1.9 TDI je za moje pojme zgolj ekonomičen nakup, z vidika racionalnosti: najcenejše možno zavarovanje če ravno kupuješ Leona s TDI motorjem (90 KM TDI je bolj za okras) in vse ostalo, kar ta motor za sabo potegne. Da pa je 1.9 TDI motor varčen, pa je bolj tako, za lase privlečeno. Dobro, dokler voziš do 110 na uro pa lepo pospešuješ, boš porabo držal med 5.1 do 5.5 l s klimo vret. Čim pa se začne mestna vožnja, "dirjanje" po avtocesti s 150 na uro in podobno pa poraba hitro spleza proti 8L. Na daljših potovanjih po avtocesti namreč se je od 130 dalje se je treba zaradi manjka 6 prestave in obratov pri blizu 3000 (pri 150 na uro) treba že res naglas pogovarjati, pa tudi potovanje ni več tako udobno zaradi trušča. Zato je ta motor primeren le za nižje hitrosti na avtocestah ter relacijsko uporabo med mesti. Pa motorju ob klimi in vožnji na počitnice z manjših klacih zaradi pozna, da ima premalo konjev, je pa kot rečeno, za normalno uporabo dovolj.
Osebno poante v nakupu 170 KM motorja ne vidim, razen če veš, zakaj rabiš tako močan motor - 2.0 TDI 140 KM je povsem dovolj. Sam sem imel med popravilom Leona (en falus naredil ris na vratih) Alteo 2.0 140 KM TDI ki je od Leona težja za 100 kg, ima večji koeficient upora, ter imela dimezijo večj pnevmatike 225 R17 (moj pa 205 R16) ter športno podvozje. Vsemu navkljub, tudi ko sem avto naložil, moči ni zmanjkalo, avtocestna potovanja pa so bila pravi užitek, saj 6 prestava pri 130 krasno zniža trušč in porabo goriva. Ob identični vožnji kot vozim svojega Leona, sem Alteo spravil po stari cesti Lj-Ce celo pod 5L (redno vozil med 90 in 100 razen krajev), medtem ko Leona ne spravim pod 5.2 L / 100km. Podobno je bilo na avtocesti, 0.5 L manj porabe (zanemarljivo, vendar...), zato če bi se izšlo finančno in bi kupoval še enkrat, obvezno tega 2.0 TDI s 140 KM. Podobno športno podvozje pokaže svoje adute, saj je bila Altea še mnogo bolj prilepljena na cestu v ovinkih, kakor sem pisal v gornjih postih. Sam namreč odneham tišat v ovinku zelo hitro ko čutim, da avto ni več popolnoma miren - in športno podvozje prinese precej. Tako, da če boš iskal Leona bi sam v upoštev, dal tudi 2.0 TDI motor s 140 KM, teh pa imaš že na avto.net precej.
Pa da ne bova samo o dizlih: če bi človek npr. kupoval bencinsko gnanega Leona, je 1.6 102 KM samomor za denarnico (nepremičnina ki žre bencin - mesto 11L, relacije 9L), medtem ko imaš eno svetlo izjemo: 1.4 TFSI s 125 KM s 6 prestavam. Vozil ga še nisem, vendar po prebranem, naj bi bil ta motor tudi prekleto varčen 6-7.5 litra (odvisno kako voziš) ter ponujal tudi precej užitkov za ceno, kakršno ga dobiš. Mogoče greš odpeljat kakšen krog. Seveda maš potem tudi 1.8, pa dve veziji 2.0, vendar tisto, je za sinove direktorja Petrola

.
Med izbranimi avtomobili imaš Avto Jarc. Še enkrat roko na srce: pusti to mariborsko trgovino pri miru. Poznam kar nekaj mariborčanov, ki se vozijo na servis v Celje (ter precej celjanov, ki hodijo v Maribor na servis za VW, ker so A2S bedaki)... malo poglej na forum, pa ti bo jasno o čem govorim...
Ob enem pa premisli še nekaj glede FR: večina Fr-jev ki jih najdeš je testnih vozil, oz bilo testnih vozil. Pri dizlih mislim, da si slišal, da je dobro prvih nekaj 1.000 km malo pazit motor, da se motor uvozi. Nadaljne moraš pri dizlih počakat, da se ti ogrejejo nakar lahko začneš pritiskat + če pritiskaš na cilju pustiš avto na mestu teči 2-3 minute, da se turbina ohladi, nato ga ogasneš (vse našteto je meddrugim v navodilih za uporabo napisano z odbeljenim tiskom). Ker dobro poznam kaj folk dela s tesnimi vozili - obrne ključ in vrooom, kar je smrt za dizelske motorje. Nebo se to ponavadi poznalo takoj, ampak po nekaj 10.000 km. Mene npr. je šefica servisa 3x opozorila, ko sem novega TDIja vzel: počak da se segreje, upoštevaj navodila za uvozit motor, ipd... Če daš še zraven, da so ravno FR-ji najbolj poudarjeni kot leoni za VROOOM bi osebno kupil TDI-ja izključno od nekoga, ki bi vedel da je avto uvozil kot je treba, ter da ni bil testen. Je pa res še nekaj: FR s 170 KM rabljen stane toliko kot nov stylance (športno podvozje je samo par €) s 2.0 TDI in 140 KM. Premisli... avto ti namreč služi tako, kot z njim ravnaš.