Stran 1 od 3
Izguba vrednosti ter poraba goriva
Objavljeno: So sep 27, 2008 7:36 pm
Napisal/-a Dr.M3
Velikokrat (pravzaprav skorajda povsod) se pri zelo dragih vozilih (M3, 911, S4, odlično opremljena BMW 5er...) pojavlja teženje v smislu porabe (oz. (ne)porabe goriva)!
Najprej se moramo zavedati, da je pri nakupu takega vozila ravno izguba vrednosti (predvsem prva leta) največji "strošek". Par litrov dodatnega goriva (+/-) na 100 k temu znesku ne prispeva bogvekaj.
Malce bolj prestižna ter zelo dobro opremljena vozila lahko prvo leto izgubijo tudi okrog 30% vrednosti novega (sploh če so naložena z dodatno opremo - na račun katere imamo pri prodaji rabljenega zelo malo - dobro, privlači morebitne kupce, prav na dodatni opremi pa izgubimo največ).
Vzemimo nek random avto v vrednosti 70k EUR (recimo odlično opremljena petica ali A6). Tak bo prvo leto zagotovo izgubil vsaj 25% svoje vrednosti.
Nadalje upoštevajmo še zavarovanje vozila, na račun katerega na letni ravni izgubimo pri zgoraj predstavljenem primeru recimo 3k EUR (full option zavarovanje).
Stroške servisov pustimo pri miru.
Za prvo leto:
70k EUR, 25% = cca 17k EUR prvo leto (oziroma lahko tudi več)
3k EUR za zavarovanje
-----------------------------
20k EUR za obratovanje vozila
Vzemimo, da s takim prevoznim sredstvom prevozimo 30k km na letni ravni.
Vzemimo za ceno goriva kar okrogel 1 EUR.
Preglejmo primer pri katerem avto porabi varčnih 10l (1) ter primer s porabo 15l/100km (2).
1. 3000 EUR
2. 4500 EUR
Razlike je torej 1500EUR, kar znese glede na strošek obratovanja vozila (vsaj 20k EUR - prvo leto, potem postopoma malce manj) manj kot 10%. Torej zanemarljiv delež.
Ko govorimo o dragih ter novih vozilih, poraba nima neke hude veze kakor vidimo. Gre bolj za marketinški trik, s katerim podjetja vabijo naivne stranke. Ta vozila niso namenjena varčevanju. Zato se mi vedno smeji, ko nekdo tako gleda na porabo pri vozilih tega ranga.

Re: Izguba vrednosti ter poraba goriva
Objavljeno: So sep 27, 2008 7:49 pm
Napisal/-a sašo5
Dr.M3 je napisal/-a: Zato se mi vedno smeji, ko nekdo tako gleda na porabo pri vozilih tega ranga.

