Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
AudiBoy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1534
Pridružen: So jul 01, 2006 1:17 pm
Kraj: Severna Primorska

Napisal/-a AudiBoy Po okt 06, 2008 9:17 pm

hejho je napisal/-a:
drsokodj je napisal/-a:kupi Avto, ki ima PSA motor 1.6 HDi 110KM, daj ga čipat na 136KM in še vedno boš imel porabo okoli 4-5.5L


lahko nehaš z temi ceitroeni samo zato ker ga imaš :o

Kaj je narobe s tem, da je podal svoje mnenje?
[size=75]Volvo. For life.[/size]
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po okt 06, 2008 9:20 pm

Jaz se spomnem da neka lancia je nekoc imela kot dodatno opremo opcijo "dolga 5. prestava".
Spomnem se, da ko je prišel ven TDI 115 km so mu dali menjalnik z 6 prestavami, zato da je imel manjso porabo in da so lahko reklamirali, da je crpalka-soba varčnejši kot starejsi TDI 110.
Podobno je pri Golf V. 1.6FSI ima 6 prestav, navaden 1.6 ima le 5, zato potem lahko navajajo, da FSI porabi toliko manj ko navaden.
Viper, corvette, pa še se jih najde, imajo 6. prestavo zelo dolgo. Viper GTS ima ene 78 kmh@1000 rpm v VI. Pac tudi nekateri sportni avti imajo dolgo prestavo.
Pa manjsi obrati motorja zdaljsajo zivljenjsko dobo motorja. Manj se obrablja motor.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
strojnix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Če jul 03, 2008 10:54 am

Napisal/-a strojnix Po okt 06, 2008 9:31 pm

Mislim da fizikalno gledano ne more priti do velike razlike med porabo v 5. oz. 6. prestavi, saj avtomobil za premikanje potrebuje neko energijo, ki jo porabi za premagovanje zračnega upora, kotalnega upora koles, pogona drugih sklopov avtomobila (klima, elektrika). Ne vidim zakaj bi bil vnos energije (goriva) v višji prestavi manjši... Obrati motorja so manjši, verjetno pa mora biti stopalka za plin bolj pritisnjena v višji prestavi za doseganje iste hitrosti...
 
SpeedyRS
večni novinec
 
Prispevkov: 440
Pridružen: Po maj 05, 2008 12:24 pm

Napisal/-a SpeedyRS Po okt 06, 2008 9:35 pm

Dobri argumenti strojnix! Sm celo res podvomu v resnico o 6. brzini. Si mogoče kak inženir strojništva ali pa kaj takega?
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec Po okt 06, 2008 9:36 pm

Fanjte, naravnost smešni ste.
Vozite se s 5. prestavo cel dan, potem pa še s 6. ponoč.

Norost!
Avto z samo 5 prestavami ima 5. prestavo hitrejšo kot avto ki ima poleg pete še šesto prestavo.

Prestavno razmerje.

Tako da ne primerjajte tako da vozite v eni prestavi nižje.

Prestavno razmerje so pač spremenili, toliko bumboti pa niso da bi dodali kar še eno prestavo in pustili vse ostalo.

Primer ki ni direkt povezan: Polo 1.0 ima v 5 brzini pri 100km/h skoraj isto obratov kot polo 1.4 v četrti prestavi pri 100km/h.

Vendar ko z 1.4 mašino šaltam v 5. lahko še potegnem, med tem ko z 1.0 pa škoda kamorkol še šaltat, ker ni moči. Zato so inžinirji mislili namesto nas in prestavno razmerje ustrezno naravnali.

Vedet pa je treba da poraba ni pogojena samo z obrati motorja.

Če ti avto fajn moriš in pri 1500obratih šopaš gas do podna, je najverjetneje da bo poraba večja kot če se pelješ po pameti in obrate prilagajaš potrebam po navoru in moči.

