Še moja dva centa. Pred kratkim sem bil na testni vožnji s tem avtom. Naredil sem dobrih 70 km in pri tem porabil točno 3,5 litra goriva. Vožnja je bila od Bežigrada do Logatca po avtocesti, nazaj pa po stari cesti skozi Vrhniko in nato čez center Ljubljane nazaj do Bežigrada. Poraba je bila po BC točno 5 l/100 km, po mojem izračunu pa še deci manj. Po avtocesti sem vozil v glavnem med 100 in 130 km/h, pač najhitreje, kot so prometne razmere dopuščale, v vrhniški klanec pa sem nekajkrat pospešil od 100 do 130 km/h v 5. prestavi, da sem preizkusil prožnost motorja in porabo. Sam motorček se kar dobro obnese v Cliu, nimam večjih pripomb, še posebej se mi zdi poraba za moj stil vožnje in glede na to, da sem skoraj prvič vozil malega turbo bencinarja, zelo v redu. Nazaj grede sem šel od Logatca do Ljubljane po stari cesti, kjer je bilo zaradi gradbenih del in semaforjev ter precej gostega prometa kar dosti ustavljanja in speljevanja, tako da sem lahko dodobra stestiral stop&start sistem, ki je deloval brezhibno. Povprečna hitrost na testni vožnji je bila 45.5 km/h vključno z nekajminutnimi postanki na parkirišču, vožnja pa je bila tekoča in nasploh sem bil med hitrejšimi na (avto)cesti, čeprav sem po občutku vozil dokaj umirjeno. Pri konstantnih 130 km/h v vrhniški klanec mi je Clio žrl 9-10 l/100 km po BC, na bolj ravnih delih avtoceste pa 5.5-6.5 l/100 km. Pri nižjih hitrostih v višjih prestavah je avto ekstremno varčen, hkrati pa ohranja zadovoljivo prožnost. Motor je tudi solidno rafiniran in izoliran, še posebej, če upoštevam, da gre za trivaljno zadevo. Na poti nazaj sem preizkusil tudi Renaultovo navigacijo, ki je bila vgrajena v Clia in je celo pot delovala perfektno. Solidno se je obnesel tudi menjalnik z dokaj kratkimi hodi ročice pri katerem tudi nisem zaznal nobenega zatikanja, tudi pri hitrejšem prestavljanju ne. Všeč so mi bili tudi pregledni merilniki in dober položaj za volanom. Od zunaj avto tudi super izgleda. To je pa na kratko to, kar bi posebej izpostavil kot plus pri tem avtu.
Zdaj pa lahko napišem še nekaj minusov, ki so na koncu pretehtali, da sem Clia črtal s seznama avtov, ki bi bili v prihodnosti zanimivi zame. Prva stvar, ki me je zmotila, je pretrdo podvozje. Ima moja Honda Jazz tudi trdo podvozje, a novi Clio je trši, daljše neravnine se še posebej na avtocesti čutijo in avto pri višjih hitrostih na njih kar malo poskakuje, kar sem sam občutil kot zelo moteče. Krajše neravnine in manjše luknje požira bolje, a še vedno po občutku slabše kot moj Jazz, ki sicer tudi velja za enega trših malčkov. Vsekakor pa se Clio bolje drži ceste in se skoraj nič ne nagiba v ovinkih, a vseeno zame to ne odtehta neudobnega podvozja. Prejšnja generacija Clia, ki ga ima moja mama, ima za moj okus veliko boljše podvozje, čeprav se avto malce bolj nagiba v ovinkih. Na vsak način pa ni primerjave, kar se tiče neposrednosti volana in vodljivosti v primerjavi z novo Ford Fiesto, ki sem jo tudi že vozil, in ki ima podvozje bistveno bolje nastavljeno kot novi Clio. Na novem Cliu mi tudi niso bili preveč všeč sedeži, ki so sicer solidni, a nimajo skoraj nič ledvene opore, pa tudi bočna opora je pomanjkljiva. Na mojem