Fenix_ je napisal/-a:Med novimi tehnologijami iz ospredja, o katerih poroča Autocar, bo nekakšna "elektro-mehanična pomoč za prisilno polnjenje".
O tej tehnologiji za zdaj ni podrobnosti, vendar pri britanski reviji špekulirajo, da gre za podobno rešitev, kot jo je
Ford predstavil v svojem 1,0-litrskem ecoboost motorju. Uporablja na elektriko gnan kompresor polnilnega zraka, ki zagotavlja,
da je v sesalnem sistemu vedno dovoljšen pritisk in da se lopatice polnilnika zraka vedno vrtijo. S tem bi zmanjšali
turbo luknjo in poskrbeli za večjo odzivnost motorja, prav tako bi ga lahko naredili bolj ekonomičnega.
Tako pomoč elektrike turbini ima od letos motor v F1, ta trik bo imel tudi Porsche v LeMansu.
MGU-H V serijskem avtomobilskem motorju še nisem slišal, da bi to kdo imel.
Fenix_ je napisal/-a:Tudi Mazda razvija napredne bencinarje prihodnosti z izjemno kompresijo
Druga tehnologija na mizi je stalno spreminjanje kompresijskih razmerij, s čimer je mogoče glede na potrebe
prilagajati delovanje motorja za optimalni izkoristek. Ta princip pa gotovo pomeni velik izziv za inženirje.
Tak trik se lahko greš s spremenljivim krmiljenjem ventilov, vendar je problem v tem ker se zmanjša tudi efektivna prostornina motorja. Ta trik že danes uporablja veliko sistemov za krmiljenje ventilov, vendar bolj zato da se zmanjša sesalne izgube, v področju nižje moči, za večjo kompresijo pa ima kot kaže jaj** samo Mazda.
Fenix_ je napisal/-a:Tretja tehnologija je v nekaterih drugih znamkah že uporabljena tehnika jadranja, ko se motor in menjalnik
odklopita drug od drugega, ko avto med vožnjo pelje sam od sebe, denimo po blagem klancu navzdol.
To je mogoče res že implenetirano pri nekaterih avtomatikih, vendar pravi napredek bo to v povezavi s s&s sistemom:
http://www.car-engineer.com/stop-start- ... ped-bosch/Si opazil sliko na zgornjem linku, čista VW notranjost, naključje?
Fenix_ je napisal/-a:Volkswagen gotovo ni rekel zadnje besede niti glede tehnike izklapljanja valjev, ki jo denimo pozna 1,4-litrski TSI v golfu,
pa tudi drugih modelih. Če bo uspelo Nemcem vse te tehnologije združiti v delujočo celoto, rezultat gotovo ne bo izostal, a ne
na račun voznih lastnosti.
Težava je le, ker Slovenci še posebej pri koncernskih modelih tipa golf izrazito prednost dajejo dizlom.
Jaz tudi ne vem ali samo selektivno berem novice o novih bencinarjih in dizle preslišim, ali pa je res nekaj na tem da dizelski motor nima več veliko manevrskega prostora za napredek, sploh ko gre za vprašanje EURO6 ali US emisij.
Za spremembo mentalitete bo pa mogla poskrbeti tudi država, če bi bencin obdavčili enako kot dizel bi bili ceni sledeči:
Bencin 95: 1,321 €/l
Dizel: 1,345 €/l
Glede forsiranja enega in drugega motorja sta pa kot kaže dva lobija:
Na strani bencina:
- rafinerije - proizvodnja ne dohaja porabe dizla, medtem ko je bencina preveč in so ga prisiljeni prodajat čez lužo. tako je konča cena obeh goriv višja in tudi za samo rafinerijo se porabi več energije, ker se teži k skrajnim deležim.
- Okoljverstveni, (zakaj so že zaprli Pariz), čeprav bi bil argument, da novi dizli ne svinjajo, je povprečna starost dizla na cesti verjetno blizu 10 let, tu je pa vprašanje kako učinkoviti so še filtri, oz. jih lastniki itak odstranijo
Na strani dizla:
- evropski avto proizvajalci, ker so največ investirali v razvoj dizelskega motorja, na področju bencinarjev so bili pa močno v zaostanku (predvsem francozi). To se lepo vidi že če pogledate cenovno politiko med bencinom in dizlom za Nemčijo in Francijo (avtomobilski velesili) in Anglijo in Švico.
- okoljevarstveni, če gledamo samo iz vidka CO2. Ampak dejansko za rafinerijo in razžveplanje dizla danes porabimo veliko več energijo kot v preteklosti, tako da sam proces je verjetno že bolj energetsko potraten kot za bencin. Pa tudi poraba je direktno zavajujoča, saj dizel izpusti več CO2 in ima večjo energijsko vrednost na liter kot bencin. Ekvivalent 5 l dizla je nekje 5,9 l bencina, končnemu Janezu je pa itak pomembno samo to koliko plača na pumpi.