Ta teden sem se odpravil na testno z novo 6 combi verzijo skupšaj z ženo. Bila je 175km dizlca z 6st avtomatiko ter full option opremo Revolution - vse kar ima lahko gor skratka.
Avto me je presenetil tako pozitivno kot negativno v nekaterih zadevah.
Najprej pozitivno avto. Lega je res vrhunska - avto gre v ovinek kot po tirnicah in brez nagibanja kar je pohvalno za velik družinski avto - občutek je bolj BMW serije 3 kot pa japonska limuzina. Hkrati pa kljub temu da je imel 19 col gume, je bil izjemno udoben in požiral izvrstno neravnine in luknje "socialne" ceste do Kočevja. SKratka podvozje zaradi harmonije in uglašensti - 5+
Občutek na volanu je vrhunski - avto uboga vsako malenkost pri pilotiranju in je zelo odziven.
Nadalje motor - zelo se rad zavrti za dizla, zelo lepo naraščanje moči - zvok je zelo dober za dizla ter hkrati tih in uglajen. Menjalnik - zopet plus, prestavlja zelo uglajeno in precej hitro - ko ga daš v ročni modus zadrži obrate do limitatorja in ne prestavi avtomatično kot je to narejeno pri večini avtomatikov. Avto je precej prostoren - kolenski prostor zadaj in prtljažnik pa se še vedno skrijeta proti Superbu.
Avto je imel tudi avtomatski start stop sistem, ki pa za razliko od BMWjevega recimo deluje vrhunsko in reagira bliskovito pri ponovnem vžigu brez enega samega tresljaja - marsikateri proizvajalec bi se lahko tukaj veliko naučil od Mazde. Notranjost in kokpit je v večinoma (ne vse) precej lep in poln dobro oblikovanih elementov. Bose ozvočenje je pričakovano zelo dobro - jasni toni, čisti zvok in dober bas.
5 let polne garancije do 150.000 km prispeva k dobrem občutku varnosti ko gre za investicijo v avto.
Sedaj minusi oz mešani občutki. Najprej sedeži - tako jaz kot žena sva ugotovila, da ima naslon za glavo mogoče preveč naklona naprej in tega se ne da spremeniti. Sicer dobro v primeru naleta vozila v zadnji del - prepreči poškodbo vratu, vendar naju je po uri in pol bolela glava zaradi neudobja. Sopotnikov sedež kljub polni elektrifikaciji se ni mogel dvigniti in je prenizek posledično. Sedeži so "športni" vendar malce neudobni - VAG koncern ima v tem segmentu precej boljše sedeže recimo. Potem ergonomija in intuitivnost "komand" - glede na izgled zasnove sem pričakoval nekaj v stilu BMW i Drive, vendar je sistem slabši v Mazdi in precej zmeden. Pač se nisem počutil takoj doma in logičnost je slabša od mojih drugih izkušenj. Potem motila me je neusklajenost med board computer prikazovalnikom (pri merilnikih pred voznikom), sredinsko konzolo in (pre)majhnim sredinskim ekranom katerega upravljas preko vrtljivega gumba - delujejo mi po grafiki, fontih ter načinu upravljanja, kot da je vse 3 elemente sestavila popolnoma druga ekipa. Ne vem - ni mi jasno japonsko vztrjanje pri stilu digitalne ure iz 1985, grafiki board compjutra kot prvi nokia gsm aparati, potem pa moderen sredinski displaj, ki je čudnih barvnih kombinacij prikaza menijev ter grafike. Skratka, mislim da evropejci tukaj še vedno držijo svoj primat in so vsaj generacijo pred Mazdo.
V smislu nakupa me je motilo to, da nisem imel možnost pri Mazdi skonfigurirati avto malce drugače, ker marsikaj od opreme (sploh pomagala za splepi kot, opozarjanje za nalet vozila, radarski tempomat) si ne želim imeti, pa je v paketu vsiljeno, vendaar vseeno - Malce sem se poigral s konfiguratorjem pri Superbu in podobno opremljena Škoda je bila cca 2 tisočaka dražja, tako da je tudi cena konec koncev zelo dobra za takšen avto.
Skratka to je to - drugače pa v salonu videna posebna rdeča barva, belo usnje ter limuzinska različica v polni opremi je pravi bon bon za oči
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi