Zdravo Bawsi, ponavadi zgolj prebiram in bolj redko pišem na forumu, ampak ker imam tudi sam izkušnjo z Astro in vožnje na praktično isti relaciji bom malo pomagal.
Doma smo imeli dobri 2 leti Astro K 1.6 CDTi, letnik 2016 Innovation. Kupljena predvsem zaradi dobre cene. Prvo leto se je delalo z avtom 200km dnevno v službo v Avstrijo, in se naredilo slabih 60k km, naslednje leto in pol se je kilometrina zmanjšala, saj je vožnja potekala samo še na relaciji okolica Ptuja-MB center. Opažanja so bila praktično ista kot pri uporabniku tomzzi.
1. Barva je izredno občutljiva in avto je po dveh letih bil konkretno popikan od kamenčkov, sploh po havbi. Nanos laka mora biti verjetno strašno tanek.
2. Kot že zgoraj napisano se pri hladnem zagonu pojavlja ropot motorja. Menjal se je napenjalec in vodilo, nakar se je ropot spet pojavil po nekaj tisoč prevoženih km. Čez motor dejansko ni nobene pripombe, izvrstna poraba, vleče suvereno in je nasploh eden boljših dizelskih motorjev, ki sem jih vozil.
3. Črički in trdo podvozje. Ker je bilo vozilo kupljeno nekaj mesecev po predstavitvi smo verjetno padli ravno v to kategorijo s trdim podvozjem. Neravnine in luknje se kar čutijo, ni pa nič strašnega sploh, če ne delaš neke bajne kilometrine. Bolj so me motili črički, ki so se pojavljaji pri mestni vožnji, hitrost med 20 in 30km/h, druga prestava. Ne vem ali je kaj prišlo v resonanco, ampak iz levega dela vrat so prihajali neki nadležni zvoki, kot da nekaj ne bi bilo prav privito ali pa se je odvilo. Vrata so se razdrla, ampak se ni našlo problema.
Avto se je po dveh letih in pol prodal zaradi naraščaja in potrebe po večjem prtljažniku, saj boljša polovica tovori svega i svašta (ženske pač).
Pod črto smo bili z avtom zelo zadovoljni, nikoli ostal na cesti, žarometi so bili odlični, dobri sedeži in poraba. Žal mi je bilo zgolj, da nisem kupil karavanske verzije že v prvo.
Nato smo kupili vozilo od očeta, ki je takrat ravno menjaval avto. Octavia 3 Elegance 1.2 TSI ročni menjalnik. Avto je imel zgolj 41k prevoženih kilometrov in je bil super ohranjen. V primerjavi z Astro mi je predvsem všeč tišina in miren tek bencinskega motorja, moči je že v nižjih obratih od 1500rpm dovolj in se avto dejansko normalno vozi tudi v nizkih obratih, šesta prestava je pa tudi precej dolga in imaš 3000 obratov pri 143km/h, do cca 175 vleče kar suvereno, nato pa nabira hitrost po polžje. Prostora je precej več kot v Astri, prav tako se mi zdi avto bolj kompakten in tišji, predvsem pa bolj udoben čez neravnine in brez čričkov.
Pri Astri sem imel porabo na roke 5,0-5,2. Umirjena pot na morje in nazaj mi je uspela tudi z 4,5. Octavia mi trenutno porabi 5,6-5,9 na roke, vožnja 130-140.
Sam bi ti svetoval, da mogoče poskusiš najti še Golfa/Leona ali Octavio z motorjem 1.0 ali 1.2 TSI. Od 2013 imaš novo generacijo TSI motorjev z jermenom (naj bi bil "doživljenski"
, menjava na 10let ali 240k km kolikor sem potem zasledil na nekaterih virih).
Kolikor spremljam avto.net se vsake toliko pojavi kak lepo ohranjen s ceno pod 10k € in manj kot 70k km.
V primerjavi z Astro je registracija zaradi kubikaže cenejša 34e, prav tako je nekaj cenejši kasko, saj ga plačuješ na MPC, ki je pri Oplu v osnovi kar visoka, nakar se seveda z njihovimi popusti na leasing spusti na primerno raven.
Nekaj cenejši so tudi redni servisi za Škodo, saj rabi manj olja, filter goriva pa se ne menjuje, saj bi naj bil v tanku za gorivo
.
Nekih izkušenj z bencinarji v Astri nimam, peljal sem za 15min 1.4 125, vendar premalo, da bi dobil nek konkreten vtis.
Letno boš pa imel kakih 25k km tako, da tudi s sodobnim bencinarjemm ne zgrešiš in kar boš malenkost z dizlom prišparal na gorivu boš potem porabil pri dražjem vzdrževanju.
V vsakem primeru pa zlato pravilo, da kupuj vozilo od prvega lastnika ali pa vsaj z vso znano zgodovino. Bencinarja išči slovenskega, saj se v tujini delajo tudi na bencinarjih longlife servisi na 30k km, kar dizel vseeno lažje prenese, saj je le delovni stroji. Dizel če že iz uvoza pa naj bo iz nemškega trga, kjer so praviloma še najbolj ohranjena vozila in imajo tudi najvišje kazni za vrtenje kilometrov pri vozilih. Veliko sreče, predvsem pa oči na peclje in oprezaj za dobro ponudbo na avto.netu. Dobri avti z nizko ceno od fizičnih oseb se prodajo po nekaj urah, nato pa se čez nekaj dni spet pojavijo na avto.netu pri kakšnem dilerju, ki jih še malo spuca, poglanca in prodaja za jurja več. SREČNO!