Stran 1 od 3

Avtomatski menjalnik na pohodu?

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:09 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Še ena debata na temo splošne avtomobilske prihodnosti. TEMA NI NAMENJENA POVRŠNIM OSEBNIM MNENJEM A LA " :vrum forever"...

V ZDA ima 90% avtomobilov avtomatski menjalnik, njihov delež pa še kar raste, na Japonskem in v Kanadi čez okoli 80%, malo manj v Avstraliji, več kot pol v J. Koreji, Mehiki, le Evropa se mu upira. Na naši strani Luže imajo avtomati najvišji delež v skandinavskih deželah, Švici, Nemčiji (1/4 in raste). Večina današnjih avtomatov je še vedno 4-stopenjskih planetarnih s pretvornikom navora, narašča pa uporaba 5-, 6-, 7- in po novem celo 8-stopenjskih hidravličnih avtomatov ter CVT-jev. Za Evropo je značilen porast robotiziranih manualcev ter menjalnikov z dvojno sklopko, vendar se klasično šoltanje še vedno ne zdi ogroženo...

Slovenija skupaj z ostalimi južnoevropskimi narodi še vedno prisega na klasiko, edinole pri višjem razredu je več avtomatike ter seveda tam, kjer klasika ni mogoča.
V našem kraju je okoli 500 avtomobilov, od tega le za enega vem, da je avtomatik... Delež je torej 0,2%, v celi Sloveniji je mogoče malce višji, vendar najbrž še vedno pod 1%

Skratka, mislite, da je ročni menjalnik ogrožen tudi pri nas?

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:19 pm
Napisal/-a Pugi
Ne k smo zaplankani :D Še dolgo let ne. Evropa je preveč konzerva ;) Amerikanci pa nimajo placa za šaltkebl :D

Dons so tahudi avtomatiki itak že bolši od človeka, pa še lepše delajo sami s sabo (remember grobo šaltanje&kurjenje sklopke). Itak ma pa večina avtomatika ker se mu ne da šaltat. Tud jes ga bom enkat mel, sam to takrt k bom golf tud igral. Prej upam da nau treba ;)

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:37 pm
Napisal/-a LudiLimun
Po mojem mnenju se bo tudi evropa zacela avtomatizirati, kar se šaltanja tiče.
Sam opažam, da je na splošno veliko več govora o atomatskih menjalnikih, kot pred 5,10 leti, kar je očitni dejavnik, da se časi spreminjajo. Poleg tega, pa je napredek tako v zanesljivosti kot kvaliteti prestavljanja napredoval, da ne vidim razloga zakaj avtomatski menjalnik ne (ljudje gledajo samo še koliko bo kaj zdržalo).
Spremembe se pa vedno začnejo dogajati v višjem razredu, potem pa počasi pronicajo do nižjih.
Mogoče je v zgoraj omenjenih državah in regijah avtomatika bolj priljubljena zaradi neprestanih gneč, in posledičnega zasovraženja neprestanega pretikanja zobnikou gor in dol. Glede na stanje v okolici ljubljane vsako jutro, ko poročajo o dolgih kolonah, katere se valijo v službe, šole, ..., gre lahko pričakovati, da se bo tudi pri nas uveljavila avtomatika.
Osebno se nebi branil kakšne DSG varjante ;). Pa ni nujno v VW & co. obliki.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:44 pm
Napisal/-a maniac
v našem prostoru je bil vedno problem z novitetami, spremembami,...in tako je tudi tukaj.
večina ljudi se jih boji (stroškovno, relativno upravičeno), nekateri pa dejansko prisegajo na ročno pretikanje.

jst bi ga mel absolutno v kakšni dobri limuzini, SUV-ju, enoprostorcu(v bmw-jevi 5ici naprimer, je steptronic super) tam mi udobje vožnje pomeni veliko...v športnem avtomobilu pa ne ravno, razen če je dobra varjanta avtomatskega menjalnika (pol avtomatskega, robotiziranjega,...) z možnostjo hitrega in zabavnega ročnega prestavljanja.