Nauk: 6 prestava je fajn, čudežev pa ne dela. Avto z 5 prestavami se pri isti hitosti rahlo bolj vrti, vendar je količina vbrizganega goriva na en obrat motorja pač manjša, kot pri avtu z 6. prestavo. Avto z 6. prestavo pa z enim polnenjem pljune več goriva notri, da zadosti potrebam.
L.P.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po okt 06, 2008 9:38 pm

strojnix je napisal/-a:Mislim da fizikalno gledano ne more priti do velike razlike med porabo v 5. oz. 6. prestavi, saj avtomobil za premikanje potrebuje neko energijo, ki jo porabi za premagovanje zračnega upora, kotalnega upora koles, pogona drugih sklopov avtomobila (klima, elektrika). Ne vidim zakaj bi bil vnos energije (goriva) v višji prestavi manjši... Obrati motorja so manjši, verjetno pa mora biti stopalka za plin bolj pritisnjena v višji prestavi za doseganje iste hitrosti...

ja sam je treba povedat da ma diesel veliko navora kar pomeni da ni treba tok vec pritisnit stopalke v visji prestavi da bi se izenacila poraba z prestavo nizje.
Ni vse res kar napišem
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec Po okt 06, 2008 9:45 pm

abbe je napisal/-a:
strojnix je napisal/-a:Mislim da fizikalno gledano ne more priti do velike razlike med porabo v 5. oz. 6. prestavi, saj avtomobil za premikanje potrebuje neko energijo, ki jo porabi za premagovanje zračnega upora, kotalnega upora koles, pogona drugih sklopov avtomobila (klima, elektrika). Ne vidim zakaj bi bil vnos energije (goriva) v višji prestavi manjši... Obrati motorja so manjši, verjetno pa mora biti stopalka za plin bolj pritisnjena v višji prestavi za doseganje iste hitrosti...

ja sam je treba povedat da ma diesel veliko navora kar pomeni da ni treba tok vec pritisnit stopalke v visji prestavi da bi se izenacila poraba z prestavo nizje.


Lahko bi imel samo 2 prestavi. Pač bi z drugo letel 180. Mal bi težko speljal, vendar ko bi se že znašel- pa s hriba dol.

Got the point?

Avto s 5 prestavami ima peto brzino hitrejšo kot avto z 6 prestavami pa da ga tiščiš v 5. prestavi

Primer:
-avto s 5 prestavami- 5v v blokado je 200km/h
-avto s 6 prestavami 5v v blokado je 180km/h, 6. v blokado pa 205km/h

Dizel ima navor nižje, še vedno pa velja kar je strojnix rekel. Razen če se pred dizlašom dela vakum in ni zračnega upora. Potemtakem pa rabiš 3 ure in že imaš nadzvočno hitrost :lol:
L.P.
 
Uporabniški avatar
mega_ne
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 557
Pridružen: To nov 30, 2004 9:09 pm
Kraj: Wrhnka

Napisal/-a mega_ne Po okt 06, 2008 10:06 pm

suhokranjec je napisal/-a:Avto s 5 prestavami ima peto brzino hitrejšo kot avto z 6 prestavami pa da ga tiščiš v 5. prestavi

ni čisto res

bom konkretno razložil na primeru dveh vozil, ki sta sicer v dveh različnih rangih, pa vseeno

Clio 1,5 82PS 5 prestav
-v peti pri 2000/min --- 90km/h
-v peti pri 2500/min --- 120km/h
-v peti pri 3000/min --- 150km/h

