Stran 1 od 2

nakup avtomobila-boljsa firma ali ne?

Objavljeno: So feb 05, 2005 8:31 pm
Napisal/-a acx
jst sm se pred kratkim odloču kupt svoj prvi avto, pa me zanima, kaj se mi bolj splača tam nekje do 500 ksit??

1. nekoliko novejsi letnik-npr clio, peugeot 106, twingo
ali
2. nekoliko starejši letnik, ampak boljša firma-audi 100, kakšn bmw serija 3, volvo 430....

že vnaprej hvala za odgovore

LP

Objavljeno: So feb 05, 2005 8:38 pm
Napisal/-a Carpenter
Malo razmisli v smeri registracija/deli/poraba in se nato na osnovi rednega prihodka (odhodka :lol: ) odloči...če vsega tega ne bi blo je zame odgovor jasen...audi..bmw. :D .ampak...sam veš kako je stanje z $$$ pri tebi...

Re: nakup avtomobila-boljsa firma ali ne?

Objavljeno: So feb 05, 2005 8:44 pm
Napisal/-a _Jerry_
acx je napisal/-a: bmw


:D :D :D

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 12:27 am
Napisal/-a ThARippA
Najboljša je vmesna pot. Jst bi vzel avto razreda Peugot 306, Citroen ZX, Nissan Sunny, Mazda 323, Honda Civic 5g, ...

Sicer to niso BMWji, twingoti pa tudi ne. Vzdrževanje takega avta je pa ziher cenejše od starih avtov višjega razreda (katerim je ravno zaradi tega cena tako padla).

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 12:35 am
Napisal/-a Žune
10% ljudi bi raje kupilo starega Audija, BMW-ja, itd. Potem imaš pa 90% ljudi, ki raje kupijo novega Twingota, Cliota, Polota itd. Jaz spadam med tistih 10% pa Jerry tudi. Ti se moraš pa sam odločit. Rabljen BMW ni drag za vzdrževat, razen bencina (cenejši kot recimo nov Polo ali Clio) za Audija pa ne vem. Je pa odvisno katerega BMW-ja bi imel.

Lp!

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 1:43 am
Napisal/-a prasec
Žune je napisal/-a:10% ljudi bi raje kupilo starega Audija, BMW-ja, itd. Potem imaš pa 90% ljudi, ki raje kupijo novega Twingota, Cliota, Polota itd. Jaz spadam med tistih 10% pa Jerry tudi. Ti se moraš pa sam odločit. Rabljen BMW ni drag za vzdrževat, razen bencina (cenejši kot recimo nov Polo ali Clio) za Audija pa ne vem. Je pa odvisno katerega BMW-ja bi imel.

Lp!




Tud mene prištej v tistih 10% :-P

PS: Žune ga pa dobr šponaš da ti tolk pije, men 325 - 11.5 litra

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 8:34 am
Napisal/-a Žune
Mah skos kratke relacije, pa neki malga mam povišan prosti tek, pol pa še takrat ko ga grem fajn ogret cca. 6-7 km, pomeni da bo za tem skos pod obrati, ker je zdej mrzlo pa mi skos neki rit odnaša. :P Sorry za OT, ne bom več.

Re: nakup avtomobila-boljsa firma ali ne?

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 9:43 am
Napisal/-a Tomaz40
acx je napisal/-a:jst sm se pred kratkim odloču kupt svoj prvi avto, pa me zanima, kaj se mi bolj splača tam nekje do 500 ksit??

1. nekoliko novejsi letnik-npr clio, peugeot 106, twingo
ali
2. nekoliko starejši letnik, ampak boljša firma-audi 100, kakšn bmw serija 3, volvo 430....

že vnaprej hvala za odgovore

LP


Če gledaš racionalno se po mojem dosti bolj splača kupit novejši letnik cenejši avto. Lahko kupiš 20 let star BMW pa ti bo še 10 let delal brez problema in lahko kupiš 4 leta star clio, P106 pa ti bo nagajal od prvega dneva dalje. Ampak dosti večja je verjetnost da ti bo nagajal star avto, kot novejši.

Jest ne gledam racionalno in bi si kupil (že zarad prostornosti in varnosti) raje večji avto tudi če je par let starejši.

