KARL ABARTH je napisal/-a:C4 PICASSO za "reveže".
TEPEE različica (PEUGEOT) je nedvoumen odgovor kam sodi - na žalost ni za "reveže"
Bo pa poskrbel za dodatno, veliko zmešnjavo-dilemo med kupci v CITROEN salonu - 2xBERLINGO + 2xPICASSO + ostala ponudba.
LP
Več oprijema za Berlinga
Za enoprostorca C4 Picasso in Grand C4 Picasso ter za Berlinga pri Citroenu namenili nove elektronske sisteme.
Besedilo: Uredništvo
Za vozila C4 Picasso in Grand C4 Picasso je to nov elektronski sistem nadzora pogonskih koles, ki je tovarniško vgrajen z vsemi motorji z mehanskim menjalnikom.
Za izvedenke Berlingo XTR z dizelskim motorjem HDi je za doplačilo na razpolago sistem Grip Control, ki omogoča upravljanje spodrsavanja pogonskih koles na različnih vrstah podlage. Omenjena tehnologija poudarja odzivnost Berlinga.
Berlingo je odslej bogatejši za dizelski motor HDi 92 s filtrom sajastih delcev. Nova ponudba zmanjšuje porabo goriva na 5,3 l/100 km pri kombinirani vožnji, emisijo plina CO2 pa na 140 g/km.
metallic je napisal/-a:Kater družinski avto je pa pocen? Sam dacia, pa še ta ni pocen, če daš vso "nujno" opremo not. Če pa tole primerjaš z primerljivimi enoprostorci je pa velik cenejši, dokler si ne začneš zmišljevat.
Citroen Berlingo XTR HDi FAP 110
Oprijem v praksi
Marsikomu se zdi škoda, da Citroenov priljubljeni enoprostorec ni na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Zdaj je na voljo tudi s sistemom, ki vsaj glede speljevanja nadomešča »vse štiri«.
Besedilo: Marko Hanželič Foto: Marko Hanželič
Z a Berlinga se zdi, da se med triom, ki ga sestavljata še Partner in Fiorino bržkone najbolje med vsemi vklaplja v oblikovno shemo, ki jo prinašajo ostali, bolj avtohnono Citroenovi avtomobili. Verjetno zaradi všečne maske hladilnika, ki dobro ponazarja oblikovni slog, za katerega so se pred nekaj leti odločili na robu francoske prestolnice. V primerjavi s predhodnikom, ki še vedno ni rekel zadnje na tržišču, je novinec zrastel kot na steroidih, saj je daljši kar za 24 centimetrov in tudi na prvi pogled deluje zelo »dostavno« ogromen. Ne glede na ekstremno večje dimenzije pa Berlingo ni izgubil skladnosti, ki ga je krasila tudi generacijo poprej, in ne glede na dejstvo, da temelji na dostavniški osnovi, zaradi svoje prepoznavnosti predstavlja zanimivo alternativo obličajnim enoprostorcem. Oblika sicer ostaja precej kvadrasta, kar pa se nenazadnje odraža tudi v prostornosti potniške kabine.
Slednja ni več niti slučajno tako rustikalna, kot smo tega bili vajeni generacijo poprej, pa tudi občutek za volanskim obročem je bolj blizu običajnim osebnim avtomobilom. K temu precej pripomore na novo zasnovana in očem prijetno oblikovana armaturna plošča z veliko sredinsko konzolo, ki skriva tudi dovolj prostora za številne drobnarije. Nasploh je prostora v notranjosti več kot v izobilju in zelo prostorno se počutijo tudi potniki v drugi sedežni vrsti, ki lahko stopajo skozi drsna vratana obeh straneh, izginila pa je tudi moteča stopnica iz prejšnje generacije. Prostora v prtljažnem prostoru je prav tako na pretek, nekaj več moči je potrebnih le za podiranje sicer fiksne zadnje klopi in odnašanje sedežev iz vozila. Vrata prtljažnika so se na testnem modelu odpirala navzgor, kar je zelo priročno pri nalaganju prtljage in tovora, nekoliko manj pa se izkažejo na ozkih parkiriščih, saj so precej dolga. Kakorkoli že, notranjost je dodelana do te mere, da občutek v notranjosti nikakor ni dostavljaški.
Na testu smo tokrat gostili različico z dobro znanim 1,6-litrskim HDi-agregatom v svoji najmočnejši inkarnaciji, ki ponuja dovolj moči in navora za vsakodnevno uporabo, hkrati pa je med bolj varčnimi, saj smo na testu namerili povprečno porabo 6,7 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. Glavni »gimmick« testnega modela z opremo XTR je bil seveda sistem Grip Control, ki ga poznamo tudi iz drugih primerkov koncerna PSA. Njegova funkcija je precej enoznačna, a na neutrjenih terenih in v snegu še kako pomembna. Sistem je namreč nadgradnja sistema proti zdrsevanju pogonskih koles in skrbi za maksimalno trakcijo tudi na terenih, kjer je v običajnem načinu navora na pogonski par koles preveč.
Tvegali smo in sistem preizkusili v blatu ter bili prijetno presenečeni nad njegovim delovanjem, saj kolesa ob ustreznem dodajanju plina tako rekoč ne zdrsnejo, Berlingo pa se je brez bečjih težav uspel izmaza ti iz blatnega (a ravninskega) primeža. Kljub temu sistem noče in ne more biti nadomestilo za štirikolesni pogon, ki bi se Berlingu bržkone prav tako dobro podal.
S svojo dobrodušno obliko, obilico prostora v notranjosti in dinamičnim karakterjem je Berlingo XTR zelo dobra izbira za družine, ki jih utegne zmotiti le nekoliko pomanjkljiva varnostna oprema, saj je za ESP v osnovi še vedno potrebno doplačilo.
Po forumu brska: McLaren in 101 gostov