verjemi mi da tisti, ki dejansko misli kupit tak avto, ne gleda na porabo........
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:02 pm
Napisal/-a Scremer
Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:05 pm
Napisal/-a fare
Ja pa tisti(vsaj večina mislim) ki imajo take ziher ne delajo letno 40.000km. Imam nekaj kolegov ki delajo za različne firme v farmaciji, veterini itd. ki za potrebe trga in prodaje letno delajo tako kilimetrino in te firme imajo na lizing predvsem tdi, jtd, tdci, dci mašine ki v povprecju pijejo cca. 6l na 100km. Mislim da pač tudi gledajo na to koliko avto porabi. Direktorji pa se vozijo v takih ampak samo pogodbe podpisovat torej cca 1000km letno!
lp
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:12 pm
Napisal/-a nebivedu
Na porabo gledajo tisti, ki jih je strah lastne sence. Kaj sploh kupujete tak avto, če ima za vas preveliko porabo.
Avto kupiš tak kot si želiš in tisti, ki jim ni do porabe, pa naj si potem kupijo jetra ala golf 2D in nej se vozjo naokoli. Mene poraba mojega avta sploh ne zanima. Vzel sem jo v zakup ko sem kupoval avto in se ne obremenjujem s tem. Če bi hotel šparat na gorivu, bi si kupil drugačen avto.
Kolega je trgovski potnik, pa ima avto s 3.8 V6 mašino. Pa mu pije 16, samo se ne sekira. Pač je, enako kot jaz, vzel to v zakup in dela tudi po 2000km tedensko. Eni tega pač ne boste razumel, in boste začel pametovat, ker bi mogoče lahko prišparal celih 10 litrov na 100km, torej na teden približno 200 litrov, ampak tko se je odločil in če njemu paše, potem...
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:12 pm
Napisal/-a fare
Scremer je napisal/-a:Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Ja za primer moj sodelavec vozi Cougarja z V6 mašino in ima mesečno porabo goriva cca 400-450€ dokler jaz z svojo SDI mulico cca 150-200€ delava pa isto kilometrino cca 3000km in iste potne dobiva 17€ dnevno s tem da si jaz iz svojih potnih še avto zavarujem, servisiram in gume kupujem on pa včasih še "malo" iz žepa doda za vse ostalo. To mislim da je najlepši pokazatelj med pravim smislom in ekonomičnostjo avta ter druge plati kje si suženj avta!
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:19 pm
Napisal/-a nebivedu
fare je napisal/-a:Scremer je napisal/-a:Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Ja za primer moj sodelavec vozi Cougarja z V6 mašino in ima mesečno porabo goriva cca 400-450€ dokler jaz z svojo SDI mulico cca 150-200€ delava pa isto kilometrino cca 3000km in iste potne dobiva 17€ dnevno s tem da si jaz iz svojih potnih še avto zavarujem, servisiram in gume kupujem on pa včasih še "malo" iz žepa doda za vse ostalo. To mislim da je najlepši pokazatelj med pravim smislom in ekonomičnostjo avta ter druge plati kje si suženj avta!
Ja, ampak on uživa v vožnji, ga lahko stisne po avtocestah in nori čez ovinke, ti se pa cijaziš, ker SDI pa res nikamor ne gre. Pač nekateri nas ne morte razumet. Pa ne si vlečt h srcu, nikol tut ne boste razumel. Sam imam porabo tut po 20 ali več litrov, če se grem izživljat, pa mi je hitrost zelo nepomembna (in tudi ni visoka), ampak tja kamor pridem z avtom, se ponavadi pride peš, pa še to zelo težko.
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:29 pm
Napisal/-a drsokodj
zato pa jaz prisegam na PSA avte.... majhna cena...motorji delajo poraba uredu...
če imaš pa užitev v močnem avtu voziti se po omejitvah je pa tut vse vredu
Objavljeno: So sep 27, 2008 8:59 pm
Napisal/-a fare
nebivedu je napisal/-a:fare je napisal/-a:Scremer je napisal/-a:Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Ja za primer moj sodelavec vozi Cougarja z V6 mašino in ima mesečno porabo goriva cca 400-450€ dokler jaz z svojo SDI mulico cca 150-200€ delava pa isto kilometrino cca 3000km in iste potne dobiva 17€ dnevno s tem da si jaz iz svojih potnih še avto zavarujem, servisiram in gume kupujem on pa včasih še "malo" iz žepa doda za vse ostalo. To mislim da je najlepši pokazatelj med pravim smislom in ekonomičnostjo avta ter druge plati kje si suženj avta!
Ja, ampak on uživa v vožnji, ga lahko stisne po avtocestah in nori čez ovinke, ti se pa cijaziš, ker SDI pa res nikamor ne gre. Pač nekateri nas ne morte razumet. Pa ne si vlečt h srcu, nikol tut ne boste razumel. Sam imam porabo tut po 20 ali več litrov, če se grem izživljat, pa mi je hitrost zelo nepomembna (in tudi ni visoka), ampak tja kamor pridem z avtom, se ponavadi pride peš, pa še to zelo težko.
To pa ne drži ker sva sodelavca in najin čas vožnje za isto razdaljo cca 50 km je isti. Tudi če na AC švigne polek mene kot puščica je na prvem semaforju potem mogoče 2 avta naprej. Tebi svaka čast da uporabljaš avto v pravem pomenu besede. Za mene je avto samo delovni stroj. Kos mrtve kovine z motorjem ki jo premika. Namesto da bi tankal nore količine goriva not in zapravljal za gume, registracijo, zavarovanje, servis nore številke in polnil žepe drugim na račun moči avta za ta denar raje kupujem dobro hrano in družino peljem ne vse možne izlete, počitnice itd. Moj frend z NORIM avtom pa komaj čaka na regres ali pa počitnice da pride malo iz rdečih številk in minusa na račun avta. Brez zamere vsem z močnimi avti ampak to je moje osebno mnenje in life.