Megane 1,9 120PS 6 prestav
-v peti pri 2000/min --- malenkost ČEZ 90km/h
-v šesti pri 2000/min --- 120km/h
-v šesti pri 2500/min --- 150km/h
-v šesti pri 3000/min --- 180km/h

torej Megan ima daljšo peto kot Clio in dodatno še šesto. lahko še dodam da clio ni edini avto, ki ima v peti (od petih) pri 2000/min 90km/h -- tako ima tudi P806 2,0hdi, Ford Transit..... (in še kakšen)

in res je kot je strojnix napisal - ni šesta samo za šparanje, ampak tudi za udobnejšo/tišjo vožnjo in manj obremenjevanja motorja - clio je bil pri 170 že nagravžno glasen in je imel sigurno rezervo za še eno prestavo...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po okt 06, 2008 10:41 pm

strojnix je napisal/-a:Mislim da fizikalno gledano ne more priti do velike razlike med porabo v 5. oz. 6. prestavi, saj avtomobil za premikanje potrebuje neko energijo, ki jo porabi za premagovanje zračnega upora, kotalnega upora koles, pogona drugih sklopov avtomobila (klima, elektrika). Ne vidim zakaj bi bil vnos energije (goriva) v višji prestavi manjši... Obrati motorja so manjši, verjetno pa mora biti stopalka za plin bolj pritisnjena v višji prestavi za doseganje iste hitrosti...


Fizikalno gledano - v citatu enačiš vnos energije (v obliki bencina) v motor in output mehanske energije (moč, navor) iz motorja. Tega seveda ne moreš enačit, saj motorji nimajo enakega izkoristka pri kateremkoli številu obratov. Največjega imajo v območju največjega navora - a to ni nujno najmanjša poraba - če avto takega navora ne potrebuje za premagovat vse "zaviralne" sile (aerodinamika itd - si že ti prej naštel). Zato je za avte z "rezervo" oz viškom navora (večinoma vsi turbinci in veliki am. motorji - zato tudi corvetta, viper) še kako opazna razlika med 5. in 6. - za tisto minimalno vzdrževanje hitrosti v 6. ni potrebno dajat več gasa ("rezerva" navora) kot v 5.

Povprečen avto potrebuje pri 100km/h za vzdrževanje konstantne hitrosti samo cca 20 KM (nekateri še manj) in tudi pri 140 rabi manj kot cca 40 KM - to vsak sodoben turbo motor zmore tudi v šesti z res minimalnim gasom oz gas ni potreben toliko zaradi moči - bolj zaradi vzdrževanja določenih obratov. In tu 5-brzinci gladko popušijo. Vse ob predpostavki relativne ravnine in "nedolge" pete prestave. Ni samo zaradi hrupa...

-------------------------------------

Se pa to idealno sklada z marketingom, saj normno porabo (relacijsko oz avtocestno) merijo brez pravega pospeševanja in tu se najbolj pozna 6. In še - različne razlike v porabi 5 in 6 brzinskih avtov so očitno odvisne predvsem od nastavitve prestavnih razmerij in s tem od pravega približka največjemu učinku glede na izkoristek motorja pri razl. obratih - pri "normnih" hitrostih.
Zadnjič spremenil esem, dne Po okt 06, 2008 10:44 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec Po okt 06, 2008 10:41 pm

mega_ne je napisal/-a:
suhokranjec je napisal/-a:Avto s 5 prestavami ima peto brzino hitrejšo kot avto z 6 prestavami pa da ga tiščiš v 5. prestavi

ni čisto res

bom konkretno razložil na primeru dveh vozil, ki sta sicer v dveh različnih rangih, pa vseeno

Clio 1,5 82PS 5 prestav
-v peti pri 2000/min --- 90km/h
-v peti pri 2500/min --- 120km/h
-v peti pri 3000/min --- 150km/h

Megane 1,9 120PS 6 prestav
-v peti pri 2000/min --- malenkost ČEZ 90km/h
-v šesti pri 2000/min --- 120km/h
-v šesti pri 2500/min --- 150km/h
-v šesti pri 3000/min --- 180km/h

torej Megan ima daljšo peto kot Clio in dodatno še šesto. lahko še dodam da clio ni edini avto, ki ima v peti (od petih) pri 2000/min 90km/h -- tako ima tudi P806 2,0hdi, Ford Transit..... (in še kakšen)

in res je kot je strojnix napisal - ni šesta samo za šparanje, ampak tudi za udobnejšo/tišjo vožnjo in manj obremenjevanja motorja - clio je bil pri 170 že nagravžno glasen in je imel sigurno rezervo za še eno prestavo...


