Stran 1 od 3
Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 7:29 am
Napisal/-a bizi10
Pozdravljeni,
Trenutno se vozim z dizelskim Accordom 2.2 iCTDi (s katerim sem zelo zadovoljen) ki je bil še eden zadnjih ki še nima DPF filtra. Ko bom menjaval avto bom iskal kakšnega rangu letnika 2010-2012 in nisem fanatičen pripadnik nobene znamke. Problem ki ga vidim je da imajo novi dizelski motorji vsi DPF filtre, jaz pa vozim vsakodnevno načeloma precej kratke relacije (2x6KM) do službe in nazaj. Poleg tega je v teh 6km tudi cca. 400m višinske razlike. Naredim pa kljub temu skupaj z ostalimi vožnjami cca. 20.000 km letno. Slišem/berem o težavah z DPF filtri kjer je verjetno problem da se izpušni del ne segreje dovolj in se potem paca vse skupaj.
Moja vprašanja so tako naslednja:
- če bi izbral dizelski avto z DPF filtrom kakšne so razlike? Baje obstaja dosti različnih variant DPF-jev (za enkratno uporabo, ki jih je treba zamenjati, s pasivno regeneracijo, z aktivno regeneracijo) Kakšne so razlike med DPF-ji proizvajalcev npr. Honda, Mazda, BMW, Mercedez in tudi drugimi? Kateri imajo "najboljše" DPF filtre ki se jih da čistiti in da niso problematični?
- če pa nebi izbral dizelskega motorja vidim pa edino pametno alternativo v plinu, kako pa je tu? Kateri motorji so najbolj primerni za predelavo? Obstajajo že serijsko predelani na plin?
Parametri ciljenega avta so velikost limuzine/karavana, dovolj močen motor (cca. 140KM+), športno podvozje, letnik 2010-2012. Cenovno verjetno nekje v rangu 15k.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 7:48 am
Napisal/-a xxl
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 7:52 am
Napisal/-a EX-B
Tukaj ni debate, za 2 x 6km na dan je katerikoli dizel z DPF popolnoma nesmotrna izbira.. Tudi 20000km na leto je majhna kilometrina in jaz osebno o dizlu v takem primeru ne bi niti razmisljal. Vzel bi bencinarja, ce te skrbi poraba bi vzel nekaj z malo masino (kot je recimo Fordov tako hvaljeni 1.0 turbo motorcek), mogoce bi celo razmislil o plinu, ampak ne vem ce se ti splaca iti v kakrsnokoli tveganje s plinskim sistemom za tako kilometrino. Preracunaj si..
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 8:43 am
Napisal/-a bizi10
Nov avto ne pride v poštev. Prav tako ciljam na malo višji rang kvalitete vozila.

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:08 am
Napisal/-a bizi10
EX-B je napisal/-a:Tukaj ni debate, za 2 x 6km na dan je katerikoli dizel z DPF popolnoma nesmotrna izbira.. Tudi 20000km na leto je majhna kilometrina in jaz osebno o dizlu v takem primeru ne bi niti razmisljal. Vzel bi bencinarja, ce te skrbi poraba bi vzel nekaj z malo masino (kot je recimo Fordov tako hvaljeni 1.0 turbo motorcek), mogoce bi celo razmislil o plinu, ampak ne vem ce se ti splaca iti v kakrsnokoli tveganje s plinskim sistemom za tako kilometrino. Preracunaj si..
Precej se vozim v hrib tega ne zanemarjat, prav tako na splošno ne vozim počasi, poraba tudi modernejšega bencinarja bo pri moji vožnji verjetno 9-10L. Pa rad bi mel dovolj močen motor da se avto kam premakne. 1.6 turbo bencinar recimo. Tu bo poraba bolj proti 10L pri meni verjetno. Zdaj Accorda pa recimo čez 7L porabe ne spravim. Tu si pa že hitro proti 1.000 EUR razlike v strošku goriva letno. Avto bi imel minimalno 4-5 let torej 4.000-5.000 EUR razlike v strošku goriva v tem obdobju.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:14 am
Napisal/-a sonic
EX-B je napisal/-a:Tukaj ni debate, za 2 x 6km na dan je katerikoli dizel z DPF popolnoma nesmotrna izbira.. Tudi 20000km na leto je majhna kilometrina in jaz osebno o dizlu v takem primeru ne bi niti razmisljal.
Načeloma imaš prav, ampak glede na to, kakšen avto on išče in da bo kupil rabljenega, bo v praksi izbira bencinarjev slaba.
Je pa tako - s takole vožnjo 2 x 6km na dan res hitro zapacaš filter (na ta način je moji sodelavki ratalo narediti več kot 1000 EUR stroškov ko je zjebala DPF na 2.0 TDI). Ampak velika večina ostalih kilometrov se v tem bizijevem primeru naredi ma drugačen način, v prostem času/dopustu z daljšimi vožnjami in če so te dovolj pogoste, se morda tudi DPF potem redno prepuca?
Glavno vprašanje za avtorja teme pa je, zakaj v bistvu sploh menja sedanji avto, če mu odgovarja?
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:21 am
Napisal/-a peroRS
Kolk ti pa pije zdaj avto s takimi vožnjami?Jaz bi kupil bencinarja. Osebno sem prej delal isto kratke fure, vendar na letni ravni 25-30.000km in sem imel bencinarja. Ne rečem, da bi imel z dizlom težave, vendar sem se vsaj pozimi vozil v toplem avtu in sem ga lahko po par kilometrih že pohodil.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:35 am
Napisal/-a bizi10
sonic je napisal/-a:EX-B je napisal/-a:Tukaj ni debate, za 2 x 6km na dan je katerikoli dizel z DPF popolnoma nesmotrna izbira.. Tudi 20000km na leto je majhna kilometrina in jaz osebno o dizlu v takem primeru ne bi niti razmisljal.
Načeloma imaš prav, ampak glede na to, kakšen avto on išče in da bo kupil rabljenega, bo v praksi izbira bencinarjev slaba.
Je pa tako - s takole vožnjo 2 x 6km na dan res hitro zapacaš filter (na ta način je moji sodelavki ratalo narediti več kot 1000 EUR stroškov ko je zjebala DPF na 2.0 TDI). Ampak velika večina ostalih kilometrov se v tem bizijevem primeru naredi ma drugačen način, v prostem času/dopustu z daljšimi vožnjami in če so te dovolj pogoste, se morda tudi DPF potem redno prepuca?
Glavno vprašanje za avtorja teme pa je, zakaj v bistvu sploh menja sedanji avto, če mu odgovarja?
Saj tu je dilema, ne poznam teh DPF-jev kolikor pa sem na hitro bral obstajajo različne variante. Mogoče so eni manj problematični? Če se zadeva da regenerirat in dela to kvalitetno bi bil tud kakšen dizel opcija (enkrat na mesec avtocesta). Ali pa kakšen bencinar z že izvedeno plinsko napeljavo iz nemčije.
Zakaj menjujem? Še ne menjujem zaenkrat zbiram informacije. Menjava mogoče jeseni, drugo leto bom videl. Na kakšne 4 leta rad menjam avto da je malo veselja. Sem pa seveda vedno v dilemi zakaj bi menjaval ko mi pa obstoječi tako lepo dela (srce hoče, glava noče).
Zato hočem tud poskrbet da bo z naslednjim tako.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:36 am
Napisal/-a bizi10
peroRS je napisal/-a:Kolk ti pa pije zdaj avto s takimi vožnjami?Jaz bi kupil bencinarja. Osebno sem prej delal isto kratke fure, vendar na letni ravni 25-30.000km in sem imel bencinarja. Ne rečem, da bi imel z dizlom težave, vendar sem se vsaj pozimi vozil v toplem avtu in sem ga lahko po par kilometrih že pohodil.
Pije mi realnih 6.5-7L pa ni važno kako ga vozim. Če bi imel več ravninskih voženj bi bilo bližje 6L ali še kaj manj, zato me je strah bencinarja ko bo ob taki vožnji mel 10L porabe.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:40 am
Napisal/-a EX-B
sonic je napisal/-a:EX-B je napisal/-a:Tukaj ni debate, za 2 x 6km na dan je katerikoli dizel z DPF popolnoma nesmotrna izbira.. Tudi 20000km na leto je majhna kilometrina in jaz osebno o dizlu v takem primeru ne bi niti razmisljal.
Načeloma imaš prav, ampak glede na to, kakšen avto on išče in da bo kupil rabljenega, bo v praksi izbira bencinarjev slaba.
Je pa tako - s takole vožnjo 2 x 6km na dan res hitro zapacaš filter (na ta način je moji sodelavki ratalo narediti več kot 1000 EUR stroškov ko je zjebala DPF na 2.0 TDI). Ampak velika večina ostalih kilometrov se v tem bizijevem primeru naredi ma drugačen način, v prostem času/dopustu z daljšimi vožnjami in če so te dovolj pogoste, se morda tudi DPF potem redno prepuca?
Izbira rabljenih bencinarjev bo definitivno slabsa, se strinjam. Imam pa tudi sam prijatelja z zelo podobnim primerom, isto se vozi vsak dan na siht tam dobrih 5, 6km in si je kupil najprej dizla, kjer je v 1 letu toliko stvari pozamenjal in zapacal, da ga je po 1 letu prodal in kupil enak avto, ampak z bencinskim motorjem. Prav tako dela letno nekih 20, 25 tisoc km, minimalno enkrat na teden je bila neka relacija, ki pa ocitno ni zadostovala za to, da bi se avto prepucal celotedenskega pacanja po kratki relaciji. Pac, samo kot opozorilo in potrditev splosno znane teorije, da take kratke razdalje in dizli niso najboljsa izbira

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:41 am
Napisal/-a J.McLane
bizi10 je napisal/-a: jaz pa vozim vsakodnevno načeloma precej kratke relacije (2x6KM) do službe in nazaj. Poleg tega je v teh 6km tudi cca. 400m višinske razlike.
bizi10 je napisal/-a: Tu si pa že hitro proti 1.000 EUR razlike v strošku goriva letno.
6 km in 400 m višinske razlike? Motor je v tak klanec konkretno obremenjen pa tudi povprečna hitrost v tak klanec je majhna kar verjetno pomeni 15 minut vožnje. Teh 6 km v klanec je tako podobno kot 20 km relacijske vožnje.
Letno v službo pa narediš takih voženj zgolj za 3 do 4.000 km, tako da prihranek 1.000 EUR ni logičen, če ni veliko več ostalih voženj, tudi povprečna poraba 7 l na Accordu bi bila bistveno višja, če bi štel samo te vožnje v službo in nazaj.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 9:42 am
Napisal/-a MadIggy
Mislim da Toyota Avensis D4-D 2.2 150KM z ročnim menjalnikom nima DPF filtra (pri Toyoti ima D-CAT oznako). Model s samodejnim menjalnikom ga ima, prav tako močnejša verzija tega motorja (177KM).
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 10:06 am
Napisal/-a pskoda
Nekaj takega + dizel avto

... drugače pa DPF ni neki baubau. Če delaš vsake toliko malo več km se stvar sama očisti oz prej te opozori, da ga je treba sčistit in greš samo na malo daljšo turco.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 10:32 am
Napisal/-a bizi10
pskoda je napisal/-a:Nekaj takega + dizel avto

... drugače pa DPF ni neki baubau. Če delaš vsake toliko malo več km se stvar sama očisti oz prej te opozori, da ga je treba sčistit in greš samo na malo daljšo turco.
Heheh. Saj ko ne vem. Ko recimo Accord ni zamorjen, dostikrat ga malo pritisnem in avto prede kot nov. Mogoče so problemo z DPF-ji v tem da ljudje ne znajo na gas pritisnit in samo lovijo tiste 4,5 porabe?
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 10:51 am
Napisal/-a EX-B
bizi10 je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Nekaj takega + dizel avto

... drugače pa DPF ni neki baubau. Če delaš vsake toliko malo več km se stvar sama očisti oz prej te opozori, da ga je treba sčistit in greš samo na malo daljšo turco.
Heheh. Saj ko ne vem. Ko recimo Accord ni zamorjen, dostikrat ga malo pritisnem in avto prede kot nov. Mogoče so problemo z DPF-ji v tem da ljudje ne znajo na gas pritisnit in samo lovijo tiste 4,5 porabe?
Tudi to je problem, ampak skupno dejstvo vseh DPF sistemov je, da cistijo saje iz izpusnih plinov, ki jih obcasno "zakurijo" in unicijo, za kar morajo biti izpolnjeni vsi pogoji, ki ponavadi vkljucujejo polno ogret izpusni sistem. Zdaj, ce imas ti veliko daljsih vozenj, se DPF cisti sproti in ni nobenih problemov. Ce pa imas daljse voznje samo zelo obcasno, pa so znani primeri ko se DPF zapaca in ne pride do cikla ciscenja do te mere, ko mu obicajen cikel ciscenja ne pomaga vec, oz. ne scisti DPF-ja v celoti.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 10:52 am
Napisal/-a bizi10
MadIggy je napisal/-a:Mislim da Toyota Avensis D4-D 2.2 150KM z ročnim menjalnikom nima DPF filtra (pri Toyoti ima D-CAT oznako). Model s samodejnim menjalnikom ga ima, prav tako močnejša verzija tega motorja (177KM).
Hvala za informacijo bom preveril.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 10:57 am
Napisal/-a bizi10
EX-B je napisal/-a:bizi10 je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Nekaj takega + dizel avto

... drugače pa DPF ni neki baubau. Če delaš vsake toliko malo več km se stvar sama očisti oz prej te opozori, da ga je treba sčistit in greš samo na malo daljšo turco.
Heheh. Saj ko ne vem. Ko recimo Accord ni zamorjen, dostikrat ga malo pritisnem in avto prede kot nov. Mogoče so problemo z DPF-ji v tem da ljudje ne znajo na gas pritisnit in samo lovijo tiste 4,5 porabe?
Tudi to je problem, ampak skupno dejstvo vseh DPF sistemov je, da cistijo saje iz izpusnih plinov, ki jih obcasno "zakurijo" in unicijo, za kar morajo biti izpolnjeni vsi pogoji, ki ponavadi vkljucujejo polno ogret izpusni sistem. Zdaj, ce imas ti veliko daljsih vozenj, se DPF cisti sproti in ni nobenih problemov. Ce pa imas daljse voznje samo zelo obcasno, pa so znani primeri ko se DPF zapaca in ne pride do cikla ciscenja do te mere, ko mu obicajen cikel ciscenja ne pomaga vec, oz. ne scisti DPF-ja v celoti.
To mi je jasno ja da mora te saje sčistit. Zato pa me malo podrobneje zanima kakšni morajo biti pogoji da se sproži cikel čiščenja DPF filtra in kako pogosto ga proži. Povedano drugače ali je za čiščenje DPF filtra dovolj enkrat tedensko/14 dni/mesečno navadna vožnja npr. 2x30 minut po lokalnih cestah ali to ni dovolj?
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 11:03 am
Napisal/-a EX-B
Take stvari so seveda odvisne od vsakega avta posebej, tako da bo treba kak obisk pri trgovcih ali serviserjih in malo povprasat okoli. Ampak kolikor so bile dosedanje debate tukaj na forumu o samodejnem ciscenju DPFjev, je bil vecinski konsenz avtocesta minimalno 30 minut in pa visoka hitrost.
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 4:16 pm
Napisal/-a maniaxxx
EX-B je napisal/-a:Take stvari so seveda odvisne od vsakega avta posebej, tako da bo treba kak obisk pri trgovcih ali serviserjih in malo povprasat okoli. Ampak kolikor so bile dosedanje debate tukaj na forumu o samodejnem ciscenju DPFjev, je bil vecinski konsenz avtocesta minimalno 30 minut in pa visoka hitrost.
Ni nujna hitrost ampak vrtljaji
Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?
Objavljeno: Če apr 24, 2014 7:34 pm
Napisal/-a jaqckoo
drugače pa DPF ni neki baubau. Če delaš vsake toliko malo več km se stvar sama očisti oz prej te opozori, da ga je treba sčistit in greš samo na malo daljšo turco.[/quote]
X2