hja.... v bistvu lahko govorim le načelno, ker bo počasi že kakih 15 let odkar sem zapustil energetski "foh" in v tem cajtu se je lahko marsikaj spremenilo (in mislim, da smo to v eni temi pred kakim slabim letom že obdelovali)... ampak če se držimo recimo zdrave kmečke pameti pa lahko rečem vsaj naslednji dve trditvi:
-vodik je najmanjši kemični element v vesolju
-v naši atmosferi je koncentrirana mešanica vodika z zrakom zelo eksplozivna
kako eksplozivna je ta mešanca ste vsi lahko vidli pri kemiji v osnovni šoli, ko je tršica z elektrolizo vode v epuveto nalovila vodik in pol z rahlo prestrašenim ksihtom šarla s prižganim fajercajgom okrog nje! in tudi počlo je kr simpatično :P !
zdej pa... ker je v naši atmosferi kisika obilo in ker je vodik najmanjši in posledično tudi jako zmuzljiv, je verjetnost za "kabum" kar velika! potencialnih situacij v katerih lahko pride do nesreče ali vsaj uhajanja vodika v atmosfero in s tem možnosti za eksplozijo pa maš kar veliko.... recimo... tankanje (tudi če je čisto avtomatizirano je še zmerej nevarno), spoji na vodih od rezervoarja do celice, poškodbe rezervoarja pri nesrečah, transport v cisternah in "pretakanje" na črpalki... tudi če pumpe prihodnosti niti najmanj ne bodo zgledale kot današnje, kjer se najdejo modeli ki s prižganim čikom otepajo s tistim lulkom za bencin, bo nevarnost še zmeraj velika....
sami rezervoarji za gorivo, tj. za vodik.... kot si omenu, ga moraš met veliko, da kej hasne! če ga češ met veliko v razumno majhni flaški, ga moraš stisnit! in če ga moraš stisnit, ga moraš (zato, ker je tak majhen in živahen) stisnit al pod velik pritisk al pa pri zelo nizki temperaturi ! še najbolje je pa kr oboje! in to je težko! iz več razlogov! ... ne, da bi blo doseč tistih 10 do 20 atmosfer pritiska kak problem, problem je, da mora bit temperatura tam enih -250 (al kolko že) stopinj! če ni, in če se vsebina rezervoarja segreje, lahko dobiš podoben učinek ki si ga mogoče kot mulček vidu, če ste gdaj prazne piksne Pipsa v ogenj metali :P .
ok. karikiram, sam velika flaša hudo eksplozivne snovi v premikajočem vozilu, ki ga vozi povprečen jolbe je kr problem! in to brez dodatnih negativnih dejavnikov kot so naprimer še veliko drugih jolbetov vz enakimi flaškami in recimo še slabo vreme, al pa kej podobnega....
in izolacija je tudi problem! ker mora bit dobra in se ne sme poškodovat! je pa tehnično seveda vse to rešljivo..... glih par tednov nazaj sem nekje bral, da je BMW za svoj Hydrogen razvil tako izolacijo tanka, da je enakovredna tridesetim metrom stiroporja! oziroma, če bi vanjo vtaknu šalco vroče kave, bi rabla 80 dni, da bi se ohladila!
problemi so seveda še drugje, ne samo pri pumpah, vozilih in rezervoarjih. recimo, da za pridobivanje vodika uporabimo, najbolj logično, elektrolizo in za njo, najbolj logično, bogate vire surovine (vode) in zastonj energije (sonce)! torej, rabimo... vodo, veliko praznega placa, in veliko sonca! pa še transportno infrastrukturo, ki je "na dohvat ruke" bi blo fajn met! in kdo ma vsega tega na pretek? na veliko ameriško žalost, spet arabci! :P

majo gromozanske puščave, majo morje, majo obilo sonca in majo tudi naftovode in tankerska pristanišča!
paa.... na žalost tudi tu ne bo šlo! če so prve tri predpostavke izpolnjne, se zatakne pri transportni infrastrukturi! seveda zaradi zmuzljivosti vodika! plin kot je vodik bi ušel iz naftovodov brez vsakega problema! in tudi če nafvoda ne bi razgnal ob eventuelni eksploziji na mestih uhajanja, bi ble izgube prevelike! kar pomeni strahovit vložek v novo infrastrukturo! ampak, energetske kompanije se mreže vodikovih črpalk branijo kot vrag križa, ravno zaradi potrebne visoke stopnje varnosti in s tem povezanih stroškov! kamoli izgradnje plinovoda za vodik! varnostni, politično varnostni in stroškovno finančni problemi enega takega projekta so pa tako veliki, da je vse tisto kar sem trobezljal zgoraj videt kot "dječja emisija"!
še zmerej pa mislim, da je poleg fuzije (kjer se -sicer v izotopu- spet rabi vodik :P ) to naša bodočnost! do takrat pa hibridi in fisijska jedrska energija! žal!