Jazzu so sedeži boljši, tako glede ledvene kot bočne opore. Naslednja stvar, ki me je zmotila, je dokaj slaba zvočna izolacija za avto nove generacije, po spominu je slabša kot pri Cliu 3 od moje mame. Posebej piš vetra pri višjih hitrostih okoli sprednjih ogledal je precej slišen pa tudi zvok s cestišča se precej glasno sliši v kabino. Edino, kar je dobro izolirano, je motor, ki niti pri avtocestnih hitrostih ni moteč, k temu pa deloma pripomorejo tudi daljša prestavna razmerja menjalnika, saj se pri 130 km/h v 5. prestavi motor vrti na solidnih 3250 obratih. Vendar pa se mi avto vsaj do okoli 100 km/h ni zdel nič kaj tišji ali bolje zvočno izoliran od mojega skoraj 10 let starega Jazza, ki sicer tudi nima ravno vrhunske zvočne izolacije. Nadalje je vsaj meni precej moteča svetleča klavirska plastika, ki jo zdaj kupcem vsiljuje vedno več proizvajalcev avtomobilov. Na armaturi bi jo še prenesel, čeprav ob močnejšem pritisku s prstom kar grdo zaškripa, na volanu pa se mi zdi povsem nesprejemljiva. Come on, Renault.

Armatura je izdelana v celoti iz trde plastike, je pa zgornja plošča armature oblečena v neko približno en centimeter debelo gumo, zato deluje malenkost manj cheap kot preostala notranjost avta. Nasploh je plastike, tudi svetleče in na prstne odtise in praske občutljive, za moj okus v tem avtu preveč. Prejšnja generacija Clia je imela vsaj v višjih paketih opreme bistveno kakovostnejšo notranjost, pri novem so se očitno odločili za cenejšo varianto in tu ni več razlike med različnimi stopnjami opreme. Zadaj se mi zdi, da je v novem Cliu še manj prostora kot v prejšnji generaciji, spredaj pa približno isto, je pa v novem položaj za volanom boljši, ker je volan nastavljiv tudi v globino in ne le v višino. Praktično nov testni avto je tudi že imel kakšnega črička, kar ne vzbuja ravno zaupanja o natančni izdelavi. Moteča je tudi izredno slaba vidljivost nazaj, brez parkirnih senzorjev si ne predstavljam tega avta voziti vzvratno. Omenil bi še, da motor pri prestavljanju ob spuščanju sklopke rad malo cukne, še posebej pri prestavljanju iz prve v drugo, nasploh sem imel malce več težav Clia voziti 'gladko', tj. brez sunkov med prestavljanjem kot recimo novo Ford Fiesto, ki ima menjalnik, sklopko in motor skoraj v popolni harmoniji. Tudi moj Jazz je precej bolj uglajen, kar se tiče prestavljanja kot novi Clio, upal bi si celo trditi, da so tudi tukaj pri Renaultu naredili korak nazaj v primerjavi s prejšnjim modelom.
Da povzamem najbolj moteče zadeve: pretrdo podvozje, dokaj slaba zvočna izolacija, premalo prostora na zadnjih sedežih, preveč klavirske plastike, ki je še posebej moteča in povrhu s preostrimi robovi na volanu, kakšen čriček v povsem novem avtu, premalo udobni sedeži, slaba vzvratna vidljivost, nekoliko živčna motor in sklopka pri prestavljanju(posebej iz prve v drugo).
Ima pa avto soliden in varčen motor, za francoza soliden menjalnik(sicer vseeno slabši kot na moji Hondi Jazz, ki ima enega najboljših sploh, pa tudi nova Fiesta ima boljšega od tega v novem Cliu), zelo dober grafični vmesnik na velikem LCD zaslonu s solidno navigacijo serijsko, prijetno mehke pedale, volan ter obvolanske ročice.