Stran 1 od 2

4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 2:23 pm
Napisal/-a Jitter\'s
Pozdravljeni! Zanima me vaše mnenje o nakupu vozila s pogonom 4x4. Zares težavne razmere vožnje imam maksimalno 5x letno v zimskem času. Ker mi je škoda imeti avto s takšnim pogonom čez vso leto (viški stroški vzdrževanja, višja poraba,..), razmišljam o nakupu običajnega 2x4 s sistemom ESP/ASR. Se ti sistemi v kombinaciji z verigami dobro obnesejo po slabo spluženih hribovskih cestah? Moje običajne relacije so lokalne (slabe) ceste, veliko ovinkov, vmes tudi makadam.

Hvala za odgovore!

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 4:00 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Ne moreš primerjat, že v salonu ti bo trgovec enako povedal... pomaga nekje 5 -10% več ne.

za pokušino, elektronika v praksi.... - zadnji del videa: https://www.youtube.com/watch?v=SLdF6wzfS2Q

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 4:10 pm
Napisal/-a nebivedu
dacia duster 4x4 1.5dci, pa olje v motorju menjat na 10k kilometrov in si zmagal. Majhna poraba, stroški tudi majhni, 7 let garancije (doplačaš tistih 250€) in imaš avto, ki je za v vse terene in ceste odličen za malo denarja.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 4:51 pm
Napisal/-a RedBaron
OD vse elektronike, najbolj (pri "terenskih" podvigih) pomaga EDS (elektronska zapora diferenciala), ki je pri večini vozil podsistem ASR oz. ESP.
Zadeva je uporabna, v zahtevnih razmerah izklopiš ESP (oz ASR) in prilezeš kar daleč, ampak to se seveda še zdaleč ne more primerjat z 4×4.

Ketne so druga pesem, tu pa je konkretna razlika in z njimi ne boš obstal (vsaj), dokler ne boš začel z dnom vozila čohati po snegu. Bi pa priporočal, da v tem primeru nabaviš 12mm ketne, ker so bistveno bolj robustne in nudijo precej boljši oprijem, kot pa v zadnjem času, zelo popularne 9mm.

Tako da po slabo spluženih cestah, se boš s ketnami brez problemov vozil, to, da bi pa samo z elektroniko nadomestil 4×4 (oz uporabo verig pri 2wd), kar pozabi. Saj pomaga, to brez dvoma, samo (tako kot je že nekdo napisal) to je okoli 10 do max. 20%.

4×4 je pa čisto druga pesem, tu pa nimaš nobenih "skrbi", ne rabiš si mazati rok z montažo (in predvsem demontažo) keten, ensotavno se vsedeš v avto in odpelješ. Dobro, če so extremne razmere tudi tak SUV 4×4 obstane, ampak če govorimo o nekih normalnih težkih pogojih, ko je pri 2wd treba vreči ketne gor, da se pelješ, se z 4×4 pelješ kot po kopni cesti. Seveda so tudi pri 4×4 pogoj dobre gume...

Davek pri 4×4 pa je višja nabavna cena, nekoliko višja poraba, dražje vzdrževanje (menjava olja v haldex-u, verjtno), sam pa moraš pretehtat in se odločit, kaj ti pomeni več in kaj hočeš - ali avto ki ti je všeč, sploh ponuja možnost 4×4...

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 9:10 pm
Napisal/-a breg
Sam sem imel enako dilemo. Rešil pa me je 4x4. Imaš prav, pije več - cca 0,5 L, vzdrževanje pa v bistvu ni dražje - ne sme se pozabit menjava olja v zadnjem diferencialu (par 10 € na okoli 80.000 km), in to je to - govorim o mehkih terencih, brez reduktorja. Mi ni žal. Ampak v mojem primeru sem moral avto parkart pustiti v dolini in pešačiti (gaziti), ker so imeli fantje s plugi "občni zbor". :huh:

Duster 4x4 - x2

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 10:01 pm
Napisal/-a RedBaron
Mogoče ne bi bilo slabo, če bi avtor napisal kakšen je proračun in kateri avti so v igri...

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če mar 31, 2016 11:23 pm
Napisal/-a esem
Vzemi subaruja, pa je.

Objavljeno: Pe apr 01, 2016 7:40 am
Napisal/-a Jitter\'s
Hvala za odgovore! Sicer sem podobno temo o nakupu primernega vozila odprl že pred meseci, tako da se favoriti in budget niso kak veliko spremenili. Najbolj pomembno je, da je avto prostoren in trpežen. Na obstoječem Peugeot Partnerju 2006 (prevoženih 234k km) sem v zadnjem letu obnovil zadnjo premo, in volansko letev, menjal sem tudi zobati jermen. Zaradi vožnje po slabih lokalnih cestah najbolj trpi vzmetenje ter krmilni sistem. V tej zimi sem se moral trikrat reševati z verigami, sicer pa nisem prav nič pogrešal pogona 4x4. Moji favoriti so Citroen Berlingo Multispace, Peugeot Partner Tepee, Fiat Doblo ter vse bolj zanimiv Dacia Duster. Na leto naredim med 40-50k km, tako da mi majhna poraba veliko pomeni. Prav tako stroški vzdrževanja.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Pe apr 01, 2016 8:17 am
Napisal/-a Jitter\'s
P.S. Budget je do 10.000 EUR za rabljeno vozilo.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Pe apr 01, 2016 10:40 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Duster 1.5dci, 4x4 preizkušena mašina, nimaš kaj za zgrešit...

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Pe apr 01, 2016 10:20 pm
Napisal/-a abbe
mrtwelvetrees je napisal/-a:Duster 1.5dci, 4x4 preizkušena mašina, nimaš kaj za zgrešit...

tocn tko

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Sr apr 27, 2016 7:47 pm
Napisal/-a Jitter\'s
Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 3:29 pm
Napisal/-a RedBaron
Jitter\'s je napisal/-a:Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.


