Stran 1 od 4

Avtomatic

Objavljeno: Če jan 14, 2010 10:45 pm
Napisal/-a peters
Pozdravljeni

Že dolgo se nisem oglasil, pa zdaj vprašanje postavljam jaz.
V glavo sem si zapičil, da kupim avtomatika. Nagledal sem nekaj Passatov in A4 in ti so v večini tiptronic, le v manjši meri (starejši) z navadnim avtomatskim menjalnikom.
Vem, da moram paziti, da kupim vzdrževanega in z redno menjanimi olji, kar verjetno velja za oboje. Tiptronic menda zvezno prestavlja, navadnem lahko šteješ prestave...
Moje vprašanje je, kakšna je bistvena uporabniška razlika med obema menjalnikoma in kateri so načelno vzdržljivejši?
Se priporočam tudi za druge komentarje.

LP

Peter

Objavljeno: Če jan 14, 2010 11:16 pm
Napisal/-a cruiser1
Tiptronic menjalnikov ne poznam dobro je pa glavna razlika, da imajo možnost ročnega prestavljanja + -. Sicer mi nikoli ne bo jasno zakaj ročno pretikat, če imaš automatica, ampak očitno si nekateri želijo na vsak način dokazati, da so pametnejši od menjalnika.
Jaz osebno sem prepričan, da je navaden klasičen menjalnik boljši in vzdržljivejši. kašni so "navadni" menjalniki v nemških avtomobilih, ki jih gledaš ne vem, velikokrat pa je slišati, da so tiptronici v audijih precej pokravljivi in nezaslišano dragi za popravit. Koliko je to res, nevem.

Objavljeno: Če jan 14, 2010 11:33 pm
Napisal/-a lisko
cruiser1 je napisal/-a:Tiptronic menjalnikov ne poznam dobro je pa glavna razlika, da imajo možnost ročnega prestavljanja + -. Sicer mi nikoli ne bo jasno zakaj ročno pretikat, če imaš automatica, ampak očitno si nekateri želijo na vsak način dokazati, da so pametnejši od menjalnika.
Jaz osebno sem prepričan, da je navaden klasičen menjalnik boljši in vzdržljivejši. kašni so "navadni" menjalniki v nemških avtomobilih, ki jih gledaš ne vem, velikokrat pa je slišati, da so tiptronici v audijih precej pokravljivi in nezaslišano dragi za popravit. Koliko je to res, nevem.


Lepo ti pride prav če ga goniš čez ovinke.....lepo pred ovinkom ročno šaltaš nazaj in s polnim plinom odpelješ iz ovinka.....če pustiš elektroniki svoje butasto mišljenje ti pred ovinkom menja navzgor ( spustiš gas in zaviraš motor pa hoče se vrtet s čim nižjimi obrati..) sred ovinka pohodiš (kick down) pa sunkovito menja tudi do dve prestavi nazaj kar zna bit malo nelagodno....
Po klancu navzdol pa ročno pretakneš nižje in motor sam zavira....

Vsaj zame je to velika prednost.

Objavljeno: Če jan 14, 2010 11:34 pm
Napisal/-a IcEm4n
mogoče tud komu zapaše kdaj pa kdaj ročno šaltat. Isto, kot da bi vprašu, zakaj imajo nekateri avtomatiki prestavo 1 in 2.

Sicer je pa že lisko pred mano razložu, zakaj ročno pretikanje.

Objavljeno: Če jan 14, 2010 11:40 pm
Napisal/-a supr
Samo toliko, da vas popravim: pri Audiju se je za izogibat multitronic menjalnika in ne tiptronic. Tiptronic deluje odlično pri vseh znamkah.
Pri Audiju je pa težava z multitronic menjalniki tja do letnika 2005 (mogoče se motim glede letnika).