lp
Objavljeno: So sep 27, 2008 9:40 pm
Napisal/-a Firediver
Ni vse dobro, če je racionalno.
Če si nekdo lahko privošči neracionalno 20l/100km porabe in bo pri tem užival je dosti bolje kot nekdo, ki vozi SDI tudi ali pa samo zato, da racionalno troši denar.
Ampak, če imaš situacijo tako, da si primoran gledati na vsak prišparan €, si pač neracionalnosti ne moreš privoščiti.
Neracionalnost si lahko privoščijo ljudje, ki jim finančno dobro gre. Neracionalnost sama pa ni slaba stvar! Samo vsi si tega ne moremo privoščiti...
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 2:32 am
Napisal/-a tha_man
Eni uživajo v močnem avtu, ki ti med vožnjo pričara nasmeh do ušes (kako hitro prideš na cilj je pravzaprav popolnoma nepomembno), drugi pa gredo raje s svojim SDIjem na počitnice. Če realno pogledaš, je eno in drugo luksuz in neracionalno. Kar pa ne pomeni da je karkoli od tega slabo ali narobe. Ljudje smo pač različni...
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 5:22 pm
Napisal/-a Firediver
hladni je napisal/-a:tisti, ki dela stvari, ki niso niti malo racionalne, nebo nikoli obogatel, vedno bo na isti stopnji. Zakaj??
Torej oseba A vozi sdi, oseba b pa 3.8 v6. A prihrani na gorivu, denar vloži drugam, gre na potovanje, kupi lubici kaj lepega, gradi hišo.....skratka uživa življenje. B zapravi vse za bencin in lite felne, nima pa dnara za hišo, dopust, pa še samski je. Seveda ob predpostavki, da imata enako plačo. Kdo je tukaj zdaj en navaden b****? A si bo sčasoma nekaj ustvaril, b nikol ni mel in nebo mel nič. Ko se bo B plača povečala bo kupil večji avto in dnara spet nebo. In to vse zato, ker ima nasmeh na obrazu ko dirja čez ovinke in tipa špila po mestu. Užitek NE PRINAŠA DENARJA.
In takih primerkov je kolk čes, velki avto, 22colke, leder, pol pa nima dnara za življenje, živi pri mamici in atiju. In če je to kvalitetno življenje?
Vsak ima po svoje to porihtano.
Kaj pa, če ima oseba A z 3.8 v6 toliko denarja, da ga zraven vseh investicij v vse možne delnice, zraven vseh možnih daril ljubici (ali več ljubicam) in zraven vseh vil in gradov, ki jih že ima ne ve kam z denarjem?
Zakaj bi taka oseba morala šparati in ravnati racionalno?
Zakaj misliš, da je pri takih kar samoumevno da nimajo denarja za življenje?
Živi in pusti drugim živeti!
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 5:32 pm
Napisal/-a stench
Jaz pa pravim vsako tele ima svoje vesele, in skoraj vsi imamo svoj luksuz.
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 5:33 pm
Napisal/-a gofra
Jaz bi samo povabil, da vsak naredi en informativen izracun koliko bi ga letno prisla (ozirajoc se zgolj na gorivo) voznja z enim in koliko voznja z drugim. Dejstvo je, da vecji in zmogljivejsi motor vec trosi, ampak ce vam s tistim prihrankom uspe peljat na pocitnice celo druzino - ala vam vera. Govorimo o par sto EUR
Je pa dejstvo, da si vsak najde neko svojo tolazbo, normalno...konec koncev smo samo ljudje. In obstajamo v dveh kategorijah - enim je vozilo zgolj stroj, ki te pripelje od A do B, drugim nam pomeni nekaj vec
LpF
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 5:47 pm
Napisal/-a Firediver
Najslabše se mi zdi, da imaš izdelan podroben izračun za vsako malenkost v svojem življenju in potem, ko ti nenadoma guma poči si rečeš "ojej 45,13€+DDV mi pojde za to..le kje naj vzamem, da se mi finančni načrt ne podere?!" In tako dalje..
Jaz se ne bi s tem obremenjeval..če ti gre dobro, si privoščiš malo več, če ti zaškriplje pa malo stisneš zobe. V ekstreme ni nikoli dobro hodit (da si nabaviš mrcino in je ne moreš vzdrževati ali pa stiskaš pri minimalnem prevoznem sredstvu samo da nekam vlagaš, da boš pojutrišnjem imel več..jutri se pa stegneš..pa četudi se ne stegneš boš pojutrišnjem vlagal naprej zato da boš kasneje imel še več..itd).
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 7:22 pm
Napisal/-a Ivan36
A ja tota poraba no