Drugač pa Volvo 430 ne obstaja. Obstajajo 440, 460 in 480. Hud avto, čudoviti sedeži, že serijsko je malo nižji od večine avtomobilov.

PS: 1.7 motor ima 4 točkovni vbrizg in zato 102 konja, 1.8 pa enotočkovni in če se ne motim ima 85 konjev.

Re: nakup avtomobila-boljsa firma ali ne?

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 12:20 pm
Napisal/-a klemen
acx je napisal/-a:jst sm se pred kratkim odloču kupt svoj prvi avto, pa me zanima, kaj se mi bolj splača tam nekje do 500 ksit??

1. nekoliko novejsi letnik-npr clio, peugeot 106, twingo
ali
2. nekoliko starejši letnik, ampak boljša firma-audi 100, kakšn bmw serija 3, volvo 430....

že vnaprej hvala za odgovore

LP

Kakšne vožnje boš imel z avtom, koliko boš (okvirno) prevozil letno, kaj si lahko privoščiš, kaj ti pomeni avto, ... ? Brez tega je težko svetovati.

Bo pa npr. Peugeot 106 ipd. ogromno cenejši avto kot karkoli iz točke 2, pa še ne bo tako težko dobiti lepega.

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 12:23 pm
Napisal/-a klemen
Žune je napisal/-a:10% ljudi bi raje kupilo starega Audija, BMW-ja, itd. Potem imaš pa 90% ljudi, ki raje kupijo novega Twingota, Cliota, Polota itd.

90% ljudi si ne more ali noče privoščiti takih stroškov za sicer boljšo vožnjo, nekaterim je pa tudi starejši avto nesprejemljiv. Da je rabljen BMW poceni za vzdrževanje so pa res buče. Če delaš 10kkm letno ali pa ti je vseeno če kaj ropota, ne deluje kot je treba ali pa imaš srečo in ga dobiš v dobrem stanju, kar je pa malo verjetno.

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 12:55 pm
Napisal/-a monster_d
Se ti ne zdi med twingotom in pa audi 100ko nekam veliko razlike? :D

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 3:52 pm
Napisal/-a andrej777
klemen je napisal/-a:
Žune je napisal/-a:10% ljudi bi raje kupilo starega Audija, BMW-ja, itd. Potem imaš pa 90% ljudi, ki raje kupijo novega Twingota, Cliota, Polota itd.

90% ljudi si ne more ali noče privoščiti takih stroškov za sicer boljšo vožnjo, nekaterim je pa tudi starejši avto nesprejemljiv. Da je rabljen BMW poceni za vzdrževanje so pa res buče. Če delaš 10kkm letno ali pa ti je vseeno če kaj ropota, ne deluje kot je treba ali pa imaš srečo in ga dobiš v dobrem stanju, kar je pa malo verjetno.


Jz grem tut med tistih 10%. Recimo za tak dnar ko dobiš novga cliota z dost opreme si lahko kupiš BMW 318 e46 letnik 99-00.

Vzdrževanje nevem zakaj bi blo za cliota kej ceneje kot za BMW-ja. Gume so tolk kolkr maš feltne gor tako da je isto, olje je isto za BMW-ja al pa renoja, Izguba cene je pri cliotu večja kot pri BMW-ju ker je itak vreden samo še cca 35% novga. Res da je zaarovanje dražje samo se mal drugač pelješ.

Ampak res pa je da bi so 90% ljudi raj odločilo za nov avto. Ker je čist preprosto vsem zabito v glavo kako avto po centimetrih plačaš. Clijo je mejhen pa pocen, BMW je pa velik pa drag za vzdrževanje. Pa kaj še. Edina razlika je v porabi in registraciji in to samo na račun bolših zmoglivosti. Kupš pa 316-ko pa tut žre ne velik več kjot en clio. S tem da je BMW- še zmeraj mal bolj zanesljiv in vzdžljiv kot clio in te lahko reši še kakšenga preklinjanja doma ali ob cesti ko neki crkne.

