Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: Če maj 02, 2002 9:27 pm
Napisal/-a iKst
Sicer sem se premlad da bi se kej velik ukvarjal z kupovanjen in prodajanjem avtomobilov, ampak sem se pa naucil par pomembnih fint zadnje case.
Pred kratkim smo prodajali avto in sicer ga je pogledat prisel nek lokalni handler ki je to ze celo zivljenje. Avto je bil zadaj zaleten in ponovno barvan, in sicer tako da se ni videlo nic. Tip pa je to opazil iz 2 metrov na prosto oko (sicer nismo imeli namena skrivati

. O avtu je tudi povedal stvari za katere si nebi mislil da se dajo ugotoviti tako hitro. Torej moj nasvet, s seboj pelji nekoga ki ve kaj dela. Prvic, povedal ti bo kaj je vredu in kaj ni pa se vtis naredi na prodajalca.
Druga stvar pa je: nikoli poslusat trgovcev. Ce je prodajalec slab bos itak takoj videl da govori neumnosti. Ce pa je dober bo pa nasel tvojo sibko tocko

in jo probal izkoristiti. Zato nikar jih jemati prevec resno in ne pokazat navdusenja nad avtomobilom. Zraven tudi ne vodit zensk, ker se tezko kontrolirajo. Ko prodajalec opazi da je njej avto vsec je konec. Prodajalec jo bo preprical z lahkoto ona pa bo z lahkoto prepricala tebe
Aja, pa probaj na internetu dobit cim vec podatkov, mnenj lastnikov in podobnega kar se tice avtomobila. Jaz bom mogoce cez kak mesec kupil avto pa ze sedaj poznam vse napake, celo masino in na forumih berem kako se zrihta to in ono...
Pa dober nakup

Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: Pe maj 03, 2002 10:46 pm
Napisal/-a dolenc
mogoče še eno mnenje o kupovanju rabljenega avtomobila (vsaj jaz se držim tega pravila)
1. NIKOLI kupovat avta na "bolšnjaku". razlog:
- lahko se zgodi, da ima prodajalec pomagača (-e), ki nabija ceno
(v lj. na avtosejmu zadnič malo opazoval in vsaj za 10% vseh sem prepričan, da si imeli pomagača - okol avtomobila ni nikjer nikogar razen prodajalca, ko se začneš zanimat za avto jih je prec nekaj okol)
- če ti je avto res všeč in bi ga takoj kupil raje malo tvegaj da bo avto prodan brez tebe in počakaj - če ne bo že prej poskušaj dobit (izgovor, da moraš še domov poklicat da vprašaš ženo, itd.) telefosko od prodajalca in vozilo še enkrat preglej na njegovem domu
- pri ogledu vozila pri prodajalcu doma lahko ocenih kdo bi vozilo poleg voznika lahko vozil, pa tudi garažiranost se da preverit (dedki imajo tudi vnuke)
- na sejmu se vse dogaja "v trenutku", nimaš časa za premislit
- obstaja veliko "oglasnikov" - ne se bat zavrtet telefonsko in čimveč zvedet o vozilu pred ogledom in si pomembne stvari zapisat(tako narediš prvo selekcijo), če se pri ogledu prodajalec "zapleta", ali se odgovori razlikujejo - beži stran, nekaj ne klapa
-predvsem pa: VZET SI ČAS ZA NAKUP AVTO! HITROST ŠKODUJE, tudi tukaj...
do sedaj v 6 letih kupil 4 rabljene avtomobile, pa nisem imel še nobenih problemov, sem se pa strogo držal "pravil".
kr pa se tiče kupovanje novega avtomobila, probat od njih iztržit čim več (npr. boljši avtoradio, predpražniki, obvezna oprema...) trgovci imajo pri veliko "lufta" kar se tiče opreme, odvisno je samo od barantanja - če si zelo želijo avto prodat bodo vedno dali "nekaj več"
Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: Pe jun 28, 2002 7:24 am
Napisal/-a Neptune
Pozdrav!
Glede ugotavljanja, ali so na stevcu realni kilometri. Vsak diler te bo peljal z avtom in ti veselo kazal kazalec stevca, ki nic ne opleta, kar pomeni, da verjetno ni bil sukan nazaj. Najverjetneje hitrost ne bo presegala 80km/h. Napaka!!! Sukanje stevca nazaj se najpogosteje opazi sele pri 100km/h in vec.. tako da bodite na to pozorni. Ob tem se splaca preveriti se obrabljenost volanskega obroca in menjalniske rocice... ce sta zglodana in ima avto 60.000 km - nateg!!!