zato sem pa jaz parkiral 1.8i in se vozimo samo še z 2.0i 16V ,152KM je bolj novejši motor pa še poraba je 8.3l na 100km pri 1.8 10l

Saj vem, da ne verjamete samo je res tako pri 1.8 BK je še težja za 120kg pa še samo 74kW ima

ja in imam nasmeh, ko me dohiti Novi G5 magari 2.0TDi pa se peljeva okol 170kmh pol ga pa zmanjka , ko potegnem čez 180kmh

kaj velika poraba

ali veliko ropota

Pa saj ne bom pol do LJ tiščal pomeni , da tisti liter na 30 km nič ne pomeni so pa užitki
To je bil glih slučaj sem se lepo uključil na Ac in se tako pelem ene 130kmh pa mi model za ritjo zapelje

kje ti je varnostna razdalja a

no pa sem potegnu, da je kar zmrznu pol :P
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 7:36 pm
Napisal/-a kofy
nebivedu je napisal/-a:fare je napisal/-a:Scremer je napisal/-a:Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Ja za primer moj sodelavec vozi Cougarja z V6 mašino in ima mesečno porabo goriva cca 400-450€ dokler jaz z svojo SDI mulico cca 150-200€ delava pa isto kilometrino cca 3000km in iste potne dobiva 17€ dnevno s tem da si jaz iz svojih potnih še avto zavarujem, servisiram in gume kupujem on pa včasih še "malo" iz žepa doda za vse ostalo. To mislim da je najlepši pokazatelj med pravim smislom in ekonomičnostjo avta ter druge plati kje si suženj avta!
Ja, ampak on uživa v vožnji, ga lahko stisne po avtocestah in nori čez ovinke, ti se pa cijaziš, ker SDI pa res nikamor ne gre. Pač nekateri nas ne morte razumet. Pa ne si vlečt h srcu, nikol tut ne boste razumel. Sam imam porabo tut po 20 ali več litrov, če se grem izživljat, pa mi je hitrost zelo nepomembna (in tudi ni visoka), ampak tja kamor pridem z avtom, se ponavadi pride peš, pa še to zelo težko.
In potem ta kolega z SDIjem pride domov. In je spočit, ni živčen, je pomirejen. Poje kosilo, prebere časopis, gre na golf, ter potem z velikim veseljem skoči (že četrtič ta dan), tokrat na svojo ženo...
Oni drugi z športnim nevemkerim, pa na hitro nekaj požre, na hitro razmišlja o biznisu, na hitro prelista finance, ... ter od napornega dne utrujen zaspi
???
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 8:27 pm
Napisal/-a fiatpowered
kofy je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:fare je napisal/-a:Scremer je napisal/-a:Se kar strinjam, da tisti, ki kupuje takšen avto niti ne gleda preveč na porabo. Na porabo gledajo kupci potem ko ti avti izgubijo večji del cene in postanejo širše dostopni tudi navadnim smrtnikom s plitvejšimi žepi. Jaz bi imel velik avto z V6 motorjem... ampak po tvojem izračunu za porabo bo mene potem tistih 1500 € na letni ravni kar precej teplo po grbi. Potem pa pride še servis, ki se navkljub starosti ne poceni tako kot avto... In kar iznenada potem tistih 10% za gorivo ob ceni, ki je za 90% nižja od nove postane precej velikih

