Mi smo aprila 2018 kupili novega 7 sedežnega Citroena C4 Grand Picassoja z bencinskim 130 KM motorjem. Tudi mi smo iskali 7 sedežnega enoprostorca do nekje 20k EUR. Jaz sem pred naupom obiskal kar nekaj salonov, sem pa vedno vzel vse tri otroke s sabo in smo vsak avto temeljito preizkusili, predvsem glede sedenja in iz tega sem skoraj doktoriral
. Testiral nisem Tourana, ker mi VW nekako ne sede in pa avtov tipa Berlingo, ker sem dve, tri leta nazaj vozil Berlingota in se takrat mogel primerjati s klasičnimi enoprostoci. Mogoče je novih trojček (Combo/Rifter/Berlingo) kaj drugačen. Tole je mene zmotilo...
Grand Scenic: mizice na hrbtišču prednjih sedežev so preveč izbočene in prenizko nameščene glede na sedeže v 2. vrsti. Ko sediš v drugi vrsti in
sedež pomakneš naprej zaradi prostora za 3. vrsto, mizice ne moreš do konca odpreti, če imaš noge skupaj. V 3. vrsti je 12 letnik (150 cm) sedel
neudobno
https://www.youtube.com/watch?v=oNkxvdU0NHo Video je sicer v danščini, vendar je tip v prvih treh minutah preizkusil prostornost in udobje sedenja med Grand Scenicom in Grand Picassojem
S-Max/Galaxy: konzola med prednjima sedežema je na zgornjem delu izbočena nazaj proti 2 vrsti. Ko sedeže v 2. vrsti pomakneš naprej, da je prostor v 3. vrsti, se potnik na sredini z nogo (golenjo) buta v to konzolo. Sedeži v 3. vrsti so prenizko od tal in sediš s koleni do brade. Neudobno že za 12 letnika (150 cm).
Zafira: sredinski sedež v 2. vrsti je ožji od skrajnih dveh, avto je izredno težek (cca. 1700 kg)
C4 Grand Picasso: na sedežu v 3. vrsti sem tudi sam (175 cm) dokaj normalno sedel in bi se upal peljati tam tudi 2-3 ure daleč in je po prostornosti zmagal
Srednska konzola med sprednjima sedežema je pomaknjena naprej, da lahko potnik na sredini v 2. vrsti še malo bolj iztegne noge.
Vsem avtom v tem razredu je skupno to, da ob postavljenih vseh 7-ih sedežih ni ravno razkošje v prtljažniku (ostane ga manj kot pa v mini avtih tipa VW Up, Hyundai I10, Toyota Aygo ipd). Edina izjema je Sharan/Alhambra, kjer so v 3. vrsti skoraj normalni sedeži, pa še v prtljažniku ostane precej prostora. Ampak to razkošje pride 30k EUR in naprej.
Po 20.000 prevođenih kilometrih, sem še vedno vesel, da smo se odločili ca C4 GP. Avto ima 200-300 kg manj kot ostali tekmeci, saj ima le dobrih 1300 kg, zato mu zadostuje 1.2 motor s 130 KM. Zelo lepo vleče že od 1500 obratov naprej in se ni matral tudi ko se nas je vseh 5 polno naloženih peljalo na morje. Izračunana poraba merjena od prvega tanka naprej je 6,9, po BC pa je 2 deci manj. Turbo luknje se ne čuti, razen, ko je mrzel, pa se jo čuti prvo minuto ali dve.
Minusi C4 GP: vse je digitalizirano in praktično ni fizičnih tipk. Torej je za preklop med klimo in radijem, potreben pogled navzdol in nastavit v meniju. Meni za upravljanje je dokaj nepregleden, dokler se ne znajdeš, kar traja kakšen teden ali dva.Zaslon ima dnevno in nočno osvetlitev, vendar se nočna nastavitev vklopi tudi podnevni, ko se vklopijo "normalne" luči, npr. v dežju. Za takrat pa je pretemno in je potrebno ročno nastavit v meniju. Mi je pa bilo na prvem mestu udobje vožnje po teh naših "lepih" cestah in tukaj Citroen nima tekmeca. Ostali so precej bolj športno naravnani in temu primerno imajo trše podvozje.