Druga stvar, ki se mi zdi pomembna (marsikomu se ne bo). Je pac realna zalostna izkusnja... pri avtomobilih z daljinskim centralnim zaklepanjem (predvsem starejsih), vedno preverite odklepanje vrat s kljucem. Lahko se namrec zgodi, da je bil avto karamboliran, vrata menjana, tisti, ki jih je menjeval, pa si ni vzel casa, da bi menjal se kljucavnice. Ceprav je to trivialna finta... se zgodi.
Veselo nakupovanje!
Neptune
moje skromno mnenje...
Objavljeno: Če jul 11, 2002 12:17 pm
Napisal/-a suse72
Jaz lahko tukaj povem samo, kako jaz kupujem avto (se zgodi na 3-4 leta..).Sicer pa vse spodaj našteto sploh ni pravilo.
Nikoli ne kupujem na sejmu, vedno grem gledat avto domov k lastniku (preko oglasa). Če je lastnik firma, se kar odrečem avtu (na službene avte pač nobeden ne pazi...). Če lastnik ni fizično dosegljiv in avto prodaja kak njegov pooblaščenec, storim isto.
Nikoli ne hitim, ker je avtomobilov kot listja in trave. Bolje da prodajalec sili v nakup kot jaz. Na prevožene kilometre ne gledam, ker dandanes tako vsi avti zdržijo vsaj 400-500 tisoč km ( sem osebno preveril na vseh dosedanjih avtih..). leto gor ali dol me ne moti, važno mi je, da je pločevina ok in da motor ni ne preveč čist (pranje pred kratkim) in ne preveč masten (slaba tesnila). servisna knjiga mi ni važna, ker imam tudi jaz znance, ki ti jo potrdijo ali
pa dobijo iz tujine prazne ( za golfa dobiš prazno knjigo in štampiljko po želji...). Če je na avtu veliko neoriginalne opreme ( široka platišča, spojlerji, nalepke ipd) ga ne vzamem. Všeč mi je, če je avto vsaj podoben originalnemu. Brez nepotrebnih kičastih dodatkov in podobnega. Pred nakupom se pozanima za ceno običajnih rezervnih delov (sklopka, vodna črpalka, zglobi, zavorne komponente).
Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: So dec 28, 2002 8:46 pm
Napisal/-a VTI
Evo paziš oz. pregledas naslednje:prvo pogledaš kako je barvan avto če ni "pomarančast" se pravi,da je bil avto na brzaka strihan.Pol pregledaš na šipah cifre če se razlikujejo oz ujemajo,pogledaš znamke luci in cifre tudi,primerjas razmake med pokrovom motroja-blatnikom...,pol se lotiš masine in preveriš kako je z masino če je kej mastna,odpreš pokrovcek za vlivanje olja in pogledas če je crno namesto zlato zrjave barve notr,pogledaš jermen kak zgleda,preveris expanzijsko posodico če je slučajno kej mastna in zapacana...,pogledaš koloteke če so bli popravljeni,pa vezno steno kakšna je-če je bila barvana oz ce se sveti morala bi biti pa mat barve,serijske stevilke motorja,da ni ze slucajno menjan motor,pregledaš notranjost VSE kako je ohranjeno-obrabljeno,pri števcu se vidi kdaj je vrten (ponavadi je dost da samo vijake od stevca pogledamo pa vidmo ce je blo ze sraufan),probamo sklopko kok visok prime,pogledamo stopalke kok so znucane,probamo rocno kako prime,bremze če kej trese-če so diski z prevec roba in ploscice pretenke,preveris še prtljaznik če je bil znotri kej popravljan...
Hm a sem se kej pozabu ,pismo zdele na brzaka se ne morm spomnit če je še kej,čene pa se dopisem!:)))
Upam,da bo komu kej pomagal!
Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: Pe jan 03, 2003 1:29 pm
Napisal/-a donCapeli
in kako boš vedel, da rabljen avto, ki ga nameravaš kupit pri priznanemu trgovcu iste znamke kot je avto, da je dober?
recimo, da pregledas vse od raznih stevilk, luftov, barv, vsega boga, avto zgleda carski, malo km, vzdrzevan,...ga kupis in cez dolocen cas srecas lastnika, ki si ogleduje kako dobro so zrihtali njegov bivsi avto? kako ima malo km itd.. srecno nakljucje?

