Stran 1 od 1
NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 12:48 pm
Napisal/-a dunjo
Pozdravljeni!Sem pred nakupom rabljenega avta.Ker v kratkem pričakujem dojenčka se odločam med karavanom in enoprostorcem.Finančni limit imam do 10jurjev eurov, starostni pa do tri eventuelno štiri leta.Planiram delat pod 20.000km na leto, tako da me zanima če se splača sploh vzeti diesla.Do zdaj se odločam med karavan(laguna, megane,peugeot 407,kia ceed SW) in enoprostorec(xsara picasso in grand scenic).Če ima kdo kakšne izkušnje s temi avti ali če predlaga kakšnega drugega, se zahvaljujem za vsak namig.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 2:24 pm
Napisal/-a sonic
Vsekakor raje enoprostorca kot karavana, zaradi višjih sedežev.
BTW, Megane in Ceed nista ista liga (vsaj po velikosti in udobju) kot Laguna, 407 ipd.
Enoprostorci tudi pridejo v vseh mogočih različnih velikostih. Tu je pomembno, ali bo temu dojenčku (predvidevam da je prvi) v roku cca 2-3 let sledil še kakšen - če ja, potem se splača gledati malo večje (srednje) enoprostorce, kot so Touran, Zafira, S-max, (Grand) Scenic ali C4 (Grand) Picasso...
Če bo še nekaj let samo en otrok, je dovolj tudi C-max, manjše izvedbe Scenica in C4 Picassoja, morda celo zelo zanimivi C3 Picasso...
Xsaro Picasso lahko sicer dobiš za precej manj kot imaš proračun, ampak je IMO že zastarela, prostora v prtljažniku tudi ni prav veliko (če se ne motim), tudi glede varnosti verjetno ni več najbolj bleščeča...
Pri 20.000 km letno se načeloma dizel že splača. Pri gorivu boš itak preihranil, vprašanje je le cena, za katero se izpogajaš s prodjalcem (pri rabljenih je to precej bolj nepredvidljivo kot pri novem avtu). Itak boš pri takih avtih (enoprostorc ali karavan) med rabljenimi imel dokaj slabo izbiro bencinarjev.
Vseeno ne bi bilo napačno iskanje vsaj na začetku bolj usmeriti v avte z bencinskim motorjem - verjetno se bo lažje izpogajati za nižjo ceno, klasični bencinar (brez turbine) pa je načeloma tudi manj tvegan glede okvar kot turbodizli. Posebej ker ne veš, kako so ga prejšnji lastniki vozili in vzdrževali... Večjo porabo lahko morda že na začetku vsaj delno 'prineseš noter' z nižjo ceno avta, manjše tveganje okvar (ki so poleg tega ponavadi tudi manj drage) pa je dodaten plus.
Pri tem izbiraj motor najmanj 1.6 (za zgoraj omenjene manjše enoprostorce), za večje pa raje 1.8 ali 2.0...
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 3:44 pm
Napisal/-a drdamian
Moj predlog bi šel v smer višjih sedežev in škatlaste oblike prtljažnika v katerega postaviš voziček brez zlaganja. Recimo nekaj takega:
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4471063&show=1
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 4:20 pm
Napisal/-a esem
Xsara Picasso ima prtljažnik večji kot 500 litrov (540 litrov ?), kar je vsekakor dovolj. Bi pa lahko "zastarelo" XP (vmes so jo posodabljali, tehnika pa je praktično ista kot pri C4P, zato sta tudi oba enako (najbolj) zanesljiva) dobil tudi novo za malo več denarja (cca 12000€), možen je tudi ugoden lizing. C3P ni dosti manj prostoren, čeprav je krajši.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 10:33 pm
Napisal/-a sonic
esem je napisal/-a:Xsara Picasso ima prtljažnik večji kot 500 litrov (540 litrov ?), kar je vsekakor dovolj. Bi pa lahko "zastarelo" XP (vmes so jo posodabljali, tehnika pa je praktično ista kot pri C4P, zato sta tudi oba enako (najbolj) zanesljiva) dobil tudi novo za malo več denarja (cca 12000€), možen je tudi ugoden lizing. C3P ni dosti manj prostoren, čeprav je krajši.
Podatki o litrih prtljažnika so zame neuporabni, vsaj pri enoprostorcih. Ker ne veš niti, ali so pri izračunu upoštevali višino do roloja ali kar do stropa - slednje da rezultat, ki se lepo sliši, ampak v praksi ni uporabno (varno!), posebej če nimaš zaščitne mreže...
Xsara Picasso prtljažnik sem si le enkrat bežno ogledal, pa se mi je zdel precej majhen - ne dosti večji od golfovega, recimo (pa golf hatchback v svojem razredu ne slovi ravno po enormnem prtljažniku).
