Hehe, tak hudo pa spet ni
No, če smem pripomniti še nekaj na temo debate.
Če kdo slučajno to področje spremlja nekaj bolj, je gotovo malo manj skeptičen do električnih avtomobilov. Kljub tehnološki zrelosti že cca. 15 leta nazaj (bodite pozorni na podatek, da se 92% prometa dnevno odvije POD 100km!, kar pomeni, da je domet 100km dovolj za večino ciljne publike, toliko pa so lahko prevozili že s svinčenimi akumulatorji ...), trenutek očitno ni še bil pravi.
Danes pa tehnologija dosega široko odobravanje, tudi zaradi gonje proti izpustom CO2, prvi znak, da bi tokrat zares znalo priti do preboja, pa so resni poskusi večjih avtomobilski firm, ki kot po tekočem traku najavljajo električne modele svojih avtomobilov, Renault pa je celo šel "all in" in bo predstavil do leta 2012 kar 4 nove modele. Da o Aziji ne govorim, saj tam Mitsubishi s svojim že obstoječim in prodajanim električnim avtomobilom dela šale in kape.
Glede polnjenja je pa tako ... Niso problem baterije, ki jih ob dovolj razpoložljive moči nafilaš tudi za 15 minut, ampak omrežje. Lahko si ga boš filal 5 ur v domači garaži (do 16A, saj verjetno veste koliko zdržijo doma varovalke in posledično kabli), lahko pol ure prek standardiziranih polnilnilnih postaj (mislim da so dorekli 36A), razvijajo pa tudi tehnologijo, ko se boš zapeljal na postajo in ti bo avtomat v parih minutah zamenjal celotno baterijo (razvija Renault, več na njihovi domači strani).
Gorivne celice po drugi strani ostajajo tehnologija prihodnosti, kar je bolj ali manj konsenz med strokovnjaki, to pa nakazujejo tudi usmerjenost razvoja večine večjih avtomobilskih podjetij (Honda je takorekoč izjema) ter vedno več polnilnih postaj za elektirčna vozila, medtem ko infrastrukture za proizvodnjo (namensko), kaj šele distribucijo vodika praktično ni.
Glede projekta SŽ Opreme Ravne (kjer gre pravzaprav za sodelovanje med več podjetji, vodilnimi na tem področju v Sloveniji) pa tako. Če ste pozorno prebrali intervju, so oni projekt zastavili tako, da bo izvedljiv brez da bi firmo spravi na kant in hkrati tako, da bo konkurenčen. Ali jim bo pri tem uspelo ne vem, imajo pa za to vse predispozicije in zaenkrat jim kaže zelo dobro. Jaz držim pesti, da jim bo uspelo, zakaj pa ne!
P.s. Nekdo je omenjal Andreja Pečjaka, ki sam predeluje avtomobile v električne ... Omenjen je tudi v intervjuju, saj firmi menda aktivno pomaga pri razvoju projekta, za tiste, ki pa (prizna, precej dolgega) intervjuja niste uspeli prebrati, pa dodajam link do avtomobila, ki ga trenutno vozi še tukaj

->
http://www.ad-pecjak.si/ECO/Bolt_SLO.htm