če špekuliramo na naslednjih 20 let npr., predvidevam, da se bo odstotek vsaj potrojij, če ne še več...vedno več proizvajalcev namreč ponuja takšne ali drugačne avtomatske menjalnike, le ti so vsako leto naprednejši/hitrejši,...in mislim, da če se ne bodo pretirano kvarili, se bodo počasi začeli prijemati.

lp

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:48 pm
Napisal/-a tha_man
Če bi ful vozil po mestni gužvi, bi mi avtomatika verjetno prišla prav, tako pa se mi zdi brezveze strošek. Na odprtih cestah mi je celo kul šaltat ročno - pač eden od užitkov vožnje. Čeprav se kake selespeed variante kot jo imajo Alfe ne bi branil, s tistimi formula-style lopaticami pri volanu, kot nadomestek za klasično ročico za šaltat.

Do sedaj sem avtomatika vozil samo enkrat (Corsa), in mi je bil čuden. Bi se blo verjetno treba navadit.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:55 pm
Napisal/-a Shebo
Še ne veliko let nazaj sem bil odločno proti avtomatikom. Danes sem pa že zelo spremenil mnenje, saj se mi velikokrat zgodi, da se mi ne da šaltat (iz takšnega in drugačnega razloga). Osebno bi imel ročni menjalnik do vključno avtomobilov ranga 3, C, A4..., kar je pa višje pa obvezno avtomatik (SUV pa sploh).

Objavljeno: Po sep 11, 2006 4:08 pm
Napisal/-a Templar
Po moje so avtomatski menjalniki precenjeni. V ZDA jih je toliko ker so pač standardna oprema. Pri nas pa so ponavadi v samo hi-end modelih ostalo pa samo ob doplačilu 700EUR in več. Zdaj pa naj mi nekdo pove ZAKAJ bi doplačal zato da bi imel eno prestavo manj, slabše pospeševanje in višjo porabo?

Zdaj čisti avtomatski so po moje brezveze, sekvenčni so boljša izbira samo so tisti ki so desgljivi širšim množicam(pozabi na BMW, MB...in podobno, govorim o avtomoobilih ki si jih lahko dejansko kdo privošči brez da bi moral kupit 3X rablenega) obupno počasni.

Kot veliki slabosti je še (kolikor mi je znano) večja teža avtomobila in pa več vzdrževanja.

Po drugi strani pa je za tiste ki jim je avto prevozno sredstvo in so leni za prestavljat ni boljšega kot avtomatik.

Si pa ne predstavljam avtomatike na resnem 4X4 in pa športnem avtomobilu.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 4:39 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Se strinjam s teboj, Maniac. V nekatere avtomobile avtomatika enostavno paše, v druge ne. Jaz bi jo v vsakem primeru imel v limuzini, enoprostorcu, terencu... Taki avtomobili morajo biti pač udobni in pika.

Razloge za tolikšne razlike med ZDA, Evropo in Balkanom jaz ne bi iskal v geografskih ali urbanističnih značilnost, temveč v sledečem:

- Slovenci smo tako navajeni še iz Juge, ko se je z avtomatikom vozil samo Tito, se pravi te variante sploh ne poznamo. A Ameriki so jo ponudili vsem že takoj po vojni in Američani seveda takoj zagrabijo vsako novost. Že na začetku 60. je bila večina avtomobilov tam avtomatikov.
-ročnega pretikanja se vsi moramo učiti v avtošoli. Dokler bo tako, bo prevladoval manual
-predsodki; večina ljudi še vedno vidi ročno pretikanje kot edino pravo
-ni interesa s strani uvoznikov; drugod po Evropi obstajajo posebne reklame samo za menjalnike (DSG, Multitronic)
-avtomatski menjalniki so še vedno dragi, pri manjših avtomobilih zlahka dosežejo 10% vrednosti
-strah pred kompliciranostjo, servisiranjem...

Najbrž obstaja še kak razlog...

