Tema je sicer stara, moje izkušnje so pa sveže.
Maja 2018 sem na netu opazil oglas za avtomobil, ki me je zanimal - Peugeot 508 SW, 2013, cca 130.000 km...Prodajalec podjetje Pole Position d.o.o., Škofljica). Pokličem in se najavim na ogled. Že ob prvem klicu vprašam, v kašnem stanju je, od kje je uvožen, kako je s servisno knjigo ali obstaja servisna zgodovina in podobno. Ker na vse dobim pozitivne odgovore, se odpravim na ogled. Na prvi pogled avto kar ok, nič vidnih napak. Tudi testna vožnja mi je bila omogočena. Na vožnji ugotovim, da je nekaj narobe z zavorami. Avto je ob zaviranju treslo. Mogoče samo obloge, mogoče kaj drugega. Ne spoznam se. Prodajalec me je takoj pomiril, da bodo napako popravili. Tudi zamenjali zavorne diske, če bo potrebno. Zalomilo pa se je pri servisni knjigi. Ta je bila prazna. Niti enega vpisa ali potrditve. Takoj mi je postalo sumljivo. Vendar me prodajalec spet pomiri, da naj ne skrbim, da se to dogaja, da oni kupujejo samo od znanih lizing hiš, da te hiše redno servisirajo avtomobile, da obstaja elektronska knjiga in da mi bodo omogočili vpogled v servisno zgodovino in servisno knjigo avtomobila. Prav tako mi bodo dali garancijo na prevožene kilometre. Ves naš pogovor (prisotna je bila tudi moja žena) sem tudi zvočno posnel. Podpisali smo nekakšno predpogodbo in dal sem 400,00€ are ali, kot se je izkazalo kasneje, sem dal 400,00€ rezervacije za vozilo. Določili smo tudi datum prevzema vozila. Teden dni. Sam bi ga sicer želel prevzeti prej (nameraval sem namreč plačati z gotovino) ampak so rekli, da pač potrebujejo čas za servis in ostalo. Na moj predlog, da sam poskrbim za servis in, da pač za ceno servisa znižajo ceno vozila, so odgovorili, da želijo, da gre avto v prodajo v izpravnem stanju. Da bo kupec (torej jaz) zadovoljen. Naslednji dan sem preveril VIN številko na pooblaščenem Peugeot servisu. Nobene zgodovine ni bilo na voljo. Poklical sem prodajalca, mu to menil, pa spet odgovor, da naj ne skrbim, da bo vse ok. Da so poslali zahtevo, da pa trenutno nimajo elektrike, ker jim prestavljajo steber pred podjetjem. Tudi avta še niso dali v popravilo, ker so že nabavljen material, potreben za popravilo, dali nekomu drugemu. Počakal sem dan. Poslal mail in, ker ni bilo odgovora, spet klical. Rekli so, da jim ne dela e pošta. Papirje iz Francije pa še vedno čakajo. Da to pač ne gre tako hitro, da je v ta firma v Franciji velika, da to pač traja. Včasih teden, včasih celo 2 !! meseca, včasih pa papirjev sploh ne dobijo !!! . Na vprašanje, kako mi lahko dajo garancijo na prevožene kilometre brez dokumentacije, je bil odgovor, da to njim garantira lizing hiša. Kako, ne vem. In tako se je nadaljevalo ves teden. Vmes so mi poslali sliko zgradbe servisa!!! Ja, sliko vhoda v servis in napisali, da je avtomobil bil tu servisiran. Da je to velik servis in da se nimam kaj bat. Ob poteku dogovorjenega roka papirjev in dokazil še kar ni bilo. Bil sem pripravljen počakati še kak dan. Po dodatnih par dnevih čakanja in klicanja, sem ugotovil, da iz tega ne bo nič in sem zahteval, da mi povrnejo plačano rezervacijo. Dobim odgovor, da mi vrnejo plačano rezervacijo le ob pogoju, da jaz njim plačam stroške servisa, ki so ga naredili!?? Le ti bi naj bili krepko večji, kot je znašala moja ara. Zakaj pa? Bi drugemu torej prodali neizpraven avtomobil? Potem pa telefoniade. Prodajalca, s katerim sem kontaktiral do sedaj, je zamenjal lastnik in direktor podjetja. To mi je dal večkrat jasno vedeti. Ker sem bil skoraj mesec dni službeno odsoten (prodajalec je to vedel, ker sem to omenil že ob plačilu are, ker sem pač vse želel urediti pred mojim odhodom), nisem imel ne časa, ne volje poslušat non stop istih obljub in prepričevanj, telefonski klici pa so trajali tudi po 10 min, kar mi je povzročalo dodatne stroške. Po kakšnih dvajsetih dneh mi je prodajalec poslal PDF dokument z nekakšno servisno zgodovino avtomobila. Dokument je bil brez navedbe servisa (ta je bil prečrtan s flomastrom), brez podpisa in brez bilo kakršnega žiga ali preverljivega podatka, da gre za dotično vozilo. Kot, da je nekdo kopiral nek že napisan dokument, ga popravil, spravil v PDF obliko in poslal dalje. Skratka, šmorn. Ker pa sem želel, da se nastala situacija končno reši, sem bil ob pogoju, da vozilo pregleda moj mehanik, vozilo pripravljen celo kupit. Na moj predlog mi prodajalec odgovori, da je vozilo že prodano drugemu kupcu!! In, da mi are ne bodo vrnili, ker sem prekoračil dogovorjen rok! ???? Ko sem omenil, da bom, ob nevračilu denarja, obvestil pristojne inšpekcijske organe in Zvezo potrošnikov Slovenije, je komunikacija strani prodajalca postala vedno bolj osorna, začele so padati težke besede in grožnje, da me bodo ovadili, ker sem nezakonito snemal pogovor s prodajalcem.
Danes je od mojega plačila are minilo mesec in pol. Denarja še vedno nisem dobil vrnjenega.