Objavljeno: Če jan 14, 2010 11:50 pm
Napisal/-a CePO
ta tiptronic način je še vedno avtomatika...avto ti npr. ne dovoli menjati v 1. prestavo če imaš nad 30km/h, prav tako bo menjal samodejno v nižjo prestavo če so obrati prenizki, v višjo pa menja ko si pač na blokadi...
je pa fajn malo premikati tisto ročko gor pa dol, če si nimaš kaj začeti med vožnjo.. :)

če boš že nabavljal stvar se pač malo pelji, če ne cuka bi naj bil OK :)
nam dela tiptronic v passatu že 238k km skoraj, olje pa je bilo menjano mislim da 2x vmes
imamo pa tudi klasiko od 4-prestav avtomata v cliotu, pa občasno pogrešam tiptronic način, posebej v mestni vožnji, ker za moje pojme je mestna poraba 12,5l/100km za 1.6 16V prevelika, avtomat gor/dol, s tiptronicom pa sem mnenja da bi šlo pod 9l skoz.. :)
za multitronic nebi vedel kaj povedati, ampak če je isto kot pri hondi CVT, ne kupuj, ker razen nizkih obratov in posledično porabe, vsaj meni ne potegne. mora se vsaj malo čutiti da nekaj menja, ne pa skuter stil pospeševanje in vsega...

aja, še eno dejstvo...
če kupiš avtomatika, zelo dvomim, da boš še kaj drugega gledal ob nabavi avta.. :D

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 12:02 am
Napisal/-a cruiser1
lisko je napisal/-a:Lepo ti pride prav če ga goniš čez ovinke.....lepo pred ovinkom ročno šaltaš nazaj in s polnim plinom odpelješ iz ovinka.....če pustiš elektroniki svoje butasto mišljenje ti pred ovinkom menja navzgor ( spustiš gas in zaviraš motor pa hoče se vrtet s čim nižjimi obrati..) sred ovinka pohodiš (kick down) pa sunkovito menja tudi do dve prestavi nazaj kar zna bit malo nelagodno....
Po klancu navzdol pa ročno pretakneš nižje in motor sam zavira....

Vsaj zame je to velika prednost.


Ja, če ga goniš čez ovinke ti lahko pride prav. Nič ne rečem. Ampak že z navadnim aut. menjalnikom brez pretikanja lahko goniš čez ovinke preko vseh prometnih omejitev. Ampak prav nekateri imajo lahko v tem veselje in vse lepo in prav. Motijo me pa ljudje, ki imajo tiptronic in potem stalno ročno pretikajo brez potrebe! Poznam in vem za take modele! Enostavno mu ni prav kako šalta menjalnik in na koliko obratov dela motor in potem celo na avtocesti stalno pretikajo ročno, da drži "zdrave" obrate :roll:
Omenjaš butasto elektroniko. Navaden aut. menjalnik je nima. Imam pa jaz overdrive, ki ga lahko izklopim pred ovinkom in menjalnik takoj prestavi navzdol! To je zelo primerno za vožnjo v mestni gužvi in vožnjo v klanec, če rabiš obrate in po klancu navzdol, da motor zavira.
Ročno pretikanje ima neko prednost, ki pa se mi zdi, da jo v glavnem povprečen voznik niti ne potrebuje.

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 12:12 am
Napisal/-a cruiser1
supr je napisal/-a:Samo toliko, da vas popravim: pri Audiju se je za izogibat multitronic menjalnika in ne tiptronic. Tiptronic deluje odlično pri vseh znamkah.
Pri Audiju je pa težava z multitronic menjalniki tja do letnika 2005 (mogoče se motim glede letnika).


Opa! oops očitno sem zamešal vse skupaj! Multitronic je torej tisti nebodigatreba.

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 1:00 am
Napisal/-a lisko
cruiser1 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Lepo ti pride prav če ga goniš čez ovinke.....lepo pred ovinkom ročno šaltaš nazaj in s polnim plinom odpelješ iz ovinka.....če pustiš elektroniki svoje butasto mišljenje ti pred ovinkom menja navzgor ( spustiš gas in zaviraš motor pa hoče se vrtet s čim nižjimi obrati..) sred ovinka pohodiš (kick down) pa sunkovito menja tudi do dve prestavi nazaj kar zna bit malo nelagodno....
Po klancu navzdol pa ročno pretakneš nižje in motor sam zavira....

Vsaj zame je to velika prednost.


