Napisal/-a nebivedu Če apr 20, 2017 9:13 am
Če ima realne kilometre je 200k kilometrov praktično zanemarljivo. Problem je ker vsi hočete manj kilometrov in dilerji prevrtavajo kilometre nazaj, vi pa potem veselo kupujete avtomobile, ker imajo na števcu malo kilometrov.
V tujini avto voziš in voziš, servise delaš na uradnih servisih, vsa izredna popravila so na uradnih servisih. Cene tam so visoke za te servise. Ko narediš dosti kilometrov (recimo 300, 400, tudi 500k), bi moral narediti veliki servis, ki je spet zelo drag, zato se lastnik ponavadi odloči takrat raje za nakup novega avtomobila. Starega pa kupijo preprodajalci, mu zbijejo na magičnih 115 do 130k in ga pri nas prodajo za 2x višjo ceno, poservisirajo pa nič. Potem pa dobiš avto, ki bo začel po par 1000km razpadat, pojavili se bodo problemi in bo spet znamka kriva, da je naredila zanič avto.
Največ se previjajo kilometri ravno VAG grupi, francozom, korejci in večina japoncev so nekje na sredini, nekje najmanj pa toyotam in subarujem (čeprav subaru dizlom že tudi prevrtavajo, ker se ve kje, pri katerih kilometrih, nastopijo problemi, bencinarjem pa ponavadi pustijo kilometre, ker se itak ve da bo še dolgo časa avto delal).
Sam imam subaru outback bencinar 2006 letnik, 2.5 motor, pa še avtomatik. Karavan, dosti velik, velika nosilnost, 4x4 pogon in veliko zdrži. Uporabljam ga za "daily use" in za potovanja (razvno zaradi zanesljivosti). Na dopust gremo s pol praznim prtljažnikom, kljub temu, da hodimo kampirat, ker je res velik prtljažnik. Pa še zaradi 4x4 pogona gremo občasno tudi na taka mesta, kamor z 2wd nebi šel nikoli. Sploh pozimi v snegu s tem avtom res daleč pripelješ.
Uporabljava pa tak avto tudi za 14 do 21 dnevna potovanja (road trip, vsako leto vsaj en tak izlet), pa od tega da sva prevozila kr nekaj švice, balkana, severnih držav Evrope, španije, portugalske in celo severne afrike (tudi po puščavah sva se vozila, maroko, tunizija), naju avto ni nikoli pustil na cedilu.
Poraba za dnevno uporabo (samo po mestu) je malo nad 10, na relacijah pa zelo hitro pade med 8 in 9, na dolge relacije (800km v kosu) sem pa prišel na 6.9 litra porabe. Kupil sem ga pri 258k km, sedaj jih ima 280k, pa delam samo redne servise.
Žena ima enak avto, isti letnik, samo da ima ročni menjalnik in malo več opreme (usnje navigacija), pa je povprečje čez celo leto med 8.4 in 8.6 povprečne porabe. Njen avto ima 370.000 kilometrov prevoženih, pa sva v zadnjih 30k naredila samo redne servise in menjala dvomasni vztrajnik pa sklopko, ki sta zdržala 350.000km (ponavadi gredo vztrajniki nekje med 200 in 240k na skoraj vseh znamkah).
Tako da če res zanesljivost iščeš, bo to prej subaru, kot pa VAG s prevrtenimi kilometri. Poraba, če je 2 litra višja, bo na 20k kilometrih prišla še vedno ceneje kot servisi raznih DPF-jev in turbin na dizlih s prevrtenimi kilometri.
Old subarus never die, they just get faster!