Nekje si omenil, da ti majhna poraba veliko pomeni, ampak subaruji (bencinarji) so (žal) dokaj požrešni...

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 3:53 pm
Napisal/-a nebivedu
Jitter\'s je napisal/-a:Hvala za nasvete! Malo razmišljam tudi o rabljenem Foresterju, ki je cenovno dostopen + me je navdušil s svojo trpežnostjo.


Sam imam že četrtega foresterja. Na relacijo pije med 8 in 9 litrov, če voziš normalno, če ga poteraš in po mestu je poraba 10. Kvaliteta avtomobila je visoka, narejen je robustno in deluje zelo suvereno po vseh podlagah (tako na asfaltu, kot makadamu, blatu in terenu).
Servisi niso dragi. Postavitev na začetno stanje pa je. Ker je pregovorno zelo trpežen avto, ga večina ne servisira tako kot bi moralo biti, ampak menja samo olje, svečke in filter, ter na 100k kilometrov po možnosti samo jermen in vodno pumpo, brez napenjalcev in rolc, končnike menjamo samo tisti, ki ga hočemo dolgo časa voziti in ki se vozimo dost po terenu, ker to menjaš preventivno, da nebi kje odtrgal gume.

Če ga misliš kupit, potem je Prva stvar, ki jo preveriš zadnji blatniki. Greš z roko do vrha fedra in jo obrneš proti sebi ter potipaš pleh, kakšen je. Če se premika ali so luknje, pojdi stran, razen če ti ga proda za dost nižjo ceno. Tak avto je gnil in se ga ne splača kupit, razen, če ga dobiš izredno poceni, da boš plačal nekomu, da ga pošvasa. Švasanje je pa od 200 do 700 evrov, odvisno, kaj je še treba menjat.

Mašina ni problematična, ti pa predlagam, da kljub temu, da prodajalec trdi, da so narejeni vsi servisi, narediš kompleten veliki servis (vsi jermeni, vodna pumpa, napenjalec in 2 ali 3 rolce (odvisno od modela), ter vsi filtri in vsa olja (menjalnik, zadnji diferencial, zavore, sklopka). Tak servis te bo pri popoldancu prišel okoli 500€, ampak boš na stanju, kjer potem na mašini delal samo še redne servise naslednjih 100k kilometrov.

Zadaj so skoraj vsi foresterji posedeni. Amortizerji in fedri skupaj stanejo nekje 260€ za zadaj in se jih splača menjat, čeprav noben tega ne dela. Dobi se pa tudi heavy duty fedre za zadaj, oba fedra prideta potem nekih 40 do 50€ dražje), da imaš 200kg dodatne nosilnosti v prtljažniku. Prednost je da četudi ga naložiš avto ne postane gliser, ampak še vedno stoji kot mora.

Če te pa še kaj zanima pa vprašaj.

Bo pa žena prodajala svojega foresterja v prihodnjih tednih, ker greva na outbacka (rabiva en večji avto). Je pa pred velikim servisom, zamnejani so pa diski in ploščice, zadnje pakne, ter delani redni servisi, zdaj bo še en zadnji ležaj bil zamnejan. Ga je pa že malo napadel "karies", bi bil malo za pošvasat.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 5:35 pm
Napisal/-a Jitter\'s
Bolj se nagibam k dizelskemu agregatu (delam okoli 40.000 km na leto). Vem, da Forester s takšnim agregatom nima reduktorja (ki ga niti ne potrebujem, saj nimam tako težavnega terena), prav tako pa sem v neki drugi temi zasledil komentar uporabnika nebivedu, da so tovrstni Foresterji manj varčni za vzdrževanje. Morda je tak le turbo diesel. Pri vseh kilometrih, ki jih naredim, je veliko krajših relacij (trije postanki na 10 km), potem pa 20 km relacije in spet tako naprej. Sam smatram kot "nizko porabo" pri podobnih vozilih med 7-8 litrov/100 km. Trenutno je moj Peugeot kar se tiče porabe super, ampak ga matrajo ovinki in naše slabe ceste :D

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 6:23 pm
Napisal/-a atek
Mi smo doma s Ford Kugo 4x4 maksimalno zadovoljni, imeli smo tudi vitaro vendar je kuga elegantnejša.
Samo moje mnenje.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 8:46 pm
Napisal/-a Bucko99
Si že videl Dusterja od znotraj ? Tvoji Favoriti so neprimerno bolj prostorni.
Če živiš v hiši in imaš garažo ne vidim smisla po 4x4, saj najbolj zoprno delo lahko opraviš na toplem.
Sicer je pa vse odvisno koliko €€ nameravaš dati v avto.

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 8:48 pm
Napisal/-a Bucko99
atek je napisal/-a:Mi smo doma s Ford Kugo 4x4 maksimalno zadovoljni, imeli smo tudi vitaro vendar je kuga elegantnejša.
Samo moje mnenje.

In kje bo dobil spodobno Kugo 4x4 za 10k € ?

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 9:31 pm
Napisal/-a AssKicker
Kupiš XC70, pa je... :)

Re: 4x4 vs 2x4 + ESP/ASR

Objavljeno: Če apr 28, 2016 9:54 pm
Napisal/-a Jitter\'s
Prtljažnik pri Dusterju je dovolj prostoren. Moral bi pa namestiti kakšen regal, da bi še bolje izkoristil prostor. To je najmanjši problem. Kar se tiče verig, pa je tako; garaže nimam, montiram pa jih vedno v hribih, ko se mi mudi na kakšno nujno stvar.