Stran 1 od 1

Snaran 1.9 TDI - se splača tiptronic (DA/NE)?

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 8:56 am
Napisal/-a smash
Sem pred nakupom novega avtomobila in si trenutno ogledujem sharane. Našel sem enega tiptronica, vendar me zanima, kakšne izkušnje imate z avtomatičnimi menjalniki.

Sam namreč še nikoli nisem vozil avta z avtomatskim menjalnikom in me zato malo skrbi, da ne bom kasneje razočaran.

Na netu sem prebral da so ti tiptronici dobri menjalniki in se ob rednem vzdrževanju ne kvarijo kartako.

Bolj me skrbi sama vožnja z avtom. Ali bo prestavljal kadar mu zapaše in držal motor v visokih vrtljajih? Obstajajo različni programi v teh menjalnikih? Recimo športni, pa tak, ki menja pri nižjih vrtljajih? Je motor 1.9 TDI dovolj "zmogljiv", da bi tiptronic sploh prišel v upoštev?

Skratka zanima me, kakšne izkušnje imate z njimi, še posebej tisti, ki imate sharane z tiptronici.

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 10:26 am
Napisal/-a avtomobili001
avtomatski menjalnik je super zadevca :D moraš pa biti pazljiv,da je bil redno servisiran kot si že omenil

teli novejši menjalniki so že tako sposobni,da so bolj ekonomični kot mi ročico samo premakneš v pozicijo D ter spustiš zavorni pedal ter greš :D glede prestavljanja je pa vse odvisno od tvoje noge,če boš ti stoplako za gas pohodil bo menjalnik pustil,da gre avto v visoke vrtljaje če boš pa dal malo gasa bo pa prestavljal v nižjih vrtljajih odvisno je tudi,če gre avto v hrib.Idina stvar,ki se jo maraš navaditi je prehitevanje,ker menjalnik potrebuje kakšno sekundo,da prestavi navzdol....ko boš prehiteval svetujem,da daš ročico v pozicijo S-sport lahko pa tudi sam prestavljaš v funkciji +-

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 10:38 am
Napisal/-a mevden
DSG menjalnik menja zelo hitro, niti približno 1 sekundi. Sploh ne opaziš kdaj je zamenju. A si gledal ta menjalnik?

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 10:43 am
Napisal/-a avtomobili001
če se nemotim so DSG menjalnik dobili sharani šele sedaj čisto novi model....vsi ostali imajo pa tiptronica

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 10:49 am
Napisal/-a Strokovnjak
Uporabnik sprašuje o Tiptronicu, vi pa omenjate DSG. Kje je logika?

Ja pejdi se pelat s tistim Sharanom, pa boš sam najbolje ugotovil, ali ti Tiptronic ustreza ali ne. Po nekaj 10 km boš že dobro vedel, ali je ok ali ne, pač preveri pospeševanja, "ročno" prestavljanje in avtomatiko. Strošek popravila takega menjalnika je pa druga pesem v primerjavi z ročnim, moraš to vzet v zakup.

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 11:05 am
Napisal/-a peroRS
Kot so ti predhodniki že rekli, pazi samo, če je bilo olje v menjalniku redno menjano. Jaz bi vsekakor vzel tiptronic. Verjetno z avtom, kot je Sharan ne boš ravno dirkal po cesti, za vsakdanjo uporabo pa tiptronic dovolj hitro prestavlja.
Edino poraba goriva bo višja kot pri ročnem ali pa pri DSG menjalniku, vendar ne pretirano. ;)

lp

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 11:06 am
Napisal/-a hp6715s
mamo doma enga tiptronica sicer z 2.5 tdi motorjem ampak vseeno...za lagodno vožjo je menjalnik super, včasih me razjezi ko kr neki prestavlja - na delu ceste, ki jo poznaš pa veš da bo prestavu po svoje daš v ročni način in sam prestavljaš.Sicer pa ob rahlem pritisku na stopalko bo pospeševal v trenutni prestavi, če boš pa pohodil orng bo pa nardil kickdown in se zavrtel v visoke vrtljaje. Poraba s takim menjalnikom je večja in pospeški malo slabši. Treba pa je takšen menjalnik vzdrževat in vedet kako. Npr. olje se menja 2x zapored, ker nikol ne steče vn celotno olje al neki takega.

LP

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 12:43 pm
Napisal/-a avtomobili001
teli novejši tiptronici,ki imajo 6 prestavo so zelo ekonomični...gle deorabe je vse odvisno od tvoje noge menjalnik je sposoben voziti ekonomično ter športno :D

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 8:58 pm
Napisal/-a sonic
Takole bom rekel... par mesecev je pri bajti touran z avtomatskim menjalnikom (glej moj podpis) in že po prvem dnevu ko sem ga jaz vozil, mi je bilo povsem jasno da ko bom v prihodnosti kupoval naslednji avto, pride v poštev izključno samo avtomatik. Ni važno, ali je DSG, 'klasični' avtomatik, S-tronic, tiptronic, PDK (hehe), le da ne vidim več šalthebla in pedala sklopke.