Dobr. zdej si primerjal drug rang avtov z drugimi motorji. Tle možakar kupuje samo en avto. Se strinjam z povedanim, vendar primerjava ni namestu. Hočem povedat da avto ki ima 5 prestav ima le te drugače razporejene kot avto z 6 prestavami. Ker če bi bile 6 prestav zakon, potem bi vsi dali še en komplet zobnikov in ležajev zraven. Pa mogoče bi se kdo spomnil in naredil na 24 prestav (gorsko kolo varianta), pa bi se s 24o prestavo peljal, bi bencin kar izviral nazaj v tank, to bi bilo pa res ugodno :lol: :lol:
L.P.
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6395
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Po okt 06, 2008 10:42 pm

hejho je napisal/-a:
drsokodj je napisal/-a:kupi Avto, ki ima PSA motor 1.6 HDi 110KM, daj ga čipat na 136KM in še vedno boš imel porabo okoli 4-5.5L


lahko nehaš z temi ceitroeni samo zato ker ga imaš :o


brez zamere, ampak si sam isti :evil:
Slika
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1526
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Napisal/-a a_sist To okt 07, 2008 7:15 am

Se popolnoma strinjam s suhokranjcem. Če gledamo 2 enaka avtomobila, en s 5 prestavami in en s 6 prestavami, bosta pri isti hitrosti v peti brzini imela različne obrate (tisti s šesto prestavo bo imel v 5. višje obrate) zaradi različnih prestavnih razmerij.. Avtor teme je sicer napisal, da so obrati enaki kot pri puncinem, vendar tam ne gre za popolnoma enak avto.. Najbolj se pozna pri hrupu in sicer pri višjih hitrostih..
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1940
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To okt 07, 2008 7:20 am

@suhokranjec ima prav. Ne moreš ti primerjat 5. in 6. prestave pri avtu, ki ima 6 prestav. Logično je, da bodo v 6. prestavi obrati pri določeni hitrosti nižji kot pri 5. Zato ker 5. prestava pri takem avtu je izračunana bolj na kratko. Še bolj neumesna je tista primerjava z cliom in meganom z različnima motorjema.

Edina prava primerjava je: isti avto + isti motor + vse ostalo isto, le da ima en 5, en pa 6 prestav. Tisti s 6 prestavami bo jasno imel prestavna razmerja krajša. Peta prestava bo pa pri avtu s 5 prestavami neprimerno daljša, kot peta pri avtu s 6-stopenjskim menjalnikom. Kot že rečeno, v teoriji je 6 prestav bolje, ker pa prihaja do izgub med samim prestavljanjem, je v praksi drugače. Le zelo napreden robotiziran menjalnik, podoben tistemu iz formule 1 te izgube med prestavljanjem zmanjša, zato imajo nekateri izmed teh (v osebnih avtomobilih) že kar 7 prestav. Ročni menjalnik s 7 prestavami bi bil nesmiselen. Imeli bi samo še več vrtenja v prazno zaradi še krajših prestavnih razmerij.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To okt 07, 2008 9:15 am