Lahko da se glede XP motim, ampak vsekakor priporočam potencialnim kupcem, da si pri kateremkoli avtu prtljažnik ne le ogledajo, temveč tudi pomerijo (z metrom recimo ali pa s konkretnim predmetom, ki ga dajo noter) in se ne zanašajo le na cifre o litrih prostornine...
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Sr feb 23, 2011 11:27 pm
Napisal/-a aygo
Zelo uporabni so tudi Berlingo, Kangoo in podobni.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 12:42 am
Napisal/-a esem
Kakorkoli obračamo, je prtljažnik pri XP bolj uporaben od marsikaterega karavana podobne velikosti (uradno 550 l - do police! Tako itak vsi merijo, vsaj v Eu), saj so nekateri (karavanski) tako dolgi (globoki), da moraš skoraj plezat noter, da dobiš ven kako stvar, ki leži pri naslonjalih zadnjih sedežev. In ni tako visok, morda 1/4 ali manj višji od Golfovega, kar pomeni (ob približno isti širini), da je tloris, se pravi globina/dolžina, vsaj 20 - 30 % večja od Golfove. Pojdi še enkrat gledat oz še raje merit prtljažnik pri XP in nato zmeri še Golfovega v obeh verzijah (tudi karavan) ali še raje G Plus, ki je XP-ju po merah bližje. Ker to postaja že jara kača. Sicer pa že razni predali (npr pod sedežem, tudi v tleh) marsikaj odtehtajo, so pa take verzije običajno dražje.
BTW - notranja dolžina (uporabna) prtljažnika v XP je 820 mm do roba zadnjih sedežev in 1448 mm, če so zadnji sedeži podrti.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 1:16 pm
Napisal/-a Polo78
Sicer bo tole subjektivno mnenje ampak sam osebno imam raje karavana srednjega razreda (velikost passat, mazda 6, laguna,...) kot pa te srednje-majhne enoprostorce (C-max, Scenik, C4 Picasso,...). Vem, da imajo enoprostorci določene prednosti napram klasičnim avtom, ki jih omenjate in poznate predvsem tisti, ki že imate izkušnje z otroci ampak meni osebno predvsem oblikovno ne potegnejo. Tudi vozna dinamika ter "tovornjakarski" položaj za volanom nekako nista to to. Treba je računat še z nekaj višjo porabo (večji zračni upor) in tudi glede udobja so avtomobili srednjega razreda vsaj po mojih izkušnjah v prednosti. Vprašljiva je tudi varnost zaradi precej kratkega prednjega dela, vsaj v primerjavi z dolgimi "kljuni" pri avtih srednjega razreda. Sem že videl dosti nesreč, ko so manjši enoprostorci potegnili krajši konec napram kakemu večjemu avtu podobnega letnika. Ne vem, mogoče bom že v bližnji prihodnosti razmišljal drugače ampak zaenkrat mi enoprostorci ne potegnejo, sploh pa ne pri samo enem otroku.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 1:41 pm
Napisal/-a sonic
Polo78 je napisal/-a:... enoprostorci določene prednosti napram klasičnim avtom, ki jih omenjate in poznate predvsem tisti, ki že imate izkušnje z otroci ampak meni osebno predvsem oblikovno ne potegnejo. Tudi vozna dinamika ter "tovornjakarski" položaj za volanom nekako nista to to.
Glede oblike je stvar okusa, kupci karavanov ali enoprostorcev pa verjetno itak ciljajo v večji meri na praktičnost kot stil; meni sicer tudi karavani načeloma niso všeč (so seveda izjeme, kot npr. čudoviti AR 159 SW, ampak ravno ta ima recimo relativno ubog prtljažnik, pa se je že počasi za vprašat glede praktičnosti..)
Zakaj "tovornjakarski položaj za volanom", od kod ta ideja?
Ne vem katere enoprostorce si ti vozil (si sploh katerega?), ampak recimo v Touranu za moje pojme ni nič tovornjakarskega, razen če si mislil to da pač sediš malo višje kot v običajnih hatchbackih in limuzinah itd.
Razen tega pa položaj za volanom v Touranu ni kaj dosti drugačen kot v Golfu V/VI (sam volan je povsem enak in mislim da enako postavljen), pa pa praktično enak kot npr. v Tiguanu.
Od enoprostorcev sem recimo vozil še Alteo XL, kjer se pa položaj za volanom sploh še bolj približa limuzinam in hatchbackom...
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 2:20 pm
Napisal/-a Polo78
Pod "tovornjakarski" položaj je mišljen predvsem položnejši volan v povezavi z višjim sedenjem. Sicer pa sem vozil nekaj enoprostorcev pa tudi če jih ne bi, dovolj je že, ko se v salonu vsedeš za volan in dobiš ta feeling. Tourana npr. še nisem vozil pa vendar, ko sem se v salonu direkt presedel vanj iz Golfa, sem dobil natanko tak čuden občutek, predvsem prepoložen volan kljub nastavljanju v vse smeri. Če ti je kaj v tolažbo, mi iz istega razloga nikoli niso sedli Renaulti prejšnjih generacij - prepoložen volan in še tisti položni števci ter radio, ki je gledal v strop. Pač stvar osebnega okusa in ravno to meni ter še marsikomu, ki ga osebno poznam ne sede.
