Stran 1 od 3
6. prestava
Objavljeno: Po okt 06, 2008 4:00 pm
Napisal/-a ajkula
Lep pozdrav,
Kar nekaj časa sem pregledoval tale forum pa nikjer ni bilo bolj poglobljene debate o 6. prestavi.
Imam passata (karavana) 2000 letnik, 85kw, 6 prestav in povprečno porabo od 6,1 do 6,3 na bord kompjuterju (vožnja po AC pri 130). Ok če ga pač res šparaš torej, da voziš 110-120 boš padel na 5,8. Čim greš na 140-150 bo poraba takoj 7,2!
Punca ima isto passata, 85 kw, vendar ni karavan in ima samo 5 prestav! Poraba pri njenem avtu je vsaj za 0,5 l manjša kot pri mojem avtu. Res je sicer da imajo limuzine manjši zračni upor kot karavani ampak še vedno bi 6. prestava morala vsaj izenačiti porabo z limuzino.
Problem je v tem da bom karavana zamenjal za novejšega (2005 letnik 96kw), pa zdej ne vem al nej iščem z 5 al z 6 prestavami. Iščem pač čimbolj varčen avto in če 6. prestava doprinese samo k pospeškom nič pa k porabi se mi zdi nesmiselno kupovat avto z 6. prestavami (pač avto rabim za relacije po 130 km na dan).
Kul bi bilo če bi kak lastnik passata 96 kw z 6 prestavami napisal kakšno ima povprečno porabo pri določeni povprečni hitrosti, potem pa še kakšen lastnik passata 96 kw z 5 prestavami svojo povprečno porabo pri povprečni hitrosti...
poraba.com pač nič ne pomaga ker so tam passati razvrščeni ne glede na število prestav...
Objavljeno: Po okt 06, 2008 5:23 pm
Napisal/-a KARL ABARTH
Najprej se moraš prepričat, če imata oba enak režim vožnje (povprečna hitrost, način/vrtljaji prestavljanja ... ), kot drugo pa, če je z avtomobilom na kratko vse OK.
Kot prvi "ukrep" svetujem da za nekaj časa zamenjata avtomobila, pa potem primerjata porabi.
Šesta prestava bi po vsej logiki morala vplivat na (nižjo) porabo, saj se pri enaki hitrosti voziš z nižjimi vrtljaji. Poleg tega ima 6 stopenjski menjalnik v splošnem drugačno prestavno/prestavna razmerja, kar najhitreje opaziš pri vožnji v klanec.
LP
Objavljeno: Po okt 06, 2008 5:34 pm
Napisal/-a adis
@ajkula:
najprej eno dejstvo, presedlal boš z 85kw na 96kw in seveda bo tu že čisto malo večja poraba...skratka 6 prestav je odlična zadeva
kupuješ dizla in te skrbi poraba tistega 0,5l...res ne razumem
Objavljeno: Po okt 06, 2008 5:42 pm
Napisal/-a maniaxxx
js pa razumem ( tdi fahreji.press )

..sam a ni bedno met mocn, udobn avto da se vozis 110 po AC?..pol boljs 1.0 mlincek kupit...
Objavljeno: Po okt 06, 2008 5:48 pm
Napisal/-a RedBaron
Jaz mam golfa V TDI 77kw - 6 prestav, porabo mam od 5,2 do 6,2 , pač odvisno kako vozim in kje.
Pri golfu je z tem motorjem možen 5 ali 6 stopenjski menjalnik in v tovarniških podatkih piše, da ima 5 stopenjski manjšo porabo
77KW - 5 prestav:
končna hitrost: 187 km/h
pospešek do 100km/h: 11,3
poraba:
mestna 6,5 - 6,7
relacija 4,3 - 4,6
kombinirano 5,0 - 5,3
77kw - 6 prestav:
končna hitrost: 187 km/h
pospešek do 100km/h: 11,1
poraba:
mestna 6,8 - 7
relacija 4,4 - 4,7
kombinirano 5,2 - 5,5
Tako pravijo tovarniški podatki
![preberi si :[]](./images/smilies/menu-readthepost2.gif)
Objavljeno: Po okt 06, 2008 6:00 pm
Napisal/-a Dr.M3
Zakaj pa ma pol ta Golf sploh 6 prestav, če je pa kao večja poraba? I don't get it

Objavljeno: Po okt 06, 2008 6:02 pm
Napisal/-a tili
Ne komplicirat pri tako mali razliki v porabi in z tvojim avtom ni nič narobe. Saj je še tu kup drugih dejavnikov, ki vplivajo na porabo: gume,klima,potniki....
Objavljeno: Po okt 06, 2008 6:04 pm
Napisal/-a Polo78
Zanimiva tema. Tudi jaz se sprašujem ali 6. prestava res doprinese kaj k manjši porabi ali je to le bolj kot ne modna muha oz. marketing?