Sicer možno da bom kdaj pojedel kako zarečeno žemljo, a vendarle mislim da je golf V iz mojega podpisa (sicer krasen avto in zaenkrat ne čutim nobene potrebe po menjavi) zadnji moj avto z ročnim šaltanjem.

Pri rabljenem so ti sicer že povedali, da je treba paziti da je menjalnik v dobrem stanju in da je bil vzdrževan. Tveganje je najbrž nekoliko večje, a vseeno mislim da se splača.
Preizkusi v vožnji (pa ne samo po parkplacu) če menjalnik res brezhibno deluje, pa mogoče je pametno takoj po nakupu menjati olje menjalnika (tudi če prejšnji lastnik pravi da je bilo vse narejeno).

hp6715s je napisal/-a:mamo doma enga tiptronica sicer z 2.5 tdi motorjem ampak vseeno...za lagodno vožjo je menjalnik super, včasih me razjezi ko kr neki prestavlja - na delu ceste, ki jo poznaš pa veš da bo prestavu po svoje daš v ročni način in sam prestavljaš.LP
Menjalnik pač ne vidi kakšna bo cesta čez 100-200 metrov.
Sicer je tole tudi mene malo motilo na začetku - sedaj pa ne več. Stvarje v drugačni filozofiji vožnje, če temu lahko tako rečemo - pri ročnem pač previdevaš vnaprej in npr. pustiš v nižji prestavi in ne šaltaš navzgor, ker bi čez 50 metrov spet moral šaltat navzdol, pa držiš obrate.
Pri avtomatiku pa lahko mirno pozabiš na 'prave' obrate in 'pravo' prestavo, želeno hitrost uravnavaš samo z gasom - naj sam avtomatik opravi svoje delo. Če npr. drži v visoki prestavi, nič hudega - če rabiš pospešek, je ravno zato na voljo kickdown.

Je pa seveda v tem kontekstu dobro, če je avtomatik kombiniran z motorjem, ki ima dovoljšnjo zalogo moči oz. navora...

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 9:03 pm
Napisal/-a NejcZ
Konkretno za menjalnike v Sharanu nevem, ampak na kratko-enkrat avtomatik, vedno avtomatik. Prva liga uglavnem (novi avtomatiki)!

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 9:50 pm
Napisal/-a ~toMmy~
sonic je napisal/-a:Sicer je tole tudi mene malo motilo na začetku - sedaj pa ne več. Stvarje v drugačni filozofiji vožnje, če temu lahko tako rečemo - pri ročnem pač previdevaš vnaprej in npr. pustiš v nižji prestavi in ne šaltaš navzgor, ker bi čez 50 metrov spet moral šaltat navzdol, pa držiš obrate.
Pri avtomatiku pa lahko mirno pozabiš na 'prave' obrate in 'pravo' prestavo, želeno hitrost uravnavaš samo z gasom - naj sam avtomatik opravi svoje delo. Če npr. drži v visoki prestavi, nič hudega - če rabiš pospešek, je ravno zato na voljo kickdown.

Je pa seveda v tem kontekstu dobro, če je avtomatik kombiniran z motorjem, ki ima dovoljšnjo zalogo moči oz. navora...


To zadnje je kar nujno pogoj za vsaj približno hitro vožnjo v avtomatskem načinu, sploh pri klasičnih avtomatikih. Se je dobro navadit dat na ročni način, ko npr. prehitevaš(zelo rad vrže dve prestavi dol in si v pi***), se ustavljaš na križišču in spelješ tik preden se ustaviš(ostane v drugi in začne cukat), preden nekoliko hitreje zapelješ v ovinek( ko spustiš gas, ti da v višjo), noče dat v višjo brez veliko gasa v dolino(večja poraba)...

Pri DGS-ju je to že malo bolj naštudirano in tudi toliko hitreje prešalta. Pri klasičnem v Sprinterju(ne vem če imajo vsi tako "ameriške" amortizerje, da se po eni neravnini zaguncajo najmanj trikrat, ali le ti, ki jih vozim) ti pa hitro zagreni življenje, če mu pustiš menjat po svoje v določenih situacijah, saj pač zaenkrat ne bere misli...

Načeloma je avtomatik super stvar, zahteva pa tudi nekaj privajanja(obrati pri prestavljanju so sorazmerni stopnji pritiska na gas) in za najbolj udobno/varčno/varno vožnjo tudi nekaj pomoči z "ročnim" šaltanjem. Ko se ga navadiš, je pa kar se lagodne vožnje tiče zakon!