Ja, če ga goniš čez ovinke ti lahko pride prav. Nič ne rečem. Ampak že z navadnim aut. menjalnikom brez pretikanja lahko goniš čez ovinke preko vseh prometnih omejitev. Ampak prav nekateri imajo lahko v tem veselje in vse lepo in prav. Motijo me pa ljudje, ki imajo tiptronic in potem stalno ročno pretikajo brez potrebe! Poznam in vem za take modele! Enostavno mu ni prav kako šalta menjalnik in na koliko obratov dela motor in potem celo na avtocesti stalno pretikajo ročno, da drži "zdrave" obrate :roll:
Omenjaš butasto elektroniko. Navaden aut. menjalnik je nima. Imam pa jaz overdrive, ki ga lahko izklopim pred ovinkom in menjalnik takoj prestavi navzdol! To je zelo primerno za vožnjo v mestni gužvi in vožnjo v klanec, če rabiš obrate in po klancu navzdol, da motor zavira.
Ročno pretikanje ima neko prednost, ki pa se mi zdi, da jo v glavnem povprečen voznik niti ne potrebuje.


Govora je o sodobnem multitronicu in ta ima še koliko nepotrebne elektronike....
Foter ga ima v mercedezu....in stvar res kulturno pretika. brez cukanja in zatikanja. In res je.....ko boš enkrat peljal avtomatika več za drugimi avti ne boš gledu....Se pa jaz tudi igram z ročico oops

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 4:29 am
Napisal/-a bass
Za normalno vožnjo uporabljaš D, za športnejšo vožnjo (prehitevanje, hitro speljevanje) pa avtomatski sport mode.

Za zelo športno vožnjo po ovinkasti cesti ozr. na progi je manual shift funkcija vseeno zelo koristna.
Odzivnost pedalke je veliko boljša v ročni varianti, zaradi tega, ker ni potrebno čakat na tisto menjavanje prestavo ali dve nižje, to je dobro razložil že lisko.
Vstop v ovinek je preciznejši, če zaviramo tudi z motorjem, tudi pospeševanje iz ovinka je bolj smooth, če imamo avto v točno tisti prestavi, ki jo rabimo za optimalno vleko iz ovinka.
V športnem avtomatskem programu menjalnik sam (z nekim časovnim zamikom) menja prestave, ko pohodiš gas pedalko, to pomeni, da ne moreš držat idalne linije in imaš zaradi tega dosti manj kontrole.
V manual načinu pa lahko avto postaviš na 10 cm natančno na točno tisto linijo, ki si si jo zamislil.

Verjetno se marsikomu tole ne zdi pomembno, češ omejitve pa kazni pa saj je sport mode dovolj...ni vse v hitrosti.

Motoristi dobro vedo, da se motocikel krmili tudi z gasom.
Dirkači, ki brusijo kolena po asfaltu to lahko počno predvsem z natančnim doziranjem ročice za plin.
Če bi Rossi odpeljal ovinek brez gasa s takim nagibom kot navadno, bi se prekucnil na bok.
Ravno natančno doziranje plina mu omogoča, da motocikel ostane pokonci, saj je med pospeševanjem, zaradi sil, ki vplivajo na vzmetenje, veliko bolj stabilen in sili navzgor, v pokončno pozicijo.

Ta fizika deluje podobno pri avtomobilu, z odprtim plinom gre avto v ovinku kot po tirnicah.
Če je pa kdo skeptičen, naj proba kak oster ovinek odpeljat v 5. prestavi...takrat avto pelje tebe in ne ti avta.

Če so ti ovinki užitek in v primerni situaciji tudi kakega hitreje odpelješ, je najlepši občutek, ko lahko avto precizno kontroliraš pri vstopu, sredi, ter pri izhodu iz ovinka.
Dinamična in tehnično dobra vožnja je vedno gladka in tekoča, ne glede na hitrost s katero se peljemo.
Vsak lepo odpeljan ovinek pa je nagrada za voznika.

Na ravnini, v mestni gneči ipd. je uporaba ročnega pretikanja nesmiselna in le poveča porabo goriva.
Ko pa prideš na konkretne ovinke je meni osebno manual mode neprecenjiva funkcija.

