Siber se ne proizvaja več od oktobra in GAZ je odpustil 31 ljudi, 70 pa jih je prerazporedil v druge dejavnosti. Novica iz julija govori o tem, da se je povpraševanje povečalo in da bodo v letu 2010 naredili 5100 avtomobilov, plan iz prve polovice letošnjega leta govori o 2400 avtomobilih in zaključeku proizvodnje, kar je vrjetno res udejanjeno. Še vedno se špekulira o pratnerjih s katerimi bi lahko oživili proizvodnjo osebnih vozil v Nižnem Novgorodu, nič konkretnega o tem, če bo avto nosil emblem GAZ-a, tega najstarejšega ruskega proizvajalca osebnih avtomobilov. Po pregledovanju novic na
http://www.ladaonline.ru/news/ pod ključno besedo Siber še vedno očitno ni čisto jasno kaj bo z modelom Volga Siber, ali je proizvodnja zaključena za vedno, ali jo bodo nadaljevali, ko bodo zbrali dovolj naročil. Nekje se pojavljajo trditve, da bo usoda tega modela definitivno zaključena s tem, ko bo jasno kaj bodo v segmentu osebnih vozil proizvajali na GAZ-u v prihodnje, kar je seveda logično. Trenutno so novice vsaj delno nasprotojoče.
Ne najdem novice, kjer je bilo rečeno, po mojem spominu, da od začetka proizvodnje Sibera julija 2008 do 2010 ni bilo proizvedenh dosti več kot 3000 vozil. Proizvodnja tega modela je sovpadla z začetkom krize in dotalnega zastoja ruskega avtomobilskega trga, v letu 2010 so se razmere vrnile na znosno raven, vendar so še vedno daleč od rekordnega leta 2008. Vendar to ne velja za oddelek osebnih vozil podjetja GAZ. Uradne statistike bodo podane ob koncu leta, letos je bilo prodano še nekaj starih zalog klasičnih Volg, ki so jih nehali proizvajati lani.
Se pa dobro držijo v Rusiji tržni deleži GAZ-a v segmentu kombijev (GAZela) in minibusov, vodilni so na področju avtobusov in drugih dejavnostih, npr. specialni tehniki. Iz tukaj vrjetno izvira optimizem vodstva, ne pa o laganju o statistikah prodaje avta Volga Siber, katerega proizvodnjo linijo zaženejo vsake kvatre, čeprav je bila projektirana za 30 000 vozil letno. To ve vsak, ki zna vsaj nekaj besed ruščine in cirilico, ali pa zna uporabljati google translator in ga področje ruske avtomobilske industrije ljubiteljsko zanima. Mislim pa, da ima GAZ zmožnosti za izdelavo 150 000 vozil letno, če me sponim ne vara. Tako da, če ne drugega, išče se rešitev za oddajo proizvodnjih zmogljivosti tujemu koncernu, ki bi tako privarčeval stroške za gradnjo svoje tovarne in tu izdeloval svoja vozila. Po zastoju v drugi polovici leta 08 in začetku 09 se stanje v ruskem gospodarstvu očitno normalizira, kaj bo sledilo v primeru osebni avtomobil iz GAZ-a? Počakajmo...
GAZ internetna stran, v angleščini:
http://eng.gazgroup.ru/