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 3:57 pm
Napisal/-a Žune
klemen je napisal/-a:
Žune je napisal/-a:10% ljudi bi raje kupilo starega Audija, BMW-ja, itd. Potem imaš pa 90% ljudi, ki raje kupijo novega Twingota, Cliota, Polota itd.

90% ljudi si ne more ali noče privoščiti takih stroškov za sicer boljšo vožnjo, nekaterim je pa tudi starejši avto nesprejemljiv. Da je rabljen BMW poceni za vzdrževanje so pa res buče. Če delaš 10kkm letno ali pa ti je vseeno če kaj ropota, ne deluje kot je treba ali pa imaš srečo in ga dobiš v dobrem stanju, kar je pa malo verjetno.


Za BMW-ja E36 ali E34 so deli poceni. Pika. Ljudje pa tako kot ti mislijo, da so dragi in se vozijo z drugimi avti. Men je tko čist fajn, ker so cenejši avti za kupit. Toliko o bučah. Če pa avto servisiraš na Avto Aktivu kjer te ucurijo za denar, priklopijo cukajoč avto na tester in rečejo, da ni nič narobe potem je pa drago ja. Če voziš na servis h mojstrom, ki so prej po 20 let delali na pooblaščenih servisih in dejansko znajo kaj tudi popravit in ne samo zamenjat je pa druga zgodba. Edino kar je večji strošek je bencin in registarcija.

Jaz sem menjal vodno pumpo, komplet hladilno tekočino, klinasti jermen in še nekaj malenkosti. Znesek 17k. :lol:

Kot sem že napisal razmerje je 90-10% sam se odloči kam spadaš, ker glede tega ne bomo skupaj prišli in ne boš zvedu nič pametnega. ;)

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 4:25 pm
Napisal/-a kochar
andrej777 je napisal/-a:Vzdrževanje nevem zakaj bi blo za cliota kej ceneje kot za BMW-ja. Gume so tolk kolkr maš feltne gor tako da je isto, olje je isto za BMW-ja al pa renoja, Izguba cene je pri cliotu večja kot pri BMW-ju ker je itak vreden samo še cca 35% novga. Res da je zaarovanje dražje samo se mal drugač pelješ.

Buče :? Valda bo vzdrževanje BMW-ja dražje od vzdrževanje clia; eno je avto srednjega oz. višjega razreda, drugo pa avto nižjega razreda; pametni pač kupijo tisto, kar je njihovem budgetu primerno ;) Po tvoji logiki bo npr. vzdrževanje kakšnega starega Mercedeza S klase ki je vreden npr. 2 milijona enako kot vzdrževanje clia za enako ceno, kar pa so, jasno, buče :!:

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 4:31 pm
Napisal/-a lublancan
večji auto pokur liter ali več od mestnih, kar čez leto nekaj nanese
potem kolesa so večja, guma ni 8000 ampak 15000 ali več
kšni valarji od bmw so še dražji
potem prišteješ še cestnino (večja kubikaža)
in pa zavarovanje auta, če vzamemo normalni mestni auto, potem je razlika v konjih relativno velika in s tem tudi stroški
servisi so tako tako, če govorimo o novem autu je tu prednost garancije (res je, da mojo bit redni servisi narjeni pri pooblaščenem serviserju)
večji auti imajo praviloma narejenih več km (rabljeni) torej so servisi dražji

sam zadevo s servisi se da rešt z neoriginalnimi deli in fušarji

večji kot je auto, večji so stroški

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 4:59 pm
Napisal/-a klemen
lublancan je napisal/-a:večji kot je auto, večji so stroški

Točno, za dodati bi še blo novejši kot je avto, višji so stroški (zaradi večje izgube vrednosti pri novejših kot je več stroškov s servisi pri starejših).

Obstajajo sicer kakšne izjeme, ampak za povprečnega voznika je to zelo dober občutek o tem, koliko ga bo avto stal.

