Pozdravljeni
Sledeče pišem malce v efektu, le malo prej sem izvedel kateri avto bo nasledil Giulietto, ki je že od začetka leta ni več v proizvodnji. Iskreno povedano mi je ratalo slabo. Pustimo pa to kritike za na konec, najprej malo obujanja spominov.

Alfa Romeo je skozi svojo bogato zgodovino izdelal avtomobile, ki so jih drugi proizvajalci lahko samo sanjali. Disco Volante, Montreal, Alfasud, Giulia Sprint GT, GTV6, Spider in še bi lahko naštevali. Alfe se ni uklanjala času, kar kaže brezčasnost dizajna. Še sam Henry Ford je rekel: "Vsakič ko gre mimo Alfa Romeo, nagnem klobuk". Da o uspehih na dirkališčih sploh ne govorim. Alfa je dajala vtis, da za volanom sedi nekdo, ki mu ni vseeno kateri avtomobil vozi. Avtomobil pa je kljub muhastim karakteristikam in včasih vprašljivi kakovosti vozniku plačal zvestobo z obrestmi. To je Alfa Romeo, ki jo večina entuziastov pozna in hoče.

Danes pa je Alfa Romeo le senca samega sebe. Nobenega Spiderja, nobenega karavana, nobenega coupeja... Ja, dobili smo Giulia GTA (z minimalnim razvojem), ki pa je po vsej verjetnosti sploh ne bi, če ne bi šlo za obletnico Alfe. Ja, motorji so še vedno kolikor tolikor posebni, ampak kaj ko kupca na določenih verzijah prisilijo imeti avtomatski menjalnik. Distanciranje voznika od občutka vožnje z kupom električnih sistemov in potem naknadna umetna reimplementacija tega občutka z uporabo istih električnih sistemov? Nekaj kar se Alfi ne bi smelo zgoditi. Pa se vse to žal je.
In kam je duša Alfe odšla? Poniknila je v razvoj SUVjev. Tako bo tudi vstopni in hkrati najcenejši avtomobil po nekaterih navedbah Tonale SUV C segmenta (predstavljen lani kot koncept), ki bo imel tudi hibridno verzijo. Moje osebno mnenje je, da je to eden izmed žebljev v krsto Alfe kot jo danes poznamo. Ali je to prvi, zadnji ali nekje žebelj nekje vmes, presodite sami.
In kje se je zapletlo? Moje mnenje je sledeče. Namesto tega, da ostane v svoji precej visoki kategoriji, se je Alfa Romeo brezglavo spustila v bitko za dobiček z konkurenti (npr. BMW in Mercedes). Te bitke pa Alfa ne more zmagati niti delno, ker je pod okriljem FCA skupine. Če bi vodilni v FCAju hoteli Alfo rešiti pred gotovim propadom, to ne bi bil problem. Namesto tega pa je potrebno Fiat zmeraj bolj reševati zaradi precej butastih napak (Fiat Punto NCAP fiasko npr.), za nagrado pa dobijo 124 Spider, ki se potem izkaže za slabo preobleko Mazde MX-5. Hura...
Zakaj govorim o propadu te znamke, ki je duša avtomobilskega sveta? Ker smo podobno zgodbo že slišali. Lancia je bila dolgo pojem inovacij in motoršporta, nekaj medijskih napadov ter par let pod Fiatom pozneje in danes prodajajo podaljšan Fiat 500 le Italijanom (govorim o modelu Ypsilon). Ne bom presenečen, če bo Alfa Romeo čez nekaj let prodajala samo še Tonale hibride izključno na Italijanskem trgu.
Zelo bom vesel, če se moje pretirane domneve v roku nekaj let izkažejo za neresnične. Se mi pa zdi, da nisem edini, ki razmišlja v tej smeri...
