Imel V50 D2 in sedaj imam A4 2.0 TDI. Pri Audiju mi je všeč razporeditev navora pri motorju kar je pri D2 vsekakor graja. Če bi imel D3 ali D4 bi se mi verjetno smejalo v tem delu. Sicer pa mi je bil Volvo bolj všečen kot mi je sedaj Audi. Od vsega najbolj pogrešam klimatsko-prezračevalni sistem, ki je bil v Volvu vrhunski v primerjavi z Audijevim in aktivni xenon. Volvov mi je bil češnja na tortici. Je pa res, da je bil Volvo Summom oprema, Audi pa je Business oprema, ki je nekaj več od osnovne. Oba pa sta bila 2011 letnik. Volvo pa se je prodal, ker ni bilo potrebe po dveh vozilih in, ker je bil Audi pri hiši od novega in je imel pol manj kilometrov.
Glede stroškov servisiranja težko komentiram kako drag je uradni servis. Volva kupil starega 4 leta in sem ga servisiral pri nepooblaščenem serviserju, ki se ukvarja samo z Volvo vozili, Audi pa se servisira na pooblaščenem.
Kar sem menjal izredno pri Volvu je bil senzor tlaka DPF-ja, ki je stal 137€ z delom in pa prednje fedre, ker je eden počil. Cca 165€ za oba in 25€ delo za menjavo. Za redni servis se mi cena ni zdela nič posebnega, cca 100€ z menjavo olja, filtra olja in zraka in filter za ventilacijo kabine. Filter goriva se je menjal na vsak drug servis in me je prišel dodatnih 20€. Avto sem samo pripeljal, počakal slabo uro in se odpeljal - nisem vozil svojega olja ali filtrov. Komplet prednjih diskov in ploščic Textar me je prišel 280€, če se pravilno spomnim. Skupaj z rednim servisom kjer so se menjali vsi filtri in še zamenjava plina in olja v klimatskem sistemu sem odkartal 420€ z nekaj popusta.
Pri Audiju se do sedaj ni menjalo še nič izrednega. Do sedaj redni servisi in velik servis. Redni servis pride na pooblaščenem servisu med cca 160 in 280€. Za prvi znesek se menja samo olje in filter olja, za drugega pa še vsi ostali filtri in olje. Velik servis skupaj z rednim servisom je znesel nekaj manj kot 1300€. Prednje ploščice pa mi je zamenjal serviser, ki mi je vzdrževal Volva, ker se mi je zdela cena 200€ precej svinjska na pooblaščenem servisu. Komplet ploščic in delo me je tako prišlo 65€.
Če bi sedaj kupoval nov avto bi vsekakor hrepenel po Volvu V60, ampak je cena novega previsoka, če upoštevam kakšen je letni prihodek gospodinjstva. Na drugi strani A4 s popusti pade v ustrezen cenovni okvir, vendar brez kakšnega pretiravanja pri opremi oz. oprema v stilu "vzameš kar imajo trenutno v ponudbi". Na koncu pa si rečem hvala bogu, da trenutno ne rabim kupovat novega vozila, ker dejansko ne vem kaj bi kupil. Volvo mi sline pocedi, pri Audiju ali Volvu bi moral pa prašička razbijat, če bi hotel kaj več opreme. Če pa bi že kupil Volva bi ga servisiral na pooblaščencu do izteka garancije, nato pa k mehaniku, ki mi je vzdrževal Volva, ker pooblaščen servis enostavno ni kompetenten kar se tiče znanja in kvalitete - imam bolj mlečne izkušnje z njimi. Edini, ki ga lahko pohvalim je Interclass na Viču.
Podatek iz druge roke... Kolega ima S60 D5 164KS motor. Servisira pri istem mehaniku kot sem servisiral sam, velik servis 400€ (servisni material je dobil precej ugodno, sicer bi prišlo okoli 600€). Material razen olja je nabavil sam. Z avtom nima nobenih težav, kupil rabljenega iz Nemčije po slikah brez, da bi si avto ogledal. Ima pa smešno nizko porabo v primerjavi z mojim 2.0TDI, ki ima 120KS. Jaz ga na umirjeni relaciji z vožnjo po omejitvah spravim na 5.7L/100km, njemu kuri v kombinaciji mesto/relacija pod 5,4L, brez posebnega truda.
Je pa zvok 5 cilindrov in navor, ki ga producira priceless.
Skratka pod črto bi rekel, da redno vzdrževanje Volva ni kaj bistveno dražje, če sploh od recimo Audija, VW ali BMW-ja. Opazne razlike so verjetno pri delih, ki niso ravno potrošna roba, ker je pač strošek proizvodnje večji na kos zaradi manjšega števila kosov.
Da odpre glavo pri D5? Verjetno ni edini. Verjetno tudi pri TDI-jih to ni redek pojav. Sem pa prepričan, da pri nobenem ni pogost pojav. Pri avtu je pač nek delež vzdrževanje nek delež pa sreča. Pri današnjem zmanjševanju stroškov proizvodnje in želji po vse večjem dobičku, se tehtnica zagotovo premika na stran večjega deleža sreče.
Pa en velik plus Volva je zame v tem, da jih ne kradejo kaj dosti
PS: Primerjat V50 in Focusa... No go. Že res, da si delita podvozje in del karoserije, ampak to je svetlobna razlika med njima
Izkušnja iz prve roke.