Preberite @Esema, je dobro napisal. Sicer je pa 6. prestava res brezveze, če ima isto prestavno razmerej, kot prej 5. Če naj bi bil učinek, bi morala biti precej daljše zaračunana, da bi bilo pri enaki hitrosti recimo 700rpm manj.
Pa dajte si že dopovedat, da če je stopalka za gas bolj pritisnjena, to pomeni manj sesalnih izgub v bencinski mašini; to ne pomeni da se bencin uliva notr, saj razmerje z zrakom natančno nadzoruje računalnik in lambda.
Torej bolj ekonomično je pri npr. 130km/h voziti pri 3000 rpm in do 1/2 pritisnjenem gasu kot pri 4000 rpm in 1/4 pritisnjenem gasu. Namreč sesalne izgube in izgube trenja so manjše.
Zdi se mi, da so menjalniki izračunani za nekega povprečnega uporabnika, da mu ne zmanjka moči na klancu na AC, ker si ne upa v takem primeru prestaviti v 4. ali celo 3. prestavo. Pri večini avtov bi bila lahko 5. prestava precej daljša. Tako pa moram pri 130km/h poslušat hrumenje mašine pri 4000rpm, ko bi komot lahko vozil s 3000rpm ali še nižje.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Shebo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Sr apr 27, 2005 4:23 pm
Kraj: Nuclear City

Napisal/-a Shebo To okt 07, 2008 9:51 am

@ajkula: Vem za enega Passata Variant, ki se bo verjetno v kratkem prodajal. Letnik je 2001 ali 2002 (nisem siguren) od 1. lastnika, redno servisiran na pooblaščencu ter z 115k km.
THE GOLDEN YEARS have come at last - I cannot see, I cannot pee, I cannot chew, I cannot screw, My memory shrinks, my hearing stinks, No sense of smell, I look like hell! My body's drooping, got trouble pooping. The golden years have come at last... THE GOLDEN YEARS CAN KISS MY ASS!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To okt 07, 2008 10:33 am

vm je esem lepo razlozil kako to gre z 6.prestavo pri dizlu.nevem kje nucam telh 400nm navora.itak je skos rezerve veliko tko da ga lahko vozm u 6. pa bo poraba manjsa kot ce bi ga vozil v 5. pri isti hitrosti.pa pedalo za gas nebo nc bol prtisnjeno kot v 5. prestavi zarad viska navora.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To okt 07, 2008 11:45 am

....za avto cesto je 101% bolje da je šesta prestava, za "drkarijo" je pa vseeno, celo bolje da je samo 5.....

P.S eni 105 konjski golfi so se prodajali s 5 prestav eni s 6 (mislim, da prvi ima porabe (euromix) 5.2, drugi pa 5.1 .....je pa 6 prestav bolje za "čip" tudi 40nm več navora lahko pridobi naspram 5 brzinskega (enako je bilo pri 131 konskem audiju B6, katerega so prav tako izdobavljali s 5 ali 6- timi prestavami.......)
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To okt 07, 2008 12:16 pm

sašo5 je napisal/-a:....za avto cesto je 101% bolje da je šesta prestava, za "drkarijo" je pa vseeno, celo bolje da je samo 5.....

P.S eni 105 konjski golfi so se prodajali s 5 prestav eni s 6 (mislim, da prvi ima porabe (euromix) 5.2, drugi pa 5.1 .....je pa 6 prestav bolje za "čip" tudi 40nm več navora lahko pridobi naspram 5 brzinskega (enako je bilo pri 131 konskem audiju B6, katerega so prav tako izdobavljali s 5 ali 6- timi prestavami.......)


je pa zanimivo da 131 ps audi a4.ce ma 5. prestau ma visjo koncno kot tisti s 6 prestavami
Ni vse res kar napišem
 
M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 653
Pridružen: Sr jan 12, 2005 5:14 pm

Napisal/-a M To okt 07, 2008 9:07 pm

speedfreak je napisal/-a:130 km na dan ( sej jih tok delas ? ) ni tok velik ( sam jih delam toliko ali se vec na dan tudi ), da NUJNO rabis ladjo.


Se opravičujem za offtopic, ampak, če pa passatu lahko rečeš ladja... :roll:

Zame osebno blizu spodnji meji še sprejemljivega (po formatu mislim, ne glede na znamko)
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To okt 07, 2008 9:13 pm

ka pa je pol za tebe ladja....avtobus?
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 37 gostov