yae je napisal/-a:Uh...
c segment?
Tipo C-HR?
2 strani teme, pa toliko enih nebuloz, da sploh ne vem, kej naj začnem. na začetku. še prej pa nasvet - poskusi najti lepega rabljenega Priusa za ta denar. za omenjen budget 17.000 lahko dobiš res super primerek, je pa res, da bo potrebnega nekaj iskanja in potrpljenja.
imam Priusa, vozim ga od 2016, naredim z njim po cca. 35.000-40.000 km na leto. 70% voženj AC. alltime poraba - 5.7. zanimivost - Ljubljana - Hockenheim - Ljubljana, poraba 5.14 tja grede in celo 4.98 nazaj grede. ker je bilo veliko del na cesti, sem tako porabo pripisal temu, a sem mesec kasneje šel po praktično isti poti še enkrat, do Stuttgarta, in je bila poraba tja grede 5.23 in nazaj grede 5.07. hitrosti pa na nemških AC 140-160, drugje 135 po tempomatu. res je, hybrid ni za na avtocesto. torej, en mit razbit.
drugi mit - avtomatski menjalnik. toyotini priusi imajo ... temu ne moreš niti reči menjalnik, ker gre zgolj za zobnike, ki pač prenesejo moč motorja na cesto. odzivi na stopalki pa odvisni - če ima na ECO mode, je pedalka res zaspana, na Normal je pač normal, na Sport pa prime instantno.
edina minusa, ki sem ga v petih letih opazil, je vožnja v klanec. saj avto gre, ampak ko pa enkrat baterija pade pod določen nivo, pa ne, da se ustavi, ampak gre precej počasneje, se pozna, da zmanjka elektrike. v klanec moraš pač voziti zmerno in spremljati nivo baterije in ga zvoziš čisto normalno. govorim za klance tipa gorski prelazi. AC klanci, tempomat in 130km/h ni nobenega problema.
ter zima - avto se pač mora ogret, da lahko gretje dela in posledično se bencinski motor vklaplja večkrat, ob zagonu dlje dela in posledično se poraba nekoliko dvigne napram poletju. gre pa v snegu kot tank.
voziti po mestu čimveč na baterijo je neumnost. japonci bi rekli, da tako voziš narobe. pravilno naj bi se hibrid vozil tako, da spelješ iz križišča normalno, z obema motorjema, do potovalne hitrosti, potem pa do naslednjega križišča skušaš držati le baterijo iz bencinski motor le na nizkih obratih. sliši se zelo komplicirano, ampak hitro zgrutnaš, kaj in kako, in si potem praktično rečeš samo "ajaaa, to je to, sej to sploh ni komplicirano".
kar se tiče Yarisa - Yaris ima not 2. generacijo hibridnega pogona. ni še tako efektiven in napram 3. generaciji malce bolj zaspan. ima tudi eno razliko - klima je še vseeno gnana preko jermena, zato je treba le-tega vsake toliko menjat. pri 3. generaciji in naprej pa tega ni, je vse v sklopu hybridnega pogona. tudi zato mogoče bolje najti Priusa, z malo kilometri, dobrega letnika. priporočam 3. generacijo, ker je res udobna, prostorna, lepo se pelje. če se najde 4. generacija, še bolje, mi je pa vožnja oz. pogonski sklop precej bolj všečen iz. 3. generacije. sem pa vozil vse tri, tako da govorim iz lastnih izkušenj.
priznam, letos se najina pot s Priusom zaključuje. ampak ne gre od hiše, ker ga enostavno ne dam, in ga bo naprej imela moja boljša polovica, ki ga ima tudi zelo rada in ga rada vozi. počuti se varno, vozi se udobno. in poceni.
sam sem bil primoran iti v dizelski razred, ker enostavno pri Toyoti ni primernega karavana, ki ga nujno potrebujem (ja, obstaja Auris, ampak, ajme, kaj so pri tem avtu mislili, res ne vem, not je res obup in večkrat kot sem dal priložnost temu avtu, bolj me je odbijal, Corolla pa je enostavno predraga). s Focusom sem zadovoljen, ampak - če bi le lahko, bi še naprej vozil Priusa.