So pa seveda na trgu tudi enoprostorci (sicer redki), kjer ni tega občutka. S-max npr. ima že skoraj povsem limuzinski položaj za volanom, to je pa druga pesem...
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 3:19 pm
Napisal/-a sonic
Polo78 je napisal/-a:Pod "tovornjakarski" položaj je mišljen predvsem položnejši volan v povezavi z višjim sedenjem. Sicer pa sem vozil nekaj enoprostorcev pa tudi če jih ne bi, dovolj je že, ko se v salonu vsedeš za volan in dobiš ta feeling. Tourana npr. še nisem vozil pa vendar, ko sem se v salonu direkt presedel vanj iz Golfa, sem dobil natanko tak čuden občutek, predvsem prepoložen volan kljub nastavljanju v vse smeri.
No ja, sicer nisem meril s kotomerom, ampak nisem dobil občutka, da bi bil kot položaja volana kaj bistveno drugačen med Golfom in Touranom... je pa tudi res, da v obeh avtih nastavim višino sedeža maksimalno nizko in temu prilagodim višino volana, če ima to kaj veze...
Če ti je kaj v tolažbo, mi iz istega razloga nikoli niso sedli Renaulti prejšnjih generacij - prepoložen volan in še tisti položni števci ter radio, ki je gledal v strop.
No, meni je recimo megane II povsem ustrezal, mi je bil skoraj tako všeč kot Golf V - očitno imaš pač drugačne percepcije in pričakovanja glede položaja za volanom, kaj češ, smo različni

Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 9:04 pm
Napisal/-a dunjo
Jaz res pri nakupu gledam bolj iz praktičnega vidika.Moral bi imeti precej velik prtljažnik, da noter spravim voziček (vsaj 110cm v eno smer), ne bi smel biti ne vem kako požrešen in seveda varen.Pri opremi ne bi kaj dosti kompliciral, itak pa imajo omenjeni avti precej podobno opremo.Kot volana in višina sedeža me tudi ne motita.
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Če feb 24, 2011 9:56 pm
Napisal/-a sonic
dunjo je napisal/-a:Jaz res pri nakupu gledam bolj iz praktičnega vidika.Moral bi imeti precej velik prtljažnik, da noter spravim voziček (vsaj 110cm v eno smer),.
No tukaj ti moram vseeno povedati da če gre samo za enega otroka, torej en voziček, ga (tudi tiste večje vozičke za novorojenčke) zloženega spraviš v skoraj vsak avto, tudi v golfa, najbrž tudi v cliota (res pa da že pri golfu zraven zloženega vozička potem skoraj ničesar več ne moreš dati v prtljažnik). Nezloženega pa morda še v Tourana ne boš mogel spraviti (edino v Renault Espace recimo bi šlo, to je en moj kolega dejansko prakticiral - ampak Espace je res ogromen, avti ki jih omenjamo v tej temi pa niso v njegovi ligi...)
Re: NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA
Objavljeno: Pe feb 25, 2011 8:08 am
Napisal/-a Polo78
Torej voziček moraš v vsakem primeru zložit, tako pri manjših enoprostorcih, kot tudi pri karavanih srednjega razreda. Iz vidika praktičnosti si torej vsaj tu na istem.
dunjo je napisal/-a:Jaz res pri nakupu gledam bolj iz praktičnega vidika.Moral bi imeti precej velik prtljažnik, da noter spravim voziček (vsaj 110cm v eno smer), ne bi smel biti ne vem kako požrešen in seveda varen.Pri opremi ne bi kaj dosti kompliciral, itak pa imajo omenjeni avti precej podobno opremo.Kot volana in višina sedeža me tudi ne motita.
Potem pa bi bilo morda smiselno pogledat tudi za kakim avtom tipa Berlingo, Kangoo ipd. Predvsem praktičnost je njihova glavna vrlina, tisto osnovno opremo (klima, el. šipe ipd.) pa itak imajo. Primera:
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4445091&show=1http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4271924&show=1Naslednja stvar, če že govorimo o praktičnosti, bi bila tudi zadnja stranska drsna vrata. Imata jih ravno zgoraj omenjena Berlingo in Kangoo od enoprostorcev pa npr. Mazda 5, ki za moje pojme v tem rangu itak zmaga, le kriterij starosti avta bo treba spustit še za kako leto, da bi ga dobil za okrog 10k eur. Taka vrata precej olajšajo nalaganje stvari v zadnji del avtomobila (otrok, otr. sedež,...), predvsem pa so uporabna na ožjih ali bolj zasedenih parkiriščih. Morda bi bilo dobro razmisliti tudi v tej smeri. Še primer Mazde:
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4230811&show=1