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 5:16 pm
Napisal/-a {Grega}
kochar je napisal/-a: Po tvoji logiki bo npr. vzdrževanje kakšnega starega Mercedeza S klase ki je vreden npr. 2 milijona enako kot vzdrževanje clia za enako ceno, kar pa so, jasno, buče :!:


Stroški popravil (če se omejim samo na te) so velik odvisni tudi od tega koliko se sam znajdeš. Se ti npr. nekaj pokvari ali ti razbijejo šipo; pa greš lahko na pooblaščeni servis ali pa skušaš najti rabljen del. Vzdrževanje je za nekoga, ki se znajde takole:

Nixxon je napisal/-a:Da dodam še nekaj. Sem lastnik 318i letnik 91. ....
Kar se stroškov tiče ne preveč verjet ljudem ki tak avto nikol niso imel. Avto je star (moj bo kmalu 14 let) in rabljeni razni deli ležijo povsod (sam sem pred kratkim iz enga razbitga za 120€ dubu komplet vse 4 štrom šipe z vsem kar zraven paše), nadomestni deli pa so sigurno v rangu cenejših avtov.


najbrž precej cenejše kot od nekoga, ki gre zmeri na pooblaščen servis in kupuje nove dele.

Ko se pogovarjamo o stroških, bi jih blo potrebno razdelit:
- stroški goriva
- stroški zavarovanja (registracije)
- stroški rednih servisov
- stroški popravil
- izguba vrednosti
...

Če se primerja torej Clio in Merc S; je logično da bodo stroški goriva in registracije višji; redni servisi in popravila ... pa je že stvar debate.

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 6:30 pm
Napisal/-a kochar
No, nekateri se znajdejo, ni kaj, ampak pomojem večina folka nima volje da bi morali po odpadih dele iskat&šravfat ter rajši simpl odpeljejo avto na servis, kakor komu ustreza ;)

Objavljeno: Ne feb 06, 2005 6:35 pm
Napisal/-a maniac
1. izguba vrednosti je pri majhnih avtomobilih minimalna v primerjavi z večjimi
2. poraba je ponavadi bistveno višja (lahko pa samo kakšna 2 litra)
3. razlika v registraciji in zavarovanju je zlo hitr x 2 pri dražjem avtu (odvisno)
4. deli in servisi so lahko zelo podobni (izjema so prestižne ali redke znamke-drage k svinja), pač upoštevajoč, da rabš 2x tulk olja,...
5. veliko je odvisno od zmožnosti računa.

enostaven izračun, pa boš dobu približno sliko:

npr. twingo
poraba
6.3 l
če delaš slovensko povprečnih 15kkm letno je ta strošek (po 205 sit/l): 193.725sit
zavarovanje, reg. če nimaš nič popusta z AO+ in zel.karto in da nisi začetnik 130.000 sit
nekje 2 redna servisa letno po cca 15.000 sit=30.000kks
vsaj eden izredni 30.000 sit (al kej crkne, al kake bremze...)
(pri fušerjih!)
gume: 40.000 sit
SKUPAJ 423.725 sit torej mesečno 35.310 sit :!:

to je, če maš sračo in si fajn kupu!

npr. bmw 320
poraba cca 10l
letno (15000km) 307.500 sit
zav.,reg.:ob istih pogojih kot zgoraj: 250.000 sit
2 servisa po 20.000= 40.000 sit
en izredni za 30.000 sit
guma: 50.000 sit

SKUPAJ: 677500 sit torej mesečno 56.500 sit :!:

pač dal sem enostaven primer, pa naj samo omenim, da mene je vse vedno bistveno več stalo, sam sm vedno neke jajce dobu!

razlika letno med zgornjima dvema: 253.000 sit, mesečno okol 20.000 sit. :roll:




v kak takšen izračun si vrzi avto ki te zanima pa boš mel nek približn izračun predvidenih stroškov.

dejansko največ stane benzin in registracija, ostalo z malo sreče ni hudo dražje.

je pa res, da bo večji avto starejši in da z kilometri pridejo določeni stroški, kot so obnova rok, stabilizatorjev, kakšna menjava jermenov (pri bmw niti ne, če maš tazga s ketno), bremz,...


če pa vzameš za primer clia 1.4 in bmw 318, pa se te stane praktično enako (približno ista poraba cca 9l), s tem, da boš imel s cliom verjetno več sitnosti kot z bemflnom, užitka v vožnji pa se ne da primerjat! ;)

se opravičujem ker sem se razpisu, če te pa kak točno določen avto zanima pa vpraš!

lp