Servisna knjiga naj bi bila pokazatelj dveh stvari:
a) avto je bil *redno* servisiran na uradnem servisu (Ki naj bi znal delati z določeno znamko avta. Nekako se pričakuje, da naj bi ta tudi sproti popravljal vse, kar je na avtu narobe. Če je zanič špuštanga, naj bi jo uradni servis menjal, neuradni pa boh ve...)
b) iz nje se naj bi dalo razbrati vso evidenco servisov in menjanih delov (npr. menjano olje vsakih 15k, svečke vsakih 30k, jermeni+vodna pumpa vsakih 90k itd.). Pri starejših avtih, ko je npr. treba menjati kak del podvozja, bo takšna evidenca seveda že pomanjkljiva...
Najpogostejši razlog za neobstoječo servisno knjigo je (poleg tega, da avto prodaja kak šverko

), da nekoč lastniku v glavi klikne: "Mah, avto je že tolk star, da se ga ne splača več vozit na uradni servis. Pa itak nima več garancije."
In večina normalnega folka potem avto 1x letno zapelje k kakšnemu fušarju, ki ima recimo 3x cenejšo urno postavko. AMPAK: s tem ne bi bilo nič narobe, če bi se PREDPISANI servisi glede na intervale (neverjetno, pišejo tudi v servisni knjižici) še vedno upoštevali. Tako pa večina ljudi da zamenjat olje in čao (mogoče dobiš še kakšen reklamni listek za Ino Delto 5 v škatlo za varovalke

). Ostalo menjajo po potrebi - ko kaj crkne

. Evidence seveda ne dela nihče (v stilu: ja enkrat letno je bil na servisu"). Kaj naj naredi novi lastnik takšnega avta, ki bi rad pred poletjem vedel, kdaj se je na 10, 15 let starem avtu menjala vodna pumpa, termostat, hladilnik, cevi hladilnega sistema, jermeni

Slikat se gre lahko
Če bi lastnik avto vzdrževal tako kot je napisano "v knjigici", si pisal natančno evidenco kaj je bilo kdaj zamenjano (in pri koliko prevoženih km), po možnosti še s kakšnimi računi za material (če ga je kupoval sam), je to vredno več kot 10 servisnih knjig.
Obstaja pa še tretja sorta popoldanskih mehanikov - takih, ki si, ne boste verjeli, SAMI pišejo evidenco (vsaj) rednih servisov avtov, ki gredo čez njihove roke.

Svaka jim čast...