Renaultov R9M (Mercedesova oznaka OM626) je vsaj v C klasah prava katastrofa.
Na nemškem MobileTalk je bilo napisanih 17 strani o "turboschaden". Očitno nihče ne ve zakaj ti motorji v Mercedesih tako hitro lužico spustijo - ne Mercedes, ne rumenojopičarji pri Renaultu.
Tudi v Meganih, Talismanih, Scenicih, Qashkaijih je prišlo do odpovedi turbin, a ni bila takšna epidemija kot v C klasi. Mercedes je reagiral. Od 2016 je tudi v 200d (z 7G menjalnikom) le še dobri, stari OM651 (2.2 CDI). Od prenove pa je 200d 1.6 litrska verzija najnovejšega hightech, ultračistega, narod osvobojajočega OM654 (ki se je pojavil v Eju leta 2016).
Tudi brez odpovedi turbin je konstrukcija OM651 (2.2) nekaj povsem drugega od Renaultovega OM626 (1.6). OM651 je delovna živina, ki predstavlja hrbtenico nemške taksi službe (vsi Eji W212 ga imajo), kot tudi dostavnih služb, delavnic, pekarn, premikajočih kebab šopov (večina Sprinterjev prav tako uporablja OM651). Na Mobile.de boš našel cel kup OM651 v E razredih bež barve s 500,600,700 tisoč tudi milijon kilometri. Konstrukcija je neverjetno robustna in skoraj ne pozna starih hib dizlov (injektorji, DPF, turbine, pumpe, EGRji... ). Za periferijo OM626 (R9M) kot tudi za sam blok in bate motorja bi težko povedal isto. Za 200.000 bo že potem pa..
Sicer je imel OM651, ko je prišel na trg konec 2008 kar nekaj težav - npr. Delfi micro-piezo injektorji pri 220/250 (170ps/204ps) različicah, a so te stvari že davno odpravili. Nekateri taksisti so se pritoževali tudi nad simplex verigami, ki so se do leta 2012 v ekstremnih razmerah 16 urnih delovnikov striktno mestne vožnje trgale, a tudi to je bilo urejeno. Skratka - zrel motor, ki ga je ravnokar zamenjal naslednik OM654, ki ima sicer malce slabšo krivuljo navora (vsaj v 220d različici kjer je OM651 biturbo, OM654 pa monoturbo), a je čistejši, tišji in manj porabi. Aja, to je tudi edina resna pomanjkljivost OM651 - pri mestni vožnji je malce kombijevsko glasen. OM626 (Renault 1.6) je v tem pogledu tišji, a kaj ti pomaga, ko po 50.000km utihne za zmeraj...
Skratka - razlika med 1.6 in 2.2 je vredna vsakega evra. Povsem drug avto (tudi zavore so pri večjem motorju boljše, recimo). 200d je bolj za ljudi, ki bi radi vozili Talismana z zvezdo na pokrovu. Res so poceni, a brez garancije si ne bi upal niti vsesti v njega, brez strahu, da bo navilo turbino. Mercedesi pa so zares Mercedesi komaj s svojimi bulletproof motorji in dobro opremo (usnje na sedežih in armaturki, avtomatika, velik Comand zaslon, electric-everything itd).