Sam čakam na sledečo alternativo: ročni in avtomatski menjalnik v enem. Pravo H shemo s pedalom sklopke, a ko bi vključil "A" modus, bi sklopka izginila, avto pa bi gladko menjaval sam. Najbrž bomo to enkrat doživeli, kaj pravite?

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:05 pm
Napisal/-a stench
Se strinjam Joie. Menim pa da je največji razlog cena menjalnika, saj ljudje niso pripravljeni doplačat za to da bo avtomatika vse delala namesto njih, čeprav je veliko ljudi takšnih, ki bi to želeli. Razlog takoj za tem je po mojem mnenju tradicija, ki je ni. V Ameriki že od nekdaj poznajo kot serijsko opremo samo samodejni menjalnik, medtem ko je ročni serijsko po želji ali samo v nekaterih avtomobilih z tradicijo.
Pri nas se vsi učimo ročnega pretikanja v avtošoli, medtem ko se v ZDA učijo na avtomatiku in potem avtomobila z navadnim menjalnikom sploh ne znajo vozit.
Po mojem mnenju se bo odstotek povečal samo, če stvar ne bo več tako draga. Sam prisegam na ročno pretikanje, ker mi ni lepšega kot prestavit v nižjo brzino ko grem prehitevat. Čeprav priznam, da včasih tudi paše, da samo gas pritisneš in samo greš.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:09 pm
Napisal/-a Templar
Glede novitet je že res da nekateri se tega bojijo. Jaz imam rad novitete ampak na novitete za katere ocenim da bom iz njih imel korist. Filozofija:" Noviteta za vsako ceno" je kretenizem najvišje klase!

Pač nekaterim paše drugim ne.

Jaz ne mislim metat denarja stran dokler bojo tako obupno dragi, počasni in včasih celo "neumni"-Primer-šaltanje v nižjo prestavo(iz 4. v 3.) ko se pelješ na AC v klanec ker je menjanik zaznal da nisi več v optimalnih krivuljah in je zato nabil obrate v nižjo prestavo pri 130km/h :roll:
Seveda NE govorim o raznih že res izpopolnjenih menjalnikih ko te doplačilo zanj stane skoraj toliko kot še en mali nov avto...

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:10 pm
Napisal/-a kljukec
avtomatika ki jo ima wv, bmw, MB,.... je zakon- vsaj zame
sm se pa vozu v C" in lahko rečem le- ni čudnega da se ne prodaja
mislim, da bo glede na odstotek renojev pri nas, avtomatika začela naraščat, ko jo bo reno naredil, ker nima dobrega avtomatika- ko bodo pri renoju imeli politiko avtomatizirati manjše avtomobile, se bo % dvignil
lp

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:13 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Kaj pomeni C"?

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:17 pm
Napisal/-a dobek
glede na trend zmanjsevanja porabe, bi prej rekel, da se bliza doba robotiziranih rocnih menjalnikov, ne pa klasicnih avtomatov

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:22 pm
Napisal/-a esem
Joie de vivre! je napisal/-a:Kaj pomeni C"?

verjetno zašiftan C2

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:30 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
kljukec je napisal/-a:avtomatika ki jo ima wv, bmw, MB,.... je zakon- vsaj zame
sm se pa vozu v C" in lahko rečem le- ni čudnega da se ne prodaja
mislim, da bo glede na odstotek renojev pri nas, avtomatika začela naraščat, ko jo bo reno naredil, ker nima dobrega avtomatika- ko bodo pri renoju imeli politiko avtomatizirati manjše avtomobile, se bo % dvignil
lp


Kljukec... Preden kaj izustiš, raje dobro premisli.

Menjalnik v C2 (če si to mislil) je sensodrive, v bistvu ročni menjalnik, ki ga upravljajo elektromotorčki. Soroden je s ferrarijevim F1, Alfinim Selespeedom, Oplovim Easytronicom... Nič od teh t.i. "flappy paddle shifts" ne prepriča, razen najnovejših in najdražjih variant (F1, SMG II). Citroën ima v svoji paleti tudi klasične avtomate, ki so sorodni z BMW-jevimi (ZF Friedrichshafen).