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 8:11 am
Napisal/-a Vz_ace
avtomatik ----> dolgčas.... ;)

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 8:27 am
Napisal/-a M
Nekaj netočnosti je bilo tukaj napisanih. Se ne bom spuščal v to ali avtomatika ja ali ne, ker je to stvar osebnega okusa ali navade, praviloma pa velja, da kdor enkrat proba avtomatika noče nazaj. Velika večina sodobnih t.i. avtomatskih menjalnikov ima možnost ročnega prestavljanja, za tiste, ki jim to pač paše.

Najprej Tiptronic, oziroma tiptronic:
v principu je zadevo naredil Porsche in samo on jo piše z veliko začetnico. Licenčno ga uporabljajo tudi drugi proizvajalci, npr. koncern VAG, Land Rover, itd. Gre za klasičen avtomatski menjalnik s konverterjem navora, ki omogoča tudi ročno izbiro prestavnih razmerij. Zadeva deluje ODLIČNO v obeh načinih in se praviloma ne kvari.

Multitronic je Audijevo ime za brezstopenjski menjalnik, pri katerem imaš ravno tako možnost ročne izbire prestavnih razmerij. V avtomatskem načinu pospešuje zvezno, brez prekinitev, kot skuter, obrati ves čas pospeševanja ostenejo milimeter pod rdečim poljem. V ročnem načinu prestavljaš pač sam, 6, 7, po novem pa celo 8 prestavnih razmerij je na voljo, odvisno od št. lamel v menjalniku. Multitronic 1. generacije, nekje do 2005, je katastrofa. Redko zdrži do 200.000 km, popravlja se ne, ampak se menja s tovarniškom obnovljenim, strošek je astronomski. Z drugo generacijo naj bi težave odpravili, tudi nekaterim iz 1. generacije so dodali 7. lamelo in naj bi delovali bolje. V vsakem primeru se je zadevi za izognit v širokem loku, čeprav kadar deluje, je vožnja odlična.

Potem pa imaš, poleg klasičnih avtomatskih menjalnikov, še ročne robotizirane menjalnike, kjer ročni menjalnik krmili elektronika, nima pretvornika navora, ima sklopko (ali dve). Deluje lahko v avtomatskem načinu ali pa prestave izbiraš ročno sekvenčno. Takšni so npr. oplov easytronic, VAG-ov DSG ali Alfin selespeed.

Torej: ni vsak avtomatik dejansko avtomatik... ;)

@Lisko: v Mercedesu multitronica ni, in tudi tvoj oče ga nima, ker jih imajo samo Audiji, edina izjema je novi Seat Exeo. Mercedes ima precej različnih vrst svoje lastne avtomatike, npr. 4MATIC (samo v povezavi s pogonom 4x4, že samo ime pomeni kombinacijo 4 kolesnega pogona in avtomatike), 5G-tronic, 7G-tronic...

@IcEm4n: tega zakaj imajo avtomatiki prestavo 1 in 2, tega pa ne razumem, kaj si mislil. Avtomatiki imajo več prestav, nekateri, stari imajo nrp. samo 3, nekateri moderni pa 7. Če pa misliš oznaki 1 in 2 ob ročki menjalnika gre pa za omejevanje prestavljanja. V položaju 2 uporablja menjalnik samo prvi dve prestavi, v položaju 1 pa celo samo prvo. To je primerno zlasti za zelo slabe vozne razmere (led, sneg), za hude klance, vleko težkih prikolic, ali za kombinacijo vsega tega.

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 9:03 am
Napisal/-a adis
Vz_ace je napisal/-a:avtomatik ----> dolgčas.... ;)


ravno nasprotno ;) možnost full avtomatike ali pa samo semi avtomatike je zakon ( moje izkušnje z vw pheatonom 6.0 w12 )

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 9:43 am
Napisal/-a Vseved
Zavedaj se dejstva, da če naletiš na nevzdrževan menjalnik, lahko kar na široko odpreš denarnico. Nov "tiptronic" stane nekje 3-4k €. Premisli še enkrat.

