nasveti pri nakupuvanju rabljenega avta
Objavljeno: To okt 28, 2008 5:15 pm
evo:
SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU RABLJENEGA AVTOMOBILA:
Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. Žepna svetilka (delujoča)
4. Magnetek
5. Merilec tlaka v gumah
Prodajalec
1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot kupljen slab!
4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj prikriva.
5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, … lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev – prometna, zavarovalna polica, servisna knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio – le kako ga je sam poslušal?
9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo “fušal/pocal” pri avtu.
13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil, pozabite na to.
14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega ali pa na pooblaščeni servis, potlej pa tako ali tako pozabite na ta avto.
Pregled karoserije
1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih blarnikov? Sumljivo…
5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih, na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih. Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek “prešprican”.
8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že ne).
10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj prevoženih kilometrov.
11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo. To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli tudi rjo.
13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat pozorni, če je bila stranice gume “poplajhana” s črno barvo.
14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj – pozimi mora voziti na zimskih, polet na letnih? Če je menjal zaradi “dirkaške” vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam “govori” števec tudi prav, vendar ne za vas!
15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike – tehnični?
18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta – tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.
Pregled podvozja in koles
1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči – napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah – verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. Preverite blažilnike – poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. Preverite, če imajo kolesa “luft”: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo “luft” potem so verjetno ležaji obrabljeni.
5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski prenos (zobata letev…). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi treba kaj še popraviti na tem avtu.
Test zavor
1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni – normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (“do pleha”). Če se, ima zavorni sistem “luft”, ali pa pušča – zavorni cilinder ne tesni.
5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!
Pregled motorja
1. Preglejte motorni prostor – predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma “zasvinjan” ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno narobe – minus točke
3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni dobro.
5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature – če kaže normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.
SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU RABLJENEGA AVTOMOBILA:
Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. Žepna svetilka (delujoča)
4. Magnetek
5. Merilec tlaka v gumah
Prodajalec
1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot kupljen slab!
4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj prikriva.
5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, … lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev – prometna, zavarovalna polica, servisna knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio – le kako ga je sam poslušal?
9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo “fušal/pocal” pri avtu.
13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil, pozabite na to.
14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega ali pa na pooblaščeni servis, potlej pa tako ali tako pozabite na ta avto.
Pregled karoserije
1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih blarnikov? Sumljivo…
5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih, na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih. Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek “prešprican”.
8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že ne).
10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj prevoženih kilometrov.
11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo. To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli tudi rjo.
13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat pozorni, če je bila stranice gume “poplajhana” s črno barvo.
14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj – pozimi mora voziti na zimskih, polet na letnih? Če je menjal zaradi “dirkaške” vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam “govori” števec tudi prav, vendar ne za vas!
15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike – tehnični?
18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta – tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.
Pregled podvozja in koles
1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči – napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah – verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. Preverite blažilnike – poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. Preverite, če imajo kolesa “luft”: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo “luft” potem so verjetno ležaji obrabljeni.
5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski prenos (zobata letev…). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi treba kaj še popraviti na tem avtu.
Test zavor
1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni – normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (“do pleha”). Če se, ima zavorni sistem “luft”, ali pa pušča – zavorni cilinder ne tesni.
5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!
Pregled motorja
1. Preglejte motorni prostor – predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma “zasvinjan” ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno narobe – minus točke
3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni dobro.
5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature – če kaže normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.