dask je napisal/-a:Jap, pa menda še precej slab oz. nenatančen....
ne, ni slab... samo narobe razumljen in posledično napačno uporabljan je!
ker... kot je rekel dobek, to NI avtomatik
! to je robotiziran običajni manualni menjalnik! torej menjalnik pri katerem je za spremembo prenosa še zmeraj potrebno popustit gas, stisnit (edino) frikcijsko lamelno sklopko, prestavit ročico menjalnika iz ene stopnje prenosa v drugega, spustit sklopko in spet dodat gas....razlika je le v tem, da pri robotiziranem manualcu večino "dela" opravi elektro-hidravlična "črna škatlica", vozniku pa preostane le še popuščanje in dodajanje plina
.
problem pa je, da ljudje mislijo, da je to pravi avtomatik in med menjavo prenosa ne popuščajo pedala za gas (kot bi to naredili, če bi sami fizično pritiskali sklopko in premikali ročico menjalnika) ampak ga (kot pri pravih avtomatikih) "tiščijo" tudi med spremembo prenosa
.... rezultat je žal ravno dovolj opazno cukajoča vožnja s "kinkanjem" nosa vozila in kratkim "ruljenjem" motorja ko zaradi nepopuščenega gasa narastejo obrati med tem ko je sklopka stisnjena...
ko se s časom v "samodejnem" modu naučiš kdaj bo menjal (ali, če ga voziš v "manuelnem" modu s "šaltanjem" z obvolanskimi "šaflicami") in ob menjavi popustiš gas, stvar nič ne "kinka", nič ne "ruli", temveč deluje gladko in- v tej zadnji ETG5/6 verziji- kar spodobno hitro!
....
sicer imaš za te slabe pol sekunde, kolikor traja menjava prenosa, še zmeraj rahlo smešen občutek, da pod haubo "sedijo palčki", ki stisnjo kuplungo, premaknejo ročico menjalnika in popustijo kuplungo
ampak, nič drastičnega ... pa tudi sam program samodejnega moda so kar konkretno "spravili v red", saj zelo dobro predvideva kdaj in v katero "brzino" je treba prestavit in se praktično nikoli ne "zašalta"! no.. vsaj meni se ni v tistih par vožnjah z njim, pa sem se nalašč trudil, da bi ga (z nenadnimi "prehitevanji" ali hitrimi upočasnjevanji in pospeševanji npr. v križiščih) "zmedel"...
z drugimi besedami, nikakor in niti približno ni več tistega občutka prve "sensodrive" verzije izpred 15 let, ko v samodejnem modu nikoli nisi bil ziher kdaj in v katero (višjo ali nižjo) brzino se bodo "palčki" odločli prešaltat! medetem, ko si v "manuelnem" modu, ob pritisku obvolanske "lopatke" mel občutek, da "palčki pod haubo" dremajo in se na ukaz "lopatke" prav nejevoljno in počasi spravijo k svojemu poslu, katerega vsako od treh stopenj si potem prav posebej občutil
... ta zadnji "ETG 6" je proti prejšnjim verzijam (ki so robotizirane manjalnike nepovratno spravli na slab glas) v bistvu "bliskovito hiter" in presentlivo natančen v svojih predvidevanjih potrebnega prenosa...
. seveda, ni primeljiv z "brezšivnimi avtomatiki" ali ultrahitrimi dvosklopičnimi "DSG-ji" (ki, zmotno, tudi niso avtomatiki ampak "dve polovice" dveh manuelnih menjalnikov pvezanih skupaj prek dveh sklopk
) ... je pa povsem primeren za avtomobile tipa Cactus, namenjene ležernemu "cruisanju" oziroma "običajni", umirjeni vožnji...
ga pa v prenovljenem Cactusu najvrjetneje ne bo več... baje naj bi dobil pravi Aisinov 6 stopenjski torque converterski avtomatik (in, hvala bogu, tudi novega 6 stopenjskega manualca)! enako velja tudi za prihajajoči C3 Aircross in za obstoječi C3...
v bistvu bi skorajda lahko rekli škoda
... Citroen je spet dolga leta "scal proti vetru" in se na vse pretege trudil spravit v red nekaj, kar so vsi ostali že davno "obesli na kiln" a je, ko mu je že skoraj ratalo, celo stvar opustil
... ker, na koncu koncev, prednosti robotiziranih menjalnikov niso povsem "zanemarljive".... v primerjavi z avtomatiki in "DSG-ji" so cenejši za proizvodnjo, kot tudi za nakup. so enostavnejši in cenejši za vzdrževanje, oziroma praktično enaki navadnim manualcem (saj tudi so "navadni" manualci), in imajo v primerjavi s prvima dvema, občutno manjšo maso (ki je od navadnih manualcev težja le za par kg elektro hidravličnega sklopa)...
evo... toliko v takorekoč zadnje pojasnilo eni od najslabše razumljenih in napačno uporabljanih tehničnih rešitev preden odide v zgodovino...