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 9:48 am
Napisal/-a roberto-82
js bi pa rad probo avtomatika oz tiptronika da bi vido kk ta stvar pretika kako vleče v koleoni ko se premikaš počasi kako se menjalnik ozove pa nimam te možnosti
ker spomladi bom kupo avto pa sem skeptičen glede avtomatika enkrat me je peljav eden z mercedezom 90l avtomatik pa je rabo 100m preden je prešalto pa neki cuko katastrofa. :D

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 9:59 am
Napisal/-a IcEm4n
M: mišljeno je blo tadrugo. Slučajno sem omenil, ker criuser1 "jamra" o tem, da je ročno pretikanje nesmisel pri avtomatikih (no vsaj on ne vidi smisla v tem), v podpisu pa ima napisano to, v kar sm se jst "spotaknu" (P R N D 2 1)

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 10:03 am
Napisal/-a Vseved
IcEm4n je napisal/-a:v kar sm se jst "spotaknu" (P R N D 2 1)


Tista 2 in 1 se mi zdi da sta programa za različne režime voženj; nekaj takega kot je včasih pisalo W za winter program...

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 10:30 am
Napisal/-a CePO
pozicije 2, 1, D2, D3 ipd. so položaji za gor/dol v klancih, da pač motor bremza, isto kot če pri ročnem dol po klancu npr. pustiš v 2. prestavi in bremzaš samo po potrebi...

@roberto-82: za v kolono je avtomatik, če mene vprašaš, še posebno zakon..:D
vse uravnavaš samo s pedalom zavore, malo popustiš pa že gre tam enih 5-10km/h.
glede tistega mercedesa pa je pač odvisno od menjalnika, tudi moj clio, ki ima samo 4 prestave, vleče dolgo do menjave, cukne pa samo iz 1. v 2., pa še to samo v nizkih obratih, tam okoli 4000 obratov se ne čuti skoraj nič od cukanja

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 10:40 am
Napisal/-a roberto-82
ja no saj prajim da zato bi pa rad probo prej kk se mni obnese :D

Objavljeno: Pe jan 15, 2010 10:48 am
Napisal/-a cruiser1
Vseved je napisal/-a:Zavedaj se dejstva, da če naletiš na nevzdrževan menjalnik, lahko kar na široko odpreš denarnico. Nov "tiptronic" stane nekje 3-4k €. Premisli še enkrat.


Mislim, da smo to že razčistili. Problematični in predragi naj bi bili multitronic menjalniki. Automatski menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja (tiptronic) se lahko poravi za sprejemljiv denar.

IcEm4n je napisal/-a:M: mišljeno je blo tadrugo. Slučajno sem omenil, ker criuser1 "jamra" o tem, da je ročno pretikanje nesmisel pri avtomatikih (no vsaj on ne vidi smisla v tem), v podpisu pa ima napisano to, v kar sm se jst "spotaknu" (P R N D 2 1)


Jamram, ker mislim, da za večino ni nujna pa vseeno stalno neki šarijo po ročki, gor pa dol! Namesto, da bi to uporabili res samo takrat, ko ima smisel.
P R N D 2 1 Tak menjalnik imam jaz. 1 in/ali 2 prestavo uporabiš takrat, kot ti je v glavnem že @M povedal.

roberto-82 je napisal/-a:js bi pa rad probo avtomatika oz tiptronika da bi vido kk ta stvar pretika kako vleče v koleoni ko se premikaš počasi kako se menjalnik ozove pa nimam te možnosti
ker spomladi bom kupo avto pa sem skeptičen glede avtomatika enkrat me je peljav eden z mercedezom 90l avtomatik pa je rabo 100m preden je prešalto pa neki cuko katastrofa. :D


Automatic je prav za mestno gužvo idealen. Zakaj je mercedes cukal in po tvojem prepozno menjal nebi vedel. Če je rabil 100m, da je prestavil potem ni bila gužva! Je pa tako menjalniki se med seboj rahlo razlikujejo. Pri mojem je priporočljivo v mestni koloni izklopiti overdrive, da menjalnik čim manj po nepotrebnjem prestavlja. Meni v gužvi ni nikoli cuknilo in tudi ne vem za primer, da bi kdaj komu kaj cukalo. Se pa lahko v gužvi zgodi, da menjalnik prestavi ravno v trenutku, ko imaš že veliko obratov v prvi prestavi in spustiš gas, takrat je možno, da res narahlo rukne. Ampak to skoraj da ne občutiš pa še zelo, zelo redko se zgodi.