)
glej ga zlomka, da se da na computru fajn zbijat km ! (vem, da vw-ovi racunalniki dopuscajo 2 kratno zbijanje km na 60 000)
tolko dnarja das za en dober avto, ki na koncu zves, da je "poštiman".
se mi zdi boljše kupit ena dobra j***a, tut karambolirana, ki je nizka cena, pa si jih poštimat doma, kot bog zapove. vsaj veš kaj imaš in kdo je delal. res, pa da moreš imet enga frenda izkušenega kleparja, drugega avtoličarja... itd. ampak tut če greš na svojo roko brez poznanstev rihtat zrihtaš marsikaj za manj denarja kot bi dal za kompleten avto
Re: Osnovni nasvet
Objavljeno: So jan 04, 2003 2:38 pm
Napisal/-a Need_Power
To sem enkrat našel na netu in shranil, upam da ne bo preveč.
SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU RABLJENEGA AVTOMOBILA
(v1.23, 6.marec 2001)
Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. 1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. 2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. 3. Žepna svetilka (delujoča)
4. 4. Magnetek
5. 5. Merilec tlaka v gumah
Prodajalec
1. 1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. 2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. 3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot kupljen slab!
4. 4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj prikriva.
5. 5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. 6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. 7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, … lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. 8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev – prometna, zavarovalna polica, servisna knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio – le kako ga je sam poslušal?
9. 9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. 10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. 11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. 12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo “fušal/pocal” pri avtu.
13. 13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil, pozabite na to.
14. 14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega ali pa na pooblaščeni servis, potlej pa tako ali tako pozabite na ta avto.
Pregled karoserije
1. 1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. 2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. 3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. 4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih blarnikov? Sumljivo…
5. 5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. 6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. 7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih, na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih. Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek “prešprican”.
8. 8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. 9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že ne).
10. 10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj prevoženih kilometrov.
11. 11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo. To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. 12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli tudi rjo.
13. 13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat pozorni, če je bila stranice gume “poplajhana” s črno barvo.
14. 14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj – pozimi mora voziti na zimskih, polet na letnih? Če je menjal zaradi “dirkaške” vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam “govori” števec tudi prav, vendar ne za vas!
15. 15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. 16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. 17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike – tehnični?
18. 18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. 19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. 20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta – tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.
Pregled podvozja in koles
1. 1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči – napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. 2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah – verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. 3. Preverite blažilnike – poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. 4. Preverite, če imajo kolesa “luft”: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo “luft” potem so verjetno ležaji obrabljeni.
5. 5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski prenos (zobata letev…). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi treba kaj še popraviti na tem avtu.
Test zavor
1. 1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. 2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni – normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. 3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. 4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (“do pleha”). Če se, ima zavorni sistem “luft”, ali pa pušča – zavorni cilinder ne tesni.
5. 5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!
Pregled motorja
1. 1. Preglejte motorni prostor – predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. 2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma “zasvinjan” ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno narobe – minus točke
3. 3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. 4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni dobro.
5. 5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. 6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. 7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature – če kaže normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. 8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.
9. 9. Ali se pri delujočem motorju hladilna tekočina peni (kot gazirana voda) – verjetno je okvarjeno tesnilo glave motorja.
10. 10. Odprite pokrov za dolivanje olja – če vidite, da se kadi, potem lahko, da batni obročki ne tesnijo – pazi, generalka motorja je lahko nujna
11. 11. Preveri, če tesni izpuh? S krpo ali s podplatom zatesni izpuh. Če tesni, bo motor po nekaj sekundah ugasnil.
12. 12. Preverite akumulator: prižgite hkrati vse porabnike elektrike v avtu, akumulator to mora brez težav zdržati.
13. 13. Ohišje baterije ne sme kazati nobenih razpok ali poškodb, kontakta morata biti dobro namaščena.
Test pogonskega sklopa (menjalnik, sklopka, diferencial, pogoske osi)
1. 1. Test sklopke 1: Na mestu in pri delujočem motorju pretikajte v različne prestave. To mora iti lahko in brez škrtanja. Če ne, potem sklopka ne spusti povsem.
2. 2. Test sklopke 2: Zategni ročno zavoro, pretaknite v drugo prestavo in poskusite z zategnjeno zavoro speljati. Če motor ne crkne, potem sklopka drsi.
3. 3. Test sklopke 3: Pretaknite v prvo prestavo, počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati.
4. 4. Pedal sklopke sme imeti največ tri centimetre mrtvega hoda.
5. 5. Preverite mrtvi hod pogonskih osi: poskusite jih z roko zavrteti sem in tja. Mrtvi hod naj bi bil minimalen, še bolje pa je, če ga ni.
6. 6. Preverite manšete na pogonskih gredeh (no, ne samo tukaj, povsod), če tesnijo. Če ne, lahko prodreta umazanija in vlaga. Potem sledijo lahko dragi servisi - samo poglejte paniko okoli VW Passatov iz prvega polletja 1998.
Pregled notranjosti vozila
1. 1. Preverite, da delujejo prav vse kontrolne lučke in stikala.
2. 2. Ali je v avtu priložena knjižica z navodili za uporabo? Kaj pa navodila od radia?
3. 3. Ali lahko sedeže prestavite v vse možne položaje?
4. 4. Ali so varnostni pasovi in njihove pritrditve v redu? Če so pasovi umazani ali celo ob robovih nacefrani (obrabljeni), ali pa se ne navijajo več nazaj, potem bi jih bilo dobro zamenjati. To kaže pa tudi na to, da ima avto verjetno že precej kilometrov za seboj.
5. 5. Odstranite prevleke sedežev in preverite originalne prevleke. Če so že močno obrabljene, ali so sedeži močno vdrti ali pa se še sedeži majejo na vodilih, lahko iz tega sklepate na močno rabo vozila (veliko kilometrov).
6. 6. Preverite gumijaste obloge pedalov. Močna obraba pedalov kaže na veliko kilometrino oziroma na pogosto rabo na kratkih progah. Bodite pozorni tudi pri čisto novih gumicah. Tu verjetno poskušajo prikazati kot, da je avto zelo malo rabljen.
7. 7. Pri kabrioletih nujno preverite platneno streho. Večkrat jo odprite in zaprite.
8. 8. Preverite pri njih tudi, če vse tesni oziroma, če so kakšne poškodbe na ogrodju strehe.
9. 9. Če je avto od kadilca, vi pa ne kadite, dobro razmislite. Kar nekaj časa bo trajalo, da se bo (mogoče!!!) cigaretni smrad razkadil.
10. 10. Če radio ni originalen preverite, kako je priklopljen? Slabi spoji na radiu so že pozročili kakšen požar na avtu.
11. 11. Preveri, če je v avtu najnujnejše orodje (dvigalka, ključ)! Kaj pa rezervne luči, trikotnik in prva pomoč?
Papirji
1. 1. Preverite številke motorja in šasije, če se ujemajo s tistimi na papirjih. Nekateri modeli imajo številko šasije tudi drugje. VW Golf, recimo, ima številko pod podlogo na tleh ob sovoznikovih vratih. Vse številke se morajo ujemati.
2. 2. Preverite, če je prodajalec tudi lastnik vozila. Če ni, mora imeti pismeno pooblastilo za prodajo tujega vozila (žal ne vem, če mora biti le-to overjeno pri notarju)
3. 3. Poglejte, da so na papirjih iste številke kot na pogodbi.
4. 4. Od prodajalca morate dobiti vsaj dva oziroma raje tri originalne (!!!!) ključe. Po nakupu preverite zunanja ogledala in blatnike, če v njih ni skrit kakšen “rezervni” ključ, da jim čez N-mesecev ne bo treba stekla razbijati! Novejši avtomobili imajo še kakšen plastičen ključ, ali pa mikro ključ, ki naj bi pasal v denarnico (ključ, ki nima plastičnega prijemalnega dela).
5. 5. Preverite dokumente precej natančno, če so vse številke jasno zapisane, če so žigi nerazpacani, da ni bilo kaj radirano ali popravljano na papirjih…
Testna vožnja
6. 6. Osnovno pravilo: vozite vi sami! Relacija mora biti dovolj dolga, da prevozite tudi kakšno slabšo cestišče. Pazite na to, da se ne vozite z neregistriranim avtom.
7. 7. Med vožnjo izklopite radio in ventilacijo, tako vam ne bodo ušli neprijetni glasovi, šklopotanja in škripanja.
8. 8. Ali je hladen (!) motor takoj vžgal?
9. 9. Potem, ko je motor ogret, ne sme ugasniti v prostem teku in mora spontano poskočiti, ko pritisnete na plin, drugače je nekaj narobe z vbrizgom, vplinjačem ali vžigom.
10. 10. Močno pospešite, pri tem ne sme kovinsko šklopotati (kaže na okvaro batov oziroma odmične gredi).
11. 11. Med vožnjo na hitro odvzemite plin. Če poka iz izpuha, potem prihaja neizgoren bencin v izpuh (ventili ne tesnijo ali pa je defekten vžig).
12. 12. Poglejte v vzvratno ogledalo. Če se kadi za avtom, ko odvzamete plin, potem so lahko vodila ventilov ali batni obročki obrabljeni. Posledica: velika poraba olja, pri avtih s katalizatorjem boste verjetno morali kmalu zamenjati katalizator.
13. 13. Ali pretikate prestave lahko in brez zatikanja? Najpogosteje opazite škrtanje med pretikanjem navzdol v drugo prestavo.
14. 14. Med vožnjo odvzemite plin pri vtaknjeni katerikoli prestavi. Če menjalnik tuli, ko zavira avto, so verjetno zobniki obrabljeni
15. 15. Če škrta pri hitrem pretikanju, so sinhronski zobniki obrabljeni/poškodovani
16. 16. Poslušajte diferencijal: če tuli, so zobniki/planeti verjetno obrabljeni
17. 17. Preizkus kardanske gredi: v nižji prestavi na hitro odvzemite plin in takoj spet pospešite. Če poka ali škrta imajo križni zglobi preveč “lufta”.
18. 18. Test podvozja: vozite po luknjasti cesti. Če podvozje zelo šklopota je lahko nekaj narobe z vodili/premami ali pa blažilniki niso dobro pritrjeni (popuščeni vijaki).
19. 19. Če avto plava, so blažilniki obrabljeni.
20. 20. Če volan na ravni cesti vibrira oziroma, če celo trza, so lahko platišča poškodovana ali pa kolesa niso scentrirana.
21. 21. Test zavor: na ravni prazni cesti pri hitrosti 30-40 km na uro spustite volan in močno zavrite. Avto mora zavirati naravnost! Vendar bodite pozorni, ob okvarjenih zavorah lahko hitro pristanete v jarku ali pa obcestni svetilki – krivi ste pa vi, ne avto!.
22. 22. Pri tem testu zavor ne smete slišati nobenih kovinskih zvokov, drugače sledijo draga popravila.
23. 23. Test ročne zavore: pri zelo majhni hitrosti zategnite zavoro, zadnja kolesa morajo takoj blokirati. Vendar pozor, nekaterim “francozom” deluje ročna zavora na sprednja kolesa.
24. 24. Preverite ventilacijo in gretje. Poslušajte, če kaj ropota. Ali mogoče gretje smrdi?
25. 25. Če imate čas in voljo se odpeljite v pralnico, da vidite, če strešno okno in ostala okna, pa tudi tesnila vrat in pokrovov tesnijo
Za osnovo sem vzel več virov (“Avto, Motor und Sport”, “Focus”, “Stern”, internetne vire, kolegi…) in marsikaj priredil, nekaj izpustil in tudi nekaj dodal. Za vse tipkarske napake ne odgovarjam (priznam pa, da sem jih naredil). Datoteka je namenjena temu, da kupite čim boljši avto in ne za to, da bi se kregal ali celo pravdal z vami. Ne prevzamem nikakršne odgovornosti za “šljive” in “šamarje” prodajalcev, kot tudi ne, če boste potem vseeno kupili zanič avto, kakšnega uničili ali poškodovali med testiranjem.
Objavljeno: Po jun 02, 2003 8:32 am
Napisal/-a nebivedu
Pri nakupu rabljenega vozila moj način - primer:
1.) če imam milion tolarjev, namenim 500k za avto in ostalo za servis in registracijo.
Tko si zagotovim dost denarja za servis in za registracijo, ker najbrž za registracijo nebi zbral, če bi kupil avto za 1milion sit.
2.) pogledam avto in grem na vožnjo - LJ - KP taj po avtocesti, nazaj po stari cesti, Prodajalec da za bencin, al pa ne bo nič z nakupom.
3.) Ko pridemo iz vožnje nazaj, opravimo tehnični pregled in pregled vozila na kakem dobrem servisu.
3.) za vsako napako zbijem ceno najmanj za 20k dol. Če prodajalec noče, ne kupujem.
4.) Prepis hočem takoj narest, ker prodajalc lahko kr zgine, to se je enmu kolegu naredl.
5.)Ko mam vse papirje urejene, grem pa na servis in popravim vse naštete napake na prej omenjenemu servisu.
6.) in odpeljem se domov.
LP
Nebivedu