V teoriji bi vsekakor morala bit poraba pri 6 stopenjskem menjalniku manjša, sploh pri konstantni vožnji po avtocesti npr. A ker vemo, da je teorija eno praksa pa drugo, se postavijo vprašanja, če je res tako. Sam sem že vozil nekaj avtov s 6. prestavami, ne rečem za avtocesto je zakon, pri pospeševanju pa je več t.i. vrtenja "v prazno" zaradi krajših prestav. Treba je pa tudi vedeti, da so malenkostne izgube pri samem prestavljanju, ki ga je pri 6 st. menjalniku več. Tako da bo podatek za Golf 5 verjetno kar držal.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 6:06 pm
Napisal/-a Primoz_86
6. brzina je bolj zaradi manjšega hrupa kot zaradi porabe. V 6. moraš bolj tiščat gas kot v 5. pri isti hitrosti, zato pride poraba malenkost višja, to je vsaj moja razlaga, na podlagi vožnje dveh 5 brzincev z enakim motorjem, od katerih ima eden dosti daljšo 5. brzino
Objavljeno: Po okt 06, 2008 6:07 pm
Napisal/-a ajkula
sva tudi zamenjala avtomobila, in sem tudi jst ga precej vozil in dejstvo je da pri 130 na uro imam v 6. prestavi približno enako število vrtljajev kot v 5 pri puncinem. Razlika se pokaže šele pol od 160 naprej (v vrtljajih). Razlika se kaže mogoče v glasnosti. Drugače pa imam avto že več kot 2 leti in še nisem imel nobenih problemov (celo olja mi ne pije).
adis
brat ima passata 96 kw (6 prestav) in ima približno enako porabo kot jst (6 prestav). Ne gre za porabo 0,5l oz. tudi malo če upoštevaš da na leto delam vsaj po 40 tisoč km, bolj gre za problem da je v sloveniji že itak malo passatov, ki bi ustrezali kriterijem, ki sem si jih postavil (1. lastnik, servisna knjižica, nezaleten, čim manj kilometrov, 96kw, vsaj 4 blazine, tempomat) in če tem dodam še 6 prestavo je potencialnih avtov na trgu še manj.
Zato ne vem al čem sploh gledat na to 6 prestavo, ker v bistvu ugotavlam da ti dejansko nč ne nuca.
speedfreak
v bistvu ne razumeš, velik, udoben, močan avto kupujem zaradi tega ker sem povprečno minimalno 2 uri na dan v njem, avto kupujem za prevozno sredstvo katerega prva lastnost naj bo varnost in udobje vse ostalo mi je postranskega pomena. Vozim pa po omejitvah (na AC 130 naštimam tempomat ) tako da se lepo udobno in varno pripeljem domov.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 7:12 pm
Napisal/-a TOYOTA
mogoče bo tole malo off, ampak meni se 6 pozna in kar veliko pozna...primer: 1 dan sem se vozil od doma v lj(cca. 55 km v eno stran) v 5 drug dan pa uporabljal izključno 6...poznalo se je pri isti hitrosti cca. 2 litra, veliko v mojem primeru..recimo v 6 se peljem 140 kmh pri 3100 obratih in avto pokuri občutno manj kot v peti, tako, da meni se splača, sicer je mogoče pri dizlih drugače, kot pišete, gre pa za 2,5 turbo bencinarja....
lp,.a
Objavljeno: Po okt 06, 2008 7:17 pm
Napisal/-a abbe
6. prestava je v vsakem pogledu z namenom v avtu.vsi novejsi jo imajo,nekateri imajo zj ze 7. tko da sam zarad lepsega tm ni.jst ma s 6. glih tako manso porabo kot ce se vozim v 5.
je pa razlika med karavanom in limuzino.
tuki je neki teze pa se aerodinamika je velik slabsa.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 7:19 pm
Napisal/-a ducky
-A ker vemo, da je teorija eno praksa pa drugo, se postavijo vprašanja, če je res tako. Sam sem že vozil nekaj avtov s 6. prestavami, ne rečem za avtocesto je zakon, pri pospeševanju pa je več t.i. vrtenja "v prazno" zaradi krajših prestav. Treba je pa tudi vedeti, da so malenkostne izgube pri samem prestavljanju, ki ga je pri 6 st. menjalniku več. Tako da bo podatek za Golf 5 verjetno kar držal.
ajkula je napisal/-a:sva tudi zamenjala avtomobila, in sem tudi jst ga precej vozil in dejstvo je da pri 130 na uro imam v 6. prestavi približno enako število vrtljajev kot v 5 pri puncinem. Razlika se pokaže šele pol od 160 naprej (v vrtljajih). Razlika se kaže mogoče v glasnosti. Drugače pa imam avto že več kot 2 leti in še nisem imel nobenih problemov (celo olja mi ne pije).
jaz mislim, da to dvoje kar precej drži.
