Kot stroške mislim na strošek enoletne registracije in vse kar se plača (cestnina, registracija, pregled,...)
Med te letne stroške prištej še obvezno zavarovanje, priporočljivo je da vzameš tudi kasko (glede na to da gledaš skorajda nove avte, pa med njimi so tudi taki ki so zanimivi za tatove).
Obvezno zavarovanje je odvisno od kilovatov, plačilo za kasko zavarovanje pa od amortizirane vrednosti novega avta. Na oboje vpliva še bonus (če ga imaš) in morebitne povezave v zavarovalniške pakete (če imaš npr že zavarovano nepremičnino).
Ko boš približno vedel, kateri avto bi imel, se obrni na svojega zavarovalnega agenta da ti naredi informativni izračun. Tukaj lahko vsote zelo variirajo, noben na forumu ti ne bo mogel natančno povedati.
Lestvico za 'cestnino' glede na kubike so ti že napisali. Tehnični pregled je še najmanjši strošek, pri tako novih vozilih bo najprej itak samo na 2 leti.
ali so popravila, rezervni deli dragi
Pri tako novih avtih načeloma ne bi smel pričakovati večjih popravil, razen če imajo visoko kilometrino da bo treba delati kak generalni servis ipd.
Redno vzdrževanje (olje, filter, zavorna tekočina itd) so načeloma za vsak avto poceni, če greš k privat mehaniku. Če boš rinil k pooblaščencu, pa se pri uradnih servisih lahko pozanimaš za tipičen znesek letnih servisov.
Lahko tudi malo poveste, katerega od teh se splača kupiti in zakaj
Prav nobenega, pa ne samo od teh. Vsak avto je črna luknja, v katero nepovratno izginja denar.
Vprašanje je le, kateri avto ti je všeč in kolikšen finančni udarec si lahko privoščiš.
Uporaba bo med tednom mestna vožnja, med vikendom daljše razdalje. Sicer imam nek miks dizel in bencin me zanima če se danes še splača kupiti avto na nafto, baje bodo počasi šli v pozabo
V splošnem sicer dizelaši še ne bodo šli tako kmalu v pozabo, ampak v tvojem primeru svetujem absolutno bencin, niti ne razmišljaj o dizlu.
Sicer bi lahko napisal predvidene letne kilometre, ampak če jih ni vsaj 15 ali raje 20 tisoč+, nima smisla dizel. Pa za mestno vožnjo to ni.