Napisal/-a meganer So feb 09, 2013 6:57 am
Vse ostane v družini, pravijo v Renaultu, zato capturja pošiljajo ob bok bratrancu juku.
Slabe novice na evropskem trgu vsake toliko časa prekine šepet, ki govori o priložnosti. Ta je zadnje čase vse glasnejši. Pravi pa, da bodo mali SUV-i leta 2014 našli že prek 400 tisoč kupcev, lani so jih le dobrih 100 tisoč. Zato Renault prihaja s cliom SUV oziroma capturjem.
Francoski Renault se je že nekaj let poigraval z idejo o malem terencu, a jo zaradi partnerja Nissana, v katerem ima največji lastniški delež, ni uresničil; zakaj bi uničeval svojega brata oziroma bratranca? A današnje tržne razmere so tako ostre, da pomislekov ni več, le izpeljava mora biti pametna. Renault danes priznava, pa to vseeno izvaja, da Dacia krade kupce Renaultu in to tudi v domači Franciji. Ob tem pa dodaja, da je to vseeno bolje, kot če bi to počel kakšen drug nizkocenovni tekmec. Vse je sprejemljivo torej, dokler ostane v družini.
S temi mislimi in spoznanji so šli Renaultovci v razred malih SUV-ov, zavedajoč se, da bodo s capturjem tolkli tudi po mega uspešnem nissanu juku, ki sicer ni ustanovil tega razreda. Pionirstvo moramo pripisati suzukiju samuraju in jimnyju, pa hondi HR-V, kasnejšemu daihatsuju teriosu in drugim. Vsekakor pa je juke njegov najglasnejši in najuspešnejši predstavnik – je tudi krivec za val tekmecev. Juke je v dobrih dveh letih v Evropi našel prek sto tisoč kupcev, v Italiji prek 17 tisoč in tudi v Sloveniji okoli tisoč. To pa je uspeh, ki je dal misliti tekmecem, in prav juke je sprožil projekte, kot so ford ecosport, fiat 500X, chevrolet trax, opel mokka, peugeot 2008 in še kakšen drug, ki v tem trenutku še nastaja v razvojnih in oblikovalskih oddelkih.
Logično je, da se je razreda lotil tudi Renault, in logično je, da je clio SUV oziroma captur precej drugačen od juka, čeprav sodi v isti velikostni in cenovni razred, da mu ne bi hodil preveč v zelje. To se Renaultu zaradi lastniških povezav preprosto ne bi izplačalo. Renault mora dobro prodajati oba, capturja in juka, in to je edini način, da to izpelje.
Konceptni captur je sicer kazal na precej bolj drzno realnost, naše ekskluzivne fotoilustracije pa so prava, prizemljena realnost. Captur je mešanica enoprostorca in športnega terenca. Tehnično temelji na cliu, kar je dobro zaradi sodobne zasnove. Dobro je tudi za Renault, ki za razvoj in izdelavo capturja ne bo veliko zapravil, prodajal pa ga bo lahko za vsaj tri tisoč evrov dražje od clia (z vštetimi davki) in bo z njim tudi dobro zaslužil. Captur bo zadržal enake zunanje mere, dolg bo 4,06 metra, in medosno razdaljo. Zaradi večje višine (okoli 1,6 metra) pa bo v potniški kabini pridobil precej prostora na zadnji klopi, kar ga bo približalo tudi družinam, ki so doslej opazovali megana, scenica ali avtomobil kakšne druge znamke. Zasnova bo prtljažnik povečala na 360 litrov, višja oddaljenost od tal (za šest cm) bo olajšala vstop v kabino in iz nje. Na ta način bo pritegnil trendovske posameznike, mlade družine in kupce v tretjem obdobju življenja, ki iščejo preprost, majhen in okreten ter prijazen in uporaben avtomobil. V capturju bo torej precej več vsebine in manj čustev kot v nissanu juku, to pa bo njuna poglavitna razlika, ki ju bo ločila.
Pri tehniki ne bo presenečenj. Na dnu ponudbe bo 0,9-litrski trivaljni bencinski turbo TCe 90 s porabo 4,7 litra in 66 kW (90 KM) ter slovensko ceno okoli 14 tisoč evrov. Za tisočaka več bodo kupci dobili 1,5-litrski DCi s 55 kW, za 16 do 17 tisočakov pa enako velik dizel z 81 kW (110 KM). Zahtevnejši bodo posegli po motorju 1.6 DCi s 96 kW (130 KM) ali 1,2-litrskem TCe z 88 kW (120 KM). Če bodo dodali še štirikolesni pogon iz nissana juka, bo cena že presegla 20 tisočakov. Kakšnih športnih različic pa si ni za obetati, 1,6-litrski turbo iz juka bo ostal v juku, capturja RS pa zaenkrat ni v načrtu.