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 9:54 pm
Napisal/-a Matey_
Osebno sem vezil že kar nekaj avtomobilov z avtomatskim menjalnikom ... večinoma so bili Opel (Corsa, Vectra in Antara 3.2 v6 :twisted: ), vmes pa tudi BMW X5 ... imel sem mešane občutke ... za večino vožnje bi definitivno imel tak menjalnik ... lagodna vožnja, brez ''skrbi'' ... v glavnem '' pimp'' stil =P (hec hec).
Ampak ko te pa prime, da bi malo bol dinamično odpeljal kako serijo ovinkov na zapuščeni cesti ... pa se ti pošteno kolca po ročnem menjalniku ... ker občutek ob ročnem prestavljanju, lovljenju obratov in vsemu kar spada zraven ... avtomatik se mu ne približa, pa čeprav prestavlja hitrejše.
Drugače pa kot že omenjeno, glede na to da kupuješ Sharana, verjetno ti dinamična vožnja ne pomeni veliko, tako da ''go for it'' ;)

LP
Matej

Objavljeno: Ne maj 16, 2010 10:08 pm
Napisal/-a CePO
NejcZ je napisal/-a:Konkretno za menjalnike v Sharanu nevem, ampak na kratko-enkrat avtomatik, vedno avtomatik. Prva liga uglavnem (novi avtomatiki)!


se ne morem strinjati bolj... :)
prinas doma ni več ročnega menjlanika od takrat, ko je oče leta 2001 nabavil passata s tiptronicom, ki pri 245k km deluje odlično :)
temu je sledil clio s klasiko od avtomatskega menjalnika, za katerega se včasih prav čudim, da še vedno dela brez problema, glede na zlorabe v mojih "posebnih trenutkih" ( tok, tok, tok po lesu) :lol: :)
najnovejši avto z avtomatskim oz. ta ima brezstopenjski menjalnik, pa je honda civic hybrid; in ta vrsta avtomatika je, če mene vprašaš, še najslabša :)

tak da...probaj avto, če vse deluje kot mora, ne vidim razloga, da ga ne kupiš.. :)

Objavljeno: Po maj 17, 2010 9:28 am
Napisal/-a smash
zanima me kaj pravite na sharan 1.9TDI tiptronic 2/2004 144000km 85kw/116KM za 9300€ + 1mesec garancije na motor in menjalnik

+ gre jutri z mano serviser avtomatskih menjalnikov z menoj, da ga preveri

avto je drugače iz uvoza (Nemčija), servisna zgleda v redu

a mogoče veste. zapisal sem si št. šasije..a se jo da kam na netu vpisat da se ugotovi kaksna zgodovina avta oz. ali je bil ukraden..lahko sploh kaj z njo naredim?

Objavljeno: Po maj 17, 2010 9:30 am
Napisal/-a Matey_
smash je napisal/-a:zanima me kaj pravite na sharan 1.9TDI tiptronic 2/2004 144000km 85kw/116KM za 9300€ + 1mesec garancije na motor in menjalnik

+ gre jutri z mano serviser avtomatskih menjalnikov z menoj, da ga preveri

avto je drugače iz uvoza (Nemčija), servisna zgleda v redu

a mogoče veste. zapisal sem si št. šasije..a se jo da kam na netu vpisat da se ugotovi kaksna zgodovina avta oz. ali je bil ukraden..lahko sploh kaj z njo naredim?


Z številko šasije se da veliko ugotovit ... koliko (uradnih) lastnikov je imel avtomobil, koliko (če sploh) je bil zaleten (seveda če so bile nesreče prijavljene), da se ugotoviti tudi če je bil ukraden.

LP
Matej

Objavljeno: Po maj 17, 2010 9:35 am
Napisal/-a ~toMmy~
Greš z njo na uradni servis in lahko načeloma pregledajo koliko km je imel prevoženih ob določenih servisih...

Objavljeno: Po maj 17, 2010 11:14 am
Napisal/-a GoGo
Pred časom sem tudi sam razmišljal o nakupu sharana tiptronic, a sem se po tehtnem premisleku raje odločil za ročni menjalnik.
Zakaj?
Po pregledu statistik in pogovorih z lastniki vozil z 1.9 tdi in tiptronic menjalnikom, sem ugotovil da v povprečju ti porabijo ca 1,5 litra več, kot tisti z ročnim menjalnikom + nimaš občutka da ima toliko konjev kot jih ima...
Tako da sem se raje odločil za ročni menjalnik - pvič imaš večjo izbirom, drugič se pa
poraba 8 - 9 litrov namesto 6,5-7 kar nekaj pozna pri 50.000+ km na leto...

Sicer pa sem vsekakor ljubitelj in absolutni ljubitelj in zagovornik avtomatikov (vozim tudi chryslerja). Tu pa je bolj prevladala želja, da se brez problemov odpeljem v stuttgart in nazaj z enim tankom. (1150km..).

Tako da, če ti poraba ne predstavlja velikega problema, vsekakor vzemi tiptronica (če je preverjeno v dobrem stanju).