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:33 pm
Napisal/-a cruiser1
Jaz sem bil vedno za avtomatski menjalnik! Zakaj se evropa tako otepa avtomatike mi ni jasno saj to ni neka novost ,ki nebi bila preizkušena in zanesljiva. Sicer mi je pa kar vseeno za evropske avtomobile saj imam to srečo , da so mi všeč ameriški avti, ki so po večini z avtomatskim menjalnikom. Edini problem je z službenim avtom ,ki so vedno evropski in niso samo brez avtomatike ampak tudi brez klime!

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:51 pm
Napisal/-a kljukec
Joie de vivre! je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:avtomatika ki jo ima wv, bmw, MB,.... je zakon- vsaj zame
sm se pa vozu v C" in lahko rečem le- ni čudnega da se ne prodaja
mislim, da bo glede na odstotek renojev pri nas, avtomatika začela naraščat, ko jo bo reno naredil, ker nima dobrega avtomatika- ko bodo pri renoju imeli politiko avtomatizirati manjše avtomobile, se bo % dvignil
lp


Kljukec... Preden kaj izustiš, raje dobro premisli.

Menjalnik v C2 (če si to mislil) je sensodrive, v bistvu ročni menjalnik, ki ga upravljajo elektromotorčki. Soroden je s ferrarijevim F1, Alfinim Selespeedom, Oplovim Easytronicom... Nič od teh t.i. "flappy paddle shifts" ne prepriča, razen najnovejših in najdražjih variant (F1, SMG II). Citroën ima v svoji paleti tudi klasične avtomate, ki so sorodni z BMW-jevimi (ZF Friedrichshafen).

pa sej v končni fazi za uporabnika ni važno kakšen je sistem ''avtomatike''- če je avto brez sklopke je po mojem videnju avtomatik- vsi majo isto funkcijo- pretikanje namesto človeka
aja- pa C2 sm mislu ;)
lp

Objavljeno: Po sep 11, 2006 5:58 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
No že, avtomatika je pač avtomatika. Ampak neuko je primerjati C2 z MB, robotiziranca s klasičnim avtomatom.

Koliko mislite da je delež avtomatikov v Sloveniji? Po mojem variira. Na podeželju je blizu nuli, v Ljubljani mogoče celo več kot 1%. Jaz bi rekel da nacionalno povprečje med 0,5-1%. Vsekakor eden najnižjih deležev na svetu.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 6:12 pm
Napisal/-a kljukec
Joie de vivre! je napisal/-a:No že, avtomatika je pač avtomatika. Ampak neuko je primerjati C2 z MB, robotiziranca s klasičnim avtomatom.

Koliko mislite da je delež avtomatikov v Sloveniji? Po mojem variira. Na podeželju je blizu nuli, v Ljubljani mogoče celo več kot 1%. Jaz bi rekel da nacionalno povprečje med 0,5-1%. Vsekakor eden najnižjih deležev na svetu.

maš prov, da je treba razlikovati, vendar ti sprašuješ o procentu, v katerega pa pomoje spada tako C2jev menjalnik, kot tudi iz S-classe
kar se tiče procenta
MB, BMW,... mislm da je procent dost blizu 40%- razred E, 5, A6... in navzgor majo vsi avtomatko
nižji dol pa je procent skoraj ničen, čeprav glih vw group baje proda kar dosti avtomatikov
lp

Objavljeno: Po sep 11, 2006 6:13 pm
Napisal/-a maniac
pri nas je registriranih cca 1 mio vozil, torej bi 1% pomenil cca=10.000 vozil z avtomatskim menjalnikom

ne vem, če jih je dejansko toliko, bi pa rekel da je vsako leto vsaj 1% vseh novih avtomobilov kupljenih pri nas avtomatik (takšen ali drugačen)...in da bo ta procent z vsakim letom večji...

lp