sabo (ampak da ga od zadaj potiskajo)
_manj kopanja pri speljevanjih
_udobnejša vožnja, predvsem za voznika (razbremenjen volan...)
_FUN; FUN, FUN...DRIFTANJE...za užitek v vožnji nima primerjave!

slabosti zadnjega pogona v primerjavi s sprednjim: :(

_slabša predvidljivost za neveščega voznika
_ob morebitni napačni reakciji v ovinku lahko odnese zadek, kar zna koga presenetiti (pa ne pri normalni ali hitri vožnji, ampak divjanju, trdih, sunkovitih reakcijah...)
_ker je pogon speljan k zadnjemu paru koles, se čuti malce zamika pri dodajanju gasa (res malce)
_večja teža
_manj prostora v notranjosti (diff)
_če se uspeš zakopati na snegu (predvidevam), da se težje izkoplješ ven, ker pogonskih koles ne moreš obračati levo in desno in iskati boljšega oprijema in zato, ker je pri sprednjem pogonu velika večina teže nad sprednjim parom pogonskih koles in je zato oprijem v snegu malce boljši

no ja, toliko od mene...predvsem pa:

za športno in zabavno vožnjo je RWD ZAKON...za vožnjo otrok do vrtca in do trgovine, pa je itak vsak vredu

je pa kr nekaj ljudi, ki se enostavno ne morejo znebiti strahu pre RWD, kljub temu, da nimajo slabih izkušenj (ata so govorili, da je to smrt, bla bla)

lp ;)


ps: glede 4 pogona pa je zelo odvisno od zasnove, nastavitev...načeloma pa ima daleč najboljšo trakcijo, nagnjenost k podkrmarjenju in občasno presenečenje v obliki prekrmarjenja...ampak 100 različnih sistemov-100 načinov reagiranja...
bi mel kakšno imrezo, evota al pa audija :P

za eskime je pa itak samo džip pa 4 pogon, al pa še boljš goseničar :twisted:

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 3:29 pm
Napisal/-a 8AK
ogromno avtov mi je všeč (alfe...), ampak me tako moti tisti klinčev FWD, da se zna zgodit, da za zmeraj ostanem na bemflih.

Prave Alfe so na zadnji pogon ;) 8)
(izjema SUDke)

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 3:41 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
maniac je napisal/-a:prednosti zadnjega pogona pred sprednjim: :)

_ni torksteera (ne trga ti volana iz rok in ne vleče kljun iz ovinka...)
_volan ni obremenjen še z pogonom in je zato lažji, omogoča natančnejše usmerjanje vozila
_lažje prenaša velike motorne moči in jih je sposoben spravit na cesto
_bolj enakomerna razporeditev teže-boljša lega
_manj podkrmarjenja
_ni nadležnega občutka, da sprednja kolesa vlečejo avto za sabo (ampak da ga od zadaj potiskajo)
_manj kopanja pri speljevanjih
_udobnejša vožnja, predvsem za voznika (razbremenjen volan...)
_FUN; FUN, FUN...DRIFTANJE...za užitek v vožnji nima primerjave!


Mene to vse spominja na dirkalno stezo. Jaz sem absolutno za FWD, ker je tehnično velik korak pred RWD.

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 4:00 pm
Napisal/-a Templar
Joie de vivre! je napisal/-a:
Mene to vse spominja na dirkalno stezo. Jaz sem absolutno za FWD, ker je tehnično velik korak pred RWD.


Če smo že pri tem kdo ima kaj raje sem jaz za AWD: stalni, izklopljivi, preklopljivi, računalniško krmiljeni, navorno porazdeljeni, reduktiran, sredisnko sprednje, zadnje diferencialno zaporjen. U name it!

Objavljeno: Pe sep 08, 2006 8:33 pm
Napisal/-a Voith
Joie de vivre! je napisal/-a:Mene to vse spominja na dirkalno stezo. Jaz sem absolutno za FWD, ker je tehnično velik korak pred RWD.


po tem razmisljanju bi bil strasen tehnicni napredek tut ce bi cloveku odrezal nogi in mu jih "vgradili" na prsa. res ne vidim nekega napredka v sprednjem pogonu, razen tega, da je avto cenejsi za narest.

sprednji pogon je po mojem mnenju totaln shite. je pa res da za ljudi ki neznajo vozit avta, je to se vseen dosti boljsa resitev kot rwd.

Naprimer ucer sm se vozu z enim mulotom ki ima mercedeza E200 cdi starga 3 leta.
se peleva, ga uprasam kako se mu zdi kej zadnji pogon, me pogleda izklop esp al kva je ze tist, pohod v ovink, pol ne poravna avta in bum s ceste. unicu optiko, gumo, feltno. pac za take newbje nazalost rwd ni.

Pa tut pozim na snegu se rwd odlicno obnese, dokler ni kksnih klancev V klanc res ne gre, sam ni ga pa vecjega zimskega uzitka kot vozt se z rwd po zasnezeni ljubljani. :P