.
Ja za primer moj sodelavec vozi Cougarja z V6 mašino in ima mesečno porabo goriva cca 400-450€ dokler jaz z svojo SDI mulico cca 150-200€ delava pa isto kilometrino cca 3000km in iste potne dobiva 17€ dnevno s tem da si jaz iz svojih potnih še avto zavarujem, servisiram in gume kupujem on pa včasih še "malo" iz žepa doda za vse ostalo. To mislim da je najlepši pokazatelj med pravim smislom in ekonomičnostjo avta ter druge plati kje si suženj avta!
Ja, ampak on uživa v vožnji, ga lahko stisne po avtocestah in nori čez ovinke, ti se pa cijaziš, ker SDI pa res nikamor ne gre. Pač nekateri nas ne morte razumet. Pa ne si vlečt h srcu, nikol tut ne boste razumel. Sam imam porabo tut po 20 ali več litrov, če se grem izživljat, pa mi je hitrost zelo nepomembna (in tudi ni visoka), ampak tja kamor pridem z avtom, se ponavadi pride peš, pa še to zelo težko.
In potem ta kolega z SDIjem pride domov. In je spočit, ni živčen, je pomirejen. Poje kosilo, prebere časopis, gre na golf, ter potem z velikim veseljem skoči (že četrtič ta dan), tokrat na svojo ženo...
Oni drugi z športnim nevemkerim, pa na hitro nekaj požre, na hitro razmišlja o biznisu, na hitro prelista finance, ... ter od napornega dne utrujen zaspi
???
pa noben od njiju ne bo nič samo nesel...
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 8:32 pm
Napisal/-a nebivedu
fare je napisal/-a:Tebi svaka čast da uporabljaš avto v pravem pomenu besede. Za mene je avto samo delovni stroj. Kos mrtve kovine z motorjem ki jo premika. Namesto da bi tankal nore količine goriva not in zapravljal za gume, registracijo, zavarovanje, servis nore številke in polnil žepe drugim na račun moči avta za ta denar raje kupujem dobro hrano in družino peljem ne vse možne izlete, počitnice itd. Moj frend z NORIM avtom pa komaj čaka na regres ali pa počitnice da pride malo iz rdečih številk in minusa na račun avta. Brez zamere vsem z močnimi avti ampak to je moje osebno mnenje in life.

lp
Imel sem možnost kupiti zelo drag avto (100.000 evrov), pa sem se odločil za vikend na morju in avto za 800 evrov. Ta avto imam še danes po štirih letih. in ta avto ima porabo tako kot V8 (je pa 1600ccm s 85KM, poraba pa od 8 do 27 litrov(tok je bilo največ do sedaj)), kadar se z njim izživljam. Pač nimamo vsi enakih hobijev in jaz ne zbiram znamk ali plišastih medvedkov, ampak je moj hobi vožnja po terenu in v tem uživam, ter se sprostim in po taki vožnji pridem spočit domov ženi v objem (če ni zraven v avtu ali pa s svojim terencem za ali pred mano na vožnji - ja tut partnerje moraš znat izbirat). Hobi je sicer drag, ampak če si ga nebi mogel privoščit, ga tudi nebi imel. Sicer je avto stal samo 800 evrov(200.000 sit) pred štirimi leti in sem letos dal še 800 evrov za kompletno obovo, servise delam pa sam in deli za ta avto so zelo poceni (recimo da so na ceni enaki kot za renault 5).
Poanta ni v tem, da bi imel probleme z denarjem, če bi imel probleme, si nebi privoščil takega avtomobila. Tvoj sodelavec je pa b****r, če mu je avto prva in zadnja stvar v življenju, pa je zarad njega v rdečih številkah.
Re: Izguba vrednosti ter poraba goriva
Objavljeno: Ne sep 28, 2008 8:42 pm
Napisal/-a KARL ABARTH
Dr.M3 je napisal/-a:Velikokrat (pravzaprav skorajda povsod) se pri zelo dragih vozilih (M3, 911, S4, odlično opremljena BMW 5er...) pojavlja teženje v smislu porabe (oz. (ne)porabe goriva)!
.... (da ne vseh - zame neumnosti - naštevam) ...
Zato se mi vedno smeji, ko nekdo tako gleda na porabo pri vozilih tega ranga.

»Smeješ se kot cigan belemu kruhu» ali če hočeš Cankarja - "Ne ponujajte ljudstvu torte, ko je komaj žgancev vajeno".
Dejstvo je, da v omenjenem rangu vozil ponudba določenega modela brez dobrega, konkretnega dizla (ali več dizel agregatov) v prodajni paleti enostavno »ne gre« pa naj se tebi (in še komu) zdi do konca smešno in nesmiselno.
LP