Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
chad
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: So jun 27, 2015 2:22 pm

Re: Rabljen karavan - avtomatik (V60, Mondeo)

Napisal/-a chad Po feb 04, 2019 9:18 am

VW T4 je napisal/-a:ne dohajam "razvoja" avtomatikov... a ni bilo do zdaj razni DSG in podobni kao top zadeva, evolucija klasičnega menjalnika? Zdaj je pa kao slabo in se vrača na klasiko


Ja, zaradi hitrosti šaltanja, minus je pa butanje ob speljevanju in počasnih premikih. Danes je za mene ZF v špici. Aisin so pa klasični bulletproof. Pri ZF se olje v menjalniku menja na cca 60k km, ZF hitreje šalta in hitreje proti višjim prestavam, pri Aisin ti v glavnem proizvajalci avtomobilov prodajo, da se olje ne menja, ker je večno; šalta nekoliko počasneje, ampak govora je o milisekundah, normalen človek v povprečnih štirivaljnih 30k eur krših za rajo tega ne zazna, razen če je totalni transsmision geek.

In večne debate po forumih ali je to olje v Aisin res večno. V bistvu je res večno, ampak dokler menjalnik živi. Svet si je narobe razložil, da bo tak menjalnik še življenjsko dobo pleha preživel. V resnici bi bilo bolje menjati na 60kkm. Sam imam Aisin z 230kkm, nikoli menjano olje, šalta kot po putru..koliko časa pa ne vem, olja zdaj ne grem menjati.

V vsakem primeru, če je lastnik olje menjal na približno 60kkm, potem olje v intervalih menjaj tudi ti. Če lastnik olja, pri npr Aisin nikoli ni menjal in ima avto npr 200kkm, raje pusti in vozi dokler bo to večno olje trajalo z večnostjo menjalnika. Če greš vseeno menjati olje, imaš lepe šanse, da vse skupaj rikne, več razloži tukaj, najbolje, da pogledaš cel posnetek, zakaj rikne pa v tretji minuti lepo razloži:
https://www.youtube.com/watch?v=ctpVCWjd8b4 no tukaj je tudi pojasnilo, zakaj imaš na forumih teme "menjal mi je olje, sedaj pa menjalnik zabija", seveda je vedno kriv servis in da mu niso zamenjali olja ali z napačno metodo in tralala, v resnici je odgovor v tistem yt klipu.

Če naletiš na ZF ali dvosklopčni menjalnik z ugledno kilometrino, kjer olje ni bilo menjano, jaz takega ne bi kupoval.

Ni pa samo olje pomembno, koliko časa bo avtomatik živel. Tudi uporaba je pomembna, največkrat ravno ljudje sami zjebejo menjalnik. Neumna vožnja avto že tako ali tako zjebe. Za avtomatik pazit je pa ključno naslednje:

- ko obračaš avto na parkirišču, preden prestaviš iz R v D ali obratno, avto POPOLNOMA zaustavi. Večina dela to, da se še premika in že prestavi v na primer D, tako da ga avtomatik cukne in porine naprej. Smrt za menjalnik.
- ko parkiraš, če nisi res na ravnem, da je samo močnejši napušč dvorišča pri hiši in avto konkretno sloni na menjalniku (kaj šele klanci), vedno uporabljaj ročno zavoro tako: pripelješ in parkiraš, z nogo si na bremzi, prestaviš v N, zategneš ročno, spustiš bremzo z nogo, da se avto usede na ročno, spet pritisneš bremzo z nogo in šele potem daš v P in greš. Ko prideš, z nogo na bremzo, prestaviš v D ali R (kamor spelješ pač), šele potem spustiš ročno zavoro. Se pravi, tako poskrbiš, da v nobenem primeru avto ne sloni na zaklopnem zatiču menjalnika. Vse skupaj 4 sekunde dela, ampak je pa treba uporabljat možgane. Predvsem na parkiriščih na ta način ljudje zjebejo avtomatike. Kolikor vidim folk, v glavnem vsi veselo pustijo avto slonit na menjalniku. In potem da iz P v R ali D in močno butne cel avto: pa človek še ne dojame, da to ni dobro. Slovenski krampi pač. (Če parkiraš na ravnem, daš seveda kumot samo v P).
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1793
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Rabljen karavan - avtomatik (V60, Mondeo)

Napisal/-a emozul Po feb 04, 2019 2:30 pm

Se popolnoma strinjam.
Edino to bi dodal, da ko parkiraš lahko narediš tudi tako, da držiš bremzo, zategneš ročno ter daš nato v P (isto začutiš, da se avto lepo usede).
Ko štartaš isto lahko, da najprej držiš bremzo, spustiš ročno, ter daš v R oz. D.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 57 gostov