torej potemtakem se ti splača vzet 6. prestavo le, če velik in hitro voziš po AC, drugač pa ne.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 7:21 pm
Napisal/-a maniaxxx
ajkula je napisal/-a:sva tudi zamenjala avtomobila, in sem tudi jst ga precej vozil in dejstvo je da pri 130 na uro imam v 6. prestavi približno enako število vrtljajev kot v 5 pri puncinem. Razlika se pokaže šele pol od 160 naprej (v vrtljajih). Razlika se kaže mogoče v glasnosti. Drugače pa imam avto že več kot 2 leti in še nisem imel nobenih problemov (celo olja mi ne pije).
adis
brat ima passata 96 kw (6 prestav) in ima približno enako porabo kot jst (6 prestav). Ne gre za porabo 0,5l oz. tudi malo če upoštevaš da na leto delam vsaj po 40 tisoč km, bolj gre za problem da je v sloveniji že itak malo passatov, ki bi ustrezali kriterijem, ki sem si jih postavil (1. lastnik, servisna knjižica, nezaleten, čim manj kilometrov, 96kw, vsaj 4 blazine, tempomat) in če tem dodam še 6 prestavo je potencialnih avtov na trgu še manj.
Zato ne vem al čem sploh gledat na to 6 prestavo, ker v bistvu ugotavlam da ti dejansko nč ne nuca.
speedfreak
v bistvu ne razumeš, velik, udoben, močan avto kupujem zaradi tega ker sem povprečno minimalno 2 uri na dan v njem, avto kupujem za prevozno sredstvo katerega prva lastnost naj bo varnost in udobje vse ostalo mi je postranskega pomena. Vozim pa po omejitvah (na AC 130 naštimam tempomat ) tako da se lepo udobno in varno pripeljem domov.
To razumem, ampak nekak sm mnenja, da ce imas denar za avto ranga passat, ti pol litra porabe ne pomen veliko, sploh ce gledas kok vecja je nabavna cena, registracija, gume ipd v primerjavi z manjsim avtom. 130 km na dan ( sej jih tok delas ? ) ni tok velik ( sam jih delam toliko ali se vec na dan tudi ), da NUJNO rabis ladjo.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 7:22 pm
Napisal/-a valvoline
K smo se včasih spraševal če je pr golfa2 z 4 ali 5 prestav razlika v porabi .....
Po mojem je 6 prestava izključno zarad hrupa in nič druzga. Al pa vožnja avta čez 150kmh in se mašina pr tej hitrosti precej manj obremeni. Je pa razlika v 5ti prestavi med avtami različnih tipov precejšna. Enemu avto se recimo na 120kmh v 5to prestavo mašina suče z 3000 vrtljajev drugemu avtu pr enaki hitrosti 2500vrtljajev,tretjemu pa 3500 vrtljajev in tu je štos.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 8:28 pm
Napisal/-a ajkula
speedfreak
To razumem, ampak nekak sm mnenja, da ce imas denar za avto ranga passat, ti pol litra porabe ne pomen veliko, sploh ce gledas kok vecja je nabavna cena, registracija, gume ipd v primerjavi z manjsim avtom. 130 km na dan ( sej jih tok delas ? ) ni tok velik ( sam jih delam toliko ali se vec na dan tudi ), da NUJNO rabis ladjo.[/quote]
Ne dejansko mi pol litra porabe ne pomeni veliko, ti pa še vedno ne razumeš kaj sem hotel vprašat. Kaj ti nuca 6 prestava? Porabo imaš višjo če imaš 6 prestav, poteguje približno enak, glasnost je mogoče manjša? In to je očitno to. Potemtakem je bolš kupit avto z 5 prestavami.
in kot sem ti že odpisal manjši avto je manj varen in manj udoben, tako da nujno rabim ladjo...
Objavljeno: Po okt 06, 2008 8:31 pm
Napisal/-a scisco1
Pri mojem stilotu (103 kw) recimo da držim hitrost 150 km/h v peti pije 6 - 6.2, v šesti pa 5.4 - 5.6 .
Tako da se mi šesta kar pozna.
Objavljeno: Po okt 06, 2008 8:48 pm
Napisal/-a kolesar
scisco1 je napisal/-a:Pri mojem stilotu (103 kw) recimo da držim hitrost 150 km/h v peti pije 6 - 6.2, v šesti pa 5.4 - 5.6 .
Tako da se mi šesta kar pozna.
težko verjet da tako malo pije pri 150

Objavljeno: Po okt 06, 2008 8:50 pm
Napisal/-a drsokodj
kupi Avto, ki ima PSA motor 1.6 HDi 110KM, daj ga čipat na 136KM in še vedno boš imel porabo okoli 4-5.5L
Objavljeno: Po okt 06, 2008 9:05 pm
Napisal/-a hejho
drsokodj je napisal/-a:kupi Avto, ki ima PSA motor 1.6 HDi 110KM, daj ga čipat na 136KM in še vedno boš imel porabo okoli 4-5.5L
lahko nehaš z temi ceitroeni samo zato ker ga imaš
