meritev izpu. plinov po pra.o teh.pregledih motornih vozil
Objavljeno: Pe mar 31, 2006 10:04 pm
mal sem gledal ta zakom pa mi je neki mal nejasno; recimo:
60. člen
(3) Na vozilih z vgrajenim s štiritaktnim Ottovim motorjem, katerih izpušni plini se čistijo s sodobno napravo za čiščenje izpušnih plinov, kot je tristezni katalizator z lambda regulacijo, se opravlja kontrola izpušnih plinov v naslednjem obsegu:
– pregled tesnosti izpušnega sistema,
– vizualni pregled sistema za čiščenje izpušnih plinov in njegovih sestavnih delov.
– meritev volumske koncentracije ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih pri prostem teku motorja in pri povišanem prostem teku ter
– določitev faktorja lambda pri povišanem prostem teku motorja brez obremenitve motorja.
(4) Koncentracija ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih ne sme preseči vrednosti, ki jo je podal proizvajalec vozila. V primeru, da referenčne vrednosti za posamezno vozilo niso na razpolago, ter za vozila, ki so bila prvič registrirana oziroma dana v uporabo pred 1. decembrom 2003, koncentracija ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih ne sme preseči predpisane vrednosti.
(5) Faktor lambda, ki se izračunava po Brettschneiderjevi formuli iz koncentracij ogljikovega monoksida (CO), ogljikovega dioksida (CO(2)), ogljikovodikov (HC) in kisika (O(2)), v izpušnih plinih ne sme preseči območja vrednosti, ki jo je predpisal proizvajalec vozila. V primeru, da referenčne vrednosti za posamezno vozilo niso na razpolago, ter za vozila, ki so bila prvič registrirana oziroma dana v uporabo pred 1. decembrom 2003, faktor lambda znaša 1 +- 0,03.
recimo ni mi jasno zakaj se ne meri tudi koncentracije NOx, in HC, ki je po mojem za zdravje in okolje bolj škodljiva (seveda je zakon usklajem z evropskimi predpisi, a gre za logično vprašanje), ter recimo zakaj se pri dizelskih meri le dimnost (PM), sej a nimajo sodobni dizli tudi tristezni kat. + filter trdih delcev?
pol pa me tud zanima kako izvajajo tole:
64. člen
(1) Na vozilih z vgrajenim motorjem s prisilnim vžigom (bencinskim motorjem), katerih izpušni plini se čistijo s sodobno napravo za čiščenje izpušnih plinov, kot je tristezni katalizator z lambda regulacijo, se opravlja kontrola po naslednjem postopku:
1. Priprava merilne naprave na meritev:
– namestitev senzorjev za meritev temperature motorja na vozilo,
– namestitev senzorjev za meritev vrtilne hitrosti motorja na vozilo,
– namestitev sonde za izpušne pline na izpušno cev vozila.
kako pa bojo meril tem. olja, obrate... (okej obrate verjetno meri z piezo elementom ki je na napravi za merjenje izpuha)
64. člen, 2. točka
– najvišja vrtilna hitrost povišanega prostega teka: 3200 min-1 oziroma po deklaraciji proizvajalca;
in kaj pomeni po deklaraciji proizvajalca, ker men je na tip na teh. meru pri 5600 RPM, in mi težil da ni vse vredu.
60. člen
(3) Na vozilih z vgrajenim s štiritaktnim Ottovim motorjem, katerih izpušni plini se čistijo s sodobno napravo za čiščenje izpušnih plinov, kot je tristezni katalizator z lambda regulacijo, se opravlja kontrola izpušnih plinov v naslednjem obsegu:
– pregled tesnosti izpušnega sistema,
– vizualni pregled sistema za čiščenje izpušnih plinov in njegovih sestavnih delov.
– meritev volumske koncentracije ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih pri prostem teku motorja in pri povišanem prostem teku ter
– določitev faktorja lambda pri povišanem prostem teku motorja brez obremenitve motorja.
(4) Koncentracija ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih ne sme preseči vrednosti, ki jo je podal proizvajalec vozila. V primeru, da referenčne vrednosti za posamezno vozilo niso na razpolago, ter za vozila, ki so bila prvič registrirana oziroma dana v uporabo pred 1. decembrom 2003, koncentracija ogljikovega monoksida (CO) v izpušnih plinih ne sme preseči predpisane vrednosti.
(5) Faktor lambda, ki se izračunava po Brettschneiderjevi formuli iz koncentracij ogljikovega monoksida (CO), ogljikovega dioksida (CO(2)), ogljikovodikov (HC) in kisika (O(2)), v izpušnih plinih ne sme preseči območja vrednosti, ki jo je predpisal proizvajalec vozila. V primeru, da referenčne vrednosti za posamezno vozilo niso na razpolago, ter za vozila, ki so bila prvič registrirana oziroma dana v uporabo pred 1. decembrom 2003, faktor lambda znaša 1 +- 0,03.
recimo ni mi jasno zakaj se ne meri tudi koncentracije NOx, in HC, ki je po mojem za zdravje in okolje bolj škodljiva (seveda je zakon usklajem z evropskimi predpisi, a gre za logično vprašanje), ter recimo zakaj se pri dizelskih meri le dimnost (PM), sej a nimajo sodobni dizli tudi tristezni kat. + filter trdih delcev?
pol pa me tud zanima kako izvajajo tole:
64. člen
(1) Na vozilih z vgrajenim motorjem s prisilnim vžigom (bencinskim motorjem), katerih izpušni plini se čistijo s sodobno napravo za čiščenje izpušnih plinov, kot je tristezni katalizator z lambda regulacijo, se opravlja kontrola po naslednjem postopku:
1. Priprava merilne naprave na meritev:
– namestitev senzorjev za meritev temperature motorja na vozilo,
– namestitev senzorjev za meritev vrtilne hitrosti motorja na vozilo,
– namestitev sonde za izpušne pline na izpušno cev vozila.
kako pa bojo meril tem. olja, obrate... (okej obrate verjetno meri z piezo elementom ki je na napravi za merjenje izpuha)
64. člen, 2. točka
– najvišja vrtilna hitrost povišanega prostega teka: 3200 min-1 oziroma po deklaraciji proizvajalca;
in kaj pomeni po deklaraciji proizvajalca, ker men je na tip na teh. meru pri 5600 